Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 99 van 99 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    - S N A T C H -

    nuff said..
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    - S N A T C H -

    nuff said..
    Eh, L O C K , S T O C K A N D T W O S M O K I N G B A R R E L S ?
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #78

    Standaard

    Heb ik "Brazil (The Criterion Collection, Regio 1)" over het hoofd gezien alhier?!

    Als 3-DVD-set ZEKER UNIEK te noemen!!
    Twee maal dezelfde film, een maal zoals Terry Gilliam (oa. "12 Monkeys", "Time Bandits") 'em wilde en een maal zoals de filmstudio 'em wilde + een 3e DVD over de strijd hieromtrent ("The Battle Of Brazil").
    Helaas alleen R1...

  4. #79

    Standaard

    Als je het over uniek hebt vind ik dat "Who framed Roger Rabbit" ook genoemd mag worden. Is deze eigenlijk al op DVD?

  5. #80

    Standaard

    ik vind RAGING BULL zeer uniek want de stijl en het het zwart wit beeld komt heel goed uit in feite is het zo dat je zo'n film eigelijk het grote geld aan de kassa kunt vergeten .

    verder vind ik saving private ryan uniek want hij liet het inslaap gedutte hollywood weer trillen op haar grondvesten en forrest gump vanwege de genialiteit van robert zemeckis die man weet hoe die een film moet maken hoor.De muziek en de gebeurtenisen die goed combineren met de juiste dosis en acteer vermogen van hanks zijn werkelijk een lust voor het oog.

  6. #81

    Standaard

    Requiem for a Dream . De manier van filmen en de snelheid waar de beelden over gaan in elkaar. Echt grandioos.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  7. #82

    Standaard

    Ludwig (Luchino Visconti) Of hoe een koning langzaam tussen allerhande paljassen, profiteurs en ander gajes, zijn laatste restje gezond verstand verliest en ten onder gaat aan grootheidswaan.

  8. #83

    Standaard

    Pas weer een paar unieke filmpjes gezien:

    - Tape, Drie personages in één hotelkamer, dat heel de film en toch vermakelijk weten te houden.
    - Chasing Sleep, met jeff Bridges als gestressde docent die de hele week thuis zit te wachten of zijn vrouw nog terug komt. Zijn slapeloosheid en stress zorgen ervoor dat hij zichzelf langzaam gek maakt. Erg spannend (Low budget en independent dus geen hollywood)
    - No Man's Land, zo realistich gefilmd dat het haast een documentaire wordt, alle gebruikelijke film cliché's zijn uit deze film gelaten om een overtuigend en realistisch beeld over te brengen.

  9. #84

    Standaard

    Ik vind Toy Story ook uniek. Het is de eerste film waarin de traditionele manier van tekenfilms maken veranderd werd en vervangen door computers. Daarna kwamen er meer films op die manier tot stand, Toy Story 2, Antz, Shrek, A Bugs Life etc. Toy Story was met deze techniek de eerste en dat vond ik toen en ook nu nog steeds indrukwekkend waar de techniek allemaal voor staat tegenwoordig
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art
    Ik vind Toy Story ook uniek. Het is de eerste film waarin de traditionele manier van tekenfilms maken veranderd werd en vervangen door computers.
    Pardon me, maar ik dacht dat dit Tin Toy was, eveneens van John Lasseter.

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin


    Pardon me, maar ik dacht dat dit Tin Toy was, eveneens van John Lasseter.
    Yep maar dat is een filmpje van zo'n paar minuten en gemaakt door Pixar die ook later Toy Story maakte. Kijk 90 min is iets anders dan 5 min. Inderdaad liet Tin Toy zien waar de techniek voor stond maar met Toy Story kregen ze toch een kroon op hun werk. Al met al is Tin Toy inderdaad het eerste filmpje waar deze techniek werd toegepast. Louis bedankt voor deze aanvulling
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art


    Louis bedankt voor deze aanvulling
    You're welkom, maar je hebt natuurlijk 100 en zoveel % gelijk. Ik zat alleen te wachten tot iemand Toy Story de eerste noemde, om dan even Tin Toy onder de aandacht te brengen.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Pardon me, maar ik dacht dat dit Tin Toy was, eveneens van John Lasseter.
    En volgens mij was de het The Adventures of André & Wally B. uit de tijd dat John Lasseter nog bij ILM werkte. Kijk maar op de Pixar site.

  14. #89

    Standaard

    Films van regisseurs als
    Stanley Kubrick
    Peter Greenaway
    Luis Bunuel (un Chien Andalou)

    maar ook minder visuele hoogstandjes als 12 angry men van Lumet of Lenny van Fosse zijn unieke films.

  15. #90

    Standaard

    Mark T, je hebt 6 Sense gewoon absoluut niet begrepen. Ga hem nog een keer bekijken en ga daarna geconcentreerd kijken naar de interviews en extra's, dan begrijp je hem wel. Er zitten namelijke geen fouten in zoals jij steeds zegt.

    Enne ontopic:

    Ik vind memento zo'n unieke film. Ik weet niets van alle oudere films, dus noem ik deze. Van Reservoir Dogs ga ik maandag kijken of hij uniek is.

    Ohja, the Godfather is ook uniek, volgens mij is dat de eerste film die gewoon lekker laat zien hoe een mafia film in elkaar steekt. Zoniet, tell me

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    En volgens mij was de het The Adventures of André & Wally B. uit de tijd dat John Lasseter nog bij ILM werkte. Kijk maar op de Pixar site.
    Momentje Dat filmpje maakt deel uit van de vijf korte verhalen die in Tin Toy zitten
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Mark T, je hebt 6 Sense gewoon absoluut niet begrepen. Ga hem nog een keer bekijken en ga daarna geconcentreerd kijken naar de interviews en extra's, dan begrijp je hem wel. Er zitten namelijke geen fouten in zoals jij steeds zegt.
    We verschillen van mening. Bovendien heb ik de dvd niet. En ik ben niet van plan hem nog eens te huren of lenen alleen voor de interviews. M'n bezwaren blijven staan.
    Overigens is een film met ongeveer hetzelfde gegeven van jaren geleden veel beter uitgewerkt: Jacobs Ladder. Pas geleden op tv en binnenkort op dvd. Minder hype en zoals gezegd beter uitgewerkt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #93

    Standaard

    Cube vond ik wel aardig uniek,wie bedenkt er nuzoiets(vond het wel een coole film trouwens)mensen opsluiten in een enorme kubus!!!!!!

  19. #94

    Standaard

    Nog enkele unieke films (als zoiets al bestaat):

    l'Age D'or & Un Chien Andalou (Luis Bunuel)
    Hiroshima mon amour (Alain Resnais)
    Ballade of Narayama (Narayama bushiko)

  20. #95

    Standaard

    In hoeverre een film uniek te noemen is is natuurlijk afhankelijk van ieders persoonlijke beleving en referentiekader (gezien het grote aantal films is het onmogelijk alles gezien te hebben en dus kan een film voor de een uniek zijn indien hij/zij geen overeenkomstige film heeft gezien ookal zijn die er wel).

    In de loop der tijd heb ik redelijk wat verschillende films gezien maar op de vraag "wat vind jij (ik dus in dit geval) een unieke film" schoot mij maar een titel te binnen en dat is Koyaanisqatsi uit 1982 van Godfrey Reggio.

    Koyaanisqatsi (een woord afkomstig van de Hopi Indianen wat meerdere betekenissen heeft maar uiteindelijk altijd terugkomt op leven in beroering en/of uit balans) is niet een film met acteurs en een duidelijke verhaallijn (althans zoals de meeste films een verhaallijn hebben) maar is een aaneenschakeling van zorgvuldig uitgekozen beelden en fragmenten welke elkaar in een bepaalde volgorde en tempo afwisselen dit alles ondersteunt met (bij de beelden passende) muziek van Philip Glass. De film laat een soort van apocaliptische visie zien van de strijd tussen de natuur en omgeving versus de mens en technologie (zonder hieraan een moraal of boodschap te koppelen) en toch is de interpretatie van deze film datgene wat de kijker er zelf van maakt. Dit en de halicunerende beelden en hypnotiserende muziek maken deze film voor mij de enige werkelijk unieke film tot op heden.

    Deze film is de eerste van een trilogie waartoe ook Powaqqatsi en Naqoyqatsi behoren.

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Requiem for a Dream . De manier van filmen en de snelheid waar de beelden over gaan in elkaar. Echt grandioos.
    En daar komt Memento ook bij. Het verhaal dat in flash backs wordt verteld. Heel uniek.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  22. #97

  23. #98

    Standaard

    Ik vond Under Suspicion een aardige film maar het unieke aan deze film vond ik hoe men de flashbacks uitwerkte. Ik weet niet of dit eerder op dezelfde manier is vertoond. Maar dat vond ik toch vrij uniek
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  24. #99

    Standaard

    Vond dat Under Suspicion nog al voor spelbaar en zo speciaal was het niet ,,,

    Vond daar in tegen Memento wel uniek ,, met een backwards verhaal lijn.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •