Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 28 van 28 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Lees mijn andere posts eens. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Harry, dat is niet helemaal wat ik zeg. Ik heb het niet over verschillen tussen topsets en gemiddelde sets maar tussen topsets onderling. Dan praat je over anders en minder over beter. :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Niet helemaal met je eens; een echte high end set laat VEEL meer horen dat een gemiddelde set. Dan kan ik persoonlijk niet meer spreken van kleine verschillen. Wat wel steeds vaker aan de orde is dat er steeds meer betaalbare oplossingen komen die erg dicht in de buurt van de high end systemen komen. Als je goed matcht en goed uikijkt wat je koopt, kun je voor een heel fatsoenlijk bedrag erg dicht in de buurt komen van erg dure systemen. Dan spreken we inderdaad over verschillen van 5-10%. Voor sommigen erg weinig verschil, voor sommige audiofanaten alsnog een wereld van verschil. In dit geval spreekt men ook wel van nuance-verschillen. Maar in het algemeen zijn de verschillen toch wel wat groter hoor. Als je echt geen verschillen hoort(die schijnen er ook te zijn) heb je geluk; hoef je ook niet veel geld uit te geven aan een beetje fatsoenlijk geluid! En kun je je geld aan andere leuke dingen besteden. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ik durf anders toch wel te beweren dat sommige producten toch echt "beter" zijn dan andere producten! :wink:

    Met beter doel ik echt op meer details, betere plaatsing, meer lucht om de stemmen/instrumenten en een betere controle.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    [quote:4d896a9a1b="A. Duijmelinck"][quote:4d896a9a1b="j.vandendool"]Daarnaast moet je zowel voor als eindversterker van dezelfde kwaliteit houden.
    Wat je nu wilt doen kan uiteraard wel maar zal ik zeker niet doen, het is immers half werk en je doet de Rotel inderdaad geen eer aan op deze manier.
    En die Rotel is nou ook niet echt een topper. Voor dat geld is er wel wat leukers te vinden. :wink:
    nou, maak me gek :wink:
    Dat was ook zeker niet m'n bedoeling maar los van de vele goede versterkers die Rotel maakt vind ik de 1070 en de 1075 niet echt toppers. Neem dan een Advance Acoustic MAP305 (met theater throughput) of een MAA405. Goedkoper en vele malen beter. :wink:
    De term ANDERS is hier meer op zijn plaats dan vele malen beter vind ik. :wink:
    Dat kun je altijd blijven roepen zelf als je de simpelste stereoversterker met de duurste Chord of zo gaat vergelijken maar je luistert naar deze versterkers dan merk je zo'n duidelijke verschillen dat je niet meer alleen kunt praten van anders maar ook echt van beter. :wink:

    Betere plaatsing, veel meer detail, meer balans tussen laag/midden/hoog enz.
    Anders dus... :wink:
    Oh maar natuurlijk, vind ik ook hoor. Ik doelde op apparatuur, in dit geval, in nagenoeg eenzelfde prijsstelling. Maar vind wel vaak dat men gelijk het woord VEEL gebruikt. Dan ga ik luisteren en denk ik vaak, ok het is hier en daar wat mooier maar om te zeggen veel, nee. Verschillen zijn meestal genuanceerder dan velen gillen, zeker als je in het hoger segment gaat kijken cq luisteren... :wink:
    Albert, dat ben ik helemaal met je eens. Zeker in het duurdere segment spreek je veel meer van anders dan van beter of slechter. Maar in het wat lagere segment zijn de verschillen vaak veel groter en die Rotel valt daarin naar mijn mening op in negatieve zijn.

    Hé, zijn we het toch weer eens. :wink:
    [/quote:4d896a9a1b][/quote:4d896a9a1b]

  2. #27
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Mooi gequote allemaal..................

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Lees mijn andere posts eens. :wink:
    Of jij de mijne....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •