Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 70 van 70 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J. Bekijk bericht
    Vanaf 1 Juni gaat RTL in breedbeeld over.
    Het grappige is is dat er ook over HDTV een beetje gesproken wordt:
    Wat ook grappig is dat ze op de site over Blu-Ray praten, maar niet over HD-DVD (omdat je een een Sony LCD-televisie kunt winnen).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J. Bekijk bericht
    Wat is in de toekomst ?
    Een paar jaar?

  2. #52

    Standaard

    Het is al 1 juni geweest, maar ik heb er nog niks van gemerkt dat het breedbeeld is.
    En hopelijk wordt het wel echt breedbeeld, maar denk eerder gezegd eigenlijk 16:9 Zoom.
    The Superman Returns

  3. #53

    Standaard

    RTL4 is nu breedbeeld toch? Of niet alle programma's?

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melvinrijk Bekijk bericht
    Het is al 1 juni geweest, maar ik heb er nog niks van gemerkt dat het breedbeeld is.
    En hopelijk wordt het wel echt breedbeeld, maar denk eerder gezegd eigenlijk 16:9 Zoom.
    De meeste programma's zijn in breedbeeld. Alle reclames, leaders en promo's van alle 10 zenders zijn nu in breedbeeld. Wat niet in breedbeeld is, zijn oude programma's die oorspronkelijk zijn opgenomen in 4:3. Bij RTL schakelt het RTL Nieuws (inclusief 4 in 't land en editie NL) op 1 augustus over naar breedbeeld. Bij SBS heb ik nog maar weinig breedbeeld gezien, maar ik heb er ook niet echt veel naar gekeken gisteren.

  5. #55

    Standaard

    Ik vind het tot nu toe nog tegen vallen bij RTL.
    Oude programma's snap ik dat niet in breedbeeld zijn. Liever 4:3 dan verknipt zelfs.
    Maar de meeste films die ze uitgezonden hebben sinds gister waren ook gewoon 4:3, hebben ze daar dan niet de 16:9 versie van op de plank liggen.
    Al die belachelijke bel spellen, 4:3 die maken ze nu toch live of dat zelfs niet eens het geval bij die oplichterij dingen?

    Bij SBS vond ik het wel netjes dat Hart van Nederland nu al in breedbeeld is. Een ook End of Days was in breedbeeld en zo nog wat andere dingen ook.

    Wat RTL beter had kunnen doen, zover het op mij overgekomen is (oke RTL rally report was net in breedbeeld): Vanf 1 jnui kunt u genieten van reclame in breedbeeld!
    Programma's volgen ooit..

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Ik vind het tot nu toe nog tegen vallen bij RTL.
    Oude programma's snap ik dat niet in breedbeeld zijn. Liever 4:3 dan verknipt zelfs.
    Maar de meeste films die ze uitgezonden hebben sinds gister waren ook gewoon 4:3, hebben ze daar dan niet de 16:9 versie van op de plank liggen.
    CSI en Shark op RTL 4 waren gisteren breedbeeld. Me Myself and Irene op RTL 5 was in breedbeeld, Aliens was op RTL 7 in breedbeeld. Aleen Alien 3 niet. Valt toch wel mee?

    De enige zender die echt totaal in breedbeeld uitzendt is NGC. 4:3 programma's worden met zwarte balken aan de zijkant uigezonden. Mensen zonder breedbeeld tv zitten dan naar een tv programma in een zwart kader te kijken.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  7. #57

    Standaard

    Volgens mij is het eerder letterbox 4:3. dan echt breedbeeld.
    Ik moet mijn televisie op de stand: 16:9 Zoom, zetten. Dan heb ik vol beeld.
    Maar is wel slechter beeld omdat het gezoomt is natuurlijk.

    Ik dacht dat het net zo zijn als bij een Dvd. Dan zet ik altijd de stand op; breedbeeld.
    Als het zo blijft vind ik het wel jammer, want de kwaliteit is nu wel minder met 16:9 zoom.
    The Superman Returns

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melvinrijk Bekijk bericht
    Volgens mij is het eerder letterbox 4:3. dan echt breedbeeld.
    Ik moet mijn televisie op de stand: 16:9 Zoom, zetten. Dan heb ik vol beeld.
    Maar is wel slechter beeld omdat het gezoomt is natuurlijk.

    Ik dacht dat het net zo zijn als bij een Dvd. Dan zet ik altijd de stand op; breedbeeld.
    Als het zo blijft vind ik het wel jammer, want de kwaliteit is nu wel minder met 16:9 zoom.
    Kijk je wel digitaal dan? Digitaal wordt het anamorph uitgezonden dus zou je niet zelf moeten hoeven omschakelen. Analoog wordt er wel een signaal meegezonden, maar het kan zijn dat jouw TV daar niks mee doet (de mijne doet dat bij analoog ook niet).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Al die belachelijke bel spellen, 4:3 die maken ze nu toch live of dat zelfs niet eens het geval bij die oplichterij dingen?
    Dan heb je zeker naar SBS/Net5 gekeken, want op RTL zijn alle belspellen in breedbeeld. Ik zag dat zelfs die sexlijn/sites reclames op RTL in breedbeeld zijn.
    Laatst aangepast door Brian2 : 03-06-2007 om 12:37

  9. #59

    Standaard

    RTL en Tien sturen hier (UPC) de 16:9-signalen mee, net als sommige publieke programma's al doen.
    Zelfs reclame in 4:3 wordt in 16:9 uitgezonden, met balkjes links en rechts.

    Helaas was het MotoGP nog wel in 4:3 (RTL7), had Eurosport ook last van en BBC2 plaatste er weer wel balken naast.
    Was wel een grappig gezicht tijdens de reclame op RTL7, de wedstrijd was in 4:3, de reclame in 16:9 er naast.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bosmeneer Bekijk bericht
    Helaas was het MotoGP nog wel in 4:3 (RTL7), had Eurosport ook last van en BBC2 plaatste er weer wel balken naast.
    Was wel een grappig gezicht tijdens de reclame op RTL7, de wedstrijd was in 4:3, de reclame in 16:9 er naast.
    MotoGP wordt helaas nogsteeds niet in 16:9 opgenomen, ik denk dat dat volgend jaar wel zal veranderen. Het is overigens wél erg cool dat Formule 1 nu ook in anamorf breedbeeld te zien is, de kwaliteit daarvan is sinds de overstap naar anamorf écht een heel stuk beter dan ooit te voren.

    Ook goed nieuws dat Wimbledon op RTL (5?) in anamorf wordt uitgezonden, Sport1 HD zend het zelfs uit in HD.
    Eric van Ballegoie

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Ook goed nieuws dat Wimbledon op RTL (5?) in anamorf wordt uitgezonden, Sport1 HD zend het zelfs uit in HD.
    RTL 7
    Maar het ziet er inderdaad wel goed uit. Jammer alleen dat het NL commentaar zo dramatisch is dat ik meestal alsnog BBC kijk.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hugo20 Bekijk bericht
    RTL 7
    Maar het ziet er inderdaad wel goed uit. Jammer alleen dat het NL commentaar zo dramatisch is dat ik meestal alsnog BBC kijk.
    Het ziet er zeker goed uit. Ze moeten alleen wat doen aan de logo's op RTL 5 en 7, die lelijke zwarte aliasing randen zijn niet om aan te zien op een lichte achtergrond. Bij RTL 4 hebben ze het wel voor mekaar gekregen, dus op 5 en 7 moet het ook te doen zijn. Lijkt me een heel simpel klusje.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    ... Het is overigens wél erg cool dat Formule 1 nu ook in anamorf breedbeeld te zien is, de kwaliteit daarvan is sinds de overstap naar anamorf écht een heel stuk beter dan ooit te voren...
    De Belg zond al eerder Formule 1 in breedbeeld uit, helaas geeft @home pas sinds kort deze anamorph door.
    Ook de Duitse RTL had al diverse races in anamorph breedbeeld, zelfs enkele malen met 5.1 DD dat gaf echt een leuk effect.

  14. #64

    Standaard

    Nog even geduld en we kunnen op de RTL zenders genieten van nieuws in breedbeeld! Hier het bericht van RTL.nl weblog:

    Wie het huidige decor van RTL Nieuws mooi vindt moet de komende twee weken maar extra veel kijken. Op zaterdag 14 juli is het namelijk gedaan met het huidige decor. RTL Nieuws, RTL Z, Editie NL & 4 in het land komen dan vanuit een tijdelijk decor, dat nog veel lijkt op het huidige. Zo kunnen ze veel makkelijker ombouwen.
    Op maandag zes augustus wordt dan de nieuwe studio in gebruik genomen. "Waarschijnlijk trappen we af met het ontbijtnieuws", zegt Adjunct-hoofdredacteur van de RTL Nieuwsorganisatie, Marc Schreuder. Vanaf diezelfde dag worden RTL Nieuws, RTL Z, Editie NL en 4 in het land ook in breedbeeld uitgezonden.
    Omdat RTL 4, RTL 5 en RTL 7 begin juni volledig over zijn gegaan naar breedbeeld past ook RTL Nieuws haar vormgeving aan. Anderhalve maand geleden werd al bekend dat naast een decor verandering ook aanpassingen in het leaderpakket te verwachten zijn. Muzikant Stephen Emmer maakt opnieuw de leaders. Dat schreef hij eerder deze maand op zijn website. De huidige leaders, die stammen uit 2003, werden ook al door Emmer gemaakt.

    Daarnaast is ook zojuist bekend gemaakt dat RTL4 het nieuwe thuisnet wordt van de eredivisie samenvattingen. Iedere zondag vanaf 19:00 uur presenteerd Humberto Tan de RTL-versie van 'De Wedstrijden' met een nieuwe uitzendvolgorde en reclameblokken van maximaal 4 minuten. Ben benieuwd. Hier het bericht op rtlnieuws.nl:

    RTL heeft de nieuwe winterprogrammering van haar zenders gepresenteerd. De nieuwe zender RTL8 wordt een echte vrouwenzender met programma's als Hollands Next Top Model, in het nieuwe seizoen gepresenteerd door Daphne Deckers, en de talkshow van Oprah Winfrey.

    Het omstreden programma De Gouden Kooi wordt overgenomen van Talpa en zal in gekuiste vorm uitgezonden worden op RTL5. Deze zender gaat zich richten op een jong publiek. Bij RTL4 wordt hoog ingezet op het voetbal. Elke zaterdag- en zondagavond om 19.00 uur zal hier het eredivievoetbal gepresenteerd worden door Humberto. De wedstrijden worden weer in volgorde van belangrijkheid uitgezonden en reclames gaan hooguit vier minuten duren.


    offtopic: Heb de titel van het topic aangepast ivm de verdwijning van Tien.
    Laatst aangepast door Tuvok : 26-07-2007 om 15:12

  15. #65

    Standaard

    Ik kijk elke dag even op de webcam van de verbouwing van het decor, en het nieuwe decor ziet er zeer goed uit. Ze waren vandaag aan het testen met verschillende belichting en kleuren en er zaten mooie combinaties tussen.

  16. #66

    Standaard

    RTL 8 een echte vrouwenzender, war is de echte mannenzender?

  17. #67

    Standaard

    Dat zou RTL 7 moeten zijn.

  18. #68

    Standaard

    Dit weekend vond ik het hoog tijd om eens een mailtje naar de NOS te sturen wanneer zij nu eens ook overgaan op 16:9. Het stoort me mateloos dat de sportuitzendingen van de NOS nog altijd in 4:3 zijn. Tot mijn grote verbazing kreeg ik dit geweldige antwoord:

    Geachte heer Hekking

    Dank u voor uw e-mail. Op 16 september schakelt de Publiek Omroep over op 16:9 Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Met vriendelijke groet,

    N.Kosterman
    NOS Publieksvoorlichting

    Haleloeja! Als er één schaap over de dam is, volgt de rest!

  19. #69

    Standaard

    16 september = 16-9 = 16:9. Toepasselijke datum om over te stappen.

  20. #70

    Standaard

    Waarschijnlijk komt dit door het "Off screen" -effekt"
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •