De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.

Discussie: Oscar's

  1. #1

    Standaard Oscar's

    Oscar's:

    *Beste acteur: Denzel Washington
    *Beste actrice: Hale Berry
    *Beste film: A beautiful Mind
    *Beste regiseur: Ron Howard => A beautiful mind
    *Beste scrip: A beautiful mind

    En A beautifull mind nog een oscar maar dat weer ik ff niet welke

    *Loftr 4 oscar's oa beste make-up, special effects en muziek

    Rare uitkomst vind ik het: Washington en Berry had ik niet verwacht en ik had beste film toch voor Loftr gedacht.

    Wat vinden jullie van de uitslag?

  2. #2

    Standaard Re: Oscar's

    Originally posted by Quentin Tarantino
    Oscar's:

    En A beautifull mind nog een oscar maar dat weer ik ff niet welke
    Jennifer Connelly » Beste Vrouwelijke bijrol.

    Toch wel verrassend, LOTR niet bedolven met prijzen, Denzel Washington, goeie rol, maar heeft ook wel 's veel beter gespeeld.
    Hale Barry kan ik niks over zeggen, heb Monster's Ball nog niet gezien. De overige prijzen voor A Beautiful Mind kan ik wel voor inkomen.

    Het enige waar ik het echt niet mee eens was, was Shrek, ik vond zelf Monster's Inc. veel beter. Maar ja, naar mij luisteren ze weer niet.

    O ja, en 'For the Birds' heeft ook gewonnen. (terecht)

  3. #3

    Standaard

    De Oscars voor beide lead roles (male and female) vond ik vrij onverwacht, hoewel ik beide films (Training day en Monsters Ball) nog niet heb gezien.....een vriend van mij wees ook op het feit dat zowel Dezel Washington als Halle Berry beide "zwarte" acteurs/actrices zijn, en dat hierdoor de Oscaruitreiking het etiket "politiek correct" van hem krijgt opgeplakt.....ik vind dit wel erg ver gezocht, hoor.

    Jammer vond ik ook dat zowel Memento als Amélie hun nominaties niet konden opmzetten in een award, ze hadden het wat mij betreft wel verdient.
    En ik dacht ook dat BBC2 de uitreiking "live'" zou uitzenden??
    "Time for power draw near."

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gabriel de rop

    En ik dacht ook dat BBC2 de uitreiking "live'" zou uitzenden??
    Is dat niet gebeurd dan?? Heb ik dan de videorecorder voor niets laten lopen?
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  5. #5

    Standaard

    Washington en Berry had ik niet verwacht
    Ik had dit ook niet verwacht. Ik had gedacht en ik denk vele andere dat Russel Crowe de oscar voor beste acteur zou krijgen. Maar toch leuk dat Denzel een oscar heeft (Ik heb Traning Day nog niet gezien), dus of het terecht is kan ik niet zeggen. Groter is de verrasing dat Hale Berry de oscar voor beste actrice heeft gekregen (zij heeft daarmee toch Sissy Spacek en Nicole Kidman verslagen) Ik had gedacht dat Nicole Kidman zou winnen. Maar zo zie je dat de Oscar uitreiking ook voor verrassingen kan zorgen.

    Dat LotR en A Beautiful de meeste oscars hebben gewonnen is wel terecht.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck


    Is dat niet gebeurd dan?? Heb ik dan de videorecorder voor niets laten lopen?
    Nee, ik was nog op om 01:00 maar niets te zien.....ook nog ff om 04:00 gecheckt (kon toch niet slapen), maar nee, hoor.
    Vanavond op BBC1 wel een "samenvatting", geloof ik.
    "Time for power draw near."

  7. #7

    Standaard

    Washington geeft een overtuigende acteerprestatie in trainingday, zozeer dat je je (net als Ethan Hawk) continu zit af te vragen waar voor een agent nu de grens ligt. Wat dat betreft gun ik Washinton de oscar wel. A beautiful mind heb ik niet gezien, ik zal hem waarschijnlijk ook niet snel zien, want dit type film ligt me niet zo.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb Training Day WEL gezien en ik was best wel onder de indruk van deze film. zowel Denzel als Ethan zetten een puike acteerprestatie neer vind ik. Plus het verhaal "pakt" je zegmaar :P

    Wel terecht dat Denzel deze oscar gekregen heeft.
    "Eat right, exercise, die anyway....."
    (Bumpersticker from The X-Files, Season 7, Episode "Fight Club")

    Mijn verzameling glimmende schijfjes

  9. #9

    Standaard

    "Nee, ik was nog op om 01:00 maar niets te zien.....ook nog ff om 04:00 gecheckt (kon toch niet slapen), maar nee, hoor.
    Vanavond op BBC1 wel een "samenvatting", geloof ik."

    Nou...ehm...ik heb dus wel gewoon gekeken (begon om kwart voor 2 snachts) en het was gewoon live hoor, op BBC2, met Jonathan Ross....was best leuk....
    Later in de nacht switchten ze over naar BBC1 voor de live-uitzending...

    Ik DENK dat LOTR in na de 3de film de prys kykt voor beste film...dat lykt my tenminste het eerlykste, want die film is gewoon een betere film dan A Beautifull Mind...ik denkd at ze gewoon ff willen wachten tot na de 3de fiklm voor ze Peter Jackson overladen met alle pryzen...

    Ik vond ook dat LOTR voor Art-Direction (alle huisjes apart gebouwd en al die lokaties etc...), Kleding (al die aparte details op elk kostuum) en Make Up (Hobbit-Feet en de tovenaars etc...) gewoon had MOETEN winnen...

    Als regisseur had Jackson ook de moeilykste taak en het het beste uitgevoerd (1 van de beste boeken allertyden goed verfilmen, meer dan een jaar de cast bevriend houden etc etc etc...)...dus snap niet waarom dan een regiseur als Ron Howard waarby de film toch vooral leunt op het individuele talent van haar 2 hoofdrolspelers (Crowe & Connely) een oscar krygt...

    Beste mannelyke Byrol had ik eerder aan Ben Kingsly (Sexy Beast) toegekend...

  10. #10

    Standaard Re: Re: Oscar's

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    Het enige waar ik het echt niet mee eens was, was Shrek, ik vond zelf Monster's Inc. veel beter. Maar ja, naar mij luisteren ze weer niet.
    Ja, vond ik wel een beetje jammer ook. Ik vond Monsters Incorporated ook beter.
    Wel goed dat Jennifer Connely nu eindelijk een Oscar heeft gewonnen, ze speelt altijd heel erg goed. En alhoewel ik A Beautiful Mind niet ken, vond ik haar heel sterk in Dark City, Waking The Dead en Requiem for a Dream.
    Denzel´s winst is gewoon positieve discriminatie, meer kan ik er niet van maken... ik gun het hem wel, daar niet van... het is een geweldige acteur, maar de omstandigheden van zijn winst waren wel een beetje verdacht zoals hier op het forum al werd gezegd.

    Verder ben ik eigenlijk zeer tevreden over de uitkomst...

  11. #11
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Ik heb net een stukje gezien van madame Berry's speech ...
    Tegen zoiets kan ik niet goed.
    "De deur is nu geopend" en bla bla bla.
    Ze doet alsof er eindelijk gerechtigheid is geschied.
    Ze maakt er weer een rassenstrijd van.
    Zo nam ik het in ieder geval op.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Ik heb net een stukje gezien van madame Berry's speech ...
    Tegen zoiets kan ik niet goed.
    "De deur is nu geopend" en bla bla bla.
    Ze doet alsof er eindelijk gerechtigheid is geschied.
    Ze maakt er weer een rassenstrijd van.
    Zo nam ik het in ieder geval op.


    ja
    dat heb ik ook gezien.
    met dat nepgejank van der.
    gelijk afgedaan als lekker ding

    maar ja, het schijnt in hollywood nogal een heikel onderwerp te zijn, dat blank en zwart.
    ik geloof dat wij er allemaal niet zo wakker van liggen. als de film maar goed is, dan mag de acteur/trice zelfs groen met paarse stippen zijn....
    3d

  13. #13
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    groen met paarse stippen
    Shrek met de mazelen?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded

    Shrek met de mazelen?


    precies
    3d

  15. #15

    Standaard

    Ja dat van Hale Berry...tja wat moet ik er van maken...

    heb toch wel vaker de bijsmaak van onterechte winnaars. Het is en blijft een hele business en een business moet winst maken. LOTR heeft zijn geld al meerdere malen opgebracht, dus is het niet 'echt' nodig dat die alle nominaties ook werkelijk waarmaakt...

    ik kan er naast zitten hoor, maar zo'n idee krijg ik gewoon vaal.
    Net zoals Nathan als zei, Denzel vind ik ook een heel goed acteur. Maar hij heeft betere rollen gehad als Training Day. Dit vind ik ook helemaal geen 'Oscar film'....


    maarja, wie zijn wij...
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  16. #16

    Standaard

    vindt het zekers wel terecht dat denzel een oscar heeft gekregen!

    Training day is al goed, maar hij geeft het net iets meer. TOP!

  17. #17
    Anonymous
    Guest

    Standaard Re: Oscar's

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quentin Tarantino
    Oscar's:

    *Beste acteur: Denzel Washington
    *Beste actrice: Hale Berry
    *Beste film: A beautiful Mind
    *Beste regiseur: Ron Howard => A beautiful mind
    *Beste scrip: A beautiful mind

    Wat vinden jullie van de uitslag?
    Zeer goed ! Alleen had ik als beste acteur toch voor Will Smith
    gekozen.Maar Denzel is ook best hoor

  18. #18

    Standaard Nu mijn menig ff

    Nu ff mijn mening:

    Ik had toch Lofr de oscar voor beste film gegeven omdat het maken/produceren van deze film toch stukken lastiger is dan A beautiful mind.

    De rest van de oscar-winaars vind ik goed.

    Behalve Hale Berry dan, zo geweldig vind ik haar echt niet. En ze doet trouwens net of het 8ste wereld wonder is gebeurt (god heeft gelijkheid tussen zwarten en blanken geschapen ) Alhoewel haar prestatie's in swordfish waar ZICHTBAAR zeer goed

  19. #19

    Standaard

    Toen Sidney Poitier heeeeeeeeeel lang geleden als eerste 'African American' een Oscar kreeg, weigerde hij dit als iets bijzonders te zien. Hij vond -terecht- dat hij de Oscar een teken van erkenning voor z'n acteren was, niet voor z'n huidskleur. Denzel en met name de hysterische Halle denken hier blijkbaar anders over.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #20

    Standaard

    Ik vind ook dat Will Smith hem verdiende...
    Ik vond Denzel ook niet zo fantastisch in training day...hy was goed, dat wel...maar ik heb wel beter acteerwerk gezien, en ook van hem persoonlyk...

    Halle Berry...weer een achetrlyke keus....Kim bassinger heeft hem al een gekregen...vorig jaar Julia Roberts....de trend van slechte keuzes lykt zich voort te zetten....
    Dit zal meer een keuze zyn geweest uit commercieel aspect, dan uit iets anders (een oscar winnares in je film is toch altyd ff iets leuks...)
    Haar overdreven gejank was misselykmakend (show some dignity!) en haar opmerkingen over black zyn en dat er nu een duidelyk verschil is waren overbodig...want ze had gewoon moeten aannemen dat het om haar acteer-prestaties ging, en niet omdat ze zwart is...

    Ik heb zelf haar performance nog niet gezien trouwens in die film dus maybe als ik hem zie zal ik wel roepen dat ie wél verdiend was....

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    Het enige waar ik het echt niet mee eens was, was Shrek, ik vond zelf Monster's Inc. veel beter. Maar ja, naar mij luisteren ze weer niet.
    Volgens mij ben ik de enige die vond dat Shrek die oscar wel verdiend heeft, bij Monsters, Inc. heb ik echt niet vaak gelachen en als ik lees op diverse sites dat het grappigste van een film niet eens bij een film hoort (het voorfilmpje For the Birds en de bloopers op het einde) dan zegt dat toch wel wat over een film.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •