Pagina 3 van 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 309 worden weergegeven.

Discussie: home cinema set

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Dan nog even over, hoe groter hoe beter...
    Ik ben het daar zeker niet mee eens. Op mijn slaapkamer gebruik ik een 24" breedbeeld crt en ben over de beeldkwaliteit zeer te spreken. In de woonkamer staat bij mij een 32" waar ik ook tevreden over ben zo ver ben ik het dus wel eens. Maar voor mij moet het niet groter worden dan de 32" op een kijk afstand van zo'n 3 tot 3,5 meter. Althans niet met de resolutie die een DVD heeft, misschien uit eindelijk met HD-DVD / Bluray maar ook al wordt een upscaler gebruikt vind ik dat de beeldkwaliteit achteruitgaat bij grotere schermen. Een beamer komt er bij mij dan ook nog niet in. En ja ik heb kwaliteitsbeamers etc bekeken op kwaliteitsdoeken etc.
    Hier moest ik even hartelijk om lachen hoor.... wat een onzin... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #52

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Dan nog even over, hoe groter hoe beter...
    Ik ben het daar zeker niet mee eens. <KNIP> maar ook al wordt een upscaler gebruikt vind ik dat de beeldkwaliteit achteruitgaat bij grotere schermen. Een beamer komt er bij mij dan ook nog niet in. En ja ik heb kwaliteitsbeamers etc bekeken op kwaliteitsdoeken etc.
    Hier moest ik even hartelijk om lachen hoor.... wat een onzin... :wink:
    Over smaak of meningen valt niet te twisten. Maar wel te lachen?


    [spoiler:254a5d645b]Ja ik heb de wink :wink: gezien hoor[/spoiler:254a5d645b]
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Lachen is gezond.
    Zo is het maar net!! en humor moet je blijven houden... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker

    Saving Private Ryan is in regio 2 inderdaad 1.78:1 maar de eerste release van regio 1 (met DTS 5.1) is dat niet. Daar is hij 1.85:1, dus kleine balkjes boven en onder. De regio 2 mist links en rechts een klein randje tov de regio 1, ik heb beiden in bezit.

    Op basis van je melding dat je slechts 2 1.78:1 films hebt concludeer ik dat je vooral actie / thriller films hebt en in mindere maten romantische / comedy films. Het beeldformaat wordt vaak nl mede bepaald door het type film. Zo zorgt 2.35:1 voor een vaak net wat extra spanning tov 1.78:1 of 1.85:1, die dan ook juist net vaak voor de andere categorie films wordt gebruikt, maar ook daar kom je met regelmaat 2.35:1 tegen.
    Ik noemde ook Finding Nemo en dat is nou niet echt een actie/thriller Je conclusie is echter niet goed want ik kijk ook genoeg andere films maar ik vind ze alleen niet de moeite waard om te kopen. Meestal kijk ik romatische of comedy bij mijn vriendin (huren op dvd) en zij heeft een 72cm CRT. Thuis kijk ik inderdaad een ander genre. Doet er verder ook niet toe.

    Dan nog even over, hoe groter hoe beter...
    Ik ben het daar zeker niet mee eens. Op mijn slaapkamer gebruik ik een 24" breedbeeld crt en ben over de beeldkwaliteit zeer te spreken. In de woonkamer staat bij mij een 32" waar ik ook tevreden over ben zo ver ben ik het dus wel eens. Maar voor mij moet het niet groter worden dan de 32" op een kijk afstand van zo'n 3 tot 3,5 meter. Althans niet met de resolutie die een DVD heeft, misschien uit eindelijk met HD-DVD / Bluray maar ook al wordt een upscaler gebruikt vind ik dat de beeldkwaliteit achteruitgaat bij grotere schermen. Een beamer komt er bij mij dan ook nog niet in. En ja ik heb kwaliteitsbeamers etc bekeken op kwaliteitsdoeken etc.
    In de bios is het wel zo dat een groot doek zeer veel bijdraagt aan de film beleving, maar een 35mm filmstrook bij gebruik in een filmprojector is dan ook vele malen hoger in resolutie dan een dvd die door een beamer wordt geprojecteerd.

    {End side topic}
    Dat is dan blijkbaar toch iets persoonlijks. Bedankt voor jouw mening maar ik noemde als voorbeeld het verschil tussen een 82cm Sony Wega en een projectiescherm van 2,5 meter breed. Het is misschien niet beter maar wat is beter? Laat ik het dan leuker en mooier noemen. Tenminste dat geldt voor de opstelling die ik omschreef. Ik heb verder niks gezegd over resoluties etc. want ja mijn LCD geeft een veel scherper en gedetailleerder beeld via een upscaling DVD speler maar who cares? Jij bent het er zeker niet mee eens, nou prima dat geldt niet voor de meesten hier denk ik.

    Vervolgens vind ik dat we de topic starter gewoon normaal moeten proberen te helpen, ik weet uit eigen ervaring dat voor sommige mensen taal een behoorlijk probleem kan zijn.
    De verhoging van het budget, welke reden / oorzaak dit ook heeft, kan zeer goed gebruikt worden om een set samen te stellen die zeker aan de verwachting zal voldoen. Een receiver / dvd combinatie van Onkyo of Denon met ook reeds eerder genoemde speakers kan daar zeer zeker van samen gesteld worden. De genoemde problemen van compatibiliteit van schijfjes verwacht ik niet al te groot, of beter gezegd verwaarloosbaar klein.
    De tip die ik victor op dit moment / in dit stadium zou willen geven is om te gaan buurten / kijken / luisteren bij de ht / hifi / video zaken in zijn omgeving.
    Klopt, maar dit loopt een beetje dood met Victor. Bekijk het zo: misschien heeft hij wat aan deze informatie om beter te kunnen beoordelen hoe groot zijn tv straks moet zijn

  6. #56

    Standaard

    ik ben tevrede met 66 cm lcd tv sony bravia.
    is me eerste lcd tv ik vind voor nu groot genoeg.in de toekomst koop ik groote tv maar. voor nu is deze goed genoegen me woonkamer is 25 bij 4 kante meter van daar.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker

    Saving Private Ryan is in regio 2 inderdaad 1.78:1 maar de eerste release van regio 1 (met DTS 5.1) is dat niet. Daar is hij 1.85:1, dus kleine balkjes boven en onder. De regio 2 mist links en rechts een klein randje tov de regio 1, ik heb beiden in bezit.

    Op basis van je melding dat je slechts 2 1.78:1 films hebt concludeer ik dat je vooral actie / thriller films hebt en in mindere maten romantische / comedy films. Het beeldformaat wordt vaak nl mede bepaald door het type film. Zo zorgt 2.35:1 voor een vaak net wat extra spanning tov 1.78:1 of 1.85:1, die dan ook juist net vaak voor de andere categorie films wordt gebruikt, maar ook daar kom je met regelmaat 2.35:1 tegen.
    Ik noemde ook Finding Nemo en dat is nou niet echt een actie/thriller Je conclusie is echter niet goed want ik kijk ook genoeg andere films maar ik vind ze alleen niet de moeite waard om te kopen. Meestal kijk ik romatische of comedy bij mijn vriendin (huren op dvd) en zij heeft een 72cm CRT. Thuis kijk ik inderdaad een ander genre. Doet er verder ook niet toe.
    Zoals terug te lezen concludeerde ik dat je voornamelijk actie / thriller films hebt, ik concludeerde niets over je kijk gedrag. En gezien je eigen reactie is mijn conclusie toch niet zo verkeerd geweest. :wink:

    ...een projectiescherm van 2,5 meter breed. Het is misschien niet beter maar wat is beter? Laat ik het dan leuker en mooier noemen...
    Als je het zo benaderd, en dat was jou / jullie invalshoek neem ik aan, wordt het inderdaad anders. Bij gebruik van een projectie op groot doek is er de "beleving" van de film die meegenomen moet worden. Persoonlijk is mijn menig daar dan inderdaad wel dat de winst van het grote doek het meer opvallen van de detailering (of beter het "gebrek" ervan, tov de bios versie) niet dekt. Beide zaken, "beleving" en "detailering", maken het moeilijk, dan wel onmogelijk, om een 32" monitor en een projectie van 2,5m met elkaar te vergelijken, wat tot haast onvermijdelijke menings verschillen kan en zal leiden.

    Net als: "Hebben merkkabels als die van QED wel of geen meer waarde tov bouwmarkt kabels." ook meningsverschillen tot gevolg heeft.
    Om maar een eventueel volgend punt van aandacht voor Victor aan te kaarten.

  8. #58

    Standaard

    En ik mijn filmpjes maar via een goedkope dvd-speler op mijn 51cm "groot"beeld ketsen :P.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout

    Da's grappig. Sinds ik een beamer heb, merk ik juist veel meer details op in het beeld dan voorheen. Waarschijnlijk juist omdat ze nu wat meer vierkante centimers beslaan in m'n gezichtsveld .

    En er gaat geen detaillering verloren uiteraard. Alleen zijn de pixels iets groter dan op je TV. Ik daag je uit overigens om ze te spotten in mijn projectorbeeld .
    ja dat heb ik dus ook hoor ik zie juist veel meer op het grotere scherm ondanks een minder scherp beeld. Rob heeft waarschijnlijk een veel betere beamer + doek dan wat ik nu thuis heb dus bij hem zal het nog wel veel mooier zijn!

    Ik krijg het gevoel dat de mensen die thuis niet een beamer + scherm bezitten er toch wat anders tegenaan kijken dan mensen die wel een 2meter+ scherm hebben.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker

    Saving Private Ryan is in regio 2 inderdaad 1.78:1 maar de eerste release van regio 1 (met DTS 5.1) is dat niet. Daar is hij 1.85:1, dus kleine balkjes boven en onder. De regio 2 mist links en rechts een klein randje tov de regio 1, ik heb beiden in bezit.

    Op basis van je melding dat je slechts 2 1.78:1 films hebt concludeer ik dat je vooral actie / thriller films hebt en in mindere maten romantische / comedy films. Het beeldformaat wordt vaak nl mede bepaald door het type film. Zo zorgt 2.35:1 voor een vaak net wat extra spanning tov 1.78:1 of 1.85:1, die dan ook juist net vaak voor de andere categorie films wordt gebruikt, maar ook daar kom je met regelmaat 2.35:1 tegen.
    Ik noemde ook Finding Nemo en dat is nou niet echt een actie/thriller Je conclusie is echter niet goed want ik kijk ook genoeg andere films maar ik vind ze alleen niet de moeite waard om te kopen. Meestal kijk ik romatische of comedy bij mijn vriendin (huren op dvd) en zij heeft een 72cm CRT. Thuis kijk ik inderdaad een ander genre. Doet er verder ook niet toe.
    Zoals terug te lezen concludeerde ik dat je voornamelijk actie / thriller films hebt, ik concludeerde niets over je kijk gedrag. En gezien je eigen reactie is mijn conclusie toch niet zo verkeerd geweest. :wink:

    ...een projectiescherm van 2,5 meter breed. Het is misschien niet beter maar wat is beter? Laat ik het dan leuker en mooier noemen...
    Als je het zo benaderd, en dat was jou / jullie invalshoek neem ik aan, wordt het inderdaad anders. Bij gebruik van een projectie op groot doek is er de "beleving" van de film die meegenomen moet worden. Persoonlijk is mijn menig daar dan inderdaad wel dat de winst van het grote doek het meer opvallen van de detailering (of beter het "gebrek" ervan, tov de bios versie) niet dekt. Beide zaken, "beleving" en "detailering", maken het moeilijk, dan wel onmogelijk, om een 32" monitor en een projectie van 2,5m met elkaar te vergelijken, wat tot haast onvermijdelijke menings verschillen kan en zal leiden.

    Net als: "Hebben merkkabels als die van QED wel of geen meer waarde tov bouwmarkt kabels." ook meningsverschillen tot gevolg heeft.
    Om maar een eventueel volgend punt van aandacht voor Victor aan te kaarten.
    Dus jij ziet meer detail op een 32inch breedbeeld bij 3.5 meter afstand? Knap, zondermeer! :wink:

    Een klein scherm geeft sneller de indruk scherper te zijn terwijl dit lang niet altijd zo is. Ik denk dat door het kleine formaat, dat zeker bij 3.5 meter kijkafstand, slechte opnames er ook nog er goed uit zien. Bij een groter scherm worden afwijkingen en slechte opnames nu eenmaal meteen bloot gesteld. Dit zegt ook iets over de kwaliteit van de huidige projectoren trouwens.....

    Ikzelf maak gebruik van beide. Een van de allerbeste 576p projectoren van Infocus en een zeer boven modale 32inch breedbeeld van Panasonic.
    Als bron gebruik ik een Denon 3910 die ik upscale naar 720p. Ondanks dat een dvd eerst wordt ge-upscaled en vervolgens weer naar 576p wordt terug gezet, zie je verbetering in het beeld.

    Een goed geprojecteerd beeld heeft een filmische look, iets wat geen enkele plasma, lcd of crt kan benaderen en kan net zoveel detail geven als een breedbeeld, zoniet meer!. Een breedbeeld echter heeft in mijn ogen een hard video beeld met vaak veel te overdreven kleuren. (altijd weer lachen bij de Mediamarkt....pfff hoe roderderder hoe lekkerder het is voor de klant) Als ik door de straat liep tijdens het wk heb ik nog geen een plasma, lcd of crt van de buren een juiste kleur groen weer zien geven.... Nu is deze kleur voor vele projectoren ook een probleem maar met een goede isf calibratie krijg je van alle media toch echt de meest nauwkeurige grasmat.

    Ik vind uit persoonlijke ervaring dat een goed opgenomen dvd onder goede omstandigheden, dus verduisterde kamer, kwaliteits hdmi, enz. enz. een mooier algeheel plaatje geeft dan een breedbeeld. Een matige dvd transfer valt bij een projector gelijk door de mand, daar wint een breedbeeld omdat hij mede door zijn formaat veel meer vergevingsgezinder is. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Ik vind uit persoonlijke ervaring dat een goed opgenomen dvd onder goede omstandigheden, dus verduisterde kamer, kwaliteits hdmi, enz. enz. een mooier algeheel plaatje geeft dan een breedbeeld. Een matige dvd transfer valt bij een projector gelijk door de mand, daar wint een breedbeeld omdat hij mede door zijn formaat veel meer vergevingsgezinder is. :wink:
    Dat ben ik helemaal met je eens en ik denk dat niemand dat kan ontkennen als ze dat bij jou thuis zouden kunnen aanschouwen.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door victor29
    ik ben tevrede met 66 cm lcd tv sony bravia.
    is me eerste lcd tv ik vind voor nu groot genoeg.in de toekomst koop ik groote tv maar. voor nu is deze goed genoegen me woonkamer is 25 bij 4 kante meter van daar.
    Het allerbelangrijkste is dat jezelf tevreden bent, een ander kan niet beoordelen waar iemand tevreden mee moet zijn. We hebben allemaal zo onze eigen voorkeuren voor de dingen in het leven.

    Een wat ruimer bemeten scherm maakt het wat fijner als je films bekijkt in het 2.35:1 formaat, maar als je dicht bij je scherm zit zal het niet veel uitmaken.(maar ongeveer 1/3 van mijn DVD verzameling heeft dit formaat) Je woonkamer formaat is me niet helemaal duidelijk, wel grappig , 25m2 is wat je misschien bedoeld als je de maat in vierkante (m2) meter opgeeft zijn de lengte en breedte daaruit niet te herleiden. Ik ga maar uit van 6,25 meter lang en een metertje of 4 breed, dan kom ik op de door jou opgegeven maat van 25m2. Als je de ruimte hebt, dan zou ik voor de frontspeakers op zoek gaan een paar mooie zuilluidsprekers en van hetzelfde merk en modelserie de midden en achterspeakers erbij nemen. Ik heb een test gezien in HET, daar werd de Wharfedale Diamond 9 serie besproken, hij kwam goed uit de test. Hier is info te vinden:

    http://www.transtec.nl/article.php?id=9126

    Het is enkel een voorbeeld, ik had je deze set eerder wel willen aanraden, maar toen zat hij nog niet in je budget. Toch moet jezelf uit je stoel en wat gaan rondluisteren, speakers zijn eigenlijk het allerbelangrijkste onderdeel van je HT, uiteindelijk bepalen zij het geluid, een goede versterker/reciever kan hierbij wel helpen. Deze speakerset is voor rond de 1350 euro te verkrijgen, dat is incl. de sub.

    De versterker/reciever, ik zou gaan voor een Denon, maar dan wel 1 met HDMI aansluitingen, je budget kan dat wel trekken. De DVD speler, .... als je het forum een beetje gevolgd heb, dan weet je dat de Pioneer DV-696AV populair is;

    http://www.kieskeurig.nl/product/894...5E0043A7F9.htm

    lijkt mij geen slechte keuze. De eerder door mij genoemde LG, daarvan weet ik zeker dat hij alles speelt(geen Super Audio en DVD audio) en makkelijk regiovrij te maken is.

    Ik denk dat je ook wel een paar eurootjes mag gaan uitgeven aan een nieuw toetsenbord , bij je huidige toetsenbord schijnen de Shift toetsen niet te werken....
    Have fun and enjoy your collection

  13. #63

    Standaard

    in iedergeval Bedankt voor jou advies.
    is Pioneer reciever niet better dan denon.
    om dat pioneer bekend staat voor thuisbios.
    en heb ook THX2 vandaar of dat ook andre merken zijn zo als kenwood harman kardon?
    want ik heb denon wel gehoord in stereo maar ik weet.
    niet hoe die op film.gebied is vadaar me vraag,

  14. #64

    Standaard

    THX2 moet je niet zoveel waarde aanhechten, want dan moet alles THX zijn wat je aansluit! De ruimte waarin je DVD's kijkt moet dan zelfs aan het THX kwaliteits waarborg voldoen, je hoort er uit eindelijk niets van.....

  15. #65

    Standaard

    ik weet dat THX een keurmerk is.
    maar ik dacht ook een suround insteling?
    vandaar maar hoe doen andre merken het.
    dan denon bedoel ik in de zelfde prijs klase.

  16. #66

    Standaard

    Pioneer staat bekent om z'n goede autoradio's 8)

    Denon staat bekent om zijn uitstekende versterkers.

    Pioneer geeft 2 jaar garantie op zijn receiver, het ziet er strak uit en zal ook heus wel goed zijn. staar je niet blind op de THX vermelding, staat op m'n slaapkamer speakersetje van Logitech ook, doch de set in de woonkamer klinkt toch echt 1000x beter dan de Logitech set. Heb zelf ook een Sony Bravia TV, alleen ander systeem en wat groter. Ten tijde van de aanschaf kon het beeld van de meeste LCD TV's mij niet bekoren. Maar ieder z'n smaak.

    In jouw geval zal de Pioneer een goede keus zijn als je gaat voor de Pioneer DVD speler, dan oogt het ook nog eens netjes, kwalitatief is het allemaal wel OK. En mocht die Pioneer wel eens iets niet willen spelen, dan neem je er toch zo'n goedkoop barrel erbij dat wel alles vreet, als het gedownloade en gebrande dingen zijn, dan is de kwaliteit over het algemeen toch al niet om over naar huis te schrijven..... (heb wel eens zo'n hele nieuwe film van iemand mogen lenen, om te huilen waar de mensen soms naar kijken, was een cam opname, vreselijk slecht, hele volksstammen kijken erna, onbegrijpelijk, ik wacht wel even totdat het beter wordt, zonde om films in zo'n slechte kwaliteit te bekijken)

    Ik denk dat je voor Pioneer gaat besluiten, echt niet slecht... Nu de speakers nog, en dat is moeilijk, dat worden heel wat winkels bezoeken, en dan maar hopen dat ze het in jouw opstelling voor je hebben. Je fronts zijn het belangrijkst, je schreef al muziek wil je goed horen, dan moet je niet bezuinigen op je fronts. Het is wel mooi meegenomen als je er een knappe sub bij hebt, luister zelf m'n muziek altijd met de sub aan... een hele mooie CD om het laag en hoog van een speakerset eens te proberen is:

    Stonehenge 4 Echoes Of Ancient Mysteries

    Dat vind ik kwalitatief een schitterende opname.

    Ga niet over 1 nacht ijs, neem de tijd voor je speakers, het hoeft toch niet binnen een maand aangeschaft te worden? Zelf ben ik voor m'n fronts ook een paar weken op pad geweest.....

    Houd ons maar op de hoogte, en als je het bij een speciaalzaak overweegt te gaan aanschaffen, dan mag je ze vaak ook thuis op proef beluisteren, dan kun je kijken of ze het bij jouw inrichting ook lekker doen... Die Pioneer zou ik dan maar vast gaan aanschaffen....
    Have fun and enjoy your collection

  17. #67

    Standaard

    ik weet nog niet welke merk ik neem.
    ik ga alleen luistren maar niet alleen op.
    stereo ook op dts want ik twijfelt tusen. verchilde reciever ik wil gewoon iets waar.
    veel plezier aan heb.voor film dts maar muziek. moet ook klinken hoe is marantz op filmgebied.eigelijk dat vraag ik me af?

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door victor29
    ik weet dat THX een keurmerk is.
    maar ik dacht ook een suround insteling?
    vandaar maar hoe doen andre merken het.
    dan denon bedoel ik in de zelfde prijs klase.
    Nee, je kunt op een THX DVD niet een aparte THX track aanzetten of zo. Het schijfje krijgt puur op specs de goedkeuring van Lucas......

  19. #69

    Standaard

    okee in iedergeval bedankt voor jou advies.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door victor29
    ik weet dat THX een keurmerk is.
    maar ik dacht ook een suround insteling?
    vandaar maar hoe doen andre merken het.
    dan denon bedoel ik in de zelfde prijs klase.
    Hoe bedoel je, hoe doen andere merken het

    Laten we wel zijn, Denon heeft het THX certificaat echt niet nodig om receivers te verkopen, het merk staat voor kwaliteit, het merk is kwaliteit :wink:

    Bij prijsklasse moet je uitkijken, zeker bij de speciaalzaak, want daar weten ze wel van prijzen, maar dankzij het internet weten de mensen nu ook de prijzen. Een speciaalzaak mag best wat duurder zijn, zeker als ze je de service verlenen om de beoogde speakers thuis op proef te beluisteren. De speciaalzaken hebben zwaar te lijden onder het internet geweld, we mogen blij zijn dat er nog enkele bestaan om het betere spul te beluisteren/bekijken.

    THX een surround instelling.... je hebt enkele DVD's die een programmaatje hebben dat je kunt spelen om je set te optimaliseren. THX staat voor kwaliteit, er zijn heel veel DVD's met een bedroefend geluid, doch er zijn ook DVD's zonder THX maar wel met een perfect geluid. Hier kun je het lezen wat THX inhoud, hoop dat je Engels begrijpt:

    http://www.thx.com/

    Daar kun je ook vinden welke DVd's en audio apparatuur etc etc het THX certificaat hebben en wat het allemaal inhoud.

    Vaak weet je hier in Nederland al welke DVD's een matig geluid hebben, je hoeft alleen maar het label te bekijken, en als het dan heel soms een enkele keer wel goed is, dan is dat meegenomen.....
    Have fun and enjoy your collection

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Laten we wel zijn, Denon heeft het THX certificaat echt niet nodig om receivers te verkopen, het merk staat voor kwaliteit, het merk is kwaliteit :wink:
    Laat me raden, jij hebt een Denon receiver?
    Je gaat geen merk aanraden dat bij jezelf niet heeft bewezen goed te zijn en ook nog eens storingsvrij is en makkelijk te bedienen. :wink:

    Ik ken merken die ik alleen al op bedieningsgemak niet zal aanraden

    Doch als je merken als Onkyo, Marantz en Denon kent, dan weet je dat je goed zit, deze merken zullen echt hun naam niet willen verliezen. Pioneer wil daar ook bijhoren :wink: , en Sony schijnt ook een paar strakke receivers te maken, en helaas is Technics hier van de markt verdwenen, die maakte ook prachtig spul, kon je blindelings kopen 8)

    Ik heb TS al geschreven dat het de speakers zijn die het uiteindelijk gaan doen, en dat het nog wel even kan duren eerdat hij de juiste vind. TS kan zich afvragen wat hij wil, maar kan beter op pad gaan dan hier verder te vragen over receiver merken, de door hem genoemde merken zijn allemaal goed, daar kun je je geen buil aanvallen. Het wordt uiteindelijk de combinatie van de speaker en de receiver die gaat bepalen hoe het klinkt. Persoonlijk houd ik wel van een beetje bedieningsgemak ook en laat dat ook meewegen. Een receiver is een gecompliceerd stuk techniek met vele mogelijkheden en instellingen, dan is het wel fijn is het geheel logisch is te bedienen. Voor de rest zal het mij worst zijn welk merk de TS neemt. (al zijn er merken die ik persoonlijk niet zou nemen :wink: )
    Have fun and enjoy your collection

  22. #72

    Standaard

    je hebt helemaal gelijk wat betreft thx stelt.niks voor maar wat ik me dan af vraagt hoe doen denon pioneer hk marantz kenwood tegenover.
    elkaar is de een better dan de andre de een. better op stereo de andre. op suround ik heb,
    geen denon maar ben druk aan het kijken.
    welke receiver ik zal neemen maar ook.
    lange levens duur heb want ik ben pas bij.
    Hobo hifi geweest denon en marant beluistert,
    op speakers van me keuse kef b&w dali.
    vind dali het mooste geluid heben en me keus was toch denon pioneer, haden hun ook maar die ging er helemaal uit zijde ze en kwam ook niet. meer is pioneer zo slecht dan tegeover denon wat ik me af vraagt.

  23. #73

    Standaard

    THX stelt wel wat voor, maar is geen reden om apparatuur die het niet heeft te mijden....

    Ik weet niet wat ze bij HOBO bedoelden, maar alle modellen gaan er van alle merken een keer uit, ze krijgen dan een opvolger, die meestal nog weer beter is, nog meer kan en meer aansluitmogelijkheden heeft......

    De door mij genoemde merken zullen allemaal zo wel hun voor en tegens hebben, het is de combinatie waar voor je valt, dus het geluid in combinatie met een bepaalde speaker. In het budget dat je hebt kun je best iets heel leuks kopen, je moet er wel voor willen shoppen, en ik weet dat het moeilijk is.... doch uiteindelijk dien jezelf te beslissen wat je goed vind. Niemand kan zeggen wat je goed of slecht moet vinden.

    Men kan je iets aanraden, of je iets afraden, tips geven waar je op moet letten, en tips geven. Koop in ieder geval niets van Thomson, dat merk verkeert in de problemen. Koop op het gebied van receivers niets van Panasonic, de Hifi kant van dat merk was Technics en dat is weg uit Nederland. Er zijn ook merken die zweven op hun naam en een plastic gehalte hebben dat je doet beangstigen dat het front niet zal smelten, .&. zal ik niet aanraden in de prijsklasse waarin we nu aan het shoppen zijn. Marantz is ook een klasse merk, maar niet de goedkoopste, zij maken bijvoorbeeld dvd spelers die je hele budget vereisen, dat is natuurlijk wel heel mooi, maar het merk is meer als je wat ruimer in de slappe was zit. :wink: , ze maken echt wel heel mooi spul.

    Wees niet bang, de door jou beluisterde receivers zijn alle goed, je kunt gaan shiften, op bedieningsgemak, uiterlijk, prijs, aansluitmogelijkheden, kwalitatief lijken ze mij aan elkaar gewaagd.

    Neem je nog TV programma's op? of heb je dat niet nodig?
    Have fun and enjoy your collection

  24. #74

    Standaard

    ik ga is luisten wat betreft harmankardon.
    die heb geen ab en minder mogelijk heden,
    dan andre merken ik ga even naar andre audio.
    zaak verder info en beluistren in idergeval bedankt groetjes,

  25. #75

    Standaard

    Heb je al eens yamaha geluisterd, zeer neutraal geluid en vooral in HT erg goed.

    Niet om het voor jou moeilijker te maken, maar om een s aan te geven wat er allemaal te koop is.

    Wil je een HT receiever die het ook goed doet in stereo, zou ik eerder voor Marantz gaan.

Pagina 3 van 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •