Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 178 worden weergegeven.
  1. #51
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Het was een mooi optreden. Geluid was erg goed (stond zelf vrij vooraan, voor de linkerfrontspeaker...), jammer van het playbacken bij Sheep en Fletcher..., maar voor de rest erg mooi... Wat foto's (laatste foto is totaal shot, was al naar achteren gelopen voor de encores... dat scheelt soms ):








  2. #52

    Standaard

    schitterende foto's!

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    schitterende foto's!
    Inderdaad. Mooi. Je stond ook redelijk bij Henk en ik in de buurt!

  4. #54
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    schitterende foto's!
    Inderdaad. Mooi. Je stond ook redelijk bij Henk en ik in de buurt!
    dat zal idd een metertje of 30 geweest zijn en das niet veel, gegeven de grootte van het terrein (stond uiteraard aan de andere kant van het middenpad...)

  5. #55

    Standaard

    ik denk dat de weinigen die in 2002 hier toch een beetje van een koude kermis terugkwamen. Dat was echt ver uit het beste wat ik ooit gezien. Nooit eerder had ik het gevoel zo over te lopen van extaste dat ik bang was ter plekke te bezwijken. En zo hoopte ik dit hoogtepunt nog een keer te mogen meemaken. Maar nee. Ook al was de show en het quad geluid ontzettend mooi. De nummers waren ontzetten slecht gekozen. Waarom in godsnaam die nummers van The Final Cut !!! Waarom Perfect Sense en niet Amused To Death. Waarom altijd weer Another Brink In The Wall. Waarom geen Pigs, One Of These Days, Its A Mirable, The Tide Is Turning, Echoes, Welcome To The Machine of Shine On II. Een ontzettend gemiste kans die HET concert van de eeuw had kunnen worden.

    En waarom geen Hey You of Run Like Hell ? Ik denk dat de Gilmour nummers niet zo snel gespeeld zullen worden door Waters. Om het weer op te brengen om dit te kunnen spelen, kosste hem al jaren. En de nummers Gilmour nummers die waters wel speelt als Comfortably Numb, daar komt hij anders gewoon niet mee weg.

    Ook al is DSOTM schromelijk overschat ten opzichtte van het wel 100 keer meer briljantere Animals, de uitvoering van Waters was wel beter als de uitvoering van Floyd in 94.

  6. #56

    Standaard

    Jeemig, type nou toch eens een beetje rustiger. Het is zo'n warrig verhaal...

    Anyway, qua nummers ben ik het af en toe met je eens (wat ik al eerder schreef) en af en toe niet. Ik *haat* bijvoorbeeld Welcome to the Machines. Zo zie je maar weer...

  7. #57

    Standaard

    Ik dacht echt, en nu gaan we het beleven !!! Maar toen besloot Waters om DSOTM op te voeren. Jammer, jammer !!! Ik weet dat hij zelf op drie albums erg trots (Amused To Death, The Wall en Dark Side Of The Moon) is. Met betrekking tot die andere twee alle lof en inderdaad zijn hier inderdaad twee van de beste en mogelijk ook meest invloedrijke albums ooit afgeleverd. Maar ik wordt er gewoon een beetje moe van. Speel dan Wish You Were Here integraal, iets wat hij op Have A Cigar (prachtig gespeeld op Arrow) na ook bijna heeft gedaan in 2002 en helemaal omdat WYWH vele malen meer geroemd wordt door de fans. Om What God Wants & The Powers That Be om te ruilen voor Shine On II voor de Europese tour was echt geen slechte keus in 2002 en WTTM is een van floyds meesterstukken. Ik blijf erbij dat dat echt het hoogtepunt was van de eeuw. Kwa concerten dan. Ook al waren sommige dingen obvious voor deze tour. Op de Radio KAOS tour Pigs, de vorige Dogs, dan nu Sheep, logisch.

    Maar ik had van Waters wel wat meer lef verwacht. Ik dacht als hij dan zo nodig Dark Side moet spelen, speel dan de hele set uit die tijd : Dark Side Of The Moon, Atom Heart Mother, Careful With That Axe, Eugene, One Of These Days, Echoes, A Saucerful Of Secrets. En dan nog wat eigen werk. Dat was een knaller geweest. Maar wellicht te psychedelisch voor de meeste fans en voor Waters zelf ook. Of nog veel beter Amused to Death integraal ?

    Nu, de nummers die uitgevoerd zijn op Arrow waren prachtig. Sheep, Have A Cigar, Mother, Comfortably Numb, supermooi. Maar waarom was Shine on ingekort ? En Dark side integraal, voor wat het is was het flawless gespeeld. Met als hoogtepunt On The Run. Het toevoegen van percussie en het uitbereiden van de speelduur was prachtig gedaan en voegde echt wat toe (in 73 duurde het nummer live vaak iets van 5 a 7 min.), en het einde 'Any Color You Like, Brain Damage & Eclipse, ook erg mooi gespeeld.

    Ik lees dat er nogal wordt geklaagd over de effecten. Hadden wellicht wat meer gekund, wat prominenter ingemixt, maar wat uit de verf kwam gaf echt meerwaarde aan het concert. vooral bij Perfect Sense ging het surround even goed los, erg mooi. De show zelf en het vuurwerk waren 'timide'maar dat sierde het concert erder en zo sneeuwde de muziek gelukkig niet onder. Waters had er vrijwel vanaf het begin zin in, iets wat je geloof ik van Gilmour over het algemeen niet kunt zeggen.

    En als er geplaybackt is. Ik stond te ver van het podium af maar het zou me bijna tegenvallen als het niet zo zou zijn, perfectionist als hij is.

  8. #58

    Standaard

    je speelt niet enkel nummers die de doorsnee muziekliefhebbers niet kent. Mensen komen voor de grote hits. 'punt'

  9. #59

    Standaard

    Alsof Waters dat wat intereseert. Ik denk echt dat dat het soort fan is waar hij op zou spugen en terecht (Spelen in stadions vindt hij niet voor niets, maar niks). Hier is sprake van een artiest die bijna Friperiaanse vormen aannneemt. Laten we wel wezen, dit is de man die in 77 in Montreal (superconcert was dat, overigens) een fan zijn gezicht spugde en die het idee kreeg om een muur tussen de band en het publiek te bouwen.

    Nee ik denk eerder dat de keuze van nummers meer te maken heeft met of de teksten een relevante politieke boodschap verkondigen of niet. De man speelt niet alleen een concertje zoals de meeste eendimensionale artiesten dat tegenwoordig doen, maar hij heeft ook echt wat relevants te melden. (Net als Peter Gabriel overigens) En op dat gebied is DSOTM echt een zeer sterk album. Dat snijdt echt thema's aan waar wij materialistisch consumerende mensen niet elk moment bij stil staan. Dit werd ook versterkt door de video's op de achtergrond.

    Bij King Crimson doen ze dat nog weer anders. Daar worden een aantal klassiekers gespeeld en wordt de rest van de podiumtijd gebruikt om hun muzikale kwaliteiten af te showen. spelen ze 21th Century Schidzoid Man en denkt iedereen, what the hell !!! Dat we dit ooit nog mogen meemaken en intussen ***ten ze flink door en gaat het van opscuur naar nog veel obscuurder. Waters speelt Set The Controls, interessant en strategisch genoeg direct al aan het begin. En de nummers Shine on en WYWH als ode aan Syd. En de rest van de teksten hadden allemaal enige politieke of sociologische banden.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Alsof Waters dat wat intereseert. Ik denk echt dat dat het soort fan is waar hij op zou spugen en terecht (Spelen in stadions vindt hij niet voor niets, maar niks). Hier is sprake van een artiest die bijna Friperiaanse vormen aannneemt. Laten we wel wezen, dit is de man die in 77 in Montreal (superconcert was dat, overigens) een fan zijn gezicht spugde en die het idee kreeg om een muur tussen de band en het publiek te bouwen.
    1977....man, dat is bijna 30 jaar geleden Als er een persoon erg is veranderd dan is het Roger wel, dat zeggen zelfs mensen als Nick Mason. Roger wilt weer met PF optreden, hij was de stuwende kracht achter de live8 reunie, hij vind het weer geweldig om oud PF materiaal te spelen etc.

    En wilt niet meer in stadions spelen? Rock In Rio, Hyde Park, Magny Cours e.d. is zeker zonder zijn toestemming door zijn zaakwaarnemer besloten? :')

    Nee, jij wilt graag de minder populaire nummers wat ik heel goed kan begrijpen want het is natuurlijk veel interessanter om dat te horen. Muzikaal is het dus hoogstaander over het algemeen. Maar zoals ik al zei is de connectie met het publiek met zulke grootschalige concerten primair om te slagen, en dat lukt slechts met de bekendere nummers. Als je dat niet ziet dan begrijp je niets van hoe een concert in elkaar hoort te zitten.

  11. #61

    Standaard

    Ik dacht dat Waters anders ook vond dat Mason heel wat beweerde wat niet klopte ? En ik vraag mij af op wat Mason dat baseert, gezien heeft
    het feit ze elkaar echt niet zovaak meer hebben gezien na het vertrek van Waters in 83.

    Maar point taken, wat Waters nu aan het doen is ontgaat mij ook wel een beetje. Zeker nadat hij juist zolang heeft lopen schreeuwen dat hij niet meer in grote stadions wou spelen, dat hij gek werd van de druk het hoge show gehalte, en daarom uit Pink Floyd wilde en er bovenop een geniaal album over dit probleem schreef. En met de 99/02 tour speelde hij daarom ook vrijwel altijd in kleinere aangelegenheden en misschien daarom ook alleen al interessant omdat de sfeer veel intiemer is.

    Ik denk inderdaad dat een artiest als Roger Waters een fanbase heeft die groot genoeg is om inderdaad als artiest meer lef te vertonen en inderdaad de echte klassiekers te spelen. Op de vorige tour deed hij dat voor een groot deel ook. Afgewisseld met wat verplichte rondjes. Maar te veel bands hebben die guts helemaal niet meer. Terwijl deze bands dat in de jaren 70 gee ruk kon schelen. PF speelde in 80/81 heel The Wall en dat was het. In 77, heel Animals, Wish You Were Here, Money, Us & Them en als je geluk had een derde toegift als Carefull With That Axe Eugune of Blues. En ook Genesis speelde The Lamb in 75 En als uitsmijter The Musical Box, En als je geluk had Watchers Of The Sky en als je heel erg geluk had The Knife. Hiermee gooiden dergelijke bands in een klap alles overboord waarom ze zo geroemd werden, daar was een ongelofelijke lading lef voor nodig. Tegenwoordig raggen ze een medley af (zoals bij Genesis) of word er gekozen om alleen de zogeheten 'Op Safe' nummers te spelen. Wat dat befreft kunnen al deze grote bands nog wat leren van Yes, die inderdaad ook wel eens Owner Of A Lonely Heart speelt, maar het overgrote deel van de show gaat naar de grote klassiekers, die al gauw tussen de 10 en 20 min. duren en nog steeds in volle ornaat worden gespeeld. En je kunt mij wijsmaken wat je wilt, maar ik weet 100 % dat hiervoor veel meer waardering bestaat onder de fans (want daar doen we het voor) dan het maar weet opdissen van het standaard werk. En dan ook nog Another Brick In The Wall spelen als toegift. Alsof Waters geen andere nummers heeft om op dat moment te spelen. Marrilion is daar ook zo goed in door in de toegift weer te komen met Cover My Eyes of Kayleigh, of Genesis in 1998 af te sluiten met I Cant Dance. Progessieve Rock, noemden ze dit ooit. Nou van dat progressief blijft weinig meer over, door alleen maar te mikken op massa. Ik blijf bij mijn standpunt dat dit ten koste gaat van de echte kwijlnummers, en je dus gewoon de echte fans keer op keer benadeeld. En dat het spelen van alleen echte klassiekers wel werkt dat blijkt wel uit de Symfonic Tour van Yes uit 2000, een concert van meer dan drie uur volgepropt met alleem maar oud, lang, vaag en uitgesponnen werk en of dat gaaf wat. Of uit de enquite die Marillion in 2001 op het internet hield waarin kon worden gestemd voor de nummers die moesten worden gespeeld en de nummers die niet moesten worden gespeeld. Ik heb die avond geen Cover My Eyes gehoord en ook geen Kayleigh (de enige keer overigens) en drie keer raden wat er wel moest worden gespeeld en wat er ook inderdaad werd gespeeld. Als we naar Dream Theater gaan willen we toch ook niet dat ze afsluiten met Another Day, wat een anti-climax !!! Maar dat ze eindigen met A Change Of Season, Learning To Live of wat dan ook.

  12. #62

    Standaard

    Lang verhaal. Paar opmerkingen: ieder zal zijn eigen mening hebben over welke nummers liever wel en welke nummers liever niet. Ik zelf mag er niet aan denken dat Comfortably Numb *niet* de revue zou passeren en, aan de andere kant, vind ik Wish you where here en Welcome to the Machines maar niets...

    Verder vind ik dat concerten met Pink Floyd muziek bombast nodig hebben en veel minder uit de verf komen in een kleinere omgeving.

    Ik ben blij dat ik in 2002 (geloof ik) Roger Waters in Antwerpen heb gezien en laatst (van bijzonder dichtbij) in Lichtenvoorde.

    Ik denk niet dat het er ooit nog eens van komt dat ik hem nog eens zal zien..

  13. #63
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Ik heb overigens ff snel (6 minuten, das wel te zien ) een dvd hoesje voor het Rock in Rio concert gemaakt (had geen tijd, dus ff de poster gekopieerd en de titels er op gezet). Mocht je de torrent van RiR op DVD hebben gebrand, dan heb je er misschien iets aan:


  14. #64

    Standaard

    NOGMAALS Roger Waters in Nederland!!!!!!!!!!!!!!!!

    Bron : Mojo

    Zijn optreden op het Arrow Rock Festival enkele weken geleden ontketende een ware golf van wildenthousiaste reacties. Op het forum van de site van het gelijknamige festival waren de superlatieven niet van de lucht. De hoogtijdagen van Pink Floyd tijdperk liggen al weer een tijd achter ons, oprichter Roger Waters maakt nog steeds warme gevoelens los bij een hele hoop Pink Floyd-fans.

    Net als in Lichtenvoorde staat de eerste helft van het optreden in het teken van oude Pink Floyd hits. Ook solowerk van Roger Waters passeert de revue. In de tweede helft is het The Dark Side Of The Moon wat de klok slaat. Van Speak To Me tot Eclipse: werkelijk alles komt voorbij. Uiteraard gaat dit spektakel gepaard met veel audio-visueel geweld (gigantische videobeelden en spectaculair surround quadrofonisch geluid). Een oor- en oogstrelend avontuur dat alle zintuigen tart!

    Vrijdag 7 juli 2006
    Ahoy' - Rotterdam
    Entree: E 69,-/E 64,-/E 59,-/E 54,-/E 49,- (exclusief servicekosten)
    Aanvang: 20.00 uur

    JOEPIE!!!!

  15. #65

    Standaard

    NOGMAALS Roger Waters in Nederland!!!!!!!!!!!!!!!!

    Bron : Mojo

    Zijn optreden op het Arrow Rock Festival enkele weken geleden ontketende een ware golf van wildenthousiaste reacties. Op het forum van de site van het gelijknamige festival waren de superlatieven niet van de lucht. De hoogtijdagen van Pink Floyd tijdperk liggen al weer een tijd achter ons, oprichter Roger Waters maakt nog steeds warme gevoelens los bij een hele hoop Pink Floyd-fans.

    Net als in Lichtenvoorde staat de eerste helft van het optreden in het teken van oude Pink Floyd hits. Ook solowerk van Roger Waters passeert de revue. In de tweede helft is het The Dark Side Of The Moon wat de klok slaat. Van Speak To Me tot Eclipse: werkelijk alles komt voorbij. Uiteraard gaat dit spektakel gepaard met veel audio-visueel geweld (gigantische videobeelden en spectaculair surround quadrofonisch geluid). Een oor- en oogstrelend avontuur dat alle zintuigen tart!

    Vrijdag 7 juli 2006
    Ahoy' - Rotterdam
    Entree: E 69,-/E 64,-/E 59,-/E 54,-/E 49,- (exclusief servicekosten)
    Aanvang: 20.00 uur

    JOEPIE!!!!

  16. #66
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Ik zie het (bij Ahoy op de agenda), maar wanneer begint de voorverkoop? Is nog niet eens geregistreerd bij ticketmaster...

  17. #67

    Standaard

    Zonder twijfel met dezelfde setlist ?

  18. #68

    Standaard

    Ik had een e-mail van Mojo binnen: aanstaande zaterdag begint de voorverkoop...

  19. #69

    Standaard

    pfffffffff.......zal ik er nog een keertje heen gaan? Ik zeg bij mij zelf altijd dat ik maar 1 keer naar een zelfde show toe wil, maar dit was wel heel erg gaaf hoor.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    pfffffffff.......zal ik er nog een keertje heen gaan? Ik zeg bij mij zelf altijd dat ik maar 1 keer naar een zelfde show toe wil, maar dit was wel heel erg gaaf hoor.
    Mijn vakantie maakt mijn keuze makkelijk: ik ga niet. Maar, ook al zou ik geen vakantie hebben... Ik heb de show gezien, van dichtbij, en hij komt op DVD. Voor mij is het nu genoeg wat Roger Waters 2006 betreft.

    Neemt niet weg dat het fantastisch was!

  21. #71

    Standaard

    nee inderdaad, het is dan wel iets te veel van het goede. Arrow wordt toch niet overtroffen al is het alleen maar vanwege de sfeer

  22. #72

    Standaard

    Nou, Ahoy is wel wat intiemer denk ik, in elk geval minder mensen. Wellicht komt het geluid er wat beter uit en aangezien het donker is komen de video's e.d. ook beter tot zijn recht. Toen ik voor Arrow Rock een kaartje ging halen stonden we met z'n 2-en in de rij en toch was het wel vol op Arrow Rock. Vanochtend stonden we met slechts 10 man in de rij voor het concert in Ahoy, maar het zal wel weer uitverkocht raken. Het is momenteel nog niet uitverkocht, maar de staan- en beste zitplaatsen zijn wel verdwenen...

  23. #73

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Inmiddels uitverkocht...
    Er blijken toch nog plaatsen te zijn. Niet de beste though...

  25. #75

    Standaard

    Nog een vraagje...

    Er spoken nogal wat verhalen rond over het al dan niet play-backen van Roger Waters van delen van de zang.

    Ik heb eigenlijk hetzelfde gevoel bij de initiele bas-partij in "Time". Roger Waters speelt aan het begin van dit nummer het tikken van de klok met zijn gitaar. Althans die suggestie wordt gewekt. Ik heb het gevoel dat dat nep is. Met andere woorden: dat er gewoon een bandje op staat met het tik-tok-tik-tok geluid.

    Tijdens het concert heb ik goed opgelet en proberen te ontdekken of het echt is of niet. Maar, helaas, toen dit deel begon, stond hij met zijn rug naar het publiek en ik heb dus niet kunnen zien of het begin synchroon loopt...

    Wat zijn jullie gedachten hierbij?

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •