De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: Profanity filter

  1. #1

    Standaard Profanity filter

    Kan het woordje k a n k e r uit het profanity filter gehaald worden? Ik snap wel dat het zinvol is om scheldwoorden te blokkeren maar ik zie zo vaak dat dit woord tijdens een serieus bedoeld topic weggefilterd wordt (nu ook weer in het RIP-topic) dat ik denk dat het voor dit specifieke woord misschien overbodig is.

  2. #2

    Standaard

    Inderdaad, ik vind het heel onrespectvol dat we in de RIP topic altijd k*nker of iets dergelijks moeten zetten.
    Moest het niet lukken kunnen we het natuurlijk altijd vervangen door "overleden aan een tumor" ofzoiets :/
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  3. #3

    Standaard

    Aan jullie verzoek is voldaan. Indien het misbruikt wordt zullen we het woord opnieuw toevoegen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Everaardt
    Aan jullie verzoek is voldaan. Indien het misbruikt wordt zullen we het woord opnieuw toevoegen.
    Misschien kun je dan beter iets aan de misbruikers doen.... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Everaardt
    Aan jullie verzoek is voldaan. Indien het misbruikt wordt zullen we het woord opnieuw toevoegen.
    Cool! Bedankt.

  6. #6

    Standaard

    Van ons zal je geen klachten hebben
    (Belgen gebruiken het toch niet als vloekwoord )
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman
    (Belgen gebruiken het toch niet als vloekwoord )
    Ik heb toch ook de indruk dat er gevoelsmatig een verschil is dat aan het woord wordt toebedicht in Vlaanderen vs. Nederland. Het k-woord wordt bij ons zelden tot nooit als scheldwoord gebruikt, en dient eigenlijk enkel alleen om over de ziekte in kwestie te praten.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Wij gebruiken allerlei ziektes om ons ongenoegen over of de zwaarte van een situatie te illustreren. Eerst waren dit alleen ziektes die alleen in de vorige eeuw en in de derde wereld nog voorkwamen, later kwam daar inderdaad het k-woord bij. Ik maak me zelf ook nog al eens schuldig aan het gebruik ervan, dit heeft echter niets met de ziekte van doen.

  9. #9

    Standaard

    In Den Haag weten ze wel raad met dat scheldwoord!
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  10. #10

    Standaard

    Heeft het misschien iets met het strengere calvinisme te maken? Het standaard scheldwoord zeker rond het Antwerpse is "Godverdoeme" met allerlei varianten daarop "Dju" is eigenlijk een verbasterde Franse vorm, zal waaschijnlijk een krachtterm geweest zijn voor mensen die dachten dat ze wat beter waren...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    "Dju" is eigenlijk een verbasterde Franse vorm, zal waaschijnlijk een krachtterm geweest zijn voor mensen die dachten dat ze wat beter waren...
    Beter waren? Ik denk eerder dat, aangezien België voor de helft Franstalig is, het gewoon onbewust is overgenomen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Beter waren? Ik denk eerder dat, aangezien België voor de helft Franstalig is, het gewoon onbewust is overgenomen.
    Dat gebeurt ook wel, maar in bepaalde Belgische badplaatsen zijn er mensen die menen dat ze sociaal een stukje hoger staan op de ladder als ze onder elkaar Frans spreken.

    Maar die vallen nogal eens door de mand omdat ze dan eigenlijk geen Frans kennen. "Nous sommes allées vers le Lippenslaan et nous avons acheté un beau débardeurken in't maauv".
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Wees blij dat je niet in Rotterdam woont, hier is dat K woord normaal bij veel mensen

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Wees blij dat je niet in Rotterdam woont, hier is dat K woord normaal bij veel mensen
    In welke zin bedoel je "normaal"? Als altijd wederkerend scheldwoord?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Wees blij dat je niet in Rotterdam woont, hier is dat K woord normaal bij veel mensen
    In welke zin bedoel je "normaal"? Als altijd wederkerend scheldwoord?
    Het is dan geen scheldwoord

  16. #16

    Standaard

    Dan snap ik 'm effe niet vrees ik... never mind.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Het is dan een uiting over de zwaarte van een situatie, net zoals ter!ing, tyfus, of allememaggies.

  18. #18

    Standaard

    Is het er opnieuw aan toegevoegd? Ik heb namelijk een bericht geplaatst in de overlijdensberichtenthread, en het is opnieuw gecensureerd...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  19. #19

    Standaard

    kanker

    ja dus...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •