Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 82 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LOTR en A Beautiful Mind grote winnaars Oscar uitreiking

    LOTR en A Beautiful Mind grote winnaars Oscar uitreiking



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Alleen jammer dat LOTR alleen side-oscars heeft gekregen, hoewel cinematografie een zeer terechte is.... Ik had ze ook graag beste film gegeven.

    Denzel en Hale Berry... hmmm... denzel vind ik niet echt terecht... training day is een leuke film, maar zijn prestatie vind ik niet echt oscar materiaal....

    Groet Bjorn

  3. #3

    Standaard

    Slappe awards waren het dit jaar. Ze hebben weer eens bewezen dat de grote sentimentele, melo-dramatische Hollywood film de beste prijzen krijgt.

    LOTR en Memento waren beide zwaar genaaid.

    Hoewel ze beide goede prestaties leverden kregen Washington en Berry het alleen vanwege hun huidskleur.

    En ik ben kwaad op het feit dat de man die The Grinch maakte de beste regisseur prijs krijgt.



  4. #4

    Standaard

    Denzel en Hale dus, ik heb allebei de films nog niet gezien, maar alle kritieken lezende is die van denzel wel terecht, constante acteerprestaties en nu een rol die eigenlijk niet in zijn straatje past.

    Hale verbaas ik me over, overtuigde mij niet in Swordfish, maar goed de film waarvoor ze de oscar heeft gekregen heb ik niet gezien dus ik ben benieuwd.

    Shrek een oscar , da's meer dan terecht.

    In de beste buitenlandse film speelt Serge Henry Valcke een bijrol, hoera hoera!!

    Ik ga vanmiddag eens even de show bekijken want ik heb het opgenomen van de bbc, schaamteloos weer dat hij niet is uitgezonden op de nederlandse t.v.( behalve canal+) zend hem dan s'middags helemaal uit als je bang bent dat er s'nachts niemand kijkt. Betaal je nog minder rechten ook.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  5. #5

    Standaard

    Het is nog steeds een belangenafweging. Alles wat uit Amerika zelf komt valt in de hoofdprijzen. Zelfs Lord of the Rings uit Engeland komt daar niet tussen. De Oscars maar gauw afschaffen, want een artistiek doel wordt er niet mee gediend. Slechts de commercie telt echt, een typisch Amerikaanse ziekte. Alles wordt bekeken, beluisterd en beoordeeld met dollartekens in de ogen. Jammer, jammer, jammer.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Zelfs Lord of the Rings uit Engeland komt daar niet tussen.
    LOTR komt uit Nieuw-Zeeland

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Rolfe

    LOTR en Memento waren beide zwaar genaaid.

    Hoewel ze beide goede prestaties leverden kregen Washington en Berry het alleen vanwege hun huidskleur.
    Memento had idd een Oscar verdiend, maar wat dacht je dan van Amélie ? Geen Oscar voor beste Buitenlandse Film, hoewel ik de winnaar (No Man's Land) nog niet gezien heb, vond ik het toch wel verrassend....

    En de Oscars voor Washington en Berry vanwege hun huidskleur, ik hoor hier meer mensen over, ja.
    "Time for power draw near."

  8. #8

    Standaard

    Ik vond het een beetje vreemde uitslag. Ik weet niet of de Oscar voor Denzel Washington terecht was, die film heb ik niet gezien, maar ik weet wel dat ik de acteerprestatie van Russel Crowe beter vond dan dat de film A beautiful mind was.

    Crowe speelde erg sterk, maar het verhaal van de film, vond ik toch niet zo bijzonder (genie ontmoet vrouw, genie wordt gek, vrouw redt hem van zijn ziekte) en zo'n film heb ik al eens eerder gezien (weet ff niet meer welke). Dus daarom vind ik het vreemd dat de film wel een oscar krijgt en Russel Crowe niet.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jesus Nava

    Crowe speelde erg sterk, maar het verhaal van de film, vond ik toch niet zo bijzonder (genie ontmoet vrouw, genie wordt gek, vrouw redt hem van zijn ziekte) en zo'n film heb ik al eens eerder gezien (weet ff niet meer welke). Dus daarom vind ik het vreemd dat de film wel een oscar krijgt en Russel Crowe niet.
    Misschien speelde mee dat A beautiful Mind "gebaseerd is" op het leven van John Nash zelf....een zogenaamde bio-pic.
    "Time for power draw near."

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Rolfe
    Hoewel ze beide goede prestaties leverden kregen Washington en Berry het alleen vanwege hun huidskleur.
    Zat je in 't comité?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Rolfe
    En ik ben kwaad op het feit dat de man die The Grinch maakte de beste regisseur prijs krijgt.
    En ik vind het belachelijk dat een actrice uit "The Flintstones" een prijs krijgt

    Volgens mij is de procedure van de Oscar-uitreiking je niet helemaal duidelijk, John...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Rolfe

    LOTR komt uit Nieuw-Zeeland
    Dan ben ik door BBC-world behoorlijk op het verkeerde been gezet. Die bestempelen het bij nadruk en bij herhaling als een British Product. Waarschijnlijk beschouwen zij Nw. Z. nog als Brits Imperium.
    Maar, weer wat geleerd, Nieuw Zeelands produkt dus, niks Engels dus!!. Bedankt.

  13. #13

    Standaard

    [i]Originally posted by Ernesto Donatelli
    Zat je in 't comité?
    Daar hoef je slechts een gezond (boerenlullen)verstand voor te hebben om te doorgronden hoe het daar werkelijk toegaat.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Daar hoef je slechts een gezond (boerenlullen)verstand voor te hebben om te doorgronden hoe het daar werkelijk toegaat.
    Het stoort mij alleen wanneer iemand ongenuanceerd roept dat een acteur/actrice een prijs ontvangt op basis van zijn/haar huidskleur en niet op basis van zijn/haar acteerprestatie.

    Ron Howard heeft de Oscar toch ook niet gekregen omdat-ie vroeger rood haar had?

  15. #15

    Standaard

    Nah..ik ben wel redelijk tevreden over het aantal oscars voor LOTR..

    Beste makeup, special effects, muziek en cinematography zijn toch ook wel zeer belangrijke aspecten voor een film en ook meer dan terrecht

    A Beautifull Mind ga ik zeker nog een keer kopen op dvd wanneer hij uitkomt...zeer benieuwd...wil alleen de wat meer spectakel films in de bios zien vanwege het feit dat ik een rustige film zonder te veel poespas erin liever thuis kijk ipv er 15 piek aan uit te geven voor de bios..

    De oscar uitreikingen vond ik met wat uitzonderingen (Denzel enzo...) best wel terrecht en goed verdeeld..
    When the Sh** hits the Fan...make sure you switch it off :D

    My DVD's

  16. #16

    Standaard

    In Amerika was er een grote opschudding aan de gang vanwege de raciale kwestie met de acteursnominaties.

    Daardoor lijkt het volgens velen alsof ze het alleen maar kregen vanwege hun huidskleur.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Rolfe
    In Amerika was er een grote opschudding aan de gang vanwege de raciale kwestie met de acteursnominaties.
    Hetzelfde geldt voor het (vermeende?) antisemitisme van John Nash (Hoofdpersoon uit a Beautiful Mind), de homoseksuele geaardheid van Ian McKellen en de losse handjes van Russel Crowe (bijvoorbeeld tijdens de Bafta).

    Bovendien hebben de nogal patriotistische oorlogsfilms Pearl Harbor en Black Hawk Down ook de nodige Oscars gekregen. E.e.a. zou door de achterdochtigen onder ons kunnen worden toegeschreven aan de nasleep van de gebeurtenissen van 11 september vorig jaar.

    En tenslotte was de nominatie van Sean Penn erg verrassend. Hij heeft zich de afgelopen jaren erg kritisch uitgelaten over de Oscars. Naar de daadwerkelijke toekenning kon hij dus waarschijnlijk al op voorhand fluiten.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #18

    Standaard

    Het was dit jaar wel heel erg Amerikaans: Halle Berry beste actrice en Denzell Washington beste acteur, laat me niet lachen. Beste film ABM? Best Director Ron Howard? Als je ziet welke energie Peter Jackson in LOTR heeft gestoken is het belachelijk dat hij geen Oscar heeft gehad.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Als je ziet welke energie Peter Jackson in LOTR heeft gestoken is het belachelijk dat hij geen Oscar heeft gehad.
    Ik verwacht/hoop dat hij hem na Return of the King krijgt. Dan krijgt hij in feite de eer voor de gehele trilogie.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t


    Ik verwacht/hoop dat hij hem na Return of the King krijgt. Dan krijgt hij in feite de eer voor de gehele trilogie.
    Ja idd...het is nog niet klaar he..we hebben nog maar een derde gezien van de volledige film..

    Ben trouwens nu de boeken aan het lezen..ben nu bij boek 2.. The Two Towers..hehe..dus misschien snap ik in December de gebruikte termen Het schijnt namelijk dat de film nog mooier is als je de boeken daadwerkelijk hebt gelezen....
    When the Sh** hits the Fan...make sure you switch it off :D

    My DVD's

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jps
    Het schijnt namelijk dat de film nog mooier is als je de boeken daadwerkelijk hebt gelezen....
    Dat is zeker waar

  22. #22

    Standaard BBC: FOEI!!!!!

    Vanacht oscaruitreiking opgenomen. Heb hem gekeken en wat blijkt: Het einde staat niet op de band(oscar beste actrice, acteur, film etc.). BBC 2 schakelde met de oscars om naar BBC 1! God weet waarom! Goed gedaan BBC.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Als je ziet welke energie Peter Jackson in LOTR heeft gestoken is het belachelijk dat hij geen Oscar heeft gehad.
    Sinds wanneer is die energie een criterium dan? Misschien heeft Ron Howard wel meer energie in zijn film gestoken dan Peter Jackson.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ernesto Donatelli
    Sinds wanneer is die energie een criterium dan? Misschien heeft Ron Howard wel meer energie in zijn film gestoken dan Peter Jackson.
    Idd, Ed Wood heeft ook en hoop energie in zijn films gestoken

    De Oscars voor LotR waren wel terecht, ze laten duidelijk zien dat de film niet meer is dan een plaatje met kostuums erin. In mijn ogen waren de acteerprestaties belabberd en het verhaal ronduit bagger.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  25. #25

    Standaard

    Als je ziet welke energie Peter Jackson in LOTR heeft gestoken is het belachelijk dat hij geen Oscar heeft gehad.

    Die Peter Jackson is zelf zo gestoord als een aap, 4 oscars voor die bagger is nog teveel, en Denzel een oscar voor een zeer middelmatige film en al is die oscar dan voor het acteren en niet de film op zich dan nog slaat het nergens op ....... de figuur die hij neer zet lijkt nergens naar, zulke mensen bestaan gewoonweg niet, Crowe is gewoon genaaid vannacht en hij heeft er geeneens van genoten.
    Over Hale Berry begin ik maar geeneens, wat een aanfluiting .... Sissy Spacek had moeten winnen hands down no contest, vraag me af of die Berry de hele jury heeft moeten pijpen om die oscar te krijgen ?
    Ik had eigenlijk geeneens moeten kijken, sjee wat kots ik op die kanis van Woopie, man wat is dat wijf UGLY !!!!!!!!!!!

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •