Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 56 van 56 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bobni
    Een groot deel van het beginjaren materiaal bestaat uit Bosko en Buddy (directe rip-offs van Disney's Mickey Mouse)

    Het grote verschil tussen Warner en Disney was na een aantal jaren dat Warner veel harder en grover was ten opzichte van de 'lieve en schattige' Disney cartoons.
    Vergeet, alhoewel hij maar in misschien 3 of 4 cartoons zit, Foxy niet Waarschijnlijk de meest letterlijke kopie van Mickey Mouse, het enige verschil zijn de vossenoren en staart

    Ik denk niet dat het verschil het hem alleen in het harder en grover zijn zit. Tex Avery en Bob Clampett ontwikkelden duidelijk
    (bewust) een heel andere animatie stijl dan Disney om zich er van te scheiden. Later volgden oa Chuck Jones, die weer een heel andere animatiestijl ontwikkelde, nadat hij opgedragen kreeg minder als Disney en meer als Clampett te zijn.

  2. #52

    Standaard

    FuturamaFan

    Ik geef je helemaal gelijk! Had dit ook in een van de docu's gezien maar niet helemaal onthouden.
    'So scared of dying, I've forgotten how to live' - Therapy? 2006

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Dat weet ik nog zo niet. Misschien niet dat ik alle cartoons ooit gemaakt zou willen zien, maar één of twee om te oordelen of het echt een rip-off is zouden wel ergens op de LT-archieven mogen verschijnen.
    Uiteraard komen ze mooier tot hun recht op dvd en tv, maar ter beoordeling volstaat internet ook prima. Die hele oude cartoons vallen in het 'publieke domein', en via www.youtube.com heb ik er al een aantal gezien. Het is een mooie manier om te kijken of je ze leuk en/of interessant genoeg vindt.
    Zoals FuturamaFan al schreef is Foxy een bijna letterlijke kopie van Mickey Mouse. Let ook op 't muisje, nóg een verwijzing naar Mickey!
    En in dit Bosko filmpje zie je een heel rijtje Mickey muizen, waarvan er 1 gepest en zélfs onthoofd wordt door Bosko! Is Warner Bros. hier letterlijk Disney aan 't uitdagen?

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Doc Rebel
    En in dit Bosko filmpje zie je een heel rijtje Mickey muizen, waarvan er 1 gepest en zélfs onthoofd wordt door Bosko! Is Warner Bros. hier letterlijk Disney aan 't uitdagen?
    Van subtiliteit gesproken
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #55

    Standaard

    Daar is inderdaad weinig sprake van. En ze doen 't niet een enkel keertje, maar in bijna elk Bosko filmpje dat ik nu gezien heb komt zo'n Mickey-muis voor!

  6. #56

    Standaard

    Dan weet ik genoeg... bedankt voor deze trip down memory lane...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •