Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 50 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard SAMSUNG DCB-H360R HDTV, WAT [WAS ;-D] DAT EEN DRAMA!!!!!!

    Hallo, ik heb veel problemen met het aansluiten van de , VEEL TE VROEG UITGEBRACHTTE - decoder van Samsung. Zoals men kan lezen op de diverse fora zijn er veel problemen met zowel beeld als geluid via HDMI en ook via component.

    HDMI = van dern hul
    COMPNONENT= Profigold

    HDMI - beeld blijft hangen, decoder loopt vast (handshake hdmi???)
    HDMI - geen geluid
    COMPONENT - witte waas
    OPTISCHE KABEL - icm component, GEEN GELUID

    Er schijnt al een patch in de maak te zijn, gezien de release datum, problemen die dus al bij Samsung bekend waren.

    Ik voorspel dat dit een lang draadje wordt, zodra alle gebruikers deze decoder hebben (of proberen) aangesloten. Samsung....FOEI!!!!!

    Ik hoop wel dat Samsung snel over de brug komt met die patch.

  2. #2

    Standaard Re: SAMSUNG DCB-H360R HDTV DECODER-> WAT EEN DRAMA !!!!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Berend de Meyer
    Hallo, ik heb veel problemen met het aansluiten van de , VEEL TE VROEG UITGEBRACHTTE - decoder van Samsung. Zoals men kan lezen op de diverse fora zijn er veel problemen met zowel beeld als geluid via HDMI en ook via component.

    HDMI = van dern hul
    COMPNONENT= Profigold

    HDMI - beeld blijft hangen, decoder loopt vast (handshake hdmi???)
    HDMI - geen geluid
    COMPONENT - witte waas
    OPTISCHE KABEL - icm component, GEEN GELUID

    Er schijnt al een patch in de maak te zijn, gezien de release datum, problemen die dus al bij Samsung bekend waren.

    Ik voorspel dat dit een lang draadje wordt, zodra alle gebruikers deze decoder hebben (of proberen) aangesloten. Samsung....FOEI!!!!!

    Ik hoop wel dat Samsung snel over de brug komt met die patch.
    Vrijwel niemand heeft problemen met de component aansluiting. Ik ben BLIJ dat samsung hem heeft uitgebracht, zo kunnen wij tenminste WEL het WK nog zien in Hd, zij het via component, en niet via HDMI.

    Denk dat er VEEL MEER gezeik zou zijn als ze helemaal niet voor het WK uitgeleverd zouden zijn.

    Bovendien doet de HDMI het op heel veel modellen gewoon WEL goed, wat bewijst dat het niet alleen een probleem is van deze Samsung decoder, maar meer een combinatie van decoder en TV.
    "Get busy living, or get busy dying"

  3. #3

    Standaard Re: SAMSUNG DCB-H360R HDTV DECODER-> WAT EEN DRAMA !!!!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Knallie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Berend de Meyer
    Hallo, ik heb veel problemen met het aansluiten van de , VEEL TE VROEG UITGEBRACHTTE - decoder van Samsung. Zoals men kan lezen op de diverse fora zijn er veel problemen met zowel beeld als geluid via HDMI en ook via component.

    HDMI = van dern hul
    COMPNONENT= Profigold

    HDMI - beeld blijft hangen, decoder loopt vast (handshake hdmi???)
    HDMI - geen geluid
    COMPONENT - witte waas
    OPTISCHE KABEL - icm component, GEEN GELUID

    Er schijnt al een patch in de maak te zijn, gezien de release datum, problemen die dus al bij Samsung bekend waren.

    Ik voorspel dat dit een lang draadje wordt, zodra alle gebruikers deze decoder hebben (of proberen) aangesloten. Samsung....FOEI!!!!!

    Ik hoop wel dat Samsung snel over de brug komt met die patch.
    Vrijwel niemand heeft problemen met de component aansluiting. Ik ben BLIJ dat samsung hem heeft uitgebracht, zo kunnen wij tenminste WEL het WK nog zien in Hd, zij het via component, en niet via HDMI.

    Denk dat er VEEL MEER gezeik zou zijn als ze helemaal niet voor het WK uitgeleverd zouden zijn.

    Bovendien doet de HDMI het op heel veel modellen gewoon WEL goed, wat bewijst dat het niet alleen een probleem is van deze Samsung decoder, maar meer een combinatie van decoder en TV.

    Hier een link naar een interessante thread over de 1e bevindingen van deze nieuwe decoder van Samsung.

    http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?i...d81c07663aa21d[/url]

  4. #4

    Standaard

    De box kent inderdaad nog wat kinderziekten, maar ik ben persoonlijk dus WEL blij dat hij er nu al is: De problemen worden Samsung kennende zo snel mogelijk opgelost en ondertussen is het - zij het soms met een omweg - wél mogelijk om het WK nu in HD te bekijken. Philips kampt ook met problemen met als gevolg dat UPC helemaal geen HDTV kan/wil aanbieden.

    Bij de keuze tussen geen HDTV of HDTV met wat ongemakken / kinderziektes, kies ik persoonlijk toch echt voor het laatste.
    Eric van Ballegoie

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    De box kent inderdaad nog wat kinderziekten, maar ik ben persoonlijk dus WEL blij dat hij er nu al is: De problemen worden Samsung kennende zo snel mogelijk opgelost en ondertussen is het - zij het soms met een omweg - wél mogelijk om het WK nu in HD te bekijken. Philips kampt ook met problemen met als gevolg dat UPC helemaal geen HDTV kan/wil aanbieden.

    Bij de keuze tussen geen HDTV of HDTV met wat ongemakken / kinderziektes, kies ik persoonlijk toch echt voor het laatste.
    Hallo Eric,

    Toen 'we' voor het eerst landen op de maan (ruim 40 jaar geleden) werd er minder vaak geroepen "HOUSTON, WE HAVE A PROBLEM". Als je alle problemen bij elkaar optelt (ook die via andere fora) vind ik het bedroevend, dat anno 2006 via een 'simpele' HDMI connectie (die nota-bene door alle grote merken als DE nieuwe standaard is uitgeroepen) twee apparaten zo moeilijk op elkaar zijn af te stemmen.

    Maar ja, ik ben het wel met je eens dat het voor een aantal gebruikers wel fijn is, dat zij wel een goede ervaring hebben met HDMI (to nu toe). Nog even op onze tanden bijten dus.

    Samsung...LET'S DO THINGS BETTER!!!!!

  6. #6

    Standaard

    Het probleem ligt het gewoon in heel die vernaggelde HDCP beveiliging en het feit dat het kennelijk multi-intepretabel is hoe die geimplementeerd dient te worden. Ik vraag me dan ook serieus af in hoeverre je dit Samsung kan aanrekenen.

    Verder zie ik het probleem niet zo: Via component geeft de box ook zéér goed beeld en dat is dus altijd een prima alternatief. Ik lees op meerdere plekken dat mensen problemen hebben met component, en ik heb hier icm een aantal HD Ready televisies ook wat problemen (verkeerde deinterlacing, over-heldere balk bovenin beeld), maar die zijn allemaal terug te voeren op de gebruikte televisies en niet op de box zelf voor zover ik tot nu toe kan concluderen.
    Eric van Ballegoie

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Het probleem ligt het gewoon in heel die vernaggelde HDCP beveiliging en het feit dat het kennelijk multi-intepretabel is hoe die geimplementeerd dient te worden. Ik vraag me dan ook serieus af in hoeverre je dit Samsung kan aanrekenen.
    Hallo Eric,

    Je mag toch van een bedrijf als SAMSUNG verwachten, dat bij de introductie van een nieuw apparaat, ze de gebruikte aansluitingen testen op de meest gangbare app van anderen fabrikanten. Als we het hebben over de Plasma's, dat zijn er toch niet zo veel???

    Zoals het nu op mij overkomt is het voor veel consumenten op dit moment TRIAL AND ERROR. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Als er een HDMI op zit mag je toch verwachten dat het PLUG_AND_PLAY is? Ik ben zelf ook al in de weer geweest met component en een optocoupler/tulp voor het geluid. Ik houd niet van kabels dus is (zou zijn geweest) voor mij HDMI een ware uitkomst.

    Misschien redeneer ik te simpel en denk ik te moeilijk?

    Dank voor je replies tot zo ver.

  8. #8

    Standaard

    Je redeneert inderdaad te simpel denk ik: Er zijn inmiddels honderden televisies met een DVI-D / HDMI aansluiting en hoewel ik zeker weet dat Samsung er een hoop getest heeft is het uiteraard onmogelijk om alle bestaande televisies te testen, en voor alle eventuele problemen een oplossing te vinden vóór het WK.

    Nogmaals, het is helemaal niet zeker dat het HDMI probleem met de box aan Samsung ligt, het kan net zo goed aan de TV's liggen. Verder kan je inderdaad stellen dat altijd alles MOET werken, de consument is tegenwoordig immers niet snel tevreden. Toen de box er twee weken geleden nog niet was klaagde iedereen steen en been en nu de HDMI uitgang niet helemaal goed werk is het ook weer niet goed...

    Ik blijf er echter bij dat ik blij ben dat de box er nu is, en niet pas over vier weken. Kinderziektes neem ik graag op de koop toe. Updates kunnen via het kabelnetwerk verspreid worden en zullen er zeker komen.

    PS: Wie had er ongeveer anderhalf jaar geleden van HDMI gehoord? En nu kunnen we ineens niet meer zonder??
    Eric van Ballegoie

  9. #9

    Standaard

    Wat is overigens beter hdmi of component? Ik was vorige week en deze week bij een speciaalzaak en daar was de samsung via component aangesloten op een lcd-scherm. Component was beter alsdus de eigenaar van de zaak. Was en ben overigens helemaal niet onder indruk van de beeldkwaliteit. Zowel bij hdtv uitzendingen als andere digitale uitzendingen was duidelijk ruis op het scherm te zien.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #10

    Standaard

    HDMI is digitaal

    component is analoog

    analoge verbinding is goed voor analoge apparatuur.(en apparaten die niet beschikken over een HDMI DVI aansluiting)
    digitale verbinding is beter voor digitale apparatuur. ( bijvoorbeeld TFT/LCD scherm)


    Door de optimale verbinding te kiezen, beperk je de fouten die gemaakt kunnen worden bij een omzetting van analoog naar digitaal en vica versa.
    Hoe minder(vaak) er vertaald hoeft te worden hoe kleiner de kans op fouten is.
    Dat is meest simpele antwoord dat ik kon bedenken..... en voor zover ik het zelf begrepen heb. :wink:

    Ik heb zelf ook een demonstratie gezien in een winkel met HDTV van casema, was ook al niet onder de indruk, daar was hij ook via component aangesloten, niet omdat dat beter is, maar omdat er wat problemen schijnen te zijn met de huidige software.... als ik de berichten zo moet geloven. Ik kijk wel via de schotel, dat is mij voorlopig digitaal genoeg :wink: , het HD avontuur moet nog uit de kinderschoenen komen hier, er moet eerst maar eens wat meer duidelijkheid komen...... het is nu nog geen tijd om er een dubbeltje aan te spenderen, wel leuk voor de kroegen om klanten mee te trekken voor de WK
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Was vandaag bij EP in Steenwijk. Die hadden drie hd proefopstellingen lopen. Ik moet zeggen dat dat de beeldkwaliteit heel goed was. Vooral op de Sharp lcd was het beeld vlijmscherp.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    Ik moet zeggen dat bij mij alles erg goed werkt. (Samsung decoder, Samsung LCD TV, zowel via HDMI als component...) Ik heb ook wel een paar storinkjes gehad via HDMI maar ik ben blij dat het werkt. De kinderziektes zullen er de komende tijd wel uitgaan. De kwaliteit is fantastisch, nu wachten op meer zenders die in HD gaan uitzenden.

    Geen probleem als iemand vindt dat de decoders te vroeg zijn uitgebracht maar wacht dan met kopen totdat alle kinderziektes eruit zijn. Dan moet je niet bij de eerste gebruikers zijn...

    Ik ben blij met wat ik heb, ik kan het WK in HD bekijken en die paar kleine probleempjes zullen op korte termijn wel opgelost zijn...

    Groet, Jaap.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maccerjack
    Ik moet zeggen dat bij mij alles erg goed werkt. (Samsung decoder, Samsung LCD TV, zowel via HDMI als component...) Ik heb ook wel een paar storinkjes gehad via HDMI maar ik ben blij dat het werkt. De kinderziektes zullen er de komende tijd wel uitgaan. De kwaliteit is fantastisch, nu wachten op meer zenders die in HD gaan uitzenden.

    Geen probleem als iemand vindt dat de decoders te vroeg zijn uitgebracht maar wacht dan met kopen totdat alle kinderziektes eruit zijn. Dan moet je niet bij de eerste gebruikers zijn...

    Ik ben blij met wat ik heb, ik kan het WK in HD bekijken en die paar kleine probleempjes zullen op korte termijn wel opgelost zijn...

    Groet, Jaap.
    Daar kom je pas achter tijdens het gebruik ;-D

  14. #14

    Standaard

    Daar kom je pas achter tijdens het gebruik ;-D
    Of via dit soort forums!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maccerjack
    Daar kom je pas achter tijdens het gebruik ;-D
    Of via dit soort forums!
    Klopt, omdat ik ook een van de eerste posters was over de problemen met de Samsung decoder ;-D

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Berend de Meyer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maccerjack
    Daar kom je pas achter tijdens het gebruik ;-D
    Of via dit soort forums!
    Klopt, omdat ik ook een van de eerste posters was over de problemen met de Samsung decoder ;-D
    Jij wint! Maar ik lees ook er veel mensen zijn zonder noemenswaardige problemen. Het zit 'm dus ook in de combinatie met de TV. Bij mij werkt het prima, zowel met component als met HDMI, strak beeld en geluid.

    Dus, velen zijn wel blij met de decoder...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maccerjack
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Berend de Meyer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maccerjack
    Daar kom je pas achter tijdens het gebruik ;-D
    Of via dit soort forums!
    Klopt, omdat ik ook een van de eerste posters was over de problemen met de Samsung decoder ;-D
    Jij wint! Maar ik lees ook er veel mensen zijn zonder noemenswaardige problemen. Het zit 'm dus ook in de combinatie met de TV. Bij mij werkt het prima, zowel met component als met HDMI, strak beeld en geluid.

    Dus, velen zijn wel blij met de decoder...
    Klopt als een bus... Ben blij voor je dat het bij jou allemaal perfect werkt. Gelukkig heb je een Samsung/Samsung combi. Dat scheelt weer.
    Veel plezier met de komende wedstrijden.

  18. #18

    Standaard

    [quote="Maccerjack"]Ik moet zeggen dat bij mij alles erg goed werkt. (Samsung decoder, Samsung LCD TV, zowel via HDMI als component...) Ik heb ook wel een paar storinkjes gehad via HDMI maar ik ben blij dat het werkt. quote]

    Hi Maccerjack,

    Hoe heb je die HDMI-probleempje opgelost? Ik heb de Samsung aangesloten via HDMI naar mijn Beamer (optoma H57) maar krijg enkel een blauw scherm. Betekent dat dat ik de decoder niet kan gebruiken op mijn beamer. Alle aansluitmogelijkheden lijken te kloppen.

    Ik krijg overigens wel beeld via componet via mijn beamer.

    Alvast bedankt voor je reactie
    Jeroen

    Antwoorden in overvloed hier, maar voor beamer-gebruikers is het nogal dunnetjes. (lijkt me toch anders als LCD's en Plasma's.)
    Iemand nog een beamersite-link over dit topic?

  19. #19

    Standaard

    Ik heb geen probleem op hoeven te lossen, inpluggen en klaar. Alleen even in het menu van de tv aangeven wat het bronsignaal moet zijn, alle opties stonden erbij, HDMI selecteren en draaien. Zowel HDMI als component werken perfect nu, ook geen storingen meer die ik gisteren nog wel had. Ik ben alleen benieuwd hoe het straks met de volgende WK wedstrijd werkt.

    Ik weet wel dat er nog veel problemen zijn met de compatibiliteit tussen apparaten via HDMI. Ik denk dat dat jouw probleem is. heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd? Bij mij zie ik trouwens geen noemenswaardig verschil tussen HDMI en component in kwaliteit op het test HD kanaal...

    Groet, Jaap.

    Correctie: via de HDMI aansluiting heb ik toch af en toe storingen in het beeld wanneer ik een "niet" HD net bekijk, via de component aansluiting heb ik dat probleem niet. Als ik via de HDMI aansluiting een HD kanaal bekijk dan heb ik het problem weer niet. Straks verder testen met de volgende voetbal wedstrijd...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maccerjack
    Ik heb geen probleem op hoeven te lossen, inpluggen en klaar. Alleen even in het menu van de tv aangeven wat het bronsignaal moet zijn, alle opties stonden erbij, HDMI selecteren en draaien. Zowel HDMI als component werken perfect nu, ook geen storingen meer die ik gisteren nog wel had. Ik ben alleen benieuwd hoe het straks met de volgende WK wedstrijd werkt.

    Ik weet wel dat er nog veel problemen zijn met de compatibiliteit tussen apparaten via HDMI. Ik denk dat dat jouw probleem is. heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd? Bij mij zie ik trouwens geen noemenswaardig verschil tussen HDMI en component in kwaliteit op het test HD kanaal...

    Groet, Jaap.

    Correctie: via de HDMI aansluiting heb ik toch af en toe storingen in het beeld wanneer ik een "niet" HD net bekijk, via de component aansluiting heb ik dat probleem niet. Als ik via de HDMI aansluiting een HD kanaal bekijk dan heb ik het problem weer niet. Straks verder testen met de volgende voetbal wedstrijd...
    Hi Jaap,

    ik kan niet eens HDMI selecteren, waarschijnlijk is dat het probleem. (hopelijk na update verholpen?)
    ik gebruik een Profigold kabel (DVI to HDMI) en aangezien ze zo prijzig zijn is een andere proberen (nog) geen optie.

    FF mijn zoontje in bed leggen en dan tijdens Engeland - Paraguay maar weer eens met de instellingen stoeien.

    thanks for your swift reply.
    Jeroen

  21. #21

    Standaard

    Maar via je component aansluiting werkt alles wel goed?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maccerjack
    Maar via je component aansluiting werkt alles wel goed?
    ja werkt maar goed?!
    ik kan enkel op 576p kijken. op 720 & 1080 krijg ik geen beeld.
    en dat moet nog scherper zijn, toch?

    Jeroen

  23. #23

    Standaard

    dat moet inderdaad beter kunnen. Het lijkt op een instelling van je beamer die niet goed staat. Ik kan je helaas hier niet mee helpen, je zou eens op google kunnen zoeken of de handleiding van je beamer erop naslaan...

    Succes, ik hoop dat je het aan de praat krijgt!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maccerjack
    dat moet inderdaad beter kunnen. Het lijkt op een instelling van je beamer die niet goed staat. Ik kan je helaas hier niet mee helpen, je zou eens op google kunnen zoeken of de handleiding van je beamer erop naslaan...

    Succes, ik hoop dat je het aan de praat krijgt!
    ik dacht dat je bedoelde dat je HDMI kon selecteren op de STB maar ik zie nu dat je de instellingen van de tv beschreef.

    IS ER TROUWENS IEMAND DIE DIE OPTIE WEL HEEFT OP ZIJN STB?
    IK KAN ALLÉÉN KIEZEN UIT COMPOSIET + COMPONENT EN COMPOSIET + RGB. HDMI MOET TOCH EIGENLIJK OOK EEN OPTIE ZIJN ?

    Ik heb nogal een kleine kabelgoot (via plafond) waar ik de HDMI/DVI-kabel maar nét doorheen kreeg. dus als het een Component moet worden heb ik een probleempje. (en anders hangt ie voor het beeld)
    Nogmaals, ik hoop dat die update van Samsung dit probleem verhelpt. Maar dat blijft nog allemaal een beetje vaag. Zelfs op Samsung.nl kan ik niets vinden over de STB, enkel een persbericht.

    groet, Jeroen

  25. #25

    Standaard

    Het HDMI signaal wordt uitgestuurd wanneer de instelling staat op 'compsiet + component'. Schakel je over naar compostiet + RGB dan werkt de HDMI uitgang voor zover ik ervaren heb niet meer.
    Eric van Ballegoie

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •