Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 75 worden weergegeven.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Het is inderdaad NIET illegaal om tv-uitzendingen op te nemen voor EIGEN gebruik!
    OK, maar nood breekt wet... als ze alles zouden uitbrengen als koopdvd, was ik de eerste in rij om alles netjes aan te kopen. Maar als een concert wordt uitgezonden op een Argentijnse of Japanse zender (en dan natuurlijk ook een Argentijns of Japans concert)... sorry, dan kan ik niet anders dan hier proberen aan te geraken via ruil, want het wordt niet verkocht. Net als camcorder opnames... kan je anders niet aangeraken hé.

Standaard

PANIEK! ER ZIJN MENSEN DIE DOWNLOADEN!!!
    Wat maakt het uit, niet iedereen heeft het geld om dvd's te kopen..

Ik zou ook wel graag eens films willen downloaden maar mijn computer heeft niet genoeg ruimte.. en ik heb geen dvdbrander.
    Soms heb je wel eens films waarvan je wel benieuwd bent hoe de film is maar echt geen geld aan wil uitgeven.

Het enige wat ik jammer vind van het downloaden is dat de videotheken nu slecht gaan!
    Overal om me heen sluiten nu videotheken... EN NIET EENS UITVERKOOP! hufters :P

En wat illegaal betreft, iedereen doet wel eens wat illegaals!
    Dead suckers coming back for dinner.
    drukken!

Standaard

Hier is de videotheek ook dicht. Ik ging vroeger vaak een video of NES huren maar de jeugd van tegenwoordig (oh ik ben zo oud :P) download echt alles wat los en vast zit.
    Ik vind het echt niet raar om te horen, maar wel vervelend. Niet iedereen heeft geld voor een DVD, ik had vroeger ook geen geld voor videobanden en huurde dus films, dat zit er nu niet meer bij. Ik had ook de mogelijkheid om kopies te maken van banden, maar dat was gewoon iets wat je niet deed, dat deed dat ene aso jongetje van verderop altijd... (ja ja, vroeger was kopieeren voor de floddertjes :P)
    Het wordt ze nu te makkelijk gemaakt. De oplossing ? Data CD/DVD-R's creeeren die geen geluidsfiles kunnen dragen En op CD/DVD-R's met geluids capaciteit dan een flinke copyright marge gooien...ditto met USB drives/keys... Laat die kids maar bloeden, ze kunnen wel bellen, scooteren en drinken van hun centjes, dan kunnen ze ook een DVD-R van €5,- betalen

Standaard

Van mij doet iedereen wat hij/zij wil. Ja ik downloadde zelf ook al wat films maar de echt goede films koop ik zowiezo. De filmindustrie heeft het aan zichzelf te danken dat er meer gekopieerd wordt. Mensen willen gewoon niet altijd zoveel geld betalen voor minderwaardige producties.

Een soort van natuurlijke selectie zeg maar. De echt heel goede films zullen altijd veel dvd's verkopen. Eigen schuld dikke bult. De productiehuizen moeten maar niet steeds het principe "meer is altijd beter" volgen. Kwaliteit daalt en dat mensen dan sneller hun geld in hun zakken houden is normaal lijkt me...

Wat ik wel jammer vind is dat tegenwoordig mensen niet meer de tijd nemen om rustig een filmpje te gaan huren. Dat is volgens mij echt heel gezellig: met het vriendinnetje lekker wat snacks halen en goede film uitkiezen... Daar zijn de videotheken dan het slachtoffer van... en het draagt bij tot een toenemende verstedelijking... (wow dat klonk intelligent :wink: )

groeten

Standaard

Lekker is dat zeg.... kan het niet betalen dus jat of kopieer ik het maar....
    hmm, kan die nieuwe bmw niet betalen dus jat ik hem maar.... en het dan nog erg vinden dat videotheken of bmw dealers verdwijnen. Tjonge wat hypokriet zeg.... je hebt gewoon een keuze... niet of minder kopen...... het is maar bijzaak en geen primaire behoefte hoor...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    De oplossing ? Data CD/DVD-R's creeeren die geen geluidsfiles kunnen dragen En op CD/DVD-R's met geluids capaciteit dan een flinke copyright marge gooien...ditto met USB drives/keys...
    Hoe moet ik mijn home-made filmpjes dan op DVD zetten (zonder geluid) ? Of krijg ik die auteursgelden (die mij toebehoren) terug van de autersrechtenorganisaties? Daggetdusnie.

Maar de discussie gaat hier helemaal niet over

Standaard

Zo komen al onze auto's in het oostblok terecht. Lijkt me wel tof als Petertje R. de V. met z'n B.I.G. de auto van de ouders van kopieerders jatte...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door bosmeneer
    De oplossing ? Data CD/DVD-R's creeeren die geen geluidsfiles kunnen dragen En op CD/DVD-R's met geluids capaciteit dan een flinke copyright marge gooien...ditto met USB drives/keys...
    Hoe moet ik mijn home-made filmpjes dan op DVD zetten (zonder geluid) ? Of krijg ik die auteursgelden (die mij toebehoren) terug van de autersrechtenorganisaties? Daggetdusnie.

Maar de discussie gaat hier helemaal niet over
    Ach, er is weinig discussie :P
    Vakantie filmpjes zijn zo 2004
    Op veel CD-R's zaten deze extra kosten al, en niemand die het wist. Het probleem wordt uiteindelijk in stand gehouden door computeronderdelen/benodigdheden produceerders. De prijzen zijn zo concurrentie georienteerd dat ze andere industrien uiteindelijk de kop kosten... De MP3 spelers en DVD/CD branders zijn dan wel niet illegaal, maar ze zijn wel een onderdeel van de oorzaak van de enorme verliezen in andere industrien

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    hmm, kan die nieuwe bmw niet betalen dus jat ik hem maar.... en het dan nog erg vinden dat videotheken of bmw dealers verdwijnen. Tjonge wat hypokriet zeg.... je hebt gewoon een keuze... niet of minder kopen...... het is maar bijzaak en geen primaire behoefte hoor...
    Een BWM is een fysiek object wat je aan kan raken, en een film of muziekstuk (op DVD/CD/whatever) zijn dit niet...daar zit het grote verschil in qua moraal van de mensen.
    Het ene jat je alleen als je echt een steekje los hebt, het andere is blijkbaar meer maatschappelijk geaccepteerd.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

Standaard

Niet alleen geaccepteerd maar het word dus ook geaccelereerd door de verkoop van I-Pods en branders...
    Ze gaan dan wel achter Napsterachtige programma's aan, maar grijp eerst Apple en Plextron en kornuiten eens bij de cojones

Standaard

man wat zijn sommige van jullie kortzichtig

laat ieder eens doen wat hij/zij wil

en dat vergelijk tussen een film downloaden of een wagen stelen is echt heel achterlijk...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door waxie

en dat vergelijk tussen een film downloaden of een wagen stelen is echt heel achterlijk...
    Ik zie niet waarom dit kortzichtig is. Vertel...

Standaard

Plextron
    Plextor, en idd erg kortzichtig. Backups maken mag, verspreiden niet. Groot verschil.

Dat mp3 spelers en branders onderdeel van de oorzaak van enorme verliezen wordt gezien slaat ook als een tang op een varken. Een mens wil muziek luisteren onderweg. Je originele cd's omzetten naar mp3's om deze vervolgens op je mp3 speler te zetten, mag. Een backup maken van een game of een film omdat je kinderen er bijvoorbeeld minder voorzichtig mee omgaan mag. De P2P proggies en andere file sharing methodes zijn wat dat betreft WEL fout. Want noem eens een bestand wat gedeeld wordt op deze programma's wat NIET beschermt is door een copyright. Iets wat je normaal niet op het net kan vinden, en waar jij naar zou zoeken op een P2P programma. DAAR zit de hele fout. De programma's mogen bestaan. Zij zijn er enkel voor om mensen met elkaar in verbinding te zetten. Wat die mensen doen is hun zaak niet. De fout ligt niet bij bedrijven, organisaties, hardware of software, nee de fout ligt bij ieder persoon wat deze programma's gebruikt, iedereen weet voor zichzelf wat mag. Software delen mag niet. Klaar. Multimedia delen mag ook niet. Je mag dingen uitlenen, tuurlijk. Backup, no problem. Delen/verkopen, fout.

Standaard

Jij vraagt nu aan mij om voor jou drie DVD's te kopiëren, waar ik mijn zuurverdiende geld aan heb uitgegeven, ruim 35 euro zelfs.
    Dit doet mij denken aan iets wat mijn leraren zeggen tegen mensen die vragen of ze een vak even snel kunnen inhalen, terwijl ze nauwelijks bij die les zijn geweest:

Anderen doen dit vak 7 weken lang 4 uur in de week op school en nog minstens 4 thuis, en jij wilt het even snel in een paar uurtjes inhalen?
    .

Dat lijkt niet hetzelfde, maar bij dvd's kun je ook zeggen: Waarom zou jantje wel 35 euro betalen en pietje niet? Pietje zal dan waarschijnlijk zeggen "omdat pietje geen geld heeft en niet zo dom is om iets te kopen wat je ook eerder gratis kan krijgen".
    Een simpele mentaliteit waar pietje niet overheen zal te praten zijn.

Maar om op je vraag te reageren: Nee, ik heb nooit zulke pm's gekregen.

Standaard

ik krijg nooit pm's ...zelfs niet van deze

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Plextron
    Plextor, en idd erg kortzichtig. Backups maken mag, verspreiden niet. Groot verschil.

Dat mp3 spelers en branders onderdeel van de oorzaak van enorme verliezen wordt gezien slaat ook als een tang op een varken. Een mens wil muziek luisteren onderweg. Je originele cd's omzetten naar mp3's om deze vervolgens op je mp3 speler te zetten, mag. Een backup maken van een game of een film omdat je kinderen er bijvoorbeeld minder voorzichtig mee omgaan mag. De P2P proggies en andere file sharing methodes zijn wat dat betreft WEL fout. Want noem eens een bestand wat gedeeld wordt op deze programma's wat NIET beschermt is door een copyright. Iets wat je normaal niet op het net kan vinden, en waar jij naar zou zoeken op een P2P programma. DAAR zit de hele fout. De programma's mogen bestaan. Zij zijn er enkel voor om mensen met elkaar in verbinding te zetten. Wat die mensen doen is hun zaak niet. De fout ligt niet bij bedrijven, organisaties, hardware of software, nee de fout ligt bij ieder persoon wat deze programma's gebruikt, iedereen weet voor zichzelf wat mag. Software delen mag niet. Klaar. Multimedia delen mag ook niet. Je mag dingen uitlenen, tuurlijk. Backup, no problem. Delen/verkopen, fout.
    Tja ik denk graag wat complexer, het gaat mij niet om directe schuld of waarom je het ene wel en het ander niet mag. Ik kijk hoe het zover is gekomen, welke spelers in dit spel winst boeken met een gedoog beleid, wie zijn volle winst trekt uit een verkeerd gekozen weg.
    Natuurlijk mag je back-ups maken, natuurlijk mag je een kopie van een CD of DVD maken voor eigen gebruik. Het hele probleem zit hem in de totale infrastructuur die deze dingen mogelijk maakt en tegelijk een illegale markt creeert die zoveel dingen kapot maakt.
    Het allergrootste probleem is niet de mensen die downloaden en kopieren, het probleem is veel dichter bij de bron en is nog volop bezig te escaleren. Beveiliging.
    De verschillende takken van de entertainment industrie weigeren samen te werken om hun copyright te beschermen. Sony stuntelt wat aan met copyright protection, Apple weet donders goed haar eigen spul te beveiligen maar maakt het mogelijk iedere andere willekeurige MP3 te spelen. De filmstudios zijn opgedeelt in 2 kampen en een berg independants.
    Kijk nou eens naar HD-DVD en BluRay. Denk je dat ze de consument voor ogen hebben tijdens dit kemphanen gevecht ? Kijk naar Sony en Miscrosoft. Ze rijden elkaar in de spaken terwijl aan de zijlijn de hackers en crackers klaar staan hun beveiligingen te breken.
    Zie het maar als de wereld der levensmiddelen keurmerken. Voor ieder ei zijn er 5 stempels en ieder stuk vlees kan 8 verschillende goedkeuringen krijgen, allemaal langs elkaar heen werkend, grotendeels over precies dezelfde kriteria...

Standaard

Nou ja, misschien al het verschil dat het downloaden van een film legaal is. En een auto stelen niet. Het is dus wel degelijk een achterlijke BREINsiaanse (ik vind BREIN overigens redelijk irritant) opmerking.

"De stichting Brein (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) heeft moeten toegeven dat de huidige wetgeving downloaden van muziek en films voor eigen gebruik niet verbiedt."

Moreel gezien? Dat boeit me eigenlijk vrij weinig.

Standaard

Klinkt als een illegale Rave :P
    Alleen aanwezig zijn op een rave is wel illegaal...hmmm...zowel organisator als bezoekers kunnen beboet worden omdat ze op de hoogte zijn van de illegaliteit van het evenement waar ze aan deel nemen...
    Dus een download queue zou kunnen doorgaan als illegale rave
    Darn ik ben raar

Standaard

Plextron

Tja ik denk graag wat complexer, het gaat mij niet om directe schuld of waarom je het ene wel en het ander niet mag. Ik kijk hoe het zover is gekomen, welke spelers in dit spel winst boeken met een gedoog beleid, wie zijn volle winst trekt uit een verkeerd gekozen weg.
    Natuurlijk mag je back-ups maken, natuurlijk mag je een kopie van een CD of DVD maken voor eigen gebruik. Het hele probleem zit hem in de totale infrastructuur die deze dingen mogelijk maakt en tegelijk een illegale markt creeert die zoveel dingen kapot maakt.
    Het allergrootste probleem is niet de mensen die downloaden en kopieren, het probleem is veel dichter bij de bron en is nog volop bezig te escaleren. Beveiliging.
    De verschillende takken van de entertainment industrie weigeren samen te werken om hun copyright te beschermen. Sony stuntelt wat aan met copyright protection, Apple weet donders goed haar eigen spul te beveiligen maar maakt het mogelijk iedere andere willekeurige MP3 te spelen. De filmstudios zijn opgedeelt in 2 kampen en een berg independants.
    Kijk nou eens naar HD-DVD en BluRay. Denk je dat ze de consument voor ogen hebben tijdens dit kemphanen gevecht ? Kijk naar Sony en Miscrosoft. Ze rijden elkaar in de spaken terwijl aan de zijlijn de hackers en crackers klaar staan hun beveiligingen te breken.
    Zie het maar als de wereld der levensmiddelen keurmerken. Voor ieder ei zijn er 5 stempels en ieder stuk vlees kan 8 verschillende goedkeuringen krijgen, allemaal langs elkaar heen werkend, grotendeels over precies dezelfde kriteria...
    Daar heb je ook helemaal gelijk in. En natuurlijk gaan branders/lege media en mp3 spelers als warme broodjes over de toonbank. Maar wou je deze prijzen enorm gaan opvoeren, om de industrie die verliezen draait door kopieen, te compenseren? Het enige middel is inderdaad de handen in 1 slaan voor betere beveiligingen en dergelijke. Maar naast dat moeten consumenten wel het recht hebben en behouden om bijvoorbeeld hun favoriete cd normaal om te kunnen zetten naar een formaat voor hun borstzak speler. Met de huidige beveiligingen is dit niet altijd mogelijk. Kijk bijvoorbeeld naar de cd's van Virgin Records. Ik heb een cd van A Perfect Circle liggen hier, die ik met moeite heb kunnen rippen. Toffe cd, jammer van de beveiliging. Sorry, maar er zijn weinig huis-tuin & keuken mensen die hun cd-rom "dom" kunnen maken dat ie alles simpel ziet als een audio cd (enkel audio files zichtbaar). THANK GOD FOR PLEXTOOLS (jaja, onderdeel van een Plextor brander) Crack, hack, hoe je het ook wil noemen, een consument die betaald heeft over de copyright, krijgt wel meteen het recht het medium af te spelen op de apparaten van zijn of haar keuze. Kan dit niet door een beveiliging? Compenseer dat dan ook meteen in de prijs! Met dit in het achterhoofd geef ik die crackers en hackers deels gelijk. Het hacken van software wat dat betreft vind ik niet kunnen. Maar aan de andere kant wie gaat er meer dan 200 euro betalen voor een OS? Of een Office? Je weet bij voorbaat al dat er zeker om de 2 à 3 jaar weer een nieuwe versie komt. Sorry, maar dan ga ik echt geen smak geld neerleggen.

Nu kan je dit natuurlijk weer gaan vergelijken met auto's en weet ik t wat, maar een beetje krom dat dat allemaal zo duur moet zijn. Vraag er 50,- voor, net als voor games, en je zult zien dat ze niet aan te slepen zijn. En nu ga je me niet vertellen dat het produceren van serials, cd's, boekjes en doosjes zo duur is dat je daar meer voor moet vragen. Tuurlijk zitten er arbeidskosten aan de software zelf. Maar is dat niet beter te compenseren met meer verkopen door een lagere prijs, dan door de prijs op te voeren omdat er zoveel gekopieerd wordt?

En die beveiligingen werken wel op zekere hoogte, maar de industrie moet wel oppassen met de grens van gebruiksvriendelijkheid tegenover productsbescherming. Breng hier nog de prijs bij, en je krijgt een driehoek waarvan het middelpunt bereikt moet worden om iedereen te vreden te houden. Iets waar niet al te veel op gelet wordt ben ik van mening.

Standaard

Plextron
    Knip
    Knip
    Daar heb je ook helemaal gelijk in. En natuurlijk gaan branders/lege media en mp3 spelers als warme broodjes over de toonbank. Maar wou je deze prijzen enorm gaan opvoeren, om de industrie die verliezen draait door kopieen, te compenseren? Het enige middel is inderdaad de handen in 1 slaan voor betere beveiligingen en dergelijke. Maar naast dat moeten consumenten wel het recht hebben en behouden om bijvoorbeeld hun favoriete cd normaal om te kunnen zetten naar een formaat voor hun borstzak speler. Met de huidige beveiligingen is dit niet altijd mogelijk. Kijk bijvoorbeeld naar de cd's van Virgin Records. Ik heb een cd van A Perfect Circle liggen hier, die ik met moeite heb kunnen rippen. Toffe cd, jammer van de beveiliging. Sorry, maar er zijn weinig huis-tuin & keuken mensen die hun cd-rom "dom" kunnen maken dat ie alles simpel ziet als een audio cd (enkel audio files zichtbaar). THANK GOD FOR PLEXTOOLS (jaja, onderdeel van een Plextor brander) Crack, hack, hoe je het ook wil noemen, een consument die betaald heeft over de copyright, krijgt wel meteen het recht het medium af te spelen op de apparaten van zijn of haar keuze. Kan dit niet door een beveiliging? Compenseer dat dan ook meteen in de prijs! Met dit in het achterhoofd geef ik die crackers en hackers deels gelijk. Het hacken van software wat dat betreft vind ik niet kunnen. Maar aan de andere kant wie gaat er meer dan 200 euro betalen voor een OS? Of een Office? Je weet bij voorbaat al dat er zeker om de 2 à 3 jaar weer een nieuwe versie komt. Sorry, maar dan ga ik echt geen smak geld neerleggen.

Nu kan je dit natuurlijk weer gaan vergelijken met auto's en weet ik t wat, maar een beetje krom dat dat allemaal zo duur moet zijn. Vraag er 50,- voor, net als voor games, en je zult zien dat ze niet aan te slepen zijn. En nu ga je me niet vertellen dat het produceren van serials, cd's, boekjes en doosjes zo duur is dat je daar meer voor moet vragen. Tuurlijk zitten er arbeidskosten aan de software zelf. Maar is dat niet beter te compenseren met meer verkopen door een lagere prijs, dan door de prijs op te voeren omdat er zoveel gekopieerd wordt?

En die beveiligingen werken wel op zekere hoogte, maar de industrie moet wel oppassen met de grens van gebruiksvriendelijkheid tegenover productsbescherming. Breng hier nog de prijs bij, en je krijgt een driehoek waarvan het middelpunt bereikt moet worden om iedereen te vreden te houden. Iets waar niet al te veel op gelet wordt ben ik van mening.

Standaard

Sterker nog, dankzij stichting brein betalen we nu 1 euro per lege dvd en 50 cent per lege cd extra! We betalen dus voor het recht om copieen te maken van originelen in ons eigen bezit! De wet heeft bepaald dat consumenten dit recht hebben!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli

Nou ja, misschien al het verschil dat het downloaden van een film legaal is. En een auto stelen niet. Het is dus wel degelijk een achterlijke BREINsiaanse (ik vind BREIN overigens redelijk irritant) opmerking.

"De stichting Brein (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) heeft moeten toegeven dat de huidige wetgeving downloaden van muziek en films voor eigen gebruik niet verbiedt."

Moreel gezien? Dat boeit me eigenlijk vrij weinig.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Een BWM is een fysiek object wat je aan kan raken, en een film of muziekstuk (op DVD/CD/whatever) zijn dit niet...daar zit het grote verschil in qua moraal van de mensen.
    Het ene jat je alleen als je echt een steekje los hebt, het andere is blijkbaar meer maatschappelijk geaccepteerd.
    Helaas denken veel mensen inderdaad zo en is precies de spijker op zijn kop. Toch vreemd, men zou op de kop staan als iemand inbreekt en de zuur verdiende spulletjes ontvreemd bij zichzelf. Dat is wel erg, maar dat zij feitelijk exact hetzelfde doen door het kopieren en wederverkopen van dvd's is niet vreemd enkel omdat het minder tastbaar is..... tja simpel gezegd is een dvd aardig fysiek als je dat in handen hebt lijkt mij. Dan weet je met een beetje verstand dat je niet zo maar mag kopieren... je betaalt immers niets voor jou (originele) kopie.

Maar als je momenteel ziet naar de prijzen van dvd's die vaak wel erg voordelig zijn is dat ook volgens mij debet aan het verdwijnen van videotheken. Dat kun je ook niet alleen afschuiven aan het downloaden en kopieren. Veel mensen kunnen tegenwoordig een digitale kopie van een film op tv maken en ach, die reclame kun je lekker skippen. Voor velen maakt het niet uit dat de ratio verkeerd is en enkel dolby surround. Je merkt het in de videotheken dat ze het moeilijk hebben aan de bijprodukten die je er kunt kopen. 10 jaar geleden keek je nog vreemd op dat je daar een stereosetje of kleurboeken kon kopen.

Als laatste kritische noot vind ik dat de industrie zelf het veel te eenvoudig maakt. Ze laten de kluis open staan en dan maar zeuren dat er af en toe geld uit wordt genomen. Gelegenheid maakt ook de dief natuurlijk en laten we wel wezen, dan zijn er nog maar weinig mensen roomser dan de paus. Hulde voor hen...

Technisch is een absoluut waterdicht systeem te maken dat kopieren onmogelijk maakt, echter geven commerciele belangen vaak de doorslag. Als je naast dvdspeler geen branders voor partikulieren gaat verkopen is het toch verdomd lastig om een kopie te maken...... De industrie en handelaren staan te popelen om blu-ray en hd dvd er doorheen te jagen vanwege de extra beveiligingen. Mocht het al mogelijk zijn een kopie van een blu ray dvd te maken is het vooralsnog niet commercieel interessant.

Als we dan naar de nabije toekomst kijken hou ik mijn hart vast als de prijzen van de blu ray / hd branders gaan dalen alsmede de schijfjes.... dan is het maar wachten tot een hoogbegaafde kleuter wederom met zijn linux gaat zitten stunten. Begint het feest weer opnieuw.... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Standaard

Op veel CD-R's zaten deze extra kosten al, en niemand die het wist. Het probleem wordt uiteindelijk in stand gehouden door computeronderdelen/benodigdheden produceerders. De prijzen zijn zo concurrentie georienteerd dat ze andere industrien uiteindelijk de kop kosten... De MP3 spelers en DVD/CD branders zijn dan wel niet illegaal, maar ze zijn wel een onderdeel van de oorzaak van de enorme verliezen in andere industrien
    Uiteraard weet ik dat die kosten in de prijs verwerkt zitten, maar ze zijn nog redelijk betaalbaar. Ik ga echter geen 5 euro betalen als daarvan 90% naar de welbekende organisaties gaat

Standaard

Hmmz, ik zit denk ik een beetje in een grijs gebied...

Al mijn DVD's zijn legaal, en ik zal geen illegale DVD kopen... Het idee dat er een illegale DVD tussen mijn collectie op de planken staat, vind ik maar niets. Daar komt ook nog bij dat ik graag de extra's bekijk etc, ik vind een DVD dus absoluut zijn geld waard. Het kost wat, maar dan heb je ook iets waar je (ik in ieder geval) trots naar kan kijken, en ik weet zeker dat jullie dat ook doen in jullie geval Ik zou het niet kunnen verkroppen dat er een illegale DVD tussen zoveel legale DVD's staat... Ik keek vroeger altijd heel veel films op tv, nu nog, en van een goede DVD kan ik dus echt genieten (klinkt toch wel eng eigenlijk ).

Muziek is echter een ander verhaal... Ik heb nooit cd's gekocht of wat dan ook (voor al het downloadgeweld losbarstte). En nu doe ik dat nog steeds niet. Ik download nu wel ontzettend veel muziek, voor eigen gebruik. Ik verkoop niets en ik geef niets aan anderen, ik ben geen DJ of wat dan ook. Het is puur voor eigen gebruik, om eens 'een keertje aan te zetten'. Ik weet dat het niet geheel legaal is, maar anders zou ik het ook echt niet kopen, de radio voldoet dan wel. Het downloaden van muziek is puur gemak: geen must (ik weet dat het dan wel tegenstrijdig klinkt, ik doe het heel veel, maar het is geen must ).

Dus tsja... DVD's koop ik allemaal legaal, muziek download ik illegaal... Rechtvaardigt het misschien elkaar?

Het gekke is eigenlijk, dat ik vroeger wel DVD's downloadde (met 15kb/s ), naja, de rips dan. Daar is eigenlijk mijn DVD-gekte uit voortgekomen...

Ik ben een moeilijk geval

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Sterker nog, dankzij stichting brein betalen we nu 1 euro per lege dvd en 50 cent per lege cd extra! We betalen dus voor het recht om copieen te maken van originelen in ons eigen bezit! De wet heeft bepaald dat consumenten dit recht hebben!
    Deprijzen voor dvd's zijn, bij mijn weten iets verlaagd. Ik dacht iets van uro is ?0,60 voor dvd-r en?0,40 voor dvd+r.

Op zich is deze heffing niks nieuws, deze zat namelijk al op de MC.
    Maar als we dan toch bezig zijn, laten we Philips boycotten, zij hebben immers de MC ontwikkeld en daar begon toch het meeste mee, ook lp's kon je zelf maken, dus een kopie maken van een lp op een nieuwe lp. Maar dit is / was in mijn ogen toch echt te onpraktisch om zelf te doen, dit veranderde met de MC.

Leuk weetje:
    In 1989 introduceerde Philips de cd-brander voor de consument. Dit werd uiterst subtiel gedaan dmv James Bond (of eigenlijk Felix Leiter) in Licence To Kill.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten