Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 36 van 36 worden weergegeven.
  1. #26
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Johan, ik betwijfel je ook niet. Echter heb ik mijn twijfels of ze verschillen horen met nieuwe pluggen erop zetten die van beduidend beter materiaal zijn gemaakt of dat ze precies de zelfde stekkers hebben gebruikt en daar de contactdruk hebben verhoogd. Ik vermoed echter het eerste.
    Nee Harry, bij gebruik van dezelfde spullen en dus alleen door de druk te verhogen, echter zoals ik al eerder zei kan ik hier zelf geen oordeel over vellen, helaas.

    Dit is wat eichmann over zijn bullets zegt:

    In our patent-pending design, the return pin of the Bullet Plug® makes single point contact with the side wall of an RCA socket - concentrating electrons to one point thereby reducing distortion. This is a similar approach to “star earthing” used in amplifiers

    Met anderwe woorden: een kleiner contactpunt is zelfs beter dan meerdere of een groter oppervlak.
    Verkoop praatjes..............

  2. #27

    Standaard

    Als eichmann zijn patent krijgt, is het dus geen verkoop praatje meer! 8)

    Volgens iedereen die maar wat betekend in de audio-industrie klinken de eichmann bullets het beste van allemaal. :wink:

    Mischien zelf maar eens aanschaffen, de zilveren uitvoering is wel 75 euro per stuk. Edit: zie net 75 euro per 4! 8) stuk beter.

    Mischien dat ik mijn Nordost quattro pro ga voorzien van die zilver eichmann bullets. mensen die Nordost interlinks hebben en daar eichmann bullets op hebben gebruikt zeggen allemaal dat dat nog iets beter klinkt. :wink:

    gezien de vaststaande fysieke moleculaire feiten ben ik eerder geneigd om het verhaaltje van eichmann the geloven dan iemand die de contactdruk verhoogd. Ik blijf er nog steeds persoonlijk bij dat als je al een contactdruk hebt van bijv. 95%, die laatste 5 % er echt niet toe doet, omdat alle elektronen van de moleculen (herjan) toch al contact hebben en vrij kunnen bewegen. :wink:

    Mijn eigen test ervaringen zijn ook anders dan van de personen die jij hebt gesproken.

    je kunt gemakkelijk zelf deze test doen;

    pak je spade en druk die met de punt (kleinste contactpunt) aan de contact van je versterker/receiver en ga horen of je verschil hoort. Schuif nu de spade volledig in het contact van je versterker/receiver en ga weer luisteren of je verschillen hoort!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Johan, ik betwijfel je ook niet. Echter heb ik mijn twijfels of ze verschillen horen met nieuwe pluggen erop zetten die van beduidend beter materiaal zijn gemaakt of dat ze precies de zelfde stekkers hebben gebruikt en daar de contactdruk hebben verhoogd. Ik vermoed echter het eerste.
    Nee Harry, bij gebruik van dezelfde spullen en dus alleen door de druk te verhogen, echter zoals ik al eerder zei kan ik hier zelf geen oordeel over vellen, helaas.

    Dit is wat eichmann over zijn bullets zegt:

    In our patent-pending design, the return pin of the Bullet Plug® makes single point contact with the side wall of an RCA socket - concentrating electrons to one point thereby reducing distortion. This is a similar approach to “star earthing” used in amplifiers

    Met anderwe woorden: een kleiner contactpunt is zelfs beter dan meerdere of een groter oppervlak.
    Verkoop praatjes..............

  3. #28

    Standaard

    Johan, we zijn van middelbare leeftijd, dus ons gehoor is al aan het aftakelen en met name de hoge tonen hebben hier last van! :wink:

  4. #29
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    mensen die Nordost interlinks hebben en daar eichmann bullets op hebben gebruikt zeggen allemaal dat dat nog iets beter klinkt. :wink:
    Dat verhaal is mij inderdaad bekend, toch zou ik zelf liever origineel houden maar dat is persoonlijk.
    Mijn eigen test ervaringen zijn ook anders dan van de personen die jij hebt gesproken.
    Mijn gehoor gaat best ver maar ik hoor het verschil helemaal niet Harry ongeacht te reden (druk of oppervlak of materiaal).
    Het verschil in kabel hoor ik nog overduidelijk maar een verandering van connector niet meer.
    je kunt gemakkelijk zelf deze test doen;

    pak je spade en druk die met de punt (kleinste contactpunt) aan de contact van je versterker/receiver en ga horen of je verschil hoort. Schuif nu de spade volledig in het contact van je versterker/receiver en ga weer luisteren of je verschillen hoort!
    Uiteraard heb ik al vele dingen geprobeerd maar voor mij maken die "kleine" dingen geen verschil meer evenals dempers onder een versterker.

  5. #30
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Johan, we zijn van middelbare leeftijd
    33 dus ben nog lekker jong.......... :wink:

    dus ons gehoor is al aan het aftakelen en met name de hoge tonen hebben hier last van! :wink:
    Bij mijn laatste test (beroepsmatig verplicht) was het nog prima in orde gelukkig.

  6. #31

    Standaard

    heb zelf ook dempers onder de versterker gehad maar hoorde ook totaal geen verschil. :wink: Buizenversterkers zijn daar weer gevoeliger voor dan transistor versterkers! het zou erom gaan dat je terugkoppeling krijgt van je speakers als die vrij hard staan te spelen en dat zou je weer terug kunnen horen in het geluid. Zoals gezegd, zelf nooit ondervonden. :wink:

    Cdspeler wil ik nog wel geloven daar we het dan hebben over trillingen in de pickup( laser) van je cdspeler die erg gevoelig is. Hoe beter de demping, hoe beter de aftasting van de cd!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    mensen die Nordost interlinks hebben en daar eichmann bullets op hebben gebruikt zeggen allemaal dat dat nog iets beter klinkt. :wink:
    Dat verhaal is mij inderdaad bekend, toch zou ik zelf liever origineel houden maar dat is persoonlijk.
    Mijn eigen test ervaringen zijn ook anders dan van de personen die jij hebt gesproken.
    Mijn gehoor gaat best ver maar ik hoor het verschil helemaal niet Harry ongeacht te reden (druk of oppervlak of materiaal).
    Het verschil in kabel hoor ik nog overduidelijk maar een verandering van connector niet meer.
    je kunt gemakkelijk zelf deze test doen;

    pak je spade en druk die met de punt (kleinste contactpunt) aan de contact van je versterker/receiver en ga horen of je verschil hoort. Schuif nu de spade volledig in het contact van je versterker/receiver en ga weer luisteren of je verschillen hoort!
    Uiteraard heb ik al vele dingen geprobeerd maar voor mij maken die "kleine" dingen geen verschil meer evenals dempers onder een versterker.

  7. #32

    Standaard

    naja, ben dus wel ouder dan jouw johan. Toch hoor ik erg snel verschillen in kabels en gebruikte materialen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Johan, we zijn van middelbare leeftijd
    33 dus ben nog lekker jong.......... :wink:

    Gelukkig maar! :wink:
    dus ons gehoor is al aan het aftakelen en met name de hoge tonen hebben hier last van! :wink:
    Bij mijn laatste test (beroepsmatig verplicht) was het nog prima in orde gelukkig.

  8. #33

    Standaard

    Ik zeg altijd maar zo, hoe fanatieker je met luisteren bezig bent, hoe beter je luisterd en soms ook hoe beter je gehoor wordt. Het is immers wetenschappelijk bewezen dat als je iets veel doet, je er vanzelf beter in wordt. Als je daarnaast van nature al een goed gehoor hebt, ben je met een hobby als HT/stereo natuurlijk lekker bezig.

  9. #34

    Standaard

    HHmm, moet ik toch meer tijd besteden aan sommige andere hobby's. :wink: 8)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Ik zeg altijd maar zo, hoe fanatieker je met luisteren bezig bent, hoe beter je luisterd en soms ook hoe beter je gehoor wordt. Het is immers wetenschappelijk bewezen dat als je iets veel doet, je er vanzelf beter in wordt. Als je daarnaast van nature al een goed gehoor hebt, ben je met een hobby als HT/stereo natuurlijk lekker bezig.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    HHmm, moet ik toch meer tijd besteden aan sommige andere hobby's. :wink: 8)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Ik zeg altijd maar zo, hoe fanatieker je met luisteren bezig bent, hoe beter je luisterd en soms ook hoe beter je gehoor wordt. Het is immers wetenschappelijk bewezen dat als je iets veel doet, je er vanzelf beter in wordt. Als je daarnaast van nature al een goed gehoor hebt, ben je met een hobby als HT/stereo natuurlijk lekker bezig.
    Waarom denk je dat ik 3 kinderen heb :wink: 8) ?

  11. #36

    Standaard

    Er moet ook nog tijd overblijven om muziek te luisteren of eens een filmpje te kijken. :wink: 8)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    HHmm, moet ik toch meer tijd besteden aan sommige andere hobby's. :wink: 8)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Ik zeg altijd maar zo, hoe fanatieker je met luisteren bezig bent, hoe beter je luisterd en soms ook hoe beter je gehoor wordt. Het is immers wetenschappelijk bewezen dat als je iets veel doet, je er vanzelf beter in wordt. Als je daarnaast van nature al een goed gehoor hebt, ben je met een hobby als HT/stereo natuurlijk lekker bezig.
    Waarom denk je dat ik 3 kinderen heb :wink: 8) ?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •