Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 309 worden weergegeven.

Discussie: home cinema set

  1. #26

  2. #27

    Standaard

    @Mr_Parker

    Jouw verhaal geloof ik best. Dat soort dingen had ik ook wel gehoord. Maar je koopt toch geen dvd speler voor 300/400 euro om daar wat gebrande copietjes op te gaan zitten kijken? Zelfde geldt voor divx films. Als je dat soort dingen wilt gaan bekijken kun je net zo goed een goede alleskunner van Sony of Pioneer pakken voor 150,-
    Als je gewoon de beste beeldkwaliteit wilt moet je een hdmi/component speler hebben die upscaled en dan ook nog eens de beste input; originele duallayer dvd's.
    Een 4,7Gb copietje is nog altijd veel minder dan een film van 8,5 op een duallayer. Maar nogmaals als je niet zo kieskeurig bent ga dan ook niet voor een dure denon dvdspeler en haal een goedkopere allesslikker. Persoonlijke mening hoor.

  3. #28

    Standaard

    Heb je het tegen mij peter26?

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje D
    Heb je het tegen mij peter26?
    er stond:

    @Mr_Parker

    Dus ik reageerde op Mr_Parker

  5. #30

    Standaard

    Ok is goed, maar eerst stond er Mr Mikmak

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje D
    Ok is goed, maar eerst stond er Mr Mikmak
    hahah ja ik was nog niet helemaal wakker. Jij zit wel te refreshen he? Ik had het binnen 30seconden gewijzigd namelijk.

    Maar laten we het even ontopic houden.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    @Mr_Parker

    Jouw ...
    Zo denk ik er ook over, mijn speler krijgt dan normaal ook alleen originele dvd's voor zijn kiezen. Zaken Als Divx ondersteund mijne ook niet.

  8. #33

    Standaard

    Jullie hebben helemaal gelijk. Ik heb ook nog maar nul keer een dvd-r of dvd-rw (zelfgebrande dvd's) in mijn speler gedaan.
    En (beeld)kwaliteit, ja da's belangrijk.

    Maar het is me (met normale gekochte dvd's) toch al wel een keer of 10 overkomen dat tijdens het afspelen van een film problemen ontstonden. Vaak beginnend met Jpeg-artefacts en spoedig een soort diavoorstelling met hortend geluid en ontaardend in ongeveer niks.
    Ik vind dat verschrikkelijk frustrerend midden in een film. Kun je misschien wel het schijfje omruilen (als je binnen x weken na aankoop kijkt en dat doe ik niet altijd), maar je blijft zitten met een half bekeken film waar je weer helemaal uit bent. Maar het kan ook gebeuren met een film die je 3 jaar geleden probleemloos keek (en dus zonder garantie) en dat is erg ##VUL#HIER#EEN#VIES#WOORD#IN#NAAR#KEUZE##.
    Als ik mijn dvd-speler vervang zal ik dus goed opletten dat hij zeer tolerant is met flaws in de schijf. Liever iets mindere beeldkwaliteit dan dit soort frustraties.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door victor29
    ik denk dat ik speakers.van dali neem
    alleen.Durf ik geen dvd speler van denon te nemen om dat daar nog.afspeel,problemen
    mee zijn ik wil graag.dynamische geluid heben
    weet ik niet of denon dat heb bedoel ik bij films
    dts,ik heb in verlede.pioneer gehad en die was heel dynamische kwa geluid.hij kon heel hard dts,efecten naar vooren,brengen, maar muziekaal was,die niet.dus ik ben op zoek.naar leuke set van daar.groetjes
    Victor 29

    Vergeet even dat woord dynamisch bij het afspelen van films...... bij de nieuwe manier :wink: , gaat je geluid digitaal je reciever/versterker in, in dit geval bepalen dus je versterker en de gekozen speakers de dynamiek, ook de te kijken film bepaald of er wel enige dynamiek beschikbaar is, er zijn DVD's op de markt die net zoveel dynamiek hebben als een blok beton.

    Je kunt van dynamiek spreken als je de analoge uitgang van je dvd speler gebruikt voor het beluisteren van muziek. Doch je kunt ook de digitale uitgang gebruiken.

    Als je gewoon een leuke DVD speler wilt die echt van alles afspeelt en ook nog eens een HDMI aansluiting heeft, ga dan eens kijken voor die LG speler die ik al eerder voorstelde, zit in je budget en je krijgt voor dat geld echt niet beter.

    Nog geen antwoord op m'n vraag gehad..... waarom kijk je je films op zo'n klein formaat scherm

    Dynamiek is ook hoe je de taal gebruikt, vloeiend en soepel, duidelijk en helder.... dynamisch.
    Dynamiek, van het ene uiterste naar de het andere uiterste, doe je dat vloeiend, soepel en foutloos, dan ben je dynamisch.
    Doet je HT set dat op het gebied van het geluid, dan is ie dynamisch, doe je het zelf op gebied van spraak/schrijven/sporten/bewegen, dan ben je een dynamische persoonlijkheid.....

    Ik moet de eerste dynamische DVD speler nog tegenkomen :wink: , ga maar eens luisteren naar de speakers die je op het oog hebt, zij verzorgen voor jou de dynamiek, zij zijn de meest belangrijke facter in de dynamiek, uit een blok beton hoef je niet veel te verwachten..... 8)
    Have fun and enjoy your collection

  10. #35

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door victor29
    bedrag is verhoogt naar 2500,euro
    Staats gewonnen? en hoe zit dat nu met dat 26 inch scherm waarvan je het beeld moet "genieten"
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

  13. #38

    Standaard

    Volgens mij denkt DVDetcetc. dat jij een 26" tv hebt, maar ik kan er ook niks over vinden. Dan nog, voor die 1000 euro kun je er makkelijk eentje kopen. Of wil je dat weer gaan uitgeven aan luidsprekers?

    p.s. Had je al een mooi grammaticaboek uitgekozen? Daar staat bijvoorbeeld in dat in "Hoe bedoel je?" een vraagteken veel beter tot zijn recht komt dan een komma na "bedoel".

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JozefusGladiolus

    p.s. Had je al een mooi grammaticaboek uitgekozen? Daar staat bijvoorbeeld in dat in "Hoe bedoel je?" een vraagteken veel beter tot zijn recht komt dan een komma na "bedoel".
    hahah mag er eigenlijk niet om lachen.

    Victor werd er eerder op gewezen om leestekens te gaan gebruiken omdat hij hele lange zinnen bouwde. Maar het werkt een beetje averechts want nu zet hij overal komma's en punten neer hahah!

  15. #40

    Standaard

    Zit een slotje op... Quote>:

    victor29
    Junior Member


    Lid sinds: 9-5-2006
    Berichten: 14

    Geplaatst: 09-07-2006 15:15 Onderwerp:

    --------------------------------------------------------------------------------

    het mag wat goed zijn ik beslist
    ik heb lcd tv 66 cm met hdmi
    ik wil gewoon alles kunen afspelen
    van daar groetjes <End Quote

    Hoe ik dat bedoel
    Je had een budget van €1500 gesteld, voor dat geld kun je niet helemaal uit de voeten met je wensen, na een week verhoog je je budget met €1000,-- , de staats(loterij) heeft kortgeleden getrokken, vandaar mijn vraag/opmerking.

    De vraag waarom je zo'n klein schermpje hebt blijft nog steeds onbeantwoord..... Ik zou het fijn vinden als je daar de reden voor kunt geven, het kan helpen bij het geven van advies. Je zou ook eens kunnen gaan proberen een zin te beginnen met een HOOFDLETTER, er kan een komma in een zin staan, maar aan het einde van een zin komt altijd een punt, en op die punt kan een vraagteken of een uitroepteken staan. Je zult wat serieuzer genomen worden als je poogt om deze grondbeginselen toe te passen. Ik wil je best helpen, maar moet niet het idee krijgen dat ik in de maling genomen wordt
    Have fun and enjoy your collection

  16. #41

    Standaard

    Coole thread deze, meer berichtjes van victor29 graag! Zit. me te, Vervelen, op. mijn Werk., zo Kom ik, de. Dag wel door.....!

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    De vraag waarom je zo'n klein FLUTschermpje hebt blijft nog steeds onbeantwoord.....
    Omdat het een flauwe vraag is. Als mensen tevreden zijn met een tv van 66cm, is het een beetje flauw om te doen alsof het niks is. En een verklaring is niet nodig, die jongen is aan niemand verantwoording verschuldigd.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JozefusGladiolus
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    De vraag waarom je zo'n klein FLUTschermpje hebt blijft nog steeds onbeantwoord.....
    Omdat het een flauwe vraag is. Als mensen tevreden zijn met een tv van 66cm, is het een beetje flauw om te doen alsof het niks is. En een verklaring is niet nodig, die jongen is aan niemand verantwoording verschuldigd.
    Hij is inderdaad geen verantwoording schuldig, maar een antwoord kan wel helpen op de vraag:
    >>hoi hoe gaat het ik heb een vraag ik wil binnenkort
    een komplete home cinema set koopen van 1500 euro <<

    Bij een HT hoort mijn inziens ook een knap scherm, het is de combinatie van beeld en geluid die de filmbeleving geeft.
    Als bijvoorbeeld de reden van dit wel zeer kleine scherm de ruimte is(kleine kamer) dan ga ik hier geen geweldig grote speakers en sub bij aanbevelen..... mocht het zo zijn dat het ooit eens is aangeschaft in een wat magerder jaar, en TS wil eventueel een wat groter scherm, dan kan daar wel eens een advies over worden uitgebracht. HT is niet alleen het geluid, ook beeld

    Van flauwe antwoorden word je ook niet wijs
    Have fun and enjoy your collection

  19. #44

    Standaard

    Ik vind ook niet dat men ander mans apparatuur voor minderwaardig moet afschilderen, ieder zijn HT naar zijn budget hoor.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  20. #45

    Standaard

    FLUT verwijderd, het is niet neerbuigend bedoeld naar de persoon of op de persoon

    Persoonlijk vind ik alle breedbeeldschermen vanaf 32 inch al vrij klein. En als ik zie dat mensen met zo'n scherm gaan zoomen als zij een dvd met het formaat van 2.35:1 kijken, dan begrijp je wel wat ik bedoel....

    Het lijkt soms wel of sommige mensen bang zijn om iets te kopen dat groter is of klinkt als 82 cm.... bij een 4:3 TV is dat wel al aardig, maar bij een breedbeeld houd het niet over..... en zeker niet bij een 2.35:1 voorstelling, en daar houd je bij een 4:3 TV ook heel mooie zwarte balken bij over.

    Ach,... je houd van films of je houd er niet van, maar als je films houd... dan wil je daar toch niet naar gaan zitten kijken op een PC beeldscherm als je ook de mogelijkheid hebt om hem op een "normaal" scherm te zien.

    Maar dank zij een hoop van die mini-tv bezitters worden er niet zoveel films/DVD's op 2.35:1 uitgebracht, dit omdat die mekkers dan zo weinig beeld overhouden Van mij mag iedereen tevreden zijn met zo'n klein scherm, voor de slaapkamer kan dat wel voldoen, maar in een woonkamer houd het niet over.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #46

    Standaard

    Gelukkig wordt een slechte film er ook op een 2 meter + scherm niet beter van......

    Natuurlijk is hoe groter hoe mooier leuk maar wel naar ieders vermogen natuurlijk. Toen ik nog films op een 32inch keek was ik er echt niet minder tevreden om....
    Het gaat gelukkig nog altijd erom of je een film wel of niet leuk vind..... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    FLUT verwijderd, het is niet neerbuigend bedoeld naar de persoon of op de persoon

    Persoonlijk vind ik alle breedbeeldschermen vanaf 32 inch al vrij klein. En als ik zie dat mensen met zo'n scherm gaan zoomen als zij een dvd met het formaat van 2.35:1 kijken, dan begrijp je wel wat ik bedoel....

    Het lijkt soms wel of sommige mensen bang zijn om iets te kopen dat groter is of klinkt als 82 cm.... bij een 4:3 TV is dat wel al aardig, maar bij een breedbeeld houd het niet over..... en zeker niet bij een 2.35:1 voorstelling, en daar houd je bij een 4:3 TV ook heel mooie zwarte balken bij over.

    Ach,... je houd van films of je houd er niet van, maar als je films houd... dan wil je daar toch niet naar gaan zitten kijken op een PC beeldscherm als je ook de mogelijkheid hebt om hem op een "normaal" scherm te zien.

    Maar dank zij een hoop van die mini-tv bezitters worden er niet zoveel films/DVD's op 2.35:1 uitgebracht, dit omdat die mekkers dan zo weinig beeld overhouden Van mij mag iedereen tevreden zijn met zo'n klein scherm, voor de slaapkamer kan dat wel voldoen, maar in een woonkamer houd het niet over.
    Allereerst wil ik zeggen dat een 66cm prima kan voldoen voor een HT. Alleen dan moet je denken aan een slaapkamer ofzo. Voor een huiskamer geef ik je gelijk en kan je het beste minimaal een 82cm tv hebben. Ik heb mijn HT voorlopig ook op mijn slaapkamer en die 32inch LCD is dan echt een groot scherm!

    Dan nog even reageren op wat jij zegt. Persoonlijk hou ik ook niet zo van het 2.35:1 formaat vanwege de zwarte balken. Ik heb veel liever een film in 1.78:1 maar dat zie je bijna nooit. Kan iemand mij uitleggen waarom dit niet zoveel voorkomt? Ik heb tot nu toe twee films in dat formaat en vind dat echt veel mooier kijken Saving Private Ryan en Finding Nemo zijn in 1.78:1 en dat ziet er echt prachtig uit omdat het schermvullend is. Je moet inderdaad een flinke tv hebben om echt goed te kunnen genieten van 2.35:1.

    We komen er volgens mij toch niet uit met die Victor want die maakt er een potje van. Dus kunnen we net zo goed even een gezonde discussie starten

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    FLUT verwijderd, het is niet neerbuigend bedoeld naar de persoon of op de persoon

    Persoonlijk vind ik alle breedbeeldschermen vanaf 32 inch al vrij klein. En als ik zie dat mensen met zo'n scherm gaan zoomen als zij een dvd met het formaat van 2.35:1 kijken, dan begrijp je wel wat ik bedoel....

    Het lijkt soms wel of sommige mensen bang zijn om iets te kopen dat groter is of klinkt als 82 cm.... bij een 4:3 TV is dat wel al aardig, maar bij een breedbeeld houd het niet over..... en zeker niet bij een 2.35:1 voorstelling, en daar houd je bij een 4:3 TV ook heel mooie zwarte balken bij over.

    Ach,... je houd van films of je houd er niet van, maar als je films houd... dan wil je daar toch niet naar gaan zitten kijken op een PC beeldscherm als je ook de mogelijkheid hebt om hem op een "normaal" scherm te zien.

    Maar dank zij een hoop van die mini-tv bezitters worden er niet zoveel films/DVD's op 2.35:1 uitgebracht, dit omdat die mekkers dan zo weinig beeld overhouden Van mij mag iedereen tevreden zijn met zo'n klein scherm, voor de slaapkamer kan dat wel voldoen, maar in een woonkamer houd het niet over.
    Allereerst wil ik zeggen dat een 66cm prima kan voldoen voor een HT. Alleen dan moet je denken aan een slaapkamer ofzo. Voor een huiskamer geef ik je gelijk en kan je het beste minimaal een 82cm tv hebben. Ik heb mijn HT voorlopig ook op mijn slaapkamer en die 32inch LCD is dan echt een groot scherm!

    Dan nog even reageren op wat jij zegt. Persoonlijk hou ik ook niet zo van het 2.35:1 formaat vanwege de zwarte balken. Ik heb veel liever een film in 1.78:1 maar dat zie je bijna nooit. Kan iemand mij uitleggen waarom dit niet zoveel voorkomt? Ik heb tot nu toe twee films in dat formaat en vind dat echt veel mooier kijken Saving Private Ryan en Finding Nemo zijn in 1.78:1 en dat ziet er echt prachtig uit omdat het schermvullend is. Je moet inderdaad een flinke tv hebben om echt goed te kunnen genieten van 2.35:1.

    We komen er volgens mij toch niet uit met die Victor want die maakt er een potje van. Dus kunnen we net zo goed even een gezonde discussie starten
    Persoonlijk vind ik dus 2:35 het mooiste formaat, maar inderdaad wordt dat alleen maar leuk als je minimaal 2 meter breed kijkt... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Gelukkig wordt een slechte film er ook op een 2 meter + scherm niet beter van......

    Natuurlijk is hoe groter hoe mooier leuk maar wel naar ieders vermogen natuurlijk. Toen ik nog films op een 32inch keek was ik er echt niet minder tevreden om....
    Het gaat gelukkig nog altijd erom of je een film wel of niet leuk vind..... :wink:
    hehe dat is een waarheid als een koe

    Waar kijk je nu dan op als ik vragen mag? Ik pas de komende 2 weken op het huis van m'n ouders en hij heeft speciaal voor het WK een projectiedoek + beamer aangeschaft. Hij had al een behoorlijk hifi-set (B&W 600serie in 5.1 opstelling) dus ik heb de huiskamer tijdelijk omgebouwd tot mini-bios door het scherm midden in de kamer te parkeren 8) En dat is gewoon een veel mooiere ervaring dan op m'n pa zijn 82cm Sony Wega! Dat is ook leuk, begrijp me niet verkeerd, maar komop zo'n joekel van een scherm is toch veel mooier hoor. Dat zullen de meeste beamer bezitters wel kunnen beamen.

    Zaterdagavond heb ik al even een filmmarathon ingelast met een goede vriend van mij dus dat wordt smullen! 8)

    Line-up
    - Matrix Revolutions
    - Spiderman
    - Return of the Sith
    - Doom

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    .... Ik heb veel liever een film in 1.78:1 maar dat zie je bijna nooit. Kan iemand mij uitleggen waarom dit niet zoveel voorkomt? Ik heb tot nu toe twee films in dat formaat en vind dat echt veel mooier kijken Saving Private Ryan en Finding Nemo zijn in 1.78:1 en dat ziet er echt prachtig uit omdat het schermvullend is....
    {Side topic}
    Moet ik toch even op reageren..

    Saving Private Ryan is in regio 2 inderdaad 1.78:1 maar de eerste release van regio 1 (met DTS 5.1) is dat niet. Daar is hij 1.85:1, dus kleine balkjes boven en onder. De regio 2 mist links en rechts een klein randje tov de regio 1, ik heb beiden in bezit.

    Op basis van je melding dat je slechts 2 1.78:1 films hebt concludeer ik dat je vooral actie / thriller films hebt en in mindere maten romantische / comedy films. Het beeldformaat wordt vaak nl mede bepaald door het type film. Zo zorgt 2.35:1 voor een vaak net wat extra spanning tov 1.78:1 of 1.85:1, die dan ook juist net vaak voor de andere categorie films wordt gebruikt, maar ook daar kom je met regelmaat 2.35:1 tegen.

    Dan nog even over, hoe groter hoe beter...
    Ik ben het daar zeker niet mee eens. Op mijn slaapkamer gebruik ik een 24" breedbeeld crt en ben over de beeldkwaliteit zeer te spreken. In de woonkamer staat bij mij een 32" waar ik ook tevreden over ben zo ver ben ik het dus wel eens. Maar voor mij moet het niet groter worden dan de 32" op een kijk afstand van zo'n 3 tot 3,5 meter. Althans niet met de resolutie die een DVD heeft, misschien uit eindelijk met HD-DVD / Bluray maar ook al wordt een upscaler gebruikt vind ik dat de beeldkwaliteit achteruitgaat bij grotere schermen. Een beamer komt er bij mij dan ook nog niet in. En ja ik heb kwaliteitsbeamers etc bekeken op kwaliteitsdoeken etc.
    In de bios is het wel zo dat een groot doek zeer veel bijdraagt aan de film beleving, maar een 35mm filmstrook bij gebruik in een filmprojector is dan ook vele malen hoger in resolutie dan een dvd die door een beamer wordt geprojecteerd.

    {End side topic}

    Vervolgens vind ik dat we de topic starter gewoon normaal moeten proberen te helpen, ik weet uit eigen ervaring dat voor sommige mensen taal een behoorlijk probleem kan zijn.
    De verhoging van het budget, welke reden / oorzaak dit ook heeft, kan zeer goed gebruikt worden om een set samen te stellen die zeker aan de verwachting zal voldoen. Een receiver / dvd combinatie van Onkyo of Denon met ook reeds eerder genoemde speakers kan daar zeer zeker van samen gesteld worden. De genoemde problemen van compatibiliteit van schijfjes verwacht ik niet al te groot, of beter gezegd verwaarloosbaar klein.
    De tip die ik victor op dit moment / in dit stadium zou willen geven is om te gaan buurten / kijken / luisteren bij de ht / hifi / video zaken in zijn omgeving.

Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •