Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 70 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik hoop dat UPC het goede signaal gaat oppikken....

    Die halen namelijk veel van de schotel af en dan zouden de UPC digital klanten dus geen anamorf beeld krijgen maar letterbox......

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door schnumi
    Ik hoop dat UPC het goede signaal gaat oppikken....
    Ga toch krassen, dan win je nog eens wat..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #28

    Standaard

    UPC kiest zoals altijd voor de moeilijke weg:
    Eigen protocol en eigen decoders.

    Ik ben benieuwd wat ze gaan doen als alle zenders in breedbeeld uit zenden.
    Zal de G.U.I. dan daarop aangepast worden
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg
    UPC kiest zoals altijd voor de moeilijke weg:
    Eigen protocol, eigen decoders en eigen beeldformaat. De mediaboxen hebben wel de mogelijkheid om "anamorphic" te wijzigen in "letterbox"maar toch ontvangen we alles in "letterbox".
    ?

    Ik ontvang de Nederlandse zenders, de BBC, enkele regionalen en Film1/Sport1 in echt anamorphic breedbeeld via UPC hoor, enkel België en de commerciëlen zijn (vooralsnog) letterbox.

    Staat jouw mediabox wel op "breed 16:9" ingesteld bij de instellingen?

  5. #30

    Standaard

    Je hebt gelijk Bengbeng. Mijn mediabox staat ingesteld als "plat" Dit had ik gedaan omdat ik dacht dat dit voor een gedetailleerder beeld zou zorgen. Ik vind het wel vreemd dat alles dan als "letterbox" doorgegeven wordt.

    Geeft de mediabox bij "plat" dan signalen af die alleen door een platte begrepen kunnen worden

    PS: Mijn vorige reaktie is heb ik daarom aangepast. :wink:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #31

    Standaard

    Plat is een hele ongelukkige vertaling van letterbox (plat geslagen beeld ) , het heeft niets met plasma of LCD te maken.

  7. #32

    Standaard

    Ik ben blij dat ik in Belgie woon. 95% in Pal+ en binnen een paar maanden alles in HD
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  8. #33

    Standaard

    Tien gaat als 1e 16/9 (anamorph) uitzenden zie hier.

  9. #34

    Standaard

    2 problemen:

    1 gaan ze 2.35:1 films ook in 1.78:1 (16:9) uitzenden net als de BBC?

    2 gaan ze 1.33:1 films ook uitzenden in 1.78:1?

    Op de BBC heb ik wel eens een docu in breedbeeld gezien over Charles Chaplin en daarin werden fragmenten uit zijn films vertoond
    in 1.78:1, door onder en boven nogal wat beeld weg te "snijden"
    en dat zag er niet uit.
    Die fragmenten moeten natuurlijk pillar-boxed vertoond worden,
    d.w.z. zwarte balken links en rechts van het eigenlijke beeld.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    1 gaan ze 2.35:1 films ook in 1.78:1 (16:9) uitzenden net als de BBC?
    Dat mag ik hopen voor 4:3-bezitters, anders houden ze geen beeld over. Voor de puristen: als je een film in zijn originele ratio wil zien, kan je de DVD kopen. TV is daar niet het medium voor.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    1 gaan ze 2.35:1 films ook in 1.78:1 (16:9) uitzenden net als de BBC?
    Dat mag ik hopen voor 4:3-bezitters, anders houden ze geen beeld over. Voor de puristen: als je een film in zijn originele ratio wil zien, kan je de DVD kopen. TV is daar niet het medium voor.
    Dit is natuurlijk flauwekul!

    Ten eerste: er bestaan 4:3 TV's met een diagonaal van meer dan 1 meter zodat ook een 2.35:1 film een prima formaat heeft.

    Ten tweede: de duitse zenders zender al jaaaaaaaaaren 2.35:1 films
    in de juiste verhouding uit.

    Ten derde: de BBC past 2.35:1 films niet aan naar 1.78:1 voor de 4:3 bezitters maar voor die breedbeeld bezitters die geen enkele zwarte balk willen zien.
    Een DVD maatschappij als Dutch FilmWorks doet dat soms ook,
    schande!
    Dus voor de originele ratio kun je niet altijd terecht bij de DVD
    fabrikanten.

  12. #37

    Standaard

    Heb voor de volledigheid de titel van dit topic gewijzigd zodat ook de zenders van SBS en Tien vermeld worden.
    Dit is natuurlijk hét moment om over te stappen op digitale tv. Ik kijk vooralsnog via analoge tv, maar vanaf maart ga ik over naar de digitale variant. Eindelijk kunnen we onze tv's gebruiken waar ze voor bedoeld zijn... Het zou tijd worden.

  13. #38

    Standaard

    Net gelezen op digitalekabeltelevisie.nl:

    Vanaf 1 maart 2007 zendt Tien programma's uit in breedbeeld (16:9-formaat). Voor analoge kijkers via de kabel verandert er niets. Breedbeeldprogramma's blijven uitgezonden worden in 4:3 Letterbox. Op een klassiek tv-toestel krijgt u dan zwarte balken boven en onder. Op een breedbeeldtelevisie zijn er mogelijkheden ingebouwd om toch een schermvullend beeld te krijgen. Digitale kijkers (via kabel, satelliet en Digitenne) kunnen vanaf 1 maart kijken naar 'anamorf breedbeeld'. Hierbij zien gezichten er op een klassiek tv-toestel langgerekt uit, maar op een breedbeeldscherm volledig beeldvullend met een hogere beeldkwaliteit dan bij 4:3 Letterbox.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok
    Heb voor de volledigheid de titel van dit topic gewijzigd zodat ook de zenders van SBS en Tien vermeld worden.
    Dit is natuurlijk hét moment om over te stappen op digitale tv. Ik kijk vooralsnog via analoge tv, maar vanaf maart ga ik over naar de digitale variant. Eindelijk kunnen we onze tv's gebruiken waar ze voor bedoeld zijn... Het zou tijd worden.
    Heb je de afgelopen jaren geen breedbeeld DVD's gekeken!

    Ik kijk eigenlijk vrijwel nooit naar de commercielen, zeker geen
    films met al die reclame.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Dit is natuurlijk flauwekul!

    Ten eerste: er bestaan 4:3 TV's met een diagonaal van meer dan 1 meter zodat ook een 2.35:1 film een prima formaat heeft.
    Sorry, wat ik natuurlijk bedoelde zijn standaard huis-tuin-en-keukentoestelletjes waarop 1.78:1 er nog redelijk uitziet maar alles daarboven niet meer.
    Ten tweede: de duitse zenders zender al jaaaaaaaaaren 2.35:1 films in de juiste verhouding uit.
    Autoriteitsdrogreden? Wat zeggen de Duitse zenders over 'hoe het moet'? Bovendien zijn het lang niet alle Duitse zenders die dat doen, en zie ik nog regelmatig een 16:9-programma voorbijkomen dat naar 4:3 is verknipt.
    Ten derde: de BBC past 2.35:1 films niet aan naar 1.78:1 voor de 4:3 bezitters maar voor die breedbeeld bezitters die geen enkele zwarte balk willen zien.
    Sluit het een het ander uit dan? Je kan toch met beide doelgroepen tegelijk rekening houden? Dat doet de Nederlandse publieke omroep ook, nl. door de grootte van de ondertiteling hetzelfde te houden ongeacht het beeldformaat (zodat het niet te klein wordt op een 4:3-tv). Nadeel is wel dat het op een forse breedbeeld-tv enorme letters worden. Maar dat terzijde.
    Dus voor de originele ratio kun je niet altijd terecht bij de DVD
    fabrikanten.
    De oplossing daarvoor zou moeten liggen bij de DVD-uitgevers, niet bij de tv-omroepen!

  16. #41

    Standaard

    Allemaal leuk en aardig maar als het breedbeeld wordt uitgezonden met balken is het dus geen breedbeeld. Dat je TV dan een zoom optie heeft om de balken eruit te trekken en schervullend te worden komt niet ten goede aan de kwaliteit.

    Er bestaan simpelweg geen zenders met breedbeeld. Enkel heel soms via digitale televisie maar ook dat is zeer beperkt. (sommige NED 1, 2 en 3 uitzendingen later op de avond)
    Werkelijk breedbeeld zou voor een 4:3 TV verticaal uitgetrokken menschjes moeten opleveren.
    DVDcover beschadigd? Of wil je gewoon een mooiere?
    Ga naar www.vendettta.nl

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Allemaal leuk en aardig maar als het breedbeeld wordt uitgezonden met balken is het dus geen breedbeeld. Dat je TV dan een zoom optie heeft om de balken eruit te trekken en schervullend te worden komt niet ten goede aan de kwaliteit.

    Er bestaan simpelweg geen zenders met breedbeeld. Enkel heel soms via digitale televisie maar ook dat is zeer beperkt. (sommige NED 1, 2 en 3 uitzendingen later op de avond)
    Werkelijk breedbeeld zou voor een 4:3 TV verticaal uitgetrokken menschjes moeten opleveren.
    Da's waar, maar gelukkig hebben veel 4:3 TV's een 16:9 stand
    die het beeld weer in de juiste verhouding zet.

    En over balken gesproken: bij 2.35:1 films heb je altijd balken,
    ook op een breedbeeld TV.
    Inzoomen is natuurlijk uit den boze!

    Ik kom vaak bij mensen met een breedbeeld TV en allemaal zoomen ze in.
    Dus 4:3 uitzendingen worden ingezoomd en uitgerekt tot 16:9,
    weerzinwekkend.
    Als ik de kans krijg zet ik de TV in een onbewaakt moment op de juiste stand
    Dus 4:3 uitzendingen met balken links en rechts.
    hihi.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Allemaal leuk en aardig maar als het breedbeeld wordt uitgezonden met balken is het dus geen breedbeeld. Dat je TV dan een zoom optie heeft om de balken eruit te trekken en schervullend te worden komt niet ten goede aan de kwaliteit.

    Er bestaan simpelweg geen zenders met breedbeeld. Enkel heel soms via digitale televisie maar ook dat is zeer beperkt. (sommige NED 1, 2 en 3 uitzendingen later op de avond)
    Werkelijk breedbeeld zou voor een 4:3 TV verticaal uitgetrokken menschjes moeten opleveren.
    Da's waar, maar gelukkig hebben veel 4:3 TV's een 16:9 stand
    die het beeld weer in de juiste verhouding zet.
    Dat heb ik ook. Kep 1 van de laatste 4:3 Matchline TV's. Maar dat neemt niet weg dat er nog geen werkelijke 16:9 TV uitzendingen zijn.

    n over balken gesproken: bij 2.35:1 films heb je altijd balken,
    ook op een breedbeeld TV.
    Inzoomen is natuurlijk uit den boze!
    Ik heb het over die 16:9 uitzendingen van 10 en RTL 7 b.v. Das gewoon 4:3 waarin een 16:9 beeld zit met balken. Die gaat men inzoomen.
    En dat is precies wat de TV bollebozen ook willen. Een tijdelijke zoethoudertje onder het mom "breedbeeld" uitzending wat het gros van het volk ook nog accepteert ook.

    Ik kom vaak bij mensen met een breedbeeld TV en allemaal zoomen ze in.
    Dus 4:3 uitzendingen worden ingezoomd en uitgerekt tot 16:9,
    weerzinwekkend.
    Als ik de kans krijg zet ik de TV in een onbewaakt moment op de juiste stand
    Dus 4:3 uitzendingen met balken links en rechts.
    hihi.
    Ik krijg zelfs koppijn van die ingedrukte 4:3 beelden op een breedbeeld TV.
    DVDcover beschadigd? Of wil je gewoon een mooiere?
    Ga naar www.vendettta.nl

  19. #44

    Standaard

    Digitaal wordt natuurlijk hetzelfde uitgezonden als ze nu doen bij Ned., BBC, Belgie, etc. Er zijn al testuitzendingen geweest van Tien in anamorph breedbeeld en dat zag er allemaal goed uit.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Allemaal leuk en aardig maar als het breedbeeld wordt uitgezonden met balken is het dus geen breedbeeld. Dat je TV dan een zoom optie heeft om de balken eruit te trekken en schervullend te worden komt niet ten goede aan de kwaliteit.

    Er bestaan simpelweg geen zenders met breedbeeld. Enkel heel soms via digitale televisie maar ook dat is zeer beperkt. (sommige NED 1, 2 en 3 uitzendingen later op de avond)
    Werkelijk breedbeeld zou voor een 4:3 TV verticaal uitgetrokken menschjes moeten opleveren.
    Da's waar, maar gelukkig hebben veel 4:3 TV's een 16:9 stand
    die het beeld weer in de juiste verhouding zet.
    Dat heb ik ook. Kep 1 van de laatste 4:3 Matchline TV's. Maar dat neemt niet weg dat er nog geen werkelijke 16:9 TV uitzendingen zijn.

    n over balken gesproken: bij 2.35:1 films heb je altijd balken,
    ook op een breedbeeld TV.
    Inzoomen is natuurlijk uit den boze!
    Ik heb het over die 16:9 uitzendingen van 10 en RTL 7 b.v. Das gewoon 4:3 waarin een 16:9 beeld zit met balken. Die gaat men inzoomen.
    En dat is precies wat de TV bollebozen ook willen. Een tijdelijke zoethoudertje onder het mom "breedbeeld" uitzending wat het gros van het volk ook nog accepteert ook.

    Ik kom vaak bij mensen met een breedbeeld TV en allemaal zoomen ze in.
    Dus 4:3 uitzendingen worden ingezoomd en uitgerekt tot 16:9,
    weerzinwekkend.
    Als ik de kans krijg zet ik de TV in een onbewaakt moment op de juiste stand
    Dus 4:3 uitzendingen met balken links en rechts.
    hihi.
    Ik krijg zelfs koppijn van die ingedrukte 4:3 beelden op een breedbeeld TV.
    Die laatste opmerking begrijp ik niet!
    Leg uit.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Ik krijg zelfs koppijn van die ingedrukte 4:3 beelden op een breedbeeld TV.
    Die laatste opmerking begrijp ik niet!
    Leg uit.
    Waarschijnlijk bedoeld Aristoles dat hij het vervelend vindt om zichzelf voor de gek te houden door een beeld in 4:3 verhouding beeldvullend ( of horizontaal uitgerekt) door een 16:9 toestel weer te laten geven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Ik krijg zelfs koppijn van die ingedrukte 4:3 beelden op een breedbeeld TV.
    Die laatste opmerking begrijp ik niet!
    Leg uit.
    Waarschijnlijk bedoeld Aristoles dat hij het vervelend vindt om zichzelf voor de gek te houden door een beeld in 4:3 verhouding beeldvullend ( of horizontaal uitgerekt) door een 16:9 toestel weer te laten geven.
    Yup. Ik zie dat gelijk.
    Niets is lelijker dan een 4:3 beeld op een breedbeeld ingedrukt weer te geven.
    DVDcover beschadigd? Of wil je gewoon een mooiere?
    Ga naar www.vendettta.nl

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Er bestaan simpelweg geen zenders met breedbeeld. Enkel heel soms via digitale televisie maar ook dat is zeer beperkt. (sommige NED 1, 2 en 3 uitzendingen later op de avond)
    Werkelijk breedbeeld zou voor een 4:3 TV verticaal uitgetrokken menschjes moeten opleveren.
    Via digikabel al aardig wat anamorphic breedbeeld hoor. BBC volledig, NL1/2/3 redelijk veel (niet alleen laat op de avond), 101 (BNN), een aantal lokale omroepen, een Duitser, Film1/Sport1.
    Per 1-3 Talpa volledig en per 1-6 of 1-7 de overige commerciëlen.

    Het gaat nu echt de goede kant op.

  24. #49

    Standaard

    Vanaf 1 Juni gaat RTL in breedbeeld over.
    Het grappige is is dat er ook over HDTV een beetje gesproken wordt:
    De overgang van 4:3 formaat naar 16:9 zal in de toekomst worden gevolgd door een overgang van SD naar HD (verbetering van de beeldkwaliteit).
    Wat is in de toekomst ?

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bengbeng Bekijk bericht
    Via digikabel al aardig wat anamorphic breedbeeld hoor. BBC volledig, NL1/2/3 redelijk veel (niet alleen laat op de avond), 101 (BNN), een aantal lokale omroepen, een Duitser, Film1/Sport1.
    Per 1-3 Talpa volledig en per 1-6 of 1-7 de overige commerciëlen.

    Het gaat nu echt de goede kant op.
    Inderdaad; b.v. voetbal en laatst de Super Bowl worden/werd op de ARD in echt anamorph breedbeeld uitgezonden (dus als je op 4:3 zet en zoomt wordt beeld vervormt)

    Nu nog in HD (zoals in USA)

    Ik heb een vraagje: ik kijk via digitale TV (CAIW) veel naar NASN (zender die Amerikaanse sporten uitzendt), zenden vaak ook live uit en die wedstrijden zijn vaak in HD; betekent dat ik die hier met een HD TV ook in HD kwaliteit kan ontvangen of ben je afhankelijk van de zender die het naar ons doorstuurt (NASN of CAIW) of van de digitale decoder ?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •