Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 48 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Power cable rond de 100 euro

    Op heden draai ik naar tevreden met mijn set en ik hoor dat afgeschermde powercables een verbetering van rust in het signaal kunnen geven. Ik denk dat dit een upgrade voor de nabije toekomst is en ik vraag mij af wat de werkelijke verbetering is. Alleen mijn receiver/voorversterker kan ik met een nieuw powercable uitrusten, evenals mijn subwoofer.
    Heeft dit zin en zijn er redelijke powercables te vinden van ongeveer 100 Euro?
    Of moet ik toch een stuk dieper in de buidel tasten wil ik enig merkbaar verschil krijgen?
    Is het dan ook meteen zinvol om een net filter aan te schaffen?
    mvG Rob

  2. #2

    Standaard

    Rob, er is toevallig een powerbuy bezig voor netfilters van G&W, volgens mij kun je er ook powerkabels bestellen : www.ornec.com

    De site is wel wat brak, maar ik dacht dat Harry een offline prijslijst ging opvragen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Rob, er is toevallig een powerbuy bezig voor netfilters van G&W, volgens mij kun je er ook powerkabels bestellen : www.ornec.com

    De site is wel wat brak, maar ik dacht dat Harry een offline prijslijst ging opvragen.
    Alvast bedankt en ik kijk rond, misschien ook voor een netfilter

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    hier staan ook nog goede Xindak power kabels:
    http://www.china-highend-hifi.com/new_page_15121101.htm
    vanaf 50 eurootjes.
    Ook bij de Ornec shop, misschien even daar een G&Q filter en wat powercords aanschaffen.

    Mijn eindversterkertrap heeft geen mogelijkheid tot het vervangen (of ik moet knippen) van powercords en ik vraag mij af of hier juist de grootste winst is te behalen en heeft het zin om een andere powercord aan mijn sub te hangen.

  6. #6

    Standaard

    Knippen van powercords mot je niet doen, dan verlies je de winst die je zou halen met een nieuwe cord.

    Wat je zou kunnen doen is openschroeven en zelf de nieuwe cord solderen of een een nieuwe aansluitmogelijkheid maken zodat je de cord wel kunt vervangen.

    In principe zal de netfilter denk ik meer doen dan een cord, maar dat zou je eens moeten proberen. Volgens mij was Harry bereid tegen alleen verzendkosten zo'n filter op te sturen en misschien heeft hij nog wel een goede powercord liggen ook, wellicht dat je hem kan vragen dat te lenen zodat je het met een minimaal risico zelf kan beoordelen, dat blijft toch altijd het beste.

  7. #7

    Standaard

    Die Xindak Gold is een goeie maar er staat nog een model op de Ornec site van ongeveer 45 euro.

    Verder natuurlijk Supra (past precies in je budget) of een lapp/belden met betere (Wattgate/Furutech) stekkers.

    Verder worden er via ebay door vooral Duitse verkopers veel Lapp kabels aangeboden waarbij je zelf de lengte kunt aangeven en op verschillende niveau's kunt laten afmonteren. Bals is een uitstekende stekker die een stuk goedkoper is dan Wattgate/Furutech. Dat scheelt al een stuk met je standaardkabels en kost niet meteen de hoofdprijs.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Een aanrader is www.audioconnexion.de

    Ik heb mijn powercables ook via deze kerel gekocht. Hij handelt grotendeels op ebay.de onder de naam: audioconnexion_24

    Hij levert een zeer net product af met de kwaliteit die je verwacht van de kabels.

    Je kunt de kabels custom made laten maken. Niets is te gek voor hem. Netjes af laten werken met snake-skin is geen probleem! (is wel zo netjes!)

    Ik heb mijne besteld met een clear furutech shuko en een zwarte wattgate stekker, in de lengte van 1.5m.

    Ik was geloof ik iets van 95 euro kwijt inclusief verzending.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Een aanrader is www.audioconnexion.de

    Ik heb mijn powercables ook via deze kerel gekocht. Hij handelt grotendeels op ebay.de onder de naam: audioconnexion_24

    Hij levert een zeer net product af met de kwaliteit die je verwacht van de kabels.

    Je kunt de kabels custom made laten maken. Niets is te gek voor hem. Netjes af laten werken met snake-skin is geen probleem! (is wel zo netjes!)

    Ik heb mijne besteld met een clear furutech shuko en een zwarte wattgate stekker, in de lengte van 1.5m.

    Ik was geloof ik iets van 95 euro kwijt inclusief verzending.
    LOL, daar ben ik dus ook net geslaagd. Ik had van alles vergeleken maar hij had de meeste mogelijkheden van alles wat ik na veel zoeken kon vinden. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Een aanrader is www.audioconnexion.de

    Ik heb mijn powercables ook via deze kerel gekocht. Hij handelt grotendeels op ebay.de onder de naam: audioconnexion_24

    Hij levert een zeer net product af met de kwaliteit die je verwacht van de kabels.

    Je kunt de kabels custom made laten maken. Niets is te gek voor hem. Netjes af laten werken met snake-skin is geen probleem! (is wel zo netjes!)

    Ik heb mijne besteld met een clear furutech shuko en een zwarte wattgate stekker, in de lengte van 1.5m.

    Ik was geloof ik iets van 95 euro kwijt inclusief verzending.
    LOL, daar ben ik dus ook net geslaagd. Ik had van alles vergeleken maar hij had de meeste mogelijkheden van alles wat ik na veel zoeken kon vinden. :wink:
    dat klopt! betalingen via paypal, vriendelijke man die snel reageert op zijn e-mail. snelle verzending en prima aflevering en kwaliteit van de kabels!

    Ik kan niets anders dan lof over hem spreken!

  11. #11

    Standaard

    Nou bedankt, ik ga maar weer eens op e-bay kijken. De Xindac hou ik ook nog in de gaten.
    Over een netfilter weet ik het nog niet. Sommige zijn helemaal niet zo positief over het gebruik van deze dingen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Nou bedankt, ik ga maar weer eens op e-bay kijken. De Xindac hou ik ook nog in de gaten.
    Over een netfilter weet ik het nog niet. Sommige zijn helemaal niet zo positief over het gebruik van deze dingen.
    Dit G&W netfilter is niet duur en dus het proberen waard maar met goede powerkabels kun je al veel verbeteren en daarvoor hoef je echt niet meteen het duurste te nemen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    Ik wil ook een filter die ik kan uitzetten tegen het Idle stroom gebruik van oa. mijn subwoofer, cd-speler en receiver.

    Oja en die gebruiker kan ik niet vinden, waar jullie het over hadden wel veel Lapp bekabeling voor aangename prijs.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik wil ook een filter die ik kan uitzetten tegen het Idle stroom gebruik van oa. mijn subwoofer, cd-speler en receiver.

    Oja en die gebruiker kan ik niet vinden, waar jullie het over hadden wel veel Lapp bekabeling voor aangename prijs.
    http://stores.ebay.nl/AudioConnexion

    Goede opties:

    Lappkabel met Bals en Wattgate
    Lappkabel met Furutech en Wattgate
    Stekkerblok met sterbedrading (Mocht je die zoeken; misschien een alternatief voor het G&W filter/blok) :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Rob,

    je kunt gemakkelijk zelf een euro stekker in je amp bevestigen, Zodoende kun je op je eindversterker zelf kiezen welke kabel je wilt gebruiken. :wink:

    Zie ook de G&W powerbuy, waar ik een mod op het filter ga uitvoeren. Ik heb de powerkabel al klaar en kan je vertellen dat het echt veel uitmaakt! :wink:




    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    hier staan ook nog goede Xindak power kabels:
    http://www.china-highend-hifi.com/new_page_15121101.htm
    vanaf 50 eurootjes.
    Ook bij de Ornec shop, misschien even daar een G&Q filter en wat powercords aanschaffen.

    Mijn eindversterkertrap heeft geen mogelijkheid tot het vervangen (of ik moet knippen) van powercords en ik vraag mij af of hier juist de grootste winst is te behalen en heeft het zin om een andere powercord aan mijn sub te hangen.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    thanx
    Welke kabels wil je eigenlijk gaan vervangen? Alleen je receiver of alles?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    thanx
    Welke kabels wil je eigenlijk gaan vervangen? Alleen je receiver of alles?
    Mijn receiver, en de kabels van mijn bronnen (CD-speler en DVD-speler) kan ik niet vervangen, evenals van mijn eindtrap de Marantz Ma500 monoblokken. Deze wil ik wel via een stekkerblok aansluiten ipv. een standaard Gamma stekkerblok.

  19. #19

    Standaard

    Zoals eerder gezegd erg gemakkelijk om op alle componenten een euro stekker aan te brengen. Zie foto G&W powerbuy voor de furutech rhodium plated euro stekker. Mocht je het niet zelf kunnen doen, kan een goede audiozaak dat ook voor je doen! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    thanx
    Welke kabels wil je eigenlijk gaan vervangen? Alleen je receiver of alles?
    Mijn receiver, en de kabels van mijn bronnen (CD-speler en DVD-speler) kan ik niet vervangen, evenals van mijn eindtrap de Marantz Ma500 monoblokken. Deze wil ik wel via een stekkerblok aansluiten ipv. een standaard Gamma stekkerblok.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    thanx
    Welke kabels wil je eigenlijk gaan vervangen? Alleen je receiver of alles?
    Mijn receiver, en de kabels van mijn bronnen (CD-speler en DVD-speler) kan ik niet vervangen, evenals van mijn eindtrap de Marantz Ma500 monoblokken. Deze wil ik wel via een stekkerblok aansluiten ipv. een standaard Gamma stekkerblok.
    HUH?

    Misschien lees ik je zin niet goed maar nu staat er dat je geen enkele kabel kunt vervangen..... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #21

    Standaard

    Mijn receiver kan ik wel vervangen. De rest niet. Ik zal even de site bekijken of ik het met euro stekkers kan oplossen.
    De future tech powercables kan ik niet vinden.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Mijn receiver kan ik wel vervangen. De rest niet. Ik zal even de site bekijken of ik het met euro stekkers kan oplossen.
    Heeft je receiver ipv een eurostekker zo'n kleingerätekopplung oftewel een scheerapparaatstekker?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #23

    Standaard

    Kun je ook zo vervangen voor een eurostekker. :wink: :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Mijn receiver kan ik wel vervangen. De rest niet. Ik zal even de site bekijken of ik het met euro stekkers kan oplossen.
    Heeft je receiver ipv een eurostekker zo'n kleingerätekopplung oftewel een scheerapparaatstekker?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Mijn receiver kan ik wel vervangen. De rest niet. Ik zal even de site bekijken of ik het met euro stekkers kan oplossen.
    Heeft je receiver ipv een eurostekker zo'n kleingerätekopplung oftewel een scheerapparaatstekker?
    Nee, ik kan de stekker van mijn receiver en subwoofer wel vervangen. Dat wil ik dan ook gaan doen en mogelijk een stekkerblok om de rest aan te sluiten, met mogelijk een netfilter. Maar als je dat weer bij elkaar opteld is het weer een stevig bedrag....

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Die Xindak Gold is een goeie.
    Heb je deze zelf of ergens anders gehoord,gezien ?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •