Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 82 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Luther, in jouw geval vind ik het verdomd moeilijk om jouw mening over LOTR op waarde te schatten aangezien je ook een grote fan bent van de boeken van LOTR.
    Dat iemand het lef heeft om dit te verfilmen is 1 ding, of het goed uitpakt is misschien een tweede.
    Ik heb hem gezien, en ik vond het beeld tamelijk indrukwekkend maar het verhaal en thema echt totaal geen ene ruk aan. Maar dat komt omdat ik totaal niets heb met het fantasy-genre. Ik kn me er totaal niet in verplaatsen en heb dus grote moeilijkheden met de geloofwaardigheid van zo'n verhaal. Maar dat doet niets af aan jouw mening. Wel aan de film trouwens
    Wat Depp betreft kan ik Ghast's mening (for once) onderschrijven.
    Die jongen speelt zeer gevarieerde rollen, waarbij het hem in eerste instantie gaat om het script en minder om zijn carriereverloop...
    De huidige attitude van Crowe vind ik echt ergerlijk...alsof hij al een gearriveerd acteur is, terwijl hij eigenlijk net komt kijken, qua film dan. Ook hij is begonnen in bagger-series als Neighbours (for Christ sake...), maar je kunt een acteur moeilijk zijn begin van een carriere kwalijk nemen.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ernesto Donatelli
    Ron Howard heeft de Oscar toch ook niet gekregen omdat-ie vroeger rood haar had?
    Heeft ie nog steeds...alleen wat minder
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Als je ziet welke energie Peter Jackson in LOTR heeft gestoken is het belachelijk dat hij geen Oscar heeft gehad.
    Ik ben niet bij de opnames geweest, maar voor zover ik Ron Howard 'ken' steekt ie ook hart en ziel in een film. Je kunt veel over 'm zeggen, maar niet dat ie 13 in een dozijn films maakt. Volgens mij is het best een bevlogen man, die al zijn hele leven heel gepassioneerd met films maken bezig is.
    Maar om heel eerlijk te zijn zal er nooit en te nimmer een Oscar uitslag komen waar geen twijfel of discussie over zal bestaan - ook al mogen we zelf stemmen. Iemand die LOTR een mooie film vindt, zal altijd het idee hebben dat 'zijn' (m/v) film genaaid is.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  4. #54

    Standaard Re: my 2 cents

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RavenEffect
    alleen jammer dat Russell zijn eigen glazen heeft ingegooid tijdens de BAFTA's
    Dat hoor ik nou steeds...wat heeft dat in vredesnaam met Oscars te maken? Ik dacht dat het ging om acteerprestaties. Toevallig weten we dat Russel vaak een scheve schaats rijdt, waarschijnlijk nogal vol is van zichzelf en iemand een knal heeft verkocht. Als het een populariteitsprijs was, was het een ander verhaal. Ik wil niet eens weten wat die lui allemaal in hun vrije tijd of met hun partners doen. Behalve natuurlijk als blijkt dat Denzel een 14 jarige sex-slavin in zijn kelder heeft vastgeketend... Dan wil ik 'm nog één Oscar uitreiken, als ie eerst bukt...(hoe groot zijn die beeldjes ook weer?)
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #55

    Standaard

    Erg vermoeiend zo'n thread. Ik heb hem net even helemaal doorgelezen en ben bekaf . Ik denk niet dat het mogelijk is om awards uit te reiken waar na afloop geen discussie over is. Iedereen wil winnen, maar uiteindelijk wint er maar eentje natuurlijk. Ikzelf trek me in principe niet zo heel veel aan van filmprijzen, maar ik vind de Oscars altijd wel leuk. Wie er uiteindelijk wint, maakt me niet zo veel uit, maar ik ben altijd wel benieuwd naar de films en prestaties van de genomineerden. Dus voor mij heeft het wel zijn nut.
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Groot
    Erg vermoeiend zo'n thread. Ik heb hem net even helemaal doorgelezen en ben bekaf . Ik denk niet dat het mogelijk is om awards uit te reiken waar na afloop geen discussie over is. Iedereen wil winnen, maar uiteindelijk wint er maar eentje natuurlijk. Ikzelf trek me in principe niet zo heel veel aan van filmprijzen, maar ik vind de Oscars altijd wel leuk. Wie er uiteindelijk wint, maakt me niet zo veel uit, maar ik ben altijd wel benieuwd naar de films en prestaties van de genomineerden. Dus voor mij heeft het wel zijn nut.
    Kan de starter van deze thread voor Jeroen een samenhangende samenvatting maken, hij raakt lichtelijk oververmoeid.
    Ik kan hem niet helemaal ongelijk geven.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ghast
    ... ik heb dan ook grote bewondering voor Johnny Depp die echt alleen maar films maakt waar hij 100% achter staat en vaak zijn dat nog toppers ook.
    Ja Depp is cool in zijn filmkeuze, en heeft zelfs wel iets liefs over zich in de meeste rollen (Sleepy Hollow, Edward Scissorhands). Topacteur!
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Dit is het ultieme verhaal over het goede tegen het kwade en jij noemt het een slecht verhaal? Het gaat niet om het budget van 300 miljoen $, maar dat hij de enige regiseur is die het aandurfde om deze enorme trilogie te gaan verfilmen. Hiervoor moet hij toch een oscar verdienen.
    No offense Luther, maar LotR is al eens eerder (half) verfilmd

    En als het over het goede en het kwade gaat kun je ook ET gaan kijken, of Magnolia, of alle 13-in-een-dozijn actiethrillers (of natuurlijk de Bijbel gaan lezen...). Ik bedoel, dat hoeft niet garant te staan voor een goed verhaal.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    (Zucht)

    Natuurlijk komt het bijzonder interessant en intelligent over om LOTR af te kraken. Vooral met de uitmuntend geformuleerde onderbouwing waarmee sommigen van jullie dit doen. Maar ik vraag me af of je nu tegen het genre bent of tegen deze specifieke film. Binnen het genre is LOTR razend knap gemaakt. ...
    Ik houd wel van fantasy hoor, denk bijv. aan de Jim Henson films of Neverending story. Dat LOTR knap gemaakt is ontken ik ook zeker niet, maar een verhaal zit er m.i. niet in.

    En dat ik Peter Jackson fan ben heb ik ook al menigmaal verkondigd.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Dat LOTR knap gemaakt is ontken ik ook zeker niet, maar een verhaal zit er m.i. niet in.
    LOTR gaat wel even verder dan simpel goed versus kwaad. Er worden thema's in behandeld die door de eeuwen heen in mythes, legenden en de nodige boeken en toneelstukken naar worden gebruikt. Schuld en boete/berouw (de tragische val van Boromir), de verleiding van macht (de verlokking van de ring, waar bijvoorbeeld 'de goeden' niet voor zwichten en 'de kwaden' wel. In de gemiddelde Hollywood-film gaan de goeden met de ring de kwaden te lijf), predestinatie (de twijfel van Aragorn op basis van het falen van Isildur), de tragiek van een volk dat moet kiezen tussen twee kwaden (onderwerping aan Sauron of de andere volken helpen overwinnen - hetgeen ook het einde van hun eigen tijdperk zal inluiden), et cetera, et cetera. Al die tragische elementen en dan nog het nodige visuele spektakel! Wat wil je nog meer? (En hier kun je je gevatte opmerkingen in je reply plaatsen).

    [B]En dat ik Peter Jackson fan ben heb ik ook al menigmaal verkondigd.
    Ja, kijk eens, ik kan ook quasi-tegendraads doen en Bad Taste en Feeble Files tot meesterwerken uitroepen. Maar dat zijn ze niet. Het zijn zelfs tamelijk amateuristische films. Het zijn geen goede films, maar wel LEUKE films. Het spontane van die eerste films is bij LOTR inderdaad opgeofferd aan het streven naar perfectie voor deze film. In dit geval vind ik dit getuigen van respect en liefde voor het werk van Tolkien. LOTR in Bad Taste-stijl zou ongepast zijn.
    Maar het lijkt me onvermijdelijk -hoe jammer het af en toe ook is- dat een regisseur na verloop van tijd z'n spontaniteit verliest. Los van het feit dat ik LOTR een goede film vind, vind ik het nog steeds een bijzonder knap gemaakte film (maar daar ben je het dus mee eens). Zeker als je de totstandkoming van de film de afgelopen jaren een beetje hebt gevolgd.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #60

    Standaard

    Hier ging iets fout en ik krijg het bericht niet verwijderd.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Hier ging iets fout en ik krijg het bericht niet verwijderd.
    »»Edit Post»»Bovenaan "delete post aanvinken»»Delete Post Now klikken.

    Thanx 2 Jaded

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters


    »»Edit Post»»Bovenaan "delete post aanvinken»»Delete Post Now klikken.

    Thanx 2 Jaded
    Weet ik, maar ik toen ik dat probeerde kreeg ik de volgende akelige melding:

    You do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:
    You do not have permission to access the page that you were trying to. Are you trying to edit someone else's post or trying to access administrative features? Check that you are allowed to perform this action in the Forum Rules.
    If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation.

    Wat mij betreft mag een van de heren van de crew die post (en deze)gerust verwijderen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    tragische elementen en dan nog het nodige visuele spektakel! Wat wil je nog meer? (En hier kun je je gevatte opmerkingen in je reply plaatsen).
    Nou, ik had tijdens het kijken van de film continu het idee naar een verfilmd boek te kijken (zonder die ooit gelezen te hebben). Dit ergerde me enorm. Ik heb het ook bij (slecht) verfilmde toneelstukken, dat zie je ook meteen. Meegevoeld met de karakters heb ik geen seconde (wat was er tragisch dan??)

    [b]Ja, kijk eens, ik kan ook quasi-tegendraads doen en Bad Taste en Feeble Files tot meesterwerken uitroepen. Maar dat zijn ze niet. Het zijn zelfs tamelijk amateuristische films...
    Amateuristisch zijn deze zeker! Dat geldt ook nog wel voor Brain Dead. Maar Heavenly creatures is toch wel een erg mooie film (en niet amateuristisch). The Frighteners past ook wel in de traditie Brain Dead, maar is ook niet amateuristisch.

    LotR is zeker geen meesterwerk; vergelijkbaar met een film als Jurassic Park, Titanic of Star Wars I. Gewoon een film die heel veel mensen aanspreekt (mij dus niet echt, terwijl ik Titanic dan weer wel te pruimen vindt). Verhaaltechnisch is LotR i.m.o. zeer mager, hij moet het echt van zijn visuals hebben (die over 20 jaar achterhaald zijn en dan heeft niemand het er meer over).
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  14. #64

    Standaard

    Ik ben het helemaal met je een Mark, ik wilde ook wel een langer verhaal intypen, maar op dat moment had ik ff geen tijd. misschien dat de mensen de film meer gaan waarderen als ze alle delen hebben gezien.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Verhaaltechnisch is LotR i.m.o. zeer mager, hij moet het echt van zijn visuals hebben (die over 20 jaar achterhaald zijn en dan heeft niemand het er meer over).
    Ik snap niet hoe je dit kunt zeggen, deze film zal net als het boek een klassieker worden, kijk het boek overtref je niet, maar dat LOTR het van de visuals moet hebben is echt onzin, het gaat juist om het verhaal en omdat er fantasyelementen in zitten, zitten er ook special effects in, maar daar gaat het dus niet om he

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Ik snap niet hoe je dit kunt zeggen, deze film zal net als het boek een klassieker worden, kijk het boek overtref je niet, maar dat LOTR het van de visuals moet hebben is echt onzin, het gaat juist om het verhaal en omdat er fantasyelementen in zitten, zitten er ook special effects in, maar daar gaat het dus niet om he

    Love it or hate it, geldt zowel voor het boek als de film. Het is net zo'n film als de Star-Wars-cyclus, met een harde kern volgelingen, zonder dat het echt goeie films zijn.

    (*zucht* nu zal ik hier wel weer op aangevallen worden, maar vond alleen deel SW-V wel redelijk).

    Harry Potter wordt net zoiets... Het zijn allemaal "ontsnap uit de dagelijkse sleur" films, met een semi-messiaans tintje. Dit soort films zie je als puber en draag je dan je hele leven met je mee.

    En dat gezeur over goed en kwaad: dat vind ik in LotR dus echt niet strak uitgewerkt! Het ligt er allemaal nogal meters dik bovenop! Zoals gezegd, geef mij maar Magnolia, daar heb je hetzelfde thema toch wat subtieler gebracht.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Love it or hate it, geldt zowel voor het boek als de film. Het is net zo'n film als de Star-Wars-cyclus, met een harde kern volgelingen, zonder dat het echt goeie films zijn.
    Dat ben ik niet helemaal met je eens. Wat is namelijk een "goede" film?!? In hun genre zijn LOTR en Star Wars namelijk hele goede films... maar misschien vind jij alleen films uit het serieuzere genre (zoals Magnolia) "goed". Dat kan, maar dan moet je toegeven dat je Magnolia en LOTR simpelweg niet KUNT vergelijken omdat het een ander genre is.
    Dat films je niet aanspreken wil dus niet zeggen dat het slechte films zijn. Sterker nog... als Star Wars net zo uit was gewerkt als Magnolia, had er misschien nooit een hond naar gekeken. (Stel je voor zeg, Obi Wan die "tame the cunt" roept tegen Luke i.p.v. "use the force"... )

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    terwijl ik Titanic dan weer wel te pruimen vindt

    [B]die over 20 jaar achterhaald zijn en dan heeft niemand het er meer over).
    Ga onmiddellijk je mond spoelen! Films als Metropolis, de originele King Kong, de Tarzan-films met Johnny Weismuller en alle avonturenfilms met de befaamde stop-motion special effects van Ray Harryhausen hebben hopeloos achterhaalde special effects. En het blijft toch topamusement!
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    ...maar misschien vind jij alleen films uit het serieuzere genre (zoals Magnolia) "goed". Dat kan, maar dan moet je toegeven dat je Magnolia en LOTR simpelweg niet KUNT vergelijken omdat het een ander genre is....
    Nee hoor, kan ook prima genieten van Die Hard of Titanic (= pretentieloos vermaak), en houd ook wel degelijk van fantasy en Peter Jackson zoals eerder vermeld. Ik kan LotR wel degelijk met andere films vergelijken (zoals met Harry Potter die echt stukken beter is ook geen topper maar beter dan LotR).

    Maar goed, let's end this discussion. Ik heb niets met die gekunstelde, aseksuele, semi-religieuze wereld van Tolkien, dat blijkt nu wel. De film kon mij gewoon niet boeien, wat met name kwam door het (gebrek aan) verhaal en de slecht uitgewerkte karakters. Daarnaast is het één van de meest over-gehypte films sinds de uitvinding van het celluloid.

    Ik wou dat ik kon zeggen dat Jacksons volgende film wellicht beter is maar hij heeft zich laten vastleggen op die klote-Ring-cyclus
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  20. #70

    Standaard

    Jij vind Titanic beter als LOTR, als er iets verschikkelijk overhypt was, dan was het Titanic wel. Het was zo gehypt dat het nog altijd bovenaan staat in de bioscoopopbrengsten top 10, terwijl het een gewoon stom liefdesdrama is met die waardeloze DiCaprio die niet kan acteren maar waar wel alle pubermeisjes opvielen destijds. En Titanic is absoluut, maar dan ook nooit 13 oscars (hoeveel het er ook waren, het was evenveel als Ben Hur en daarmee nog altijd degene met de meeste oscars) waard. Bambi verdient nog meer als Titanic

  21. #71

    Standaard

    Het begint een beetje op Soap te lijken...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Titanic ... Harry Potter


    Je bent hopeloos.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #73

    Standaard

    Oops..verkeerde thread gepost.
    Damn! nu kan ik ook geen posts meer verwijderen. Vorige week nog wel...

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Verleun
    Jij vind Titanic beter als LOTR, als er iets verschikkelijk overhypt was, dan was het Titanic wel. Het was zo gehypt dat het nog altijd bovenaan staat in de bioscoopopbrengsten top 10, terwijl het een gewoon stom liefdesdrama is met die waardeloze DiCaprio die niet kan acteren maar waar wel alle pubermeisjes opvielen destijds. En Titanic is absoluut, maar dan ook nooit 13 oscars (hoeveel het er ook waren, het was evenveel als Ben Hur en daarmee nog altijd degene met de meeste oscars) waard. Bambi verdient nog meer als Titanic
    Ok, nog 1 reactie dan
    Titanic is uiteraard ook overgehyped en staat bol van de cliché's, maar kon mij als film nog wel boeien. Daarbij heeft het geen happy end (wat LotR wel heeft). Met Oscars heb ik niks, dat is een prijs van de Amerikaanse filmindustrie. Bambi verdient zeker meer waardering dan Titanic.

    Overigens zal ik LotR, Harry P. of Titanic nooit zelf aanschaffen op DVD, daarvoor zijn ze alledrie te slecht. Wat ik wil zeggen: er zijn veel interessantere films te vinden dan deze.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  25. #75

    Standaard

    Titanic ligt al tijden in de "uitverkoopbak". En daar hoort ie ook. In mijn collectie tref je hem niet aan. Er is hier geen moeite gedaan om een grote film te maken, maar uitsluitend een groot kassucces. Daar hou ik persoonlijk niet van.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •