Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 57 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Heb ze vrijdag gezien in Antwerpen en meteen de DVD daar gekocht. De DVD is echt heel verzorgd zowel in verpakking als in beeld- en geluidskwaliteit. Een topproduct, alleen jammer van de ongelukkige laagwisselling (tijdens "So Called Friend").

    Wie trouwens panikeert over de "metal"-richting die PT lijkt te volgen: Tijdens deze tour brengen ze het materiaal van hun nieuwe CD in premiere en ik moet zeggen dat het er niet minder "metal" op wordt.

  2. #27

    Standaard

    Voor wie alvast de muziek wil horen in afwachting van de dvd, een dvd rip staat ergens in een nieuwsgroep

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hjs
    Voor wie alvast de muziek wil horen in afwachting van de dvd, een dvd rip staat ergens in een nieuwsgroep
    Heb hem inderdaad een paar dagen geleden gedownload.
    Klinkt erg goed, maar wacht wel tot ik de dvd een keertje goedkoop tegen kom.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  4. #29

  5. #30

    Standaard

    Helaas het concert van vorige maand in Paradiso gemist, maar de DVD maakt heel veel goed.
    Muziek mix in DTS is zeer goed. Geen 5.1 want de front midden bleef stil, maar dat maakt de bijna perfecte mix helemaal goed. Had eigenlijk niets anders verwacht, gezien de zeer goede kwaliteit van de DVD-Audio's van PT.
    Iedereen die wel eens wat videos van PT gemaakt door Lasse Hoile heeft gezien, weet wat ie kan verwachten :wink:
    Top muziek dvd
    "Respect please, for I am Costanza, Lord of the Idiots" George Costanza, Seinfeld

    My Collection:
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Anorak

  6. #31

    Standaard

    Sorry, dat ik zomaar een topic binnen kom vallen, maar dit is de enige plek op internet waar ik een piepklein beetje informatie kon vinden over mijn probleem.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anorak
    De nieuwe Stupid Dream DVD-Audio heb ik nog niet gezien (daar schijnt wwt mis mee te zijn met de eerste persing, ff wachten dus).
    Hoi Anorak, ik vraag me af waar je dat gerucht gehoord/gezien hebt. (Zou je dat voor mij kunnen opzoeken?) Ik ben een van de ongelukkigen die een "misprint" in handen kreeg.
    PCM geluid speelt ie gewoon af, maar zodra het 5.1 geluid wordt, dan hoor je niks.

    Ik heb nog nooit eerder zoiets meegemaakt, dus ik vraag me af wat ik het beste kan doen...

    Bij voorbaat dank,
    Paco

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PacoH
    Sorry, dat ik zomaar een topic binnen kom vallen, maar dit is de enige plek op internet waar ik een piepklein beetje informatie kon vinden over mijn probleem.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anorak
    De nieuwe Stupid Dream DVD-Audio heb ik nog niet gezien (daar schijnt wwt mis mee te zijn met de eerste persing, ff wachten dus).
    Hoi Anorak, ik vraag me af waar je dat gerucht gehoord/gezien hebt. (Zou je dat voor mij kunnen opzoeken?) Ik ben een van de ongelukkigen die een "misprint" in handen kreeg.
    PCM geluid speelt ie gewoon af, maar zodra het 5.1 geluid wordt, dan hoor je niks.

    Ik heb nog nooit eerder zoiets meegemaakt, dus ik vraag me af wat ik het beste kan doen...

    Bij voorbaat dank,
    Paco
    Ik zou gewoon contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht of besteld hebt en vragen of je een goede versie kan krijgen.
    Meestal doen ze hier toch niet zo moeilijk over.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PacoH
    Sorry, dat ik zomaar een topic binnen kom vallen, maar dit is de enige plek op internet waar ik een piepklein beetje informatie kon vinden over mijn probleem.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anorak
    De nieuwe Stupid Dream DVD-Audio heb ik nog niet gezien (daar schijnt wwt mis mee te zijn met de eerste persing, ff wachten dus).
    Hoi Anorak, ik vraag me af waar je dat gerucht gehoord/gezien hebt. (Zou je dat voor mij kunnen opzoeken?) Ik ben een van de ongelukkigen die een "misprint" in handen kreeg.
    PCM geluid speelt ie gewoon af, maar zodra het 5.1 geluid wordt, dan hoor je niks.

    Ik heb nog nooit eerder zoiets meegemaakt, dus ik vraag me af wat ik het beste kan doen...

    Bij voorbaat dank,
    Paco
    Paco, via www.porcupinetree.com kun je bij de online store van PT terechtkomen (Burning Shed). Lijkt me dat je via hun wel moet kunnen regelen.
    "Respect please, for I am Costanza, Lord of the Idiots" George Costanza, Seinfeld

    My Collection:
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Anorak

  9. #34

    Standaard

    Anorak! Bedankt!

    Het gekke is...
    Dat het blijkbaar niet aan de DVD ligt omdat-ie het bij mij op school wel doet.
    Echt heel vreemd.

    Wat is precies het verschil tussen DVD en DVD-A?

    Een gewone DVD met 5.1 DTS surround geluid werkt gewoon wel (Dream Theater - SCORE bijvoorbeeld) ookal hebben we geen 5.1 surround set... Het geeft in ieder geval geluid.

  10. #35

    Standaard

    Een DVD-A kan je wel enkel met een DVD-A-speler afspelen (beetje zoals super audio CD).

  11. #36

    Standaard

    Heeft iemand misschien enig idee waneer de nieuwe versie van Lightbulb Sun uitkomt ?

  12. #37

    Standaard

    Ik vermoed najaar 2007 pas, gezien het drukke schema van SW.

  13. #38

    Standaard

    Quote van SW (July 2006):
    "Lightbulb Sun is next on the agenda for the same treatment (2 disc re-issue) , but not until after the next new PT studio record."
    "Respect please, for I am Costanza, Lord of the Idiots" George Costanza, Seinfeld

    My Collection:
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Anorak

  14. #39

    Standaard

    Zijn er Porcupine Tree fans die me een absolute aanrader kunnen tippen (cd of dvd)? Ik heb namelijk nog helemaal niets van ze in huis en lees voortdurend enthousiaste verhalen... Thanx alvast!

  15. #40

    Standaard

    In Absentia
    Fear of a blank planet

    2 fantastische CD's !! De rest is ook goed maar deze 2 vind ik echt waanzinnig.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    In Absentia
    Fear of a blank planet

    2 fantastische CD's !! De rest is ook goed maar deze 2 vind ik echt waanzinnig.
    Ik begin denk ik maar met het nieuwste album, of is 'Arriving somewhere' een betere introductie?

  17. #42

    Standaard

    Arriving Somewhere is zeker een goede introductie.
    Geweldig geluid en beeld.
    In Absentia word vaak (en niet onterecht) als de beste PT CD gezien maar de nieuwe Fear of a blank planet doet daar echt heel weinig voor onder.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    Zijn er Porcupine Tree fans die me een absolute aanrader kunnen tippen (cd of dvd)? Ik heb namelijk nog helemaal niets van ze in huis en lees voortdurend enthousiaste verhalen... Thanx alvast!
    Ik zou beginnen met de vorig jaar uitgebrachte 2-disc versie van Stupid Dream. De eerste cd is het album geremixt, de tweede disc is een dvd met 5.1 mixen en twee extra nummers.

    Tweede stap zou zijn In Absentia (let op dat je de versie met bonus disc neemt -> vooral het bonus nummer Drown with Me is erg de moeite waard IMHO). In Absentia is het eerste album waar PT meer de metal kant op gaat.

    Als derde zou ik Deadwing of Fear of a Blank Planet nemen. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit welke van de twee ik beter vind (FOABP moet nog even bezinken).

  19. #44

    Standaard

    Ook ik kan je aanbevelen als eerste Deadwing, In Absentia of Fear of a Blank Planet te beluisteren. 3 geweldige albums die ik eigenlijk allemaal wel even goed vindt. De DVD-A's zijn echt aan te raden(hiervoor moet je wel een DVDA-Speler in bezit hebben, of een DVD-Speler met DTS).

    Het 18 minutige monster op FOABP "Anesthetize" klinkt echt ongeloofelijk onuitlegbaar mooi in DTS. Misschien wel 1 van de mooiste nummers ooit gehoord, dit komt ook mede doordat de eerste 12 minuten loeihard zijn(Die drums! Carey, eat your heart out!)
    en de overige 6 minuten zeer rustige maar erg prachtig zijn.
    Om nog maar te zwijgen over de overige 5 nummers op het album.

    *Lightbulb Sun is ook erg leuk...

  20. #45

    Standaard

    Anesthetize is 1 van de mooiste nummers die ik ooit gehoord heb. Met echt absurd drumwerk. Gewoon werelds !

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Anesthetize is 1 van de mooiste nummers die ik ooit gehoord heb. Met echt absurd drumwerk. Gewoon werelds !
    2 andere *erg mooie nummers zijn:

    The Odyssey van Symphony X: Epische metal/film musical achtig nummer dat je gewoon eens gehoord moet hebben! (lengte: circa 24 minuten)

    Cassandra Geminni van The Mars Volta: Geen woorden voor, luister en geniet. (lengte circa 32 minuten).

    *En dan bedoel ik ook echt mooi -> kippenvel...

  22. #47

    Standaard

    Ik ken beide nummers, erg mooi ook inderdaad.
    Het mooiste lange nummer ooit vind ik echter nog steeds 'A change of seasons' van Dream Theater.

  23. #48
    kabouterpaul
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PacoH Bekijk bericht
    Sorry, dat ik zomaar een topic binnen kom vallen, maar dit is de enige plek op internet waar ik een piepklein beetje informatie kon vinden over mijn probleem.




    Hoi Anorak, ik vraag me af waar je dat gerucht gehoord/gezien hebt. (Zou je dat voor mij kunnen opzoeken?) Ik ben een van de ongelukkigen die een "misprint" in handen kreeg.
    PCM geluid speelt ie gewoon af, maar zodra het 5.1 geluid wordt, dan hoor je niks.

    Ik heb nog nooit eerder zoiets meegemaakt, dus ik vraag me af wat ik het beste kan doen...

    Bij voorbaat dank,
    Paco
    Stupid Dream dvd-audio is geen misprint!
    In tegenstelling tot In Absentia en Deadwing dvd-a's welke naast een high resolution dvd-audio spoor ook een DTS spoor bevat, heeft Stupid Dream alleen een dvd-audio laag. Dit betekend dat je hem alleen op dvd-audio spelers kan afspelen.

    Mvg, Paul

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kabouterpaul Bekijk bericht
    Stupid Dream dvd-audio is geen misprint!
    In tegenstelling tot In Absentia en Deadwing dvd-a's welke naast een high resolution dvd-audio spoor ook een DTS spoor bevat, heeft Stupid Dream alleen een dvd-audio laag. Dit betekend dat je hem alleen op dvd-audio spelers kan afspelen.

    Mvg, Paul
    Ik weet niet waar je deze info vandaan haalt, maar op dit moment speelt bij mij de Stupid Dream dvd-audio met DTS en het klinkt fantastisch. Zelfs op de PC doet ie het met DTS mbv AC3 filter.
    "Respect please, for I am Costanza, Lord of the Idiots" George Costanza, Seinfeld

    My Collection:
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Anorak

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anorak Bekijk bericht
    Ik weet niet waar je deze info vandaan haalt, maar op dit moment speelt bij mij de Stupid Dream dvd-audio met DTS en het klinkt fantastisch. Zelfs op de PC doet ie het met DTS mbv AC3 filter.
    Klopt Stupid Dream heeft ook DTS, Pacoh zal waarschijnlijk geen DTS af kunnen spelen en/of heeft geen DVD-A speler.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •