Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 178 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Das toevallig, Ik heb hem te koop staan!!

    Hij bevalt verder heel prima!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  2. #27

    Standaard

    Enkele foto's erbij van Boxen
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  3. #28

    Standaard

    Als je games speelt op je samsung tv in game modus, heb je dan ook last van die flikkeringen door dynamisch contrast?
    Of is er niet veel verschil merkbaar tussen game en film modus?

  4. #29

    Standaard

    In Game Modus is het beeld geoptimaliseerd voor het gamen, dus rustig en strak beeld.

    Film Modus is voor films geoptimaliseerd, wel zelf fine-tunen deze modus, omdat die erg geel is als standaard instelling.

    Met de overige modussen heb je last van de Flikkeringen..
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  5. #30

    Standaard

    merci, dit was eigenlijk de grootste reden waarom ik geen samsung wilde kopen. Daarom gaat mijn voorkeur terug naar deze tv.

  6. #31

    Standaard

    Vindt zelf de film-mode top :wink: Zoals Joost al zegt: de instellingen van de film-modus zijn erg goed, maar eenmaal als je het goed ingesteld hebt, ziet het beeld er prachtig uit.

    Dynamische modus vindt ik zelf gewoon erg "k-u-t".

  7. #32

    Standaard

    Zo.. Zojuist terug van mijn luistersessie.

    Dit was mijn eerste sessie, en het was bevredigend. Ik werd prima ontvangen bij Hobo Hifi Amersfoort, even gepraat met Jan Willem en een thee aangeboden gekregen.

    De speakers stonden al op mij te wachten, en de stoel stond klaar (lekker stoel ) Onderstaand rijtje stond klaar:
    KEF iQ5
    ELAC FS107
    DALI IKON 5
    DALI 1.7 SUITE
    KEF IQ7
    ELAC FS207.2
    DALI SUITE 2.8

    Ik heb een CD van Bocelli in de speler gedaan, overigens heb ik beluisterd met een Marantz ST7001 i.c.m. de PM7001
    Naast me stond de schakelaar voor de verschillende speakers, en ben lekker gaan luisteren.. Begonnen met de IQ5 had al wel een lekker gevoel bij deze, soort kippenvel. Ik heb het hele rijtje gehad(hieronder zie je van elke speaker mijn bevindingen) Ik heb steeds een paar nummers per speaker beluisterd, en in het begin van het nummer, heb ik geswitcht naar de vorige speaker om het verschil te horen, daarna weer terug naar de huidige en een paar nummertjes geluisterd. Ook heb ik de Gladiator Theme en Luna beluisterd. En ik kreeg nog Miles Davis en Richard Bono om te beluisteren. Hieronder lees je mijn ervaringen:

    KEF iQ5: Zuiver, helder en strak geluid
    ELAC FS107: Erg muzikaal, open, helder, warm geluid, En een zeer vrolijk geluid.
    DALI IKON 5: Deze viel meteen af, zodra ik hem hoorde. Kil, grauw, terughoudend. Deze mistte echt wat.
    DALI 1.7 SUITE: Krachtig, veel detail, mooi geluidsbeeld.
    KEF IQ7: Wat voller dan zijn broertje de iQ5, veel detail, zuiver en helder.
    ELAC FS207.2: Vond deze minder dan zijn kleinere broertje. Gaat wel wat meer in het hoog.
    DALI SUITE 2.8: Vol geluid, mooi hoog, Komt af en toe wat schel over, wel meer laag dan zijn kleinere broertje.

    Toen was voor mij al snel duidelijk dat de DALI IKON meteen afvalt, En de DALI SUITE en ELAC FS207.2 ook, mischien opvallend omdat ik wel de kleinere "broertjes" mooi vind van de SUITE en FS serie.

    Ik ben me toen gaan orienteren op de:
    KEF IQ5
    KEF iQ7
    ELAC FS107
    DALI SUITE 1.7
    dit waren voor mij de speakers die me opvielen, en lekker klinken!!
    Toen heb ik nog enkele verschillende nummers geluisterd en tussen de speakers geswitcht.
    Enkele verschillen die ik hoorde terwijl ik naar Richard Bono luisterde, De KEF iQ7 heeft een warmer geluid van de ELACFS107. En de IQ5 gaat minder hard dan de anderen, maar geluid is wel mooi!

    Conclusie:
    Ik heb van de 7speakers die er voor mij stonden, meerdere afgeschreven. En ben overtuigd van de anderen. Wat ook opvalt is dat ik 3 verschillende merken erin heb staan, die mij allen wel bekoren.
    Ik heb een fijne middag gehad, en ga zeker snel terug om te horen wat het gaat worden. Zodat ik op aanschaf over kan, want wat een prachtig geluid!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  8. #33

    Standaard

    Ik heb de startpost aangepast, hij is wat duidelijker en mijn ervaringen staan erbij.

    DE komende weken, met de upgrades wordt die verder aangepast.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  9. #34

    Standaard

    Hallo Joost, als je gaat draaien met een goede sub die ook in stereo lekker mee kan, staar je dan niet blind op de laag weergave van de zuilen, die zullen in het niets vallen met de soeplesse waarmee een lekkere sub deze kan weergeven (mede hierdoor heb ik niet de iQ7 maar de iQ5 genomen, de kracht in het laag die de iQ5 mist t.o.v. de iQ7 maakt mijn Quake II wel goed.)

    Geen B&W geluisterd? Misschien is Monitor Audio ook wel wat voor je, ligt tussen de Kef en de B&W in.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  10. #35

    Standaard

    Hey Seth,

    Ik heb me ook niet blind gestaard op het laag, die zal inderdaad door een goeie sub worden opgevangen!
    De IQ7 was mijn inziens net wat opener, wat meer volume.

    Ik heb geen B&W geluisterd, daar hij alleen de duurdere had. Monitor Audio zou ook een optie kunnen zijn.

    Degene die me ook goed bijgebleven is, is de Elac.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Hallo Joost, als je gaat draaien met een goede sub die ook in stereo lekker mee kan, staar je dan niet blind op de laag weergave van de zuilen, die zullen in het niets vallen met de soeplesse waarmee een lekkere sub deze kan weergeven (mede hierdoor heb ik niet de iQ7 maar de iQ5 genomen, de kracht in het laag die de iQ5 mist t.o.v. de iQ7 maakt mijn Quake II wel goed.)

    Geen B&W geluisterd? Misschien is Monitor Audio ook wel wat voor je, ligt tussen de Kef en de B&W in.
    Er zijn juist veel subs die met name bij stereo tekortschieten. Ze zijn vaak wat later dan de fronts, zodat er geen homogeen beeld ontstaat. Mede daardoor mischien toch handig om fronts te nemen die lager gaan. Zo hoef je voor stereo niet met een sub te draaien. :wink:

    Ook iets om aandachtig naar te luisteren; de integratie van de sub en de samenhang van fronts en sub wat betreft de snelheid, impulsen van het geluid. Soms kun je goed horen dat de fronts en sub niet even snel zijn, met name 2 weg systeen zijn vaak sneller dan de sub.

  12. #37

    Standaard

    Zeker ik merk ook dat toen ik mijn sub helemaal in het begin ook veels te hard had aangestuurd dat hij te lang doorliep waardoor hij nog wel eens te laat kwam, kwestie ook van goed afstellen, dat scheelt een hoop. En aansluiten met de Neutrik en de speakers op large en lekker spelen met de knoppen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Zeker ik merk ook dat toen ik mijn sub helemaal in het begin ook veels te hard had aangestuurd dat hij te lang doorliep waardoor hij nog wel eens te laat kwam, kwestie ook van goed afstellen, dat scheelt een hoop. En aansluiten met de Neutrik en de speakers op large en lekker spelen met de knoppen.
    Zeker, goed afstellen kan een hoop doen maar soms kan dat ook niet de trage versterker in de sub verbloemen. :wink:

  14. #39
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Hallo Joost, als je gaat draaien met een goede sub die ook in stereo lekker mee kan, staar je dan niet blind op de laag weergave van de zuilen, die zullen in het niets vallen met de soeplesse waarmee een lekkere sub deze kan weergeven
    Hier kan ik het persoonlijk niet helemaal mee eens zijn.
    Tuurlijk kan je het laag vervangen door de subwoofer maar dan moet de sub naar mijn idee een te breed gebied weergeven.
    Zodra het laag van de speakers al goed is zal een goede sub dat laag mooi kunnen aanvullen waarmee je een nog beter resultaat zal bereiken.

    Ik denk dat het laag en het verschil tussen je laag weergave van de speakers en het sublaag een beetje onderschat worden.

    Ook zal een goede sub een behoorlijk budget vragen en met name in een stereo opstelling kan die al snel de prijs van je speakers overstijgen.

    Zelf ga ik nu voor een paar vloerstaanders waarbij ook het laag erg goed moet zijn, op termijn zullen deze ondersteuning krijgen van een subwoofer want één ding is zeker en dat is dat een goede sub zeker iets zal toevoegen.
    Aan de andere kant kun je je ook afvragen hoever je hierin wilt gaan natuurlijk, je kunt het zo gek maken als je wilt en beide oplossingen zijn niet slecht alleen is de één net wat beter als de ander.

  15. #40

    Standaard

    Ik wil ook zeker een speaker die het laag lekker weergeeft en dan een REL QUAKE om het laag mooi aan te vullen.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Hallo Joost, als je gaat draaien met een goede sub die ook in stereo lekker mee kan, staar je dan niet blind op de laag weergave van de zuilen, die zullen in het niets vallen met de soeplesse waarmee een lekkere sub deze kan weergeven
    Hier kan ik het persoonlijk niet helemaal mee eens zijn.
    Tuurlijk kan je het laag vervangen door de subwoofer maar dan moet de sub naar mijn idee een te breed gebied weergeven.
    Zodra het laag van de speakers al goed is zal een goede sub dat laag mooi kunnen aanvullen waarmee je een nog beter resultaat zal bereiken.

    Ik denk dat het laag en het verschil tussen je laag weergave van de speakers en het sublaag een beetje onderschat worden.

    Ook zal een goede sub een behoorlijk budget vragen en met name in een stereo opstelling kan die al snel de prijs van je speakers overstijgen.

    Zelf ga ik nu voor een paar vloerstaanders waarbij ook het laag erg goed moet zijn, op termijn zullen deze ondersteuning krijgen van een subwoofer want één ding is zeker en dat is dat een goede sub zeker iets zal toevoegen.
    Aan de andere kant kun je je ook afvragen hoever je hierin wilt gaan natuurlijk, je kunt het zo gek maken als je wilt en beide oplossingen zijn niet slecht alleen is de één net wat beter als de ander.
    Je krijgt een mooier geheel als je beide speakers (fronts en sub) op het frequentiebereik laat spelen waar zij het beste op zijn afgestemd. Voor fronts is dit meestal sub-laag tot zo'n 30-40hz. Voor de sub is dat meestal vanaf 40 tot 15-20 hz. Het extreem laag kun je dus beter door een goede sub weer laten geven.

  17. #42
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Je krijgt een mooier geheel als je beide speakers (fronts en sub) op het frequentiebereik laat spelen waar zij het beste op zijn afgestemd. Voor fronts is dit meestal sub-laag tot zo'n 30-40hz. Voor de sub is dat meestal vanaf 40 tot 15-20 hz. Het extreem laag kun je dus beter door een goede sub weer laten geven.
    Zoiets bedoel ik maar...

  18. #43

    Standaard

    Zo zojuist twee bioscoopstoelen gekocht.. Kan ik binnenkort ophalen.
    Ook even een billy aanschaffen voor de merchandise.gift-sets.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Zo zojuist twee bioscoopstoelen gekocht.. Kan ik binnenkort ophalen.
    Ook even een billy aanschaffen voor de merchandise.gift-sets.
    Zeker gaaf en die Billy....altijd handig.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Zo zojuist twee bioscoopstoelen gekocht.. Kan ik binnenkort ophalen.
    Ook even een billy aanschaffen voor de merchandise.gift-sets.
    Zeker gaaf en die Billy....altijd handig.
    Ja inderdaad, Zo koop ik langzaam vast de spullen voor mijn straks nieuwe kamer.. En heb ik het tenminste, nu zal het nog moeilijk in te richten zijn en niet volledig.. Maar ja.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  21. #46

    Standaard

    Me speakers zijn binnen!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Me speakers zijn binnen!
    De hele nacht de tijd gehad en nog steeds de oude foto's in je topic..... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #48

    Standaard

    Tsja, je kan in deze moderne tijden niet meer op je forumgenoten rekenen.

  24. #49

    Standaard

    HAha, Ik heb alleen maar zitten luisteren
    Van foto's maken is er niks gekomen.
    Maar ik ga het nu ff beetje opruimen en dan komen ze!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  25. #50

    Standaard

    Foto's!!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •