Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 41 van 41 worden weergegeven.

Discussie: Billy Wilder

  1. #26

    Standaard

    The Lost Weekend en Witness For the Prosecution zijn in Duitsland al een tijdje verkrijgbaar met NL ondertiteling. Ik snap dus niet waarom Universal deze titels ook niet gewoon hier uitbrengt.

    O.a. hier verkrijgbaar: http://www.jpc.de

    (Verzendkosten naar Nederland of België; € 5,99 per bestelling)


  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Is van deze regisseur geen leuke r2nl box uit met zijn meest spraakmakende films?
    ja hoor. Volgens mij zijn er 2 boxen van. Ik heb er één, met daarin:
    the apartment
    one, two, three
    kiss me, stupid
    the fortune cokie
    irma la douce
    the private life of sherlock holmes
    witness for the prosecution

    kostte zo'n 35 euro
    There is only one real truth: causality!...

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    The Lost Weekend en Witness For the Prosecution zijn in Duitsland al een tijdje verkrijgbaar met NL ondertiteling. Ik snap dus niet waarom Universal deze titels ook niet gewoon hier uitbrengt.

    O.a. hier verkrijgbaar: http://www.jpc.de

    (Verzendkosten naar Nederland of België; € 5,99 per bestelling)


    the lost weekend heb ik zo'n 2 jaar geleden gekocht, met nederlandse ondertiteling voor 2 euro (in de makro).
    There is only one real truth: causality!...

  4. #29

    Standaard



    De R2NL van The Lost Weekend is vorige maand (opnieuw) op DVD verschenen.

    €5,50 bij DVDOutlet.nl

  5. #30

    Standaard

    Voor de Wilder-liefhebbers: momenteel is de Billy Wilder-box bij Fame in Amsterdam te krijgen voor 19,99. Da's dus 8 films voor 2,50 per film: ik vind het niet duur.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Voor de Wilder-liefhebbers: momenteel is de Billy Wilder-box bij Fame in Amsterdam te krijgen voor 19,99. Da's dus 8 films voor 2,50 per film: ik vind het niet duur.
    Dat is geen geld, als iemand deze zou willen opsturen naar Kerkrade (uiteraard tegen vergoeding verzendkosten en eventueel een dvd'tje voor de moeite / combo's met ruil ook mogelijk) - dan hou ik me aanbevolen.
    Send a maniac to catch a maniac...

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer Bekijk bericht
    Dat is geen geld, als iemand deze zou willen opsturen naar Kerkrade (uiteraard tegen vergoeding verzendkosten en eventueel een dvd'tje voor de moeite / combo's met ruil ook mogelijk) - dan hou ik me aanbevolen.
    Ik kom normaliter niet in Amsterdam dus ik kan je er helaas niet aan helpen.

    Inmiddels ben ik bijna halverwege met de box en begin ik ervan overtuigd te raken dat Wilder geen slechte films heeft gemaakt. Wat ik tot nu toe gezien heb (Witness for the Prosecution, One, Two, Three en Irma la Douce) vond ik eigenlijk allemaal wel goed.

  8. #33

    Standaard

    Vandaag heb ik ook de rest bekeken en dat was toch wat wisselender. Avanti! vond ik een juweel van een film, maar Kiss Me Stupid, The Fortune Cookie en The Private Life of Sherlock Holmes vond ik niet zo heel erg bijzonder. Wilder heeft in z'n latere periode toch wel de nodige films "op de automatische piloot" gemaakt. Ze waren nog wel amusant maar niet veel meer dan dat.

  9. #34

    Standaard

    4 Wilder films op één dag is misschien ook wel erg veel van het goede. Ik zou zeker The Fortune Cookie nog eens een kans geven.

  10. #35

    Standaard

    Krijg zelf Witness for the Prosecution binnen, heb hoge verwachtingen van deze film!!!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #36

    Standaard

    Wat ik tot nog toe van Wilder heb gezien, favoriet bovenaan.

    1- Sunset Blvd
    2- Double Indemnity
    3- The Apartment
    4- The Seven Year Itch
    5- Ace in the Hole
    6- Witness for the Prosecution
    7- Some Like it Hot
    8- The Fortune Cookie
    9- Five Graves to Cairo
    10- Avanti!
    11- The Lost Weekend
    12- Irma la Douce
    13- The Private Life of Sherlock Holmes
    14- Kiss Me Stupid
    15- One, Two, Three
    16- Stalag 17
    17- Spirit of St. Louis
    18- Love in the Afternoon

    Alleen die laatste twee vind ik echt minder. De enige twee die ik echt nog wil zien zijn A Foreign Affair en Sabrina. Die laatste heb ik al een half jaar thuis liggen, maar nog niet aan toegekomen.

  12. #37

    Standaard

    A Foreign Affair zit in het Engelse Marlene Dietrich boxje...goedkoop verkrijgbaar...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #38

    Standaard

    Stalag 17 heb je trouwens erg laag staan!!!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #39

    Standaard

    Ja, vond ik ook erg jammer. Ik heb er een tijdje terug dit over gezegd:

    "Van de 15 Wilder films die ik tot nog toe gezien heb is Stalag 17 helaas toch wel één van de minste.

    Waar Wilder in andere films een fraaie balans tussen Drama en Comedy weet te vinden, zoals bijvoorbeeld in het schitterende The Apartment, is in deze film het evenwicht zoek.
    Haal de overdaad aan toneelmatige grappen van het duo Lembeck (Shapiro) en Strauss (Kasava) eruit en je hebt een veel betere film. Vooral Strauss werkt enorm op de zenuwen, en da's jammer want het karakter op zich is best leuk. Strauss legt het er echter zo dik bovenop dat het vrijwel alle nuances uit het karakter, en deels uit de film weghaalt. En met Shapiro erbij is het soms echt te veel peppie en kokkie zoals in de scene waarin een wegmarkering wordt geschilderd en eindigt met de kwast in het gezicht van de Duitse bewaker.

    Eigenlijk is het merkwaardig dat Wilder het in een oorlogsfilm zo uit de hand laat lopen, want tien jaar voor Stalag 17 leverde Wilder met Five Graves to Cairo een oorlogsfilm af waar hij er wel in slaagde comedy en drama uitstekend op elkaar af te stemmen.

    William Holden speelt een mooie rol, maar het is al met al niet genoeg om Stalag 17 helemaal te redden."

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick Bekijk bericht
    4 Wilder films op één dag is misschien ook wel erg veel van het goede. Ik zou zeker The Fortune Cookie nog eens een kans geven.
    Ik weet het niet hoor. Misschien dat Jack Lemmon en Walter Matthau een beetje teveel films samen hebben gemaakt. Deze is absoluut niet slecht, maar de act van die twee is een beetje te bekend. En The Fortune Cookie had in mijn geval als nadeel dat ik hem pas zag nadat ik al die andere Lemmon/Matthau-samenwerkingen al eerder had gezien.

    Maar ik zal hem zeker nog wel eens herbekijken, want slecht was ie (zoals gezegd) absoluut niet.
    Laatst aangepast door Richard B. : 08-09-2009 om 20:59

  16. #41

    Standaard

    Zal dan maar eens de Duitse versies van The Lost Weekend en Witness For the Prosecution met Nederlandse ondertiteling bestellen, bedankt voor de tip van 5 jaar terug Qzyn.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •