De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mediamarkt opgebouwd met ss geld

    'Media Markt opgebouwd met SS-geld'

    bron nu.nl

    BRUSSEL - De Duitse keten van televisie- en witgoedzaken Media Markt is volgens de Nederlandse onderzoeksjournalist Hans Knoop opgericht met geld dat afkomstig is van geheime rekeningen van de Duitse SS. Dat beweert Knoop dinsdag in de Vlaamse krant De Morgen. De journalist zegt zich te baseren op uitgebreid onderzoek, onder meer in de bibliotheek van de vroegere Duitse Wehrmacht.

    Media Markt-eigenaar Otto Beisheim was volgens Knoop in de oorlog officier van de Duitse elitetroepen van de SS. Hij zou verantwoordelijk zijn geweest voor het doorsluizen van geheime fondsen naar diverse Zwiterse rekeningen.


    Door zich tijdig uit de SS terug te trekken en zich voor te doen als eenvoudige soldaat van de Wehrmacht wist Beisheim volgens Knoop de dans te ontspringen. Met het geld van de Zwitserse rekeningen bouwde hij later zijn zakenimperium uit, beweert de journalist van joodse origine, die ook oorlogsmisdadiger Pieter Menten in 1976 aan de schandpaal nagelde.

    Beursgenoteerd

    Beisheim is eigenaar van de holding Metro AG, dat naast drieduizend Media Markt-winkels ook de warenhuizen van Kaufhof bezit. Inmiddels is het concern ook beursgenoteerd.

    Beisheim was al eerder in verband gebracht met de elitetroepen van Adolf Hitler, maar nog nooit eerder werd de link gelegd met kapitaal dat afkomstig zou zijn van de SS. Knoop zegt dit aan de kaak te willen stellen, "omdat ik ervan kots als ik die orthodoxe joden kapitalen zie uitgeven in de Media Markt in de diamantbuurt in Antwerpen".
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #2

    Standaard

    Vond Der Untergang al aan de prijs daar......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Dit staat al bij overige discussies :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Denk je snel te zijn..... hier kan dus een slotje op... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •