Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 341 worden weergegeven.

Discussie: Rob's Set

  1. #1

    Standaard Rob's Set

    Voor mij toch ook even een set in vogelvlucht

    Specs
    Speakers
    Luidspreker voor Elac FS127
    Luidspreker center Elac 101-II
    Luidspreker achter Elac 101-II
    Subwoofer RA Model I

    Versterker/Receiver
    Receiver Marantz SR-14

    Bron
    (SA)CD-speler Marantz SA-7001
    Combi-speler Philips DVP5500S/00
    MP3 speler Apple Video (5G) 30gb
    CRT Samsung WS32M66V

    Bekabeling
    Luidsprekerkabels (Front) Xindak FN-01
    Luidsprekerkabels (Center) Xindak SC-03
    Interlink Xindak FA-01
    Coax interlink Oehlbach NF 113 Digital Set (5.0 m)
    Interlink Monster Cable iPod interlink
    Netsnoer Lapp Offlex
    Netsnoer Pirrelli kabel oxidant free 2x6 6 mm2 Wattgate 320i en shukostekker Gold II

    Diverse
    Stands Atacama Tannoy Nexus 6
    Laatst aangepast door Rob Eric Blank : 21-12-2007 om 10:40

  2. #2

    Standaard

    Een overzicht van de set.


    Natuurlijke een foto van de componenten, zoals de versterker. De SR-14, een beest van een apparaat.


    Een vol audio meubel.


    Zonder afstandbediening kom je ook niet zo ver


    De Nintendo Wii, leuk speelgoed




    Laatst aangepast door Rob Eric Blank : 05-10-2007 om 10:55

  3. #3

    Standaard

    Ziet er leuk, gezellig uit. Mooi spul!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Ziet er leuk, gezellig uit. Mooi spul!
    Dank je. Je moet toch wat compromissen sluiten aangezien het een woonkamer is, maar ik denk dat ik voor een beperkt budget aardig ben geslaagd.

  5. #5

    Standaard

    Leuk met kleur gewerkt, daar doel ik op de appeltjes groene muur, steekt mooi af op et meubel, je dvdkasten, en je speakers
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  6. #6

    Standaard

    Witte DVD planken tegen een witte muur vind ik ook minder geslaagd en die kleuren....Ik wilde eigenlijk Oranje. Maar dat vond mijn vriendin TE fel. Dus werd het groen met een Oranje klok en een oranje bank, de welbekende compromissen. Nu vind ik het groen geweldig staan en het loopt ook door naar de computerkamer (die met een glaswand gescheiden is van de woonkamer). In de computerkaber hebben wij appeltjes groen behang met een motief. Beetje 70's psychedelisch motiefje. Er moet alleen nog ander tappijt in en dat wordt zandkleurig om alles wat lichter in huis te maken.
    Een hoorbare upgrade zal dat niet zijn

  7. #7

    Standaard

    Dit is mijn nieuwe stroomkabel die aan mijn receiver komt hangen. Ik zal er vandaag voor het eerst mee draaien

  8. #8

    Standaard

    Leuke set Rob, ook visueel (hey, appeltjes groen is toevallig erg HOT momenteel hoor!!.)

    De bekabeling vind ik persoonlijk hier en daar wat overkill (als dat al zou kunnen) maar ik denk dat je huidige 105 II's van Elac's niet het eeuwige leven hebben?? (je kunt ook zeggen dat je bekabeling voor de volgende upgrade al dik in orde is! 8) )

    Elac is trouwens hier niet zo bekend maar ze maken mooie produkten met een zeer goede prijs kwaliteit verhouding!! Mijn broer heeft al een x aantal jaren een paar, model extra large (weet niet zo welk model), en die klinken nog steeds erg goed!! maken een sub bijna overbodig :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Ziet er sjiek uit. Ik vind 't altijd mooi om te zien hoe mensen hun set integreren in een woonkamer.

    Worden die amps niet veel te heet? Zeker de receiver zal veel warmte aan de bovenkant kwijt willen. Ik heb pas bij mijn zwager een Marantz SR4600 geinstalleerd en die werd na een paar minuten al erg heet.

    Verder denk ik net als Albert dat in je huidige samenstelling de kabels te veel van 't goede zijn. Maar ach, de upgraderitus zal vast en zeker wel weer een keer losbarsten!

  10. #10

    Standaard

    @Albert
    Ik dacht eerst zelfs dat mijn v.d. Hul Royal jade bekabeling en een losse eindversterker trap voor mijn Elac's teveel van het goede zouden zijn. Totdat ik deze Elac's hoorde op een Marantz Pm-7001 KI (bij mijn dealer), wat toch wel een erg goeie versterkers en ik hoorde een veel beter geluidsbeeld. Mijn speakers waren niet de limiterende factor, maar mijn versterker en dat heb ik gemerkt met mijn mono blokken (mijn beste upgrade). Die Xindak bekabeling maakte het geheel af. Ze klinken een klasse hoger dan v.d. Hul, terwijl prijstechnisch het verschil niet eens zo heel denderend is.
    Mijn Elac's presteren veel beter dan ik verwacht had en zijn budget vriendelijk. Ik denk nog aan een Elac FS 208.2 en dan zijn mijn kabels iig dik in orde. Elac's combineren niet altijd even makkelijk, deze hebben de neiging nogal kil te klinken en warme receiver en kabels maken het een zeer fijne combo.

    @Herjan
    Ja mijn receiver wordt erg warm, maar sinds de monoblokken de versterking van de voorkanalen opzich nemen een stuk minder. Bij 65 graden zou deze vanzelf uitmoeten gaan, maar ook met het warme weer draaid mijn receiver vrolijk door.

    Maar tveel van het goede betreft kabels, alleen mijn speaker kabels of ook de interlinks? Goed voorbereid de toekomst in en liever een erg goeie (of te goeie) kabel dan een slechte.
    Mijn Elac's preseteren nu wel beter met de Xindak en die waren toch niet zo heel duur als ik die vergelijk met de v.d. Hul royal Jade die voorheen aan deze speakers hing.

  11. #11

    Standaard

    Netjes hoor Rob! Mooie aanwinst die speaker en power cables!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  12. #12

    Standaard

    De kabel is nu aangesloten en speelt, terwijl ik tik.

    Naast de lapp in de stekkerdoos die ook Lapp kabel heeft!


  13. #13

    Standaard

    En dan komt de grote vraag: hoor je verschil en zo ja, in hoeverre is dat psychisch of werkelijk? En is de verhouding vooruitgang/prijs goed genoeg?

  14. #14

    Standaard

    Ik denk dat verbeteringen vooral toe te schrijven zijn aan psycho akoustische effecten.
    Iets meer rust maar het verschil is niet schrikbarend, alleen de kabel ziet er ONWIJS gaaf uit. Deze is dikker dan mijn wijsvinger en de afwerking is TOP!

  15. #15

    Standaard

    Maar je sluit zon kabel dus aan op een normale stekkerdoos, dag (eventuele) voordelen ?
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    Maar je sluit zon kabel dus aan op een normale stekkerdoos, dag (eventuele) voordelen ?
    Het mooiste zou zijn als je een apparte groep aanlegt voor HiFi en dit met afgeschermde kabel doet.
    Maar een deel van storing kan komen door magnetische velden waaraan stroomkabels bloot staan en die ze veroorzaken, deze zijn afgeschermd en hebben hier geen last van.
    Ach de looks zijn ook wel erg VET 8)

  17. #17

    Standaard

    Mooie set, maar dat 4x3 tv'tje moet dan ook maar gelijk een upgrade krijgen ey :wink:

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Mooie set, maar dat 4x3 tv'tje moet dan ook maar gelijk een upgrade krijgen ey :wink:
    Haha, dat zegt iedereen. Maar mijn voorkeur ligt bij audio. Ik besteed liever 1200 euro aan audio dan aan een nieuwe LCD, maar uiteindelijk komt die er wel.
    Ik heb een BB gehad, helaas overleden en mijn zwager had deze over (dat wijgerde ik dus niet).

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    Maar je sluit zon kabel dus aan op een normale stekkerdoos, dag (eventuele) voordelen ?
    Het mooiste zou zijn als je een apparte groep aanlegt voor HiFi en dit met afgeschermde kabel doet.
    Maar een deel van storing kan komen door magnetische velden waaraan stroomkabels bloot staan en die ze veroorzaken, deze zijn afgeschermd en hebben hier geen last van.
    Ach de looks zijn ook wel erg VET 8)
    Ikzelf heb al mijn componenten met belden kabel en Siltech stekers in een kemp stekerdoos zitten. Verschil is er zeker, vooral het hoog is natuurlijker geworden met een prachtig laag. Dat kreeg ik pas na twee weken inspelen en nadat ik de hoofd steker omdraaide! Een aparte groep neem ik niet, vind het wel mooi zo. Tja, helpt het? jazeker. Veel.. hmmnn dat niet. Het bekende puntje is het op de i. en dat voor vele honderden euri's. Tja ht kost een paar centen.... Maar ja, zeg nou zelf, het staat zo ontzettend lullig die standaard kabeltjes.... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Maar ja, zeg nou zelf, het staat zo ontzettend lullig die standaard kabeltjes.... :wink:
    Dat zowieso!! :wink: 8)

  21. #21

    Standaard

    Hehehe leuk die dikkertjes in de muur. Niet al te onzichtbaar afwerken hè Rob.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Hehehe leuk die dikkertjes in de muur. Niet al te onzichtbaar afwerken hè Rob.
    Naast mijn tv staat mijn stekkerblok, waar mijn Lapp en deze Pirelli kabel gebroederlijk naast elkaar staan. Dus wel een beetje in het zicht. Dat is mijn speaker kabel ook, die snake skins maken het toch wel helemaal af en het aankijken waard!

    Mijn vader was zondag even langsgekomen en vroeg zich af wat voor kabels dat waren. Mijn vader heeft v.d. Hul, maar vond de Xindak wel ERG mooi.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    En is de verhouding vooruitgang/prijs goed genoeg?
    Objectief gezien had ik mijn geld beter kunnen steken in andere speakerkabels (die zijn nu al top) of nog beter in andere speakers.
    Het oog wil ook wat en daarom zijn dit fijne kabels en ik wilde het ook eens proberen met andere powercables.
    Een v.d. Hul mainstream vond ik ook even te duur voor een experimentje als deze. :wink:

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Mooie set, maar dat 4x3 tv'tje moet dan ook maar gelijk een upgrade krijgen ey :wink:
    Haha, dat zegt iedereen. Maar mijn voorkeur ligt bij audio. Ik besteed liever 1200 euro aan audio dan aan een nieuwe LCD, maar uiteindelijk komt die er wel.
    Ik heb een BB gehad, helaas overleden en mijn zwager had deze over (dat wijgerde ik dus niet).
    Ik heb straks wel een leuke projector voor een mooi prijsje te koop. Wil je nooit meer anders..... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Erg mooie foto,s...........

Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •