Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 178 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    ge-wel-dig...hoewel er wel een paar dingetjes geplaybacked werden was hij zéér goed bij stem. Het lange wachten om vooraan te kunnen staan was de moeite waard

    ge-ni-aal!

  2. #27

    Standaard

    1 van mijn kippevel momenten was toch wel 'Leaving Beirut' hoe mooi kan een ontzettend simpel video clipje zijn.......

  3. #28
    Bruno Lankreijer
    Guest

    Standaard

    Ik kon er helaas niet bij zijn in Lichtenvoorde, maar ik was zondag wel in Verona. Wat een fantastische show. Gelukkig begon de show pas om 21.30 uur zodat de filmpjes en het licht ook goed te zien waren. En er waren tijdens de eerste minuten 2 bliksemflitsen achter het podium. Dat bracht de stemming er gelijk goed in.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    ge-wel-dig...hoewel er wel een paar dingetjes geplaybacked werden was hij zéér goed bij stem. Het lange wachten om vooraan te kunnen staan was de moeite waard

    ge-ni-aal!

    Heel mooi. Ik stond zeer dichtbij, zal tzt wel een fotootje van mijn mobieltje posten. Het playbacken heb ik niet gezien. Roger was erg goed bij stem!

    Later meer...

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger


    Heel mooi. Ik stond zeer dichtbij, zal tzt wel een fotootje van mijn mobieltje posten. Het playbacken heb ik niet gezien. Roger was erg goed bij stem!

    Later meer...
    Sheep was geplaybacked; je zag tegen het einde dat hij te vroeg in zette en toen stond z'n mic uit, dus stopte hij na 1 zin en toen begon zijn stem en ging hij verder. Het kan natuurlijk zo zijn dat z'n mic ook echt uitstond en hij toen snel genoeg door had wanneer hij weer in moest zetten en dat TOEN de mic waar aan stond..maar gezien de discussie over wel/niet playbacken lijkt me dat niet heel erg waarschijnlijk. En bij ABITW hoorde je een mannenstem terwijl hij rondliep (en de kinderen van het bandje en de 3 achergrondzangeressen en zo'n 50.000 man :P ) maar niemand van de mannen van de band zong toen mee voorzover ik kon zien; raar, want dat nummer zou hij gewoon moeten kunnen zingen....dus echt zeker ben ik er niet van.

    Anyway...geweldige show

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    Anyway...geweldige show
    Absoluut, het was een fantastische afsluiter. Ik was zeer content met (persoonlijke favoriet sinds live at pompei) set the controls for the heart of the sun als 3e nummer 8)
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    En bij ABITW hoorde je een mannenstem terwijl hij rondliep (en de kinderen van het bandje en de 3 achergrondzangeressen en zo'n 50.000 man :P ) maar niemand van de mannen van de band zong toen mee voorzover ik kon zien; raar, want dat nummer zou hij gewoon moeten kunnen zingen....dus echt zeker ben ik er niet van.

    Anyway...geweldige show
    Klopt, dat van die mannenstem viel mij ook op. Wij waren er zeker van dat er geen man zong terwijl je die duidelijk hoorde. Bij het nummer Sheep is het mij niet opgevallen.
    Verder echt één van de beste shows ooit gezien.


  8. #33

    Standaard

    alweer aardig wat bootleg materiaal in omloop;klik

    en hier stond ik ongeveer...naja, ongeveer een half metertje naar rechts Met dank aan Rik Oude Vrielink voor het opnemen en uploaden van de clips

  9. #34

    Standaard

    Ik zal zo eens kijken naar jouw plaatje Henk. Dit is in ieder geval geschoten met mijn mobieltje tijdens "In the Flesh", verder geen plaatjes geschoten. Kwaliteit is toch prut en ik geniet liever van beeld en geluid...


  10. #35

    Standaard

    Okay, hier nog een kort commentaar van mij: ten eerste vond ik het een fantastische show met zeer goeie muziekanten. De muziek van RW is natuurlijk ook perfect, vind ik... Ik heb genoten van de opbouw van het podium met het achtergrond scherm. Het vuurwerk aan het draaiende rad heb ik niet gezien, daarvoor stond ik te dicht bij het podium.

    Ik vond Roger heel goed bij stem, ik denk dat hij tijdens "Rock in Rio" gewoon een tijdelijk probleempje had, want daar was hij vocaal ronduit superzwak!

    Puntjes van kritiek:
    - hij had wat meer andere nummers kunnen spelen vergeleken met zijn "In the Flesh" tour: Run Like Hell of Hey You ipv Mother en In the Flesh bijvoorbeeld, of "One of these Days" ipv "Set the Controls", om maar wat te noemen. Wish you where here heb ik ook te vaak gehoord
    - zooo jammer dat ook RW (net als David Gilmour) niet de orginele versie van Shine On hebben gespeeld...

    Grappig was te zien dat een of andere fan via de achterkant het podium betrad en aan "Waters-verering" deed. Roger zelf had er niets van gezien overigens.

    Andy Fairweather Low heeft een spectaculaire imago-wisseling ondergaan. Ik herkende hem bijna niet...

    Wat kan die PP Arnold zingen...

    Er komt toch een DVD van? Ga ik zeker kopen!

  11. #36
    maartenvandeneynde
    Guest

    Standaard geen kritische stemmen?

    hallo,
    Ik was zaterdag ook op Arrow Rock, na een drie uur durende autorit uit België. Ik ben verrast door de eensluidende positieve geluiden over het concert...

    Dat Roger Waters en zijn bandleden grootse artiesten zijn, staat buiten kijf. Hij is een podiumbeest en weet de juiste mensen om zich heen te verzamelen. De band stond enthousiast en bezielend on stage. No comment.

    Toch enkele opmerkingen:
    Maar het geluid... van een verschrikkelijk slechte kwaliteit. Ik stond aan de security-T, tussen podium en PA. Het kwadrofonisch geluidsysteem was idd. hoorbaar, maar niet spectaculair. De frontboksen waren disproportioneel luid in verhouding met de kwadrofonische monitors. Pink Floyd en & Roger Waters muziek moet goed doorklinken, anders hoor je de subtiliteit niet. Bij momenten was bijna ordinair lawaai, wat niet de bedoeling kan zijn. Na TDSOTM had iemand het volume serieus opgedraaid. Tegen het einde van het concert stonden er verschillende mensen -en dat waren absoluut ook fans!!!!- met hun vingers tegen hun orden. Ik heb in '94 The Division Bell tournee gezien in Werchter-België. Het geluid was daar oneindig veel beter. Volgens mij heeft het veel te maken met het feit dat ze op een festival spelen en niet volledig het eigen materiaal bij hebben. Als je leest in interviews of getuigenissen hoeveel tijd en aandacht er besteed wordt aan de soudcheck, kan het niet anders dan dat het met een blinde soundcheck veel slechter is. Daarbij komt dat ik verschillende keren één van de muzikanten druk gesticulerend heb tekens zien geven naar de stage PA (o.a. Jon Carin tijdens Us and Them). Was daarom zijn zang zo erbarmelijk?

    -Het voorprogramma was beneden alle peil. Vooral de groep voor Waters was een volledige copy-paste van een genre dat al lang uitgestorven is. Het verschil met Waters (ook al lang bezig) is dat zij geëvolueerd zijn, matuurder zijn geworden. Ik had de indruk dat er een bende opgeschoten pubers op het podium waren gekomen; bleek dat ze al 25 jaar actief zijn... Over de kwaliteit van de songs wil ik niet veel woorden vuil maken. Zo'n simpele en voorspelbare composities... 't is dat ze waarschijnlijk goed verkopen (zoals zoveel simplistische hedendaagse commerciële muziek)... Heb uit verveling het programmaboekje eens grondig bestudeerd. Bleek dat alle zaterdaggroepen eigenlijk een periode van geen succes achter de rug hebben maar met wat holle woorden aangeprijsd worden. Roger waters was een onverwachte extra concertavond: het is duidelijk dat de meeste groepen ofwel bezet waren en de organisatoren moesten genoegen nemen met vijfderangse in feite uitgerangeerde groepjes die dit jaar nog niet veel te doen hebben.

    Soit, wij gaan in juli naar frankrijk om David Gilmour te bekijken -vive la douce France. Hopelijk nemen zij de tijd om voor goede concertoomstandigheden te zorgen.

    Groetjes,
    Maarten

  12. #37

    Standaard Re: geen kritische stemmen?

    Def Leppard was inderdaad zoooooo slecht...
    Ray Davies vond ik juist *wel* leuk, hij bracht een goeie sfeer met zijn klassiekers...
    Porcupaine Tree (of zoiets) vond ik een aangename verassing. Al heb ik ze niet helemaal gezien. Kwam toen net binnen...

  13. #38

    Standaard Re: geen kritische stemmen?

    Overigens een memorabel jaar voor mij: en David Gilmour, en Roger Waters en Simple Minds gezien... Kan eigenlijk niet beter...

  14. #39

    Standaard Re: geen kritische stemmen?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maartenvandeneynde
    hallo,
    knip
    Soit, wij gaan in juli naar frankrijk om David Gilmour te bekijken -vive la douce France. Hopelijk nemen zij de tijd om voor goede concertoomstandigheden te zorgen.

    Groetjes,
    Maarten
    misschien lag het dan aan de plek waar je stond, want ik vond juist het geluid een van de sterkste punten. Schitterend afgesteld itt de middag en de geluidseffecten waren geweldig. Ik hoorde tijdens vooral On The Run werkelijk alles langs en over me heen gaan.

  15. #40

    Standaard Re: geen kritische stemmen?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Def Leppard was inderdaad zoooooo slecht...
    Ray Davies vond ik juist *wel* leuk, hij bracht een goeie sfeer met zijn klassiekers...
    Porcupaine Tree (of zoiets) vond ik een aangename verassing. Al heb ik ze niet helemaal gezien. Kwam toen net binnen...
    Ray Davies was erg leuk, en z'n band speelde ook best goed. Maar die man was echt een karikatuur geworden zeg...al die vreselijke heupbewegingen die hij al vanaf z'n 20e deed :')

    Ik ben zeer zeker geen Def Leppard fan..maar ik vond ze toch ook weer niet slecht. Joe Elliot was niet geweldig bij stem, maar ik vond het toch best leuk. Maar wat heeft die kerel een dikke kop gekregen zeg.

    Porcupine Tree vond ik waardeloos; het geluid was vre-se-lijk slecht afgesteld...na een kwartier had ik al zoiets van "rot nu maar op"...

  16. #41

    Standaard Re: geen kritische stemmen?

    Nog wat: na het festival hadden talloze mensen op de intens donkere parkings problemen met het terugvinden van hun auto. Waaronder ik-zei-de-gek. Had ik mijn auto eindelijk gevonden, stond ik 2 uur (!!!) vast op het grasveldje. Uiteindelijk pas om 5:00u in bed beland...

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Okay, hier nog een kort commentaar van mij: ten eerste vond ik het een fantastische show met zeer goeie muziekanten. De muziek van RW is natuurlijk ook perfect, vind ik... Ik heb genoten van de opbouw van het podium met het achtergrond scherm. Het vuurwerk aan het draaiende rad heb ik niet gezien, daarvoor stond ik te dicht bij het podium.

    Ik vond Roger heel goed bij stem, ik denk dat hij tijdens "Rock in Rio" gewoon een tijdelijk probleempje had, want daar was hij vocaal ronduit superzwak!

    Puntjes van kritiek:
    - hij had wat meer andere nummers kunnen spelen vergeleken met zijn "In the Flesh" tour: Run Like Hell of Hey You ipv Mother en In the Flesh bijvoorbeeld, of "One of these Days" ipv "Set the Controls", om maar wat te noemen. Wish you where here heb ik ook te vaak gehoord
    - zooo jammer dat ook RW (net als David Gilmour) niet de orginele versie van Shine On hebben gespeeld...

    Grappig was te zien dat een of andere fan via de achterkant het podium betrad en aan "Waters-verering" deed. Roger zelf had er niets van gezien overigens.

    Andy Fairweather Low heeft een spectaculaire imago-wisseling ondergaan. Ik herkende hem bijna niet...

    Wat kan die PP Arnold zingen...

    Er komt toch een DVD van? Ga ik zeker kopen!
    ik ben het helemaal met je eens; de setlist verschilde in de basis niet gek veel met In The Flesh...maar aan de andere kant vind ik Mother ook gewoon een vooral leuker nummer dan Hey You. Hey You haalt de stemming er behoorlijk uit...Maar hoe leuk ik Sheep ook vind, Run Like Hell was de perfecte afsluiting geweest van de eerste set.

    Shine On kan me eigenlijk niet zo veel schelen in welke uitvoering ze het doen, hoewel ik de versie van David van 2002 wel wat saai vond.

    De DVD wordt op Magny Cours opgenomen, dus dat is met zijn eigen podium ipv met toch een wat inferieur festival-stage. Dus dan wordt er compleet uitgepakt Eind dit jaar moet hij uitkomen...ik ben benieuwd!

  18. #43

    Standaard Re: geen kritische stemmen?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Nog wat: na het festival hadden talloze mensen op de intens donkere parkings problemen met het terugvinden van hun auto. Waaronder ik-zei-de-gek. Had ik mijn auto eindelijk gevonden, stond ik 2 uur (!!!) vast op het grasveldje. Uiteindelijk pas om 5:00u in bed beland...
    ik stond gelukkig op P6 vlak bij de uitgang: wel een eindje lopen maar we waren er wel snel uit. Maar man, wat hebben we nog lang gedaan over al die boeren dijkjes en weggetjes voordat we eindelijk bij Vechteren kwamen zodat we vanaf dáár een beetje door konden cruisen naar Utrecht..

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    -plaatje-
    dan stonden we echt maar een paar meter van elkaar vandaan

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    -plaatje-
    dan stonden we echt maar een paar meter van elkaar vandaan
    Haha! Als twee dikke vrienden!

    Alle gekheid: ik had nog wel mijn PSV-petje op gedaan. Ik dacht: "Als er dan iemand van dvd.nl is, dan herkent-ie me zo!"

    Maar jij stond toch vlak achter die T-tussengang?

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    -plaatje-
    dan stonden we echt maar een paar meter van elkaar vandaan
    Henk, het is ongelofelijk: ik heb mezelf gezien op 1 van jouw filmpjes...

    Ik probeer even een vlug schermafdrukje te maken...

  22. #47

    Standaard

    Kijk, ik heb niet gezegd dat het super-duidelijk is, maar met een beetje fantasie kun je een zwart PSV petje met een rode rand herkennen. Ik weet in ieder geval dat ik het ben. En, je zei het ook al nav mijn fotootje, we stonden bijna *naast* elkaar...

    Niet te geloven. Dit is wel een verhaal dat scoort in het café!

    Okay, huiver:


  23. #48

    Standaard

    hehehe, cool! 8) Ik dacht inderdaad misschien sta jij of nog een paar van het Fok! forum in de buurt van waar ik stond, maar ik zag eigenlijk niet zo snel een soort van bekend gezicht. Maar dus toch jij die in de buurt stond

    Ik heb toch wel van een aantal mensen gehoord dat waar zij stonden het geluid heel slecht overkwam...maar als je dan ook vraagt wáár ze stonden dan is het ook niet zo gek dat bij hen het geluid niet geniaal over kwam...sommige mensen hebben niet door dat surround geluid enkel effect heeft wanneer je tússen de geluidstorens staat :')

  24. #49

    Standaard

    Jammer dat we elkaar niet even van te voren ingelicht hadden wat voor kleren we aan zouden hebben of zo, dan hadden we even een handje kunnen schudden. Maar ja, de kans is ook zooooo klein. En dan toch...

    Maar goed... Jij stond daar dus ook al vanaf een uurtje of zes?

    Tijdens Ray Davies nog aan de andere kant van dat middenpad gestaan op de tweede rij, helemaal in het puntje. Daarna iets te eten gezocht en besloten dat ik toch aan de kant van de zangeressen wilde staan!

  25. #50

    Standaard

    nee man, ik stond al vanaf 2 uur weg te smelten :')

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •