Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 55 worden weergegeven.

Discussie: CASEMA HDTV

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Toch wel enige belangstelling voor HDTV, maar dan ook als het WK avontuur is afgelopen..... 8)

    Dus maar even gebeld met de Casema Helpdesk....

    Als je nu besteld, dan krijg je geen garantie dat je WK in HD kunt zien
    Dat geld dan voor mensen die nog helemaal geen Digtaal via de kabel hebben, iets met over de toezending van de kaart, het activeren van de kaart, en dan had je het allang besteld moeten hebben, dus de helpdesk waarschuwde eerlijk met, nu aangeschaft/besteld is geen garantie dat je de WK in HD kunt zien!

    Vanmiddag even bij zo'n demonstratie winkel geweest, die hadden ook geen decoders maar wilden me wel even op hun lijst plaatsen... en je raad het al, ook hier geen garantie dat je de WK in HD kunt zien. Na de WK blijven er 3 misschien 4 kanaaltjes over om in HD te bewonderen, en daarvan waarschijnlijk maar 2 in het 7,50 euro pluspakket. Al met al een zeer wazig aanbod, je krijgt 99 euro korting als je een abbonnement neemt, maar daar blijven misschien maar 2 kanalen op, maar het was wel zo als de helpdeskmedewerker zei, als je geen haast hebt, kun je beter even wachten op een beter aanbod en een wat breder aanbod, er zijn nog heel wat vraagtekens
    Bewijst alleen maar wat voor een klote bedrijf casema is!
    moet het eerst nog zien of er ook maar 1 wedstrijd in hd is te zien via casema!
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  2. #27

    Standaard Re: Sport1 HD vanaf a.s vrijdag bij Casema

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ewf2001
    Ik heb net (07-06) de technische dienst van Casema gesproken en die vertelde mij dat we vanaf a.s. vrijdag 09-06 Sport1 HD er automatisch bij krijgen.
    Ik begin dus weer hoop te krijgen dat ik het WK in HD kan bekijken.....
    Ik begon me toch al af te vragen wat er ging gebeuren bij Casema, want sinds ik een week geleden een decoder in huis heb heb ik alleen HD1 en verder geen HD-zenders. Maar blijkbaar wachten ze tot het allerlaatste moment om het WK HD kanaal de lucht in te brengen...

    Bij Digitenne zijn ze iets sneller, daar staat kanaal 25 klaar om het WK in breedbeeld door te geven (nu nog kleurenbalk) maar ik heb toch liever HD.

  3. #28

    Standaard

    Bij Casema zijn de breedbeeld en HDTV kanalen inmiddels ook toegevoegd:

    http://www.hdtvmagazine.nl/index.php...ask=view&id=57
    Eric van Ballegoie

  4. #29

    Standaard

    Eric, wat weet jij over de sport1 en film1 HD kanalen bij Casema?
    Denk jij dat ze binnen afzienbare tijd er nog bijkomen??
    "Get busy living, or get busy dying"

  5. #30

    Standaard

    Casema is nog in onderhandeling, maar stelt zich voorlopig op het standpunt dat Chellomedia (eigenaar Sport1 en Film1) er téveel geld voor vraagt.
    Eric van Ballegoie

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Bij Casema zijn de breedbeeld en HDTV kanalen inmiddels ook toegevoegd
    Kijk eens aan: 109 kanalen, gister waren het er nog 107!

    Blijkbaar kan het allemaal dus best wel. Je vraagt je wel af waarom ze die spullen niet gewoon laten staan zodat ze in de toekomst ook wanneer het bronmateriaal HD is ze dit gewoon als HD kunnen doorzetten. In Amerika zenden veel zenders ook maar een deel van hun programmering in HD uit.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door iljitsch
    .... Je vraagt je wel af waarom ze die spullen niet gewoon laten staan zodat ze in de toekomst ook wanneer het bronmateriaal HD is ze dit gewoon als HD kunnen doorzetten.....
    Dat heeft toch geen enkel nut? Voorlopig (lees de komende jaren) zal de publieke omroep écht nog niet in HD gaan uitzenden. Op het moment dat dat wél het geval is, is een extra kanaal binnen een mum van tijd weer toegevoegd.
    Eric van Ballegoie

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door iljitsch
    .... Je vraagt je wel af waarom ze die spullen niet gewoon laten staan zodat ze in de toekomst ook wanneer het bronmateriaal HD is ze dit gewoon als HD kunnen doorzetten.....
    Dat heeft toch geen enkel nut? Voorlopig (lees de komende jaren) zal de publieke omroep écht nog niet in HD gaan uitzenden. Op het moment dat dat wél het geval is, is een extra kanaal binnen een mum van tijd weer toegevoegd.
    Het is toch raar om HD nog jaren links te laten liggen, vooral omdat de spullen er nu staan. Veel Amerikaanse series en sportevenementen worden al in HD aangeleverd, en dat wordt alleen maar meer. Film is zo op HD gezet (wat toch al gebeurt voor bestaande HD zenders en HD DVD) en veel wat duurdere produkties worden in HD opgenomen omdat het toekomstvaster is dan SD en goedkoper dan film.

    Wat ligt er dan meer voor de hand om dat HD kanaal wat er nu is gewoon te laten liggen en alles wat makkelijk als HD door te zetten is op dit kanaal te "simulcasten"? Ik weet niet hoeveel zoiets kost maar ik kan me voorstellen dat als de kabelaars een of twee euro per maand voor dit kanaal doorberekenen aan hun HD-klanten en de fabrikanten hier een bedrag bovenop leggen of een minimum voor het eerste jaar garanderen, dit voor zowel de kabelaars, de fabrikanten als de HD kijkers een win-win situatie is en de publieke omroep kan zo makkelijk wat ervaring met HD opdoen.

    Natuurlijk moeten ze het wel simpel houden, dus alleen dingen die je 1-op-1 kan doorzetten met alleen ondertiteling of commentaar (films, series en sportevenementen) komen voorlopig in aanmerking, het journaal ofzo in HD is natuurlijk iets andere koek.

    Als ze nu alles opdoeken is het VEEL moeilijker om het later weer op te starten, omdat er dan geen WK is om iedereen in beweging te krijgen.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door iljitsch
    ..... <knip> ..... Ik weet niet hoeveel zoiets kost ..... <knip<
    Geloof mij dat het érg veel kost. De publieke omroep bijvoorbeeld moet bezuinigen en die gaan dus echt geen geld steken in simulcasten in HDTV als er geen substantieel aantal mensen naar kijken. Zelf met normaal breedbeeld (wat feitelijk niets kost) is men nog huiverig omdat het marktaandeel van breedbeeld TV's nog geen 50% bedraagd.

    Het is niet zo simpel als 'even een HD stream erbij prikken', alleen al qua rechten kost het een stuk meer om (ook) in HD uit te zenden en behalve een paar (grote) dramaseries wordt er in Hilversum feitelijk nog helemaal niets in HD gedraaid. Om je een idee te geven: De interviews vooraf en in de pauze bij het WK voetbal dat morgen begint zullen ook gewoon in SD gedraaid worden!

    De eerste reguliere zender van wie ik verwacht dat ze in HDTV gaan uitzenden is het tweede kanaal van Talpa, en afgaande op de kijkcijfers van het huidige Talpa is het nog maar de vraag of mensen dáár warm bij zullen lopen.
    Eric van Ballegoie

  10. #35

    Standaard

    [quote="Eric van Ballegoie"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door iljitsch
    ..... <knip> ..... Ik weet niet hoeveel zoiets kost ..... <knip< {/quote]
    Geloof mij dat het érg veel kost.
    Ja, tuurlijk, alles kost veel geld... Vooral in Hilvesum. Ze hadden het geloof ik over iets tussen de 1 en 2 miljoen voor HD voor het WK. Ik weet niet hoeveel hiervan eenmalig en hoeveel structureel is, maar ik zou dus denken dat je voor een paar miljoen per jaar wel in business bent. Dat is maar een paar honderdduizend kabelklanten die een euro per maand betalen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    De publieke omroep bijvoorbeeld moet bezuinigen en die gaan dus echt geen geld steken in simulcasten in HDTV als er geen substantieel aantal mensen naar kijken.
    Als je niks uitzendt dan weet je natuurlijk zeker dat er niemand kijkt... Dit is allemaal nieuw, je kan niet verwachten dat er vanaf het eerste moment vele kijkers zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Zelf met normaal breedbeeld (wat feitelijk niets kost) is men nog huiverig omdat het marktaandeel van breedbeeld TV's nog geen 50% bedraagd.
    (Tegenwoordige Tijd is meT een T.)

    Dat was het verhaal voor het voetbal, ja. Maar het is niet alsof de publieke omroep niks in breedbeeld uitzendt. Maar mooi dat er alsnog breedbeeld gesimulcast wordt!

    Bovendien is dit een andere situatie, omdat je hier moet kiezen: of de breedbeeldkijkers zien zwarte balken, of de smalbeeldkijkers. HD simulcast heeft geen impact op SD kijkers.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Het is niet zo simpel als 'even een HD stream erbij prikken', alleen al qua rechten kost het een stuk meer om (ook) in HD uit te zenden
    De spullen staan er nu... In dat opzicht is het simpel. Er zullen vast wel wat rechteneigenaren meer geld willen hebben maar dat is simpel genoeg op te lossen: dan zend je die dingen gewoon in SD uit. Geen chantage.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    en behalve een paar (grote) dramaseries wordt er in Hilversum feitelijk nog helemaal niets in HD gedraaid. Om je een idee te geven: De interviews vooraf en in de pauze bij het WK voetbal dat morgen begint zullen ook gewoon in SD gedraaid worden!
    Ik heb nu een week lang het genoegen gehad HD1 in HD te kunnen bekijken, en daarmee is me wel duidelijk geworden dat HD lang niet altijd toegevoegde waarde heeft. Zodra dingen snel bewegen zie je de extra scherpte toch niet meer, en pratende hoofden worden echt niet interessanter als je ze beter kan zien. Het zijn met name dingen die visueel sterk zijn waarbij HD echt van het scherm spat.

    Dat alle extra zaken bij het WK SD zijn is vrij logisch: zo'n uitzendstraat staat boordevol de meest bizarre apparatuur, die vervangen ze niet even in z'n geheel door een HD-versie. Ze kunnen in HD alleen dingen die geen of nagenoeg geen extra bewerking nodig hebben uitzenden. Daarnaast zit je natuurlijk met alle camera's en verbindingen en dergelijke. Dat is echt niet de moeite voor die interviewtjes die gaten tussen het voetbal en de reclame opvullen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    De eerste reguliere zender van wie ik verwacht dat ze in HDTV gaan uitzenden is het tweede kanaal van Talpa, en afgaande op de kijkcijfers van het huidige Talpa is het nog maar de vraag of mensen dáár warm bij zullen lopen.
    Als technofielen onder elkaar kunnen we natuurlijk best toegeven dat wij gewoon gaan kijken ongeacht wat ze uitzenden als het inderdaad HD wordt... Een tijdje, in elk geval.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door iljitsch
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Het is niet zo simpel als 'even een HD stream erbij prikken', alleen al qua rechten kost het een stuk meer om (ook) in HD uit te zenden
    De spullen staan er nu... In dat opzicht is het simpel. Er zullen vast wel wat rechteneigenaren meer geld willen hebben maar dat is simpel genoeg op te lossen: dan zend je die dingen gewoon in SD uit. Geen chantage.
    En klein mois verstand is dat de NOS zelf alle apperatuur zou hebben.
    De wedstrijden worden door de NOS gekocht van de FIFA, die laat het door derden in HD filmen.

    De NOS laat dit HD signaal omzetten naar SD / analoog en stuurt dit dan door naar ons, dat de "pauze" stukjes "slechts" SD zijn bevestigd dit.

    De HD apperatuur die de NOS zelf ndig heeft zullen zij naar mijn inschatting niet zlef bezitten maar huren / leasen van oa NOB, maar vast ook derden. Het is dus niet een kwestie van even laten staan. Daarnaast zal, zoals Eric ook al opmerkte, er voor simultaan uitzenden in SD en HD ook simultaan uitzendrechten betaald / gekocht moeten worden. Daarbij komt dat de uitzendrechten voor HD vast hoger zullen liggen dan voor SD resolutie, met het oog op de grote bezuinigingen waar de publieke zenders mee te maken hebben. Ipv van 1x de uitzenderechten zal denk ik de uitzendrechten voor simultaan HD en SD wel iets van 2,5x die van SD zijn, als het niet hoger is.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door iljitsch
    De spullen staan er nu... In dat opzicht is het simpel. Er zullen vast wel wat rechteneigenaren meer geld willen hebben maar dat is simpel genoeg op te lossen: dan zend je die dingen gewoon in SD uit. Geen chantage.
    Welke spullen staan waar? De stream vanuit Duitsland wordt nu inderdaad bij het NOB getranscodeerd naar MPEG4 HD, maar voor de rest is Hilversum echt nog niet (overal) klaar voor HD hoor! Het is niet voor niets dat alles halve dan de live beelden van het voetbal gewoon nog in SD wordt uitgezonden. Om in HD te kunnen uitzenden moeten de uitzendtraten compleet verbouwd worden en voor zover mij bekend is geldt dat alleen Talpa (vrijwel) alles klaar heeft voor HD.

    En om heel eerlijk te zijn: Nee ik ga zeker geen content kijken die met niet boeit, puur omdat het in HD is. Ik ben zelf een behoorlijk liefhebber van autosport, maar op HD1 trek ik het dus écht geen 5 minuten met het belabberde commentaar dat daar wordt meegezonden. Om over de rest van de content van HD1 nog maar niet te spreken.
    Eric van Ballegoie

  13. #38

    Standaard

    Weet niet of jullie het al wisten
    Of dat het al is gezegt.

    Maar canal pluss zend af en toe films uit in HD

    The firm,
    Assassins,
    Alexander,
    Bridget Jones 2
    Fade to black,

    Tevens gaat casema ook extra geld vragen voor zenders als
    Discovery channel HD
    En nog meer Hd zenders.

    Geweldig he?
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Demon
    Weet niet of jullie het al wisten
    Of dat het al is gezegt.

    Maar canal pluss zend af en toe films uit in HD

    The firm,
    Assassins,
    Alexander,
    Bridget Jones 2
    Fade to black,

    Tevens gaat casema ook extra geld vragen voor zenders als
    Discovery channel HD
    En nog meer Hd zenders.

    Geweldig he?
    Casema geeft alleen de zender Film1 HD niet door jammer genoeg.

    En wat Discovery HD betreft... Dat extra geld gaat als het goed is pas januari 2007 in. Casema wil toch alle HD zenders gratis aanbieden tot einde dit jaar, of is dat inmiddels veranderd??
    "Get busy living, or get busy dying"

  15. #40

    Standaard

    Jep, alles gratis tot eind 206 bij Casema. Nu is dat dus alleen HD-1, binnenkort ook National Geographic en vrijwel zeker Discovery Channel.
    Eric van Ballegoie

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Jep, alles gratis tot eind 206 bij Casema. Nu is dat dus alleen HD-1, binnenkort ook National Geographic en vrijwel zeker Discovery Channel.
    Enig idee wanneer "binnenkort" is?

    groet, Jaap.

  17. #42

    Standaard

    Weet iemand de status van de software-upgrade van Samsung?
    Ik lees op andere fora dat bijv. Multikabel deze week al aan het testen is met de upgrade en 'em er morgen waarschijnlijk op het netwerk zet.

    Als dat zo is zou je denken dat Casema die upgrade ook al van samsung moet hebben gekregen...

    Eric weet jij misschien via via er achter te komen hoe het bij Casema er voor staat met de software-upgrade?

  18. #43

    Standaard

    Bij @home proberen ze morgenvroeg de eerste update beschikbaar te hebben op het netwerk.
    Het verzoek is echter wel pas deze uit te voeren als dit ook vermeld wordt op kanaal 11 (hun info zender).
    Vandaag heeft al tijdelijk een versie op het netwerk gestaan maar deze was nog niet goed op het nerkwerk gezet, vandaar het verzoek te wachten met installeren tot ze het aangeven.

    Deze update is bedoeld om in een aantal gevallen problemen met HDMI op te lossen.

    Een tweede update waar aan gewerkt wordt is om het trage reageren van de box, vastlopen en nog wat andere zaken.
    Die tweede wordt pas eind juli, of zelfs later, verwacht.
    Bron: www.tvhome.tk (Info verstrekt door medewerker @Home. De betreffende medewerker dient overigens er niet op aangesproken te worden als het later wordt of niet blijkt te werken. Daar heeft hij zelf niet direct iets mee te maken, maar zijn info is wel zeer serieus te nemen.).

  19. #44

    Standaard software beschikbaar

    De firmware is beschikbaar

    TV:JVC LT32X70 , Netwerk :Casema

    Voor de update: wel beeld via HDMI en geen geluid.
    Na een aantal dagen : Geen Beeld via HDMI en geen geluid(alle audio uitgang opties geprobeerd)

    Nu na de update: weer wel beeld via HDMI,maar nog steeds geen geluid!!
    (alle audio uitgang opties opnieuw geprobeerd)
    HDTV lampje brand wel bij 720

    Tot nu toe reageert de afstandbediening/decoder wel sneller.
    Ook gaat het overschakelen tussen de verschillende resoluties sneller


    Ik hoop de het beeld via HDMI blijft
    nu nog het geluid

  20. #45

    Standaard

    TV: Samsung
    Casema

    Update duur: 6 minuten
    Via component: beeld en geluid prima
    Via HDMI: beeld en geluid prima

    Casema WK HD: HDMI lampje brand (720 HD)

    Werkt bij mij dus prima allemaal zover...

    groet, Jaap.

  21. #46

    Standaard

    TV: Philips 32PF9830
    Decoder: Samsung H360R (zwart)
    Provider: CASEMA

    Na de update doet HDMI het perfect, ook geluid via tv.
    Heb in Menu - media settings, het video signaal type op RGB+Composiet.

    Ik lees dat sommigen het hebben over de resolutie van de decoder op 1080i of 720p zetten, maar dat kan bij mij alleen als ik RGB+Component kies, waarbij de HDMI weer niet werkt.
    Als ik op de AB op de knop resolutie druk krijg ik "current mode is RGB" te zien.

    Verder gaat het zappen wat sneller inderdaad, maar er is ook af en toe "geflikker" als je de EPG lijst opent.
    Ook flikkert het groen van het gras bij voetbal bovenin het beeld bij een "wide-shot".
    Het flikkeren heb ik niet als ik via component kijk trouwens.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maccerjack
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Jep, alles gratis tot eind 206 bij Casema. Nu is dat dus alleen HD-1, binnenkort ook National Geographic en vrijwel zeker Discovery Channel.
    Enig idee wanneer "binnenkort" is?

    groet, Jaap.
    Er werd half juni gezegd over NG, maar dat is het inmiddels al en ik vind em nog niet terug in de lijst. Tevens is de komst van HD3 aangekondigd, welke begin Oktober zal starten met uitzenden.

  23. #48

    Standaard

    Ik heb ook de samsung decoder met een 50 inch Pana, SUBLIEM!!!!
    HD is echt fan-tas-tisch. Alles werkt gewoon, geen problemen gehad. Dat schijnt nogal uniek te zijn

    Erg tevreden dus
    "Portland,straight ahead!"

  24. #49

    Standaard

    Na mijn zoveelste mail naar Casema over het ontbreken van Sport1 HD en Film1 HD op de kabel van Casema, heb ik zowaar eens een antwoord gehad. Het antwoord luidt:

    "Excuses voor de late beantwoording. Op dit moment zijn wij hard bezig Film1 en Sport1 op HD kwaliteit aan te bieden. Wij vragen om uw geduld. Om op de hoogte te blijven van de veranderingen, adviseren wij de website te raadplegen; www.casema.nl."

    Zijn ze daadwerkelijk 'hard bezig'? Ik hoop het! Weet jij hier meer van Eric??
    "Get busy living, or get busy dying"

  25. #50

    Standaard

    Is er al nieuws wanneer NGC en Discovery in HD uitgezonden zullen worden via Casema?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •