Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    ik verzin maar wat....

    Ik heb hem zelf momenteel nog via de cinch-kabels aangesloten omdat mijn versterkers de rest niet ondersteund. Ben al op zoek naar een vervanger, en als ik die krijg dan zou ik hem ook via toslink aansluiten, terwijl ik niet eens weet of dat beter is!

    'k Denk inderdaad dat het komt doordat je er automatisch vanuit gaat dat 't via een glaasje beter gaat. Nu praat ik even voor mezelf hoor!

    Ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu écht beter is

  2. #27

    Standaard

    Je kunt het beste ook een Philips versterker kopen, bijvoorbeeld de 965 of 966. Dit is echt goed spul en past natuurlijk super bij je DVD speler. Zelfde ontwerp, zelfde kleur. Voor boxen kun je alles wel doen wat 5.1 is. Bose Acoustimas heb ik hele goeie ervaringen mee. Aansluiten is simpel, gewoon coax (niet die met het kapje) en dan op de versterker je boxen aansluiten. Het mooie van Bose is dat je geen aparte subwoofer hoeft aan te sluiten. Deze zit voor de normale boxjes en filtert daar de zware tonen uit. Je krijgt hierdoor echt een heel heftig geluid. Bose boxjes zijn ook superklein 10 bij 10 van voren gezien.

  3. #28

    Standaard

    Boxen zijn zeer persoonlijk het gene wat ik je aan wil raden is dat als je graag naar muziek luistert niet een set aan te schaffen van sateliet speakers met een subwoofer. Alles volwaardig is toch veel mooier (mijn mening en ervaring). Om een aantal merken te noemen "Dali";"KEF";"Infinity" etc.

  4. #29

    Standaard

    Ik ben het totaal met je eens...

    Full-range speakers zullen veel vaker een mooier en completer geluidsbeeld neer zetten dan sateliet-speakers. Zeker als je het hebt over de soundstage.

    Toch zijn er sateliet-speakers die een zeer mooi en compleet beeld van de muziek geven.

    Zie hiervoor de tests op www.homecinemachoice.com


    Groet Bjorn

  5. #30

    Standaard

    De Bose set waar ik het over had is geen sattelietset. Ook met muziek heb je het perfecte geluid in stereo.

  6. #31

    Standaard

    Er moet even iets van mijn hart...

    Persoonlijk vind ik Bose Acoustimas gewoon Klote!!
    Dan kan je net zo goed een goedkoop mini-setje kopen, want dat klinkt nog 10 keer beter.

    Ga maar eens echt goed luisteren naar een bose-set, met verschillende muzieksoorten, bijv. van R&B tot rock en van jazz tot klassiek.... Je zal echt merken dat verschillende muzieksoorten op bose-setjes totaal niet uit de verf komen, geen detail, punchy bass, zo kan ik nog wel even doorgaan....

    Terwijl je voor hetzelfde geld, hele mooi bookshelf speakers kan kopen, die juist wel verschillende muzieksoorten goed laten klinken, denk bijvoorbeeld aan de B&W CDM serie.
    In deze serie hoor je wel details, en zo wordt luisteren naar muziek een complete nieuwe ervaring....

    Dus ga eens naar een goede fatsoenlijke Hi-Fi zaak, vertel je budget en ga luisteren... al duurt het 3 uur dat moeten de zaak ervoor over hebben.....

    Groet bjorn

  7. #32

    Standaard cinch VS optical

    Het zit zéér simpel in elkaar. De cinch ( COAXIAL ) aansluiting = juist hetzelfde dan die met het stofkapje ( OPTICAL ) . Er is wel een verschil maar niet te onderscheiden door het menselijk oor. Dus je kan kiezen.

  8. #33

    Standaard

    Simpel ga audio speciaal zaken in. En dan bedoel ik niet die prut van Megapool, Staffhorst, Expert ed.

    Persoonlijk hou ik van Yamaha, maar dat is juist ieders smaak.
    Bij een echt speciaalzaak hebben ze ook kamers waar je de akoestiek kan horen en zo beslissen welke JIJ het mooiste vindt klinken.

    Ik kan wel gaan zeggen van je moet dit en dat nemen maar jij kan het prut vinden. Je moet van je eigen gehoor afgaan. Het enigste wat ik je dus kan zeggen is die speciaalzaken afgaan.

  9. #34

    Standaard Re: cinch VS optical

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ukrcman
    Er is wel een verschil maar niet te onderscheiden door het menselijk oor. Dus je kan kiezen.
    Dat klopt. Persoonlijk heb ik gekozen voor coaxial omdat die minder gevoelig zijn voor breuken...

    Ik heb de Qunex p75, kost rond de 90 gulden..
    http://www.qed.co.uk/qnect/qnectavd.htm

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    ... al duurt het 3 uur dat moeten de zaak ervoor over hebben.....

    Groet bjorn
    Een goede zaak doet dat graag. En dat mag ook wel voor die dure spulletjes die ze verkopen

  11. #36

    Standaard

    Voor een receiver tot 1000 piek kan ik je de Yamaha rx-v420 zeker aanraden, DD5.1, DTS alles erop en eraan. Alleen zul je voor je boxen een iets ruimer budget moeten nemen denk ik.
    Ik heb me daar ook in vergist.
    Ik heb zelf 4 Magnat Mission 10 speakers, een Magnat Mission Center en een Magnat Sub 20 A. Kost samen 1500 piek.

  12. #37

    Standaard Mijn Setje

    Zelf ben ik de bezitter van een Sony Str-db 940 samen met de jvc xv522. Dit is een leuk setje voor zijn prijs. Alles is digitaal aangesloten (zelfs mijn computer). Dit in combinatie met Minidisc is dit perfect. Let wel op:
    KOOP GOEDE SPEAKERS--->ZIJ GEVEN NAMELIJK HET GELUID WEER!!!!!

    Denk daarbij vooral aan full-range speakers, kleintje zijn handig, maar het geluid is minder.
    May The Force Be With Me
    Mijn set

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •