Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 178 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Roger Waters - 2006 Tour

    Aangezien David ook een eigen topic heeft over de huidige tour en de DVD die daarvan volgt, dan ook maar van Roger Waters' tour die 2 juni van start gaat
    Ook van deze tour komt er een DVD uitgave, de 3e PF-gerelateerde DVD die dit jaar uit gaat komen, en deze wordt opgenomen tijdens het grootse concert dat na de F1 training bij het Circuit van Magny Cours wordt gehouden. Bij o.a. dit concert zal PF-drummer Nick Mason meedrummen met de 2e set van de show wat de gehele uitvoering van de hit CD 'Dark Side of The Moon' zal worden. Verder heeft Roger een uitnodiging naar toetsenist Rick Wright en zanger/gitarist David Gilmour gestuurd, maar eerst genoemde heeft het al direct afgeslagen en hoewel David nog 'in overweging is' is de kans uiteraard zo goed als uitgesloten dat hij na de korte reunie tijdens Live8 van vorig jaar, nogmaals een keer met Roger op 1 podium zal klimmen.

    Maar het belooft een specatulaire DVD te gaan worden met veel vuurwerk, licht en gave geluidseffecten; zoals het bij een PinkFloyd(-gerelateerd) concert hoort natuurlijk!

    de concertlist:

    Key M = Multiple Artists
    OS = Own Show

    May
    20 Highclere Castle Benefit (M)
    June
    2 Portugal - Rock In Rio (M)
    4 Italy - Verona (OS)
    5 Italy - Verona (OS)
    8 Germany - Berlin (OS)
    10 Neth'lands - Arrow Rock (M)
    12 Iceland - Reykjavik (OS)
    14 Norway - Oslo (OS)
    16 Italy - Rome (OS)
    18 Greece - Athens (OS)
    20 Istanbul - Turkey (OS)
    22 Israel - Neve Shalom (OS)
    24 Russia - Moscow (OS)
    26 Norway - Stavanger (OS)
    29 Cork - Ireland (M)
    July
    1 London - England (M)
    2 Denmark - Roskilde (M)
    7 Ça Ira - Poznan, Poland
    10 Malta - City Square (OS)
    12 Italy - Lucca (OS)
    14 France - Magny-Cours(OS)
    16 Switzerland - Locarno (OS)
    Nth American Leg (All OS)
    September

    6 Holmdel NJ - PNC
    8 Boston - Tweeter
    9 Boston - Tweeter
    12 New York City - MSG
    13 New York City - MSG
    15 Wantagh NY - Jones Beach
    16 South Jersey - Phily (Tweeter)
    18 Detroit - The Palace
    20 Toronto - Air Canada
    21 Montreal - Bell Centre
    23 Bristow VA - Nissan
    24 Pittsburgh .Post Gazette Pav
    27 Cleveland - Gund
    29 Chicago - 1st Midw.Bank Amp
    30 Indianapolis - Verizon Wire
    October
    3 Phoenix - Cricket Pavilion
    5 Los Angeles - Hollywood Bowl
    6 Los Angeles - Hollywood Bowl
    8 Las Vegas - Theater Und/Stars
    10 San Francisco - Shoreline
    12 Seattle WA - Key Arena

    Het eerstvolgende concert (2 juni, Lissabon) zal op http://www.aol.co.uk/rio/ live uitgezonden worden, en er gaan geruchten dat tevens het concert van Magny Cours uitgezonden gaat worden via internet.

  2. #2

    Standaard Re: Roger Waters - 2006 Tour

    De vorige tour van Roger Waters heb ik in 2002 in Antwerpen gezien. En ook het concert in Lichtenvoorde zal ik zien. Voor mij zijn de beste albums aller tijden van zijn hand "The Wall" en "Amused to Death"...

    Ik ben zeer benieuwd naar het concert.

    Hank, die live uitzending waar je het over hebt... dat is gewoon via het internet te volgen? If so, dan wordt het wel heel verleidelijk om te kijken...

  3. #3

    Standaard

    Het is gewoon Henk hoor 'Hankster' was een flauwe woordspeling van m'n vrienden op de middelbare school.

    ja, als het goed is wordt het gewoon via Real PLayer gestreamed Althans, het optreden van 2 juni dan he. Dat van Magny Cours is nog niet zeker.
    Alle optredens van het Rock In Rio (wat is Lissabon wordt gehouden) worden trouwens gestreamed; a.s. vrijdag begint het met o.a. Shakira. Klik maar even op de link en dan zie je gelijk de datums en de tijden. Ik zal kijken of het lukt om het op te nemen, en dan zal ik er wel een film bestand/dvdtje van maken en dat t.z.t. sharen. Hoewel ik er zeker van ben dat je het de 3e vast wel ergens als torrent kan downloaden van Yeeshkul bijvoorbeeld.

    Verleidelijk om te kijken? ..man, gewoon niet te doen zo verleidelijk Normaal wil ik eigenlijk nooit precies weten wat een setlist gaat worden, maar in dit geval maakt het me niet zo veel uit eigenlijk.

    edit; hier is de officiele site van het Rock In Rio (lissabon) festival voor nog wat informatie

  4. #4

    Standaard

    Super! Thanks! Enneh, Yeeshkul rulez!

  5. #5

    Standaard

    Waarsch. morgen is de setlist van het concert bekend...
    Zooooo benieuwd...

  6. #6

    Standaard

    die is al uitgelekt hoor kijk maar eens op outsidethewall.net

    dadelijk begint op aol.c.uk/rio het concert als het goed is, ookal zijn ze al vet uitgelopen. Maargoed, de recorder staat aan in iedergeval

  7. #7

    Standaard

    scheitzooi, waarom moesten ze nou op het láátste moment mededelen dat de broadcast juist bij Roger niet door zou gaan :x

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Set 1

    Happiest Days of our lives, Another brick, Mother, Shine on, Have a cigar, Wish you were here, Set the controls, The gunners dream,
    Southampton dock, Fletcher memorial home, Perfect sense, Leaving Beirut, Sheep.

    Set 2 (unconfirmed)

    Speak To Me, Breathe, On The Run, Time, The Great Gig In The Sky, Money, Us And Them, Any Colour You Like, Brain Damage, Eclipse, ,
    Comfortably Numb

  10. #10

    Standaard

    je hebt niet het hele encore gepost

    First Set: Happiest Days Of Our Lives, Another Brick, Mother, Shine On, Have A Cigar, Wish You Were Here, Set The Controls, The Gunners Dream, Southampton Dock, Fletcher Memorial Home, Perfect Sense, Leaving Beirut, Sheep.

    Second Set: Dark Side Of The Moon Suite:

    Encores: In the Flesh, Vera, Bring The Boys Back Home, Comfortably Numb.

    Ik had eigenlijk nooit gedacht dat de setlist van Outsidethewall.net ook daadwerkelijk zou kloppen...zeker niet daar nummers als Bring The Boys er bij staan. Maar erg leuk hoor!
    En het podium ziet er ook spectaculair uit!..beloof zeker wat!

    Alleen blijf ik het jammer vinden dat wéér Run like Hell niet gespeeld gaat worden

  11. #11

    Standaard

    Set 1 staat inmiddels op Yeeshkul.......

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Set 1 staat inmiddels op Yeeshkul.......
    Ook dimeadozen.org heeft hem. Gisteravond gestart en vanmorgen gekeken. Geluid is rauw, on-ge-edit maar goed en beeld is ook erg goed (TV-uitzending-kwaliteit)

    Nog maar een paar dagen... En dan zie ik de artiest aller artiesten weer...

  13. #13

    Standaard

    Tijdens "The Gunners Dream" wel een gigantisch stukje slecht play-backen van onze Roger...

  14. #14

    Standaard

    Zo rond tellerstand 48:35 moet je maar eens opletten...

  15. #15

    Standaard

    Hmm, hmmm, hmmm, er zit toch wel heel veel voice overdubbing in omdat Roger het niet meer zo kan bijbenen...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Hmm, hmmm, hmmm, er zit toch wel heel veel voice overdubbing in omdat Roger het niet meer zo kan bijbenen...
    Grappig, ik lees er ook een heleboel over op "Yeeshkul!":

    "This show is NOT out of sync, but Roger Waters is out of sync with his pre-recorded vocals...he lip syncs to the majority of the 1st set...I hope that Kilminster and Carin can sing the Dave parts in the DSOM set.

    While Rog gets an "A" for effort on this set list, he has some SERIOUSLY embarassing moments using those taped vocals...in one part of Gunner his face isn't even near the freakin' mic..I applaud him for playing the Final Cut material, but he seems to be lip syncing or singing with his own voice on the majority of tracks. The only tape that he used on the previous tours was during "Every Strangers Eyes", I see why he canned the AOL broadcast now...
    Pink Floyd made a catastrophic error by not filming the Animals tour, SHEEP absolutely rocks in this show, imagine how it would sound in this day's technology with PF in their prime !! Kilminster was a perfect pick for this tour, but from a purely musical standpoint, David Gilmour is kicking the shit out of Rog...
    "

    Hij zou deze nummers beter laten zingen door andere band members. Dat deed Roger ook tijdens de "In the Flesh" tour en dat vond ik totaal niet storend of zo...

  17. #17

    Standaard

    Inmiddels alles eens gezien en gehoord... Vooral tijdens "Welcome to the Machines" is het genant.

    Toch vreemd, met nummers als "Mother" en "Wish you where here" komt hij prima uit te voeten. Waarom laat hij dan nummers als "Welcome to the Machines", "Sheep" en "The Gunners Dream" (die inderdaad veel lastiger zijn om te zingen) niet door anderen zingen?!?

  18. #18

    Standaard

    Het schijnt dat in Vernona wel alles gewoon gezongen werd...heel vaag..
    maar de setlist is iig een beetje aangepast (lees: verbeterd) met In The Flesh als opening, en Happiest Days en Another Brick zijn naar het encore verhuisd.

    Maar dat playbacken..tsja, er wordt al een hoop over geschreven op verschillende fora. Sommigen zeggen dat het enkel in Lissabon gebeurde, en de optredens erna zong hij het wel gewoon..maar of dit helemaal waar is. Het valt me iig wel tegen van iemand als Roger dat hij playbackt al mocht hij het op alle optredens gaan doen...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    Het schijnt dat in Vernona wel alles gewoon gezongen werd...heel vaag..
    maar de setlist is iig een beetje aangepast (lees: verbeterd) met In The Flesh als opening, en Happiest Days en Another Brick zijn naar het encore verhuisd.

    Maar dat playbacken..tsja, er wordt al een hoop over geschreven op verschillende fora. Sommigen zeggen dat het enkel in Lissabon gebeurde, en de optredens erna zong hij het wel gewoon..maar of dit helemaal waar is. Het valt me iig wel tegen van iemand als Roger dat hij playbackt al mocht hij het op alle optredens gaan doen...
    De setlist is inderdaad verbeterd. Het begin met "Happiest Days" is gewoon niet goed. "In the Flesh" is een betere opening.

    Tsja, dat play-backen... Heb je het gezien op de opnamen? Het was zwaar genant hoor. Zijn echte stem was een vertwijfeld fluisteren terwijl de opname een vette uithaal was...

    Het lijkt me sterk dat hij 2 dagen later ineens fantastisch bij stem is. Ik kan me voorstellen dat hij wat noten niet haalt... Maar laat dan iemand anders ze zingen...

  20. #20

    Standaard

    nee, ik heb de opnamen niet gezien, maar ik heb er al wel het nodige over gelezen. Het valt me tegen, maar ik sta er ook niet echt verbaasd over aangezien z'n stem (die eigenlijk toch al nooit echt top was, maar wat wil je; hij is ook niet de echte technische zanger van de band geweest) de laatste paar jaren behoorlijk achteruit is gegaan...
    Maargoed, de show zelf zag er wel ge-wel-dig uit. DAT is de manier hoe PF nummers uitgevoerd horen te worden, hoewel het playbacken wel zwaar on-PF's is. Maar wat ik begreep was het slechts bij de hoge gedeelten van de 3 Final Cut nummers....we zien het wel

    Mijn enthousiasme voor a.s. zaterdag is er niet minder om iig

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    Nee, ik heb de opnamen niet gezien
    [...]
    Maargoed, de show zelf zag er wel ge-wel-dig uit.
    Huh?!? Hoe doe je dat?!?

    Anyway, ik kan er mee leven: het is slechts een zeer klein gedeelte van de show en, bovendien, de schapen bij "Sheep" waren ook niet 'live'

  22. #22

    Standaard

    okay sorry; ik heb de DVD niet bekeken... ik heb de filmpjes op Youtube bekeken

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    okay sorry; ik heb de DVD niet bekeken... ik heb de filmpjes op Youtube bekeken
    Ah, okay. Youtube ken ik echter niet...

    Wel, het is al weer woensdag in ieder geval... Het komt nu echt dichtbij...

  24. #24

    Standaard

    Zo net terug van Arrow, het was GEWELDIG!!!! Set list voor zover ik me het kan herinneren was als volgt:

    In The Flesh
    Mother
    Set The Controls For the Heart Of The Sun
    Shine On You Crazy Diamond
    Have A Cigar
    Wish You Were Here
    Southampton Dock
    The Fletcher Memorial Home
    Perfect Sense parts 1 and 2
    Leaving Beirut
    Sheep

    Dark Side of the Moon

    The Happiest Days Of Our Lives
    Another Brick In The Wall (Pt 2)
    Vera, Bring the Boys back Home
    Comfortably Numb

    Surround sound was super, kan niet wachten op een originele release op DVD!!!!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Zo net terug van Arrow, het was GEWELDIG!!!! Set list voor zover ik me het kan herinneren was als volgt:

    In The Flesh
    Mother
    Set The Controls For the Heart Of The Sun
    Shine On You Crazy Diamond
    Have A Cigar
    Wish You Were Here
    Southampton Dock
    The Fletcher Memorial Home
    Perfect Sense parts 1 and 2
    Leaving Beirut
    Sheep

    Dark Side of the Moon

    The Happiest Days Of Our Lives
    Another Brick In The Wall (Pt 2)
    Vera, Bring the Boys back Home
    Comfortably Numb

    Surround sound was super, kan niet wachten op een originele release op DVD!!!!
    Pffff, ik ben ook net thuis... Maar verder ben ik het helemaal met jouw bericht eens :wink:

    Overigens vind ik het visuele aspect ook nog wel de moeite waard om te vermelden! Mooie animaties en begeleidende filmpjes op de schermen. Een grote astronaut die voor het podium langs zweefde en allerlei vuurwerk met als letterlijk en figuurlijk hoogtepunt een ronddraaiend vuurspuwend rad torenhoog achter boven het podium...

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •