Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 309 worden weergegeven.

Discussie: home cinema set

  1. #1

    Standaard home cinema set

    hoi hoe gaat het ik heb een vraag ik wil binnenkort
    een komplete home cinema set koopen van 1500 euro maar twijfelt
    over 3 merken kom er niet uit daarom vraag ik om advies
    marantz sr5600 pioneer vsx 1015 denon 2106 ik weet niet waar ik uit moet kiezen muziek is belangrijk ik hoorde dat de marantz heel muziekaal en warm geluid heb maar me voor keur gaat naar films dts efecten dat je die rear speakers ook mooi hard hoord op elkaar af komt ik weet nog niet welke speakers het word van daar en heb geen ervaring van daar en wil ook lange levens duur ik hoop dat ik snel wat hoort groetjes victor

  2. #2

    Standaard

    Victor Welkom!

    Het gaat goed en met jouw?

    Je noemt hier al een aantal goeie merken op, Je zou ook nog even kunnen kijken naar een onkyo,
    Het eerste is heb je al wel eens een van deze reciever in werking gehoord?
    Je budget is voor receiver + speakers? Niet voor een dvdspeler erbij?
    Je wilt dus een reciever van zo 700,- eurotjes. Dan zou je voor boxen nog een kleine 800,- over hebben. Hiervoor zou je kunnen kijken naar bijv. De Kef Qserie, iQ serie. Qserie word bij Correct enzo voor weinig weggedaan. Met jouw eisen is het de bedoeling om als Fronts een stel vloerstaanders te kopen, en een set boekenplank modellen als rears. Advies is ga eens luisteren naar verschillende setjes icm speakers.. Bezuinig ook vooral niet op de draden, dit is ook een dure bezigheid, maar zeer de moeite waard!

    Maar zodra je wat gehoord heb dan weet je wat jouw eisen aan het geluid is, En wat jij lekker vind klinken. Wat het belangrijkste is.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  3. #3

    Standaard Re: home cinema set

    Citaat Oorspronkelijk gepost door victor29
    hoi hoe gaat het ik heb een vraag ik wil binnenkort
    een komplete home cinema set koopen van 1500 euro maar twijfelt
    over 3 merken kom er niet uit daarom vraag ik om advies
    marantz sr5600 pioneer vsx 1015 denon 2106 ik weet niet waar ik uit moet kiezen muziek is belangrijk ik hoorde dat de marantz heel muziekaal en warm geluid heb maar me voor keur gaat naar films dts efecten dat je die rear speakers ook mooi hard hoord op elkaar af komt ik weet nog niet welke speakers het word van daar en heb geen ervaring van daar en wil ook lange levens duur ik hoop dat ik snel wat hoort groetjes victor
    Wauw.... mooie volzin.

    Afijn, ga zelf eens luisteren in een speciaalzaak.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    A.Duijmelinck heeft idd gelijk, Gebruik eens leestekens, Maakt alles veel overzichtelijker...

    IPV dat gebrei van woorden
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  5. #5

    Standaard

    victorvanhartewelkomopditfantastischeforumwaariede reenpreciesweetwat
    jebedoeltolangjemaarzonderenigevormvanbegrijpelijk heidofleestekensje
    berichtentypedjemoetgewooneensgaanluisterenbijeens peciaalzaaken
    inderdaadmarantzisbehoorlijkmuzikaalendekefqserieg aaterutienwordtbij
    diversewinkelsvooreenleukeprijsverkochtomdathijiso pgevolgddoorde
    iqseriemaardatneemtnietwegdatdeqserievoorzijngelde enzeergoede
    speakerisenjeomdathijnurelatiefgoedkoopisdusgewoon ergveelwaarvoorje
    geldkanaanschaffenbovendienkliinkenzeincombinatiem etmarantzabsolluut
    nietverkeerdhebikbegrependusjezouhetbesteergensdie combinatieeenskun
    nengaanbeluisterenveelsuk6

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    victor,
    van harte welkom op dit fantastische forum waar iedereen precies
    weet wat je bedoelt zolang je maar zonder enige vorm van begrijpelijkheid of leestekens je berichten typed.

    Je moet gewoon eens gaan luisteren bij een speciaalzaak en
    inderdaad Marantz is behoorlijk muzikaal en de KEF Q-serie gaat er uit en wordt bij diverse winkels voor een leuke prijs verkocht omdat hij is opgevolgd door de iQ-serie. Maar dat neemt niet weg dat de Q-serie voor zijn geld een zeer goede speaker is en je omdat hij nu relatief goedkoop is dus gewoon erg veel waar voor je geld kan aanschaffen.

    Bovendien klinken ze in combinatie met Marantz absoluut niet verkeerd heb ik begrepen dus je zou het beste ergens die combinatie eens kunnen gaan beluisteren.

    Veel succes
    Beste Victor,

    sorry hoor, maar ik wordt lichtelijk moedeloos van die halve MSN/SMS achtige berichten waaruit geen enkel respect voor de gebruikte taal blijkt. Spreektaal, schrijftaal en SMS/MSN taal zijn echt niet hetzelfde, je kunt hier gewoon de standaard schrijftaal gebruiken of anders in ieder geval een poging doen tot het gebruik van leestekens zodat je teksten in ieder iets duidelijker worden voor de andere forumleden en je een degelijk en onderbouwd antwoord zal krijgen.

    Dit is overigens naar mijn bescheiden mening een mooi voorbeeld van een daadwerkelijke volzin, met name door het gebruik van leestekens en de juiste volgorde van woorden, niet zoals jouw bericht zonder hiervoor vermeldde schrijftaalkundige onderdelen, die een echte zin als deze die ik nu middels het typen op mijn toetsenbord op mijn beeldscherm zie verschijnen, tot een volzin maken.

    Ik rust mijn koffer.

  8. #8

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Nu moet niet ik ook nog flauw doen.

    Aller eerst welkom.

    Er werd reeds door iemand indirect gevraagd waar je budget van € 1500,- voor bedoelt is.
    Is dit voor zowel reciever, dvd-speler en speakerset?
    Of is het uitsluitend voor reciever en speakerset?

    Kun je dat nog even toelichten?

    Daarnaast is reeds door diversen de Q-serie van Kef als goede speakers voor een aantrekkelijk bedrag, doordat ze uit produktie zijn. Het betreft dus rest voorraad.

  11. #11

    Standaard

    En vergeet vooral de bekabeling niet, en ook een sub is wel een must als je veel films kijkt.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  12. #12

    Standaard

    hoi 1500 euro is voor receiver dvd speler speakers
    ik dacht aan Mordaunt Short 900 serie vandaar groetjes

  13. #13

    Standaard

    Victor,

    1500 euro is aan de krappe kant, je wilt Mordaunt-short Avant speakers, ik heb er goede dingen over gelezen/gehoord.

    Niemand kan je zeggen welke speakers wel of niet goed zijn, dat is namelijk heel persoonlijk. De 1 houd van warm en vol, daar waar de ander weer van fel en strak houd.... Dus speakers moet jezelf beslissen, en wel na enige luistertests. De fronts(906) komen op ongeveer €430, de achterspeakers (902) op €200 de center (905) op €125 en de sub (309) op €250 in totaal zit ik dan op ongeveer €1000,--. Dat is niet teveel voor een paar leuke speakers en daar moet je zeker niet op bezuinigen, dus als je ze mooi vind(klank/uiterlijk/prijs-kwaliteitsverhouding) dan moet je daar voor gaan.

    Persoonlijk zou ik gaan voor de Denon receiver, de 2106 is een mooi apparaat en staat goed bekent, is ook nog eens prijsgunstig. Voor circa €450,-- heb je dit apparaat.

    Helaas je geld is op , maar voor ongeveer €100,-- koop je de LG DV-9800h , dat is een leuk DVD spelertje dat makkelijk regiovrij te maken is en ook nog eens alles afspeelt en zeer goed beeld heeft. Je koopt wat 2,5mm speaker snoer en sluit daarmee je speakers aan, een HDMI kabeltje om je DVD speler met je TV te verbinden , en dan moet het voor rond de 16 a 1700 euro wel lukken.

    Ga niet besparen op je speakers!

    BTW, waarom heb je eigenlijk zo'n klein TV scherm?
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Hoi Victor, ga eens luister en staar je zeker niet blind op specs.
    De tweedehands markt is ook altijd erg fijn om budgetvriendelijk inkopen te doen. Misschien eerst de sub laten schieten en een 4.0 set bouwen en later een center en sub kopen.
    Luister ook eens naar de B&W DM303 en DM309 icm Marantz, Elac FS serie. Naar mission en kijk rond, nu zijn er uitverkopen en wie weet kun je daar je slag slaan.

  16. #16

    Standaard

    ik denk dat ik speakers.van dali neem
    alleen.Durf ik geen dvd speler van denon te nemen om dat daar nog.afspeel,problemen
    mee zijn ik wil graag.dynamische geluid heben
    weet ik niet of denon dat heb bedoel ik bij films
    dts,ik heb in verlede.pioneer gehad en die was heel dynamische kwa geluid.hij kon heel hard dts,efecten naar vooren,brengen, maar muziekaal was,die niet.dus ik ben op zoek.naar leuke set van daar.groetjes

  17. #17

    Standaard

    ik denk dat hij dyslectisch is of je maakt een geintje met dat laatste antwoord.
    Afspeel problemen met Denon? In wat voor opzicht hebben die problemen dan? Ik dacht juist dat Denon hele goede dvd spelers maakt.

  18. #18

    Standaard

    zijn kieskeurig met gekopieerde dvds
    wil.ze niet afspelen zijn,heel gevoelig,spelers
    ik denk dat door de,loopwerk,komt
    hoe duurde dvd speler hoe meer moeite hij heb met gebrande,dvds af te spelen

  19. #19

    Standaard

    Als dat de kees is moet je een DVD-speler bij de blokker halen en de rest van het geld aan een mooi grammaticaboek uitgeven.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JozefusGladiolus
    Als dat de kees is moet je een DVD-speler bij de blokker halen en de rest van het geld aan een mooi grammaticaboek uitgeven.
    Hehe, die tip heb ik iemand anders ook al gegeven en die ging door het lint :S

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door victor29
    hoe duurde dvd speler hoe meer moeite hij heb met gebrande,dvds af te spelen
    Dat is natuurlijk gebaseerd op lucht

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    ik denk dat hij dyslectisch is of je maakt een geintje met dat laatste antwoord.
    Afspeel problemen met Denon? In wat voor opzicht hebben die problemen dan? Ik dacht juist dat Denon hele goede dvd spelers maakt.

    Denon maakt ook hele goede spelers maar er duiken regelmatig verhalen op over afspeelproblemen met vooral de 2910 en 3910, niet alleen voor gekopieerde dvd's maar er bleken ook veel mensen Star Wars III niet te kunnen spelen.

    Procentueel zal het een zeer klein aantal zijn maar het valt wel op. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #23

    Standaard

    Hier staat de 2910 maar speelt alles af copies en de hele mikmak

  24. #24

    Standaard

    Keihard zou ik de bewering "Hoe duurder de dvd speler, hoe meer moeite met zelf gebrande schijfen (om het woord kopie maar niet te gebruiken)." niet willen maken. Een kern van waarheid zit er echter wel in.

    De duurdere spelers zijn vaak strakker volgens de richtlijnen van het oranje boekje (heet het geloofde ik) afgesteld en hebben vaak een meer dedicated loopwerk en printplaat werk dan de blokker / lidl en co. apparaten. De duurdere groep is daardoor net dat stukje strakker in beeld en geluid, in combinatie met de juiste overige apparatuur uiteraard. Doordat de opname technieken net wat meer vrijheid hebben in de voorschriften (variabele bitrate vs vaste bit rate, etc etc etc) is door het stak afgestelde loopwerk en printplaten werk (om het maar even zo te noemen) van de "duurdere" apparaten minder zekerheid op compatibiliteit.

    De laatste groep (blokker en co. dus)bestaat vaak uit letterlijk een dvd-rom speler voor de computer gekoppeld met een paar printplaatjes die bijna 1 op 1 in een computer zouden kunnen(kort door de bocht dan wel te verstaan). Hierdoor kunnen de goedkopere spelers vaak ook Divx, SVCD en VCD terwijl de instappers van de duurdere spelers dit vaak niet kunnen (of althans voorheen niet konden). Daar ligt dus nagenoeg dezelfde oorzaak.

    Een nauwkeurigere omschrijving is dan ook eerder dat de duurdere spelers zich strakker aan de regels houden en daardoor selectiever kunnen zijn.
    Zo heeft oa Harman Kardon, met bepaalde types, wat moeite met zelf gebrande dvd's (gehad), maar naar verluid ook met originele dvd's van bepaalde fabrikanten. Door aanpassingen in firmwares van dergelijke spelers kan vaak de tolerantie door fabrikanten iets aangepast worden, met al dan niet merkbaar "verlies" op beeld / geluid kwaliteit etc. Dus geheel op lucht is de uitspraak niet gebaseerd, maar wellicht wel wat kort door de bocht gesteld. De oorzaak zou misschien eerder in de brander gezocht moeten worden.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje D
    Hier staat de 2910 maar speelt alles af copies en de hele mikmak


    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Procentueel zal het een zeer klein aantal zijn maar het valt wel op. :wink:

    Zoals gezegd, het is een HEEL klein aantal maar als mensen zulke bedragen uitgeven aan spelers en ze hebben er problemen mee dan gaat het al snel opvallen als er op 3 of 4 fora wat mensen over beginnen te posten. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •