Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 362 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mijn eerste HT-combinatie: Marantz SR5600 & B&W 602

    Hallo mensen,

    Net als een andere lopend topic heb ook ik slechts een beperkt budget (afstuderende student :wink: )

    Ik ben van plan om mijn eerste echt serieuze ht-set aan te schaffen en het begin is er al (lg 32inch lcd-tv). Nu zoek ik nog een receiver voor 5.1 geluid + 5.1 speakerset. Ik ben tegen het volgende aangelopen:

    JVC RX-DV31


    Deze kan kopen voor 225,- De verkoper beweert dat de nieuwprijs vele malen hoger ligt dus lijkt erg aantrekkelijk.

    Dan een gevoelig onderwerp (heb al meer gelezen op dit forum ), de speakers. Nogmaals het mag geen bakken met geld kosten dus ik kom eigenlijk uit bij Eltax. In verscheidene topics worden die toch wel aangeraden prijs/prestatie gezien.

    Ik kom op dit:
    Summit speakerset met 120 watt subwoofer


    En daar vraagt de verkoper 390,- voor inc. een actieve 120watt subwoofer.

    Het hoeft geen grote ruimte te vullen en ik stel geen torenhoge eisen. Mijn vader heeft beneden een 3000,- kostende B&W 5.1 600 serie staan dus ik weet wel ongeveer wat goed geluid is. Dat niveau is momenteel even niet haalbaar voor mij dus ik dacht: dan maar goedkoper beginnen.

    Wat vinden jullie hiervan?

    Eventueel kan ik nog een bod doen op deze receiver:
    Pioneer VSX-D812


    Maar die is nog eens 75,- duurder en ik zit eigenlijk al over mijn budget heen. Of denken jullie dat die veel beter zal klinken dan de eerder genoemde JVC?

    Alvast bedankt voor de hulp.

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik zal dat zeker wel voor de Pioneer gaan omdat je hier ook meer aan heb bij het upgraden.

  3. #3

    Standaard

    Pioneer is wel een merk dat in kwaliteit boven JVC staat...dus als ik jou was zou ik voor Pioneer gaan . Kijk anders eens naar pioneer versterkers op conrad.nl, daar staan er ook een paar van 200-300 euro.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  4. #4

    Standaard

    Persoonlijk zou ik de JVC laten staan, de Pioneer lijkt me echt niet slecht, maar wil je die gebruikt kopen

    Persoonlijk zou ik voor nieuw gaan, en met jouw budget van €300,-- zou ik voor deze gaan:

    http://www.kieskeurig.nl/product/35D...7A00383E95.htm

    Over je speakers kan ik geen mening geven, ik ken ze niet, heb je al een DVD speler
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ik zou in ieder geval de JVC ook laten staan. Een marantz is geloof ik ook mooi met Eltax, en die zijn ook al voor een mooi prijsje te krijgen de instap modellen.

    edit
    Turn around and feel the vibe.....

  6. #6

    Standaard

    Een mooi Marantzje SR4600 ofzo kan ook lekker klinken i.c.m. met deze spreakér set.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Persoonlijk zou ik de JVC laten staan, de Pioneer lijkt me echt niet slecht, maar wil je die gebruikt kopen

    Persoonlijk zou ik voor nieuw gaan, en met jouw budget van €300,-- zou ik voor deze gaan:

    http://www.kieskeurig.nl/product/35D...7A00383E95.htm

    Over je speakers kan ik geen mening geven, ik ken ze niet, heb je al een DVD speler
    Drie mensen die allemaal de JVC laten staan. Bevestigt mijn eigen gevoelens ook dus ik weet wel genoeg. De Pioneer is overigens niet gebruikt maar nieuw in doos met garantiebewijs. Ik heb een beetje gezocht maar de nieuwprijs van de Pioneer lijkt ook veel hoger te liggen dan de 300,- die ik ervoor moet betalen. Ik zag zelfs prijzen tegen de 700,- aan! Kan dit kloppen of zouden het oude prijzen zijn geweest?

    Dus dan is de vraag: De Pioneer of de Denon die jij adviseert?

    DVD speler heb ik al.

    Wat betreft de speakers. Is 325,- een goede prijs? Volgens mij kost die speakerset 199,- en dat is dan 5.0 . De subwoofer kost 189,- dus dan kom ik op 389,- ...moet nog wel wat afkunnen dus

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Een mooi Marantzje SR4600 ofzo kan ook lekker klinken i.c.m. met deze spreakér set.
    Die gaat alweer richting de 400,-
    Die zou ik dan misschien ergens gebruikt op de kop moeten tikken. Bedankt voor de tip.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Een mooi Marantzje SR4600 ofzo kan ook lekker klinken i.c.m. met deze spreakér set.
    Die gaat alweer richting de 400,-
    Die zou ik dan misschien ergens gebruikt op de kop moeten tikken. Bedankt voor de tip.
    Nee hoor, bij Correct in R'dam: € 279,00 incl. BTW,
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Nee hoor, bij Correct in R'dam: € 279,00 incl. BTW,
    Dan staat die niet op de website zeker?

    http://www1.correct.com/klantsoort.p...bc9d559b14d7d3

    Als je daar kijkt kan ik alleen de SR 4320 vinden voor 269,-

  11. #11

    Standaard

    ik zat nog even te denken over de speaker opstelling. Wat als ik nu eerst gewoon een goede receiver koop (de Pioneer, Marant of Denon) en dan er eerst twee kwalitatief betere speakers op aansluit ipv de 5.1 budget set voor 325,-
    Een receiver kun je toch gewoon op 2.0 stereo aansluiten? Ok ok, het is eerst even overkill maar als m'n budget straks wat groter is kan ik er nog een center, rears en sub bij kopen. Tot die tijd klinkt 2.0 ook goed genoeg.

    Wat te denken van dit?

    Mission M33-i


    En dat later aan te vullen met 2 M32's


    Dit moet toch beter klinken dan de Eltax speakers, of niet dan( let even niet op de kleuren)?

  12. #12

    Standaard

    Op zich goed bedacht. Maar geluid is compleet smaak afhankelijk. Misschien vind je die eltax speakers wel veel mooier klinken icm een van de gekozen recievers, dan de missions. ik zou zeggen lekker gaan luisteren, en wat ik zelf altijd doe. Veel lezen, kijken wat andere mensen combineren en vooral waarom! Probeer een soort van voorselectie te maken, en ga dan de verschillen luisteren!
    Turn around and feel the vibe.....

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Op zich goed bedacht. Maar geluid is compleet smaak afhankelijk. Misschien vind je die eltax speakers wel veel mooier klinken icm een van de gekozen recievers, dan de missions. ik zou zeggen lekker gaan luisteren, en wat ik zelf altijd doe. Veel lezen, kijken wat andere mensen combineren en vooral waarom! Probeer een soort van voorselectie te maken, en ga dan de verschillen luisteren!
    Dat begrijp ik. Maar er bestaat natuurlijk ook zoiets als kwaliteit toch? Voor een vergelijkbare 5.1 Mission speakerset betaal je al snel het dubbele. Daar komt bij dat Mission toch wel wat hoger aangeschreven staat dan Eltax. Maar je hebt gelijk, misschien vind ik de Eltax speakers al goed genoeg klinken en ben voor 325,- klaar

    Probleem is dat ik hier in de buurt niet echt dat soort opstellingen kan beluisteren. In de buurt van Leeuwarden is dat.
    Bedankt voor de ondersteuning dusver.

  14. #14

    Standaard

    Deze Missions zijn erg leuk voor een beperkt budget!

  15. #15

    Standaard

    Dat dacht ik dus ook al. Nu nog de juiste receiver vinden en dan ben ik volgens mij wel tevreden

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek

    Persoonlijk zou ik voor nieuw gaan
    Nieuw is mooi inderdaad 8)

    Maar als ik slechts 300 euro voor een receiver op kan hoesten zou ik toch zeker ook naar een goede 2e hands receiver van een ht liefhebber gaan kijken die nieuw vaak vele malen duurder was. Ikzelf kijk zelfs bij een budget van een aantal duizenden euro's nog of er iets interessants op het internet staat. Als je goed kontakt legt met de aanbieder en een avond (of zelfs een aantal keren) er naar kunt kijken en luisteren, serienummers, aankoop bewijzen voorhanden zijn enz. enz. zie ik het probleem niet hoor.... zelf nog nooit problemen gehad als je goed oplet.... :wink:

    Zo had ik een Pioneer vsx908rds ooit gekocht nieuw voor fl 3500.--. Deze is na 5 gebruikers jaren tip top de deur uit gegaan voor € 250.-- !! Dan ben je toch gek als je een receiver nieuw voor 300 euro gaat kopen want ondanks de leeftijd speelt zo'n 908 (die kan nog jaaaaren mee hoor) elke receiver voor 300 euro er met gemak nog steeds uit.... Wie niet veel heeft moet slim zijn lijkt mij... Zo krijg je voor een leuk bedrag toch een set die zijn mannetje kan staan...

    Ik kijk tegenwoordig goed uit als ik wil upgraden. Als er 2e hands wat moois te koop staat en het is vertrouwd zal ik het echt niet laten. Je kunt zoooveeel geld besparen he.... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder

    Nieuw is mooi inderdaad 8)

    Maar als ik slechts 300 euro voor een receiver op kan hoesten zou ik toch zeker ook naar een goede 2e hands receiver van een ht liefhebber gaan kijken die nieuw vaak vele malen duurder was. Ikzelf kijk zelfs bij een budget van een aantal duizenden euro's nog of er iets interessants op het internet staat. Als je goed kontakt legt met de aanbieder en een avond (of zelfs een aantal keren) er naar kunt kijken en luisteren, serienummers, aankoop bewijzen voorhanden zijn enz. enz. zie ik het probleem niet hoor.... zelf nog nooit problemen gehad als je goed oplet.... :wink:

    Zo had ik een Pioneer vsx908rds ooit gekocht nieuw voor fl 3500.--. Deze is na 5 gebruikers jaren tip top de deur uit gegaan voor € 250.-- !! Dan ben je toch gek als je een receiver nieuw voor 300 euro gaat kopen want ondanks de leeftijd speelt zo'n 908 (die kan nog jaaaaren mee hoor) elke receiver voor 300 euro er met gemak nog steeds uit.... Wie niet veel heeft moet slim zijn lijkt mij... Zo krijg je voor een leuk bedrag toch een set die zijn mannetje kan staan...

    Ik kijk tegenwoordig goed uit als ik wil upgraden. Als er 2e hands wat moois te koop staat en het is vertrouwd zal ik het echt niet laten. Je kunt zoooveeel geld besparen he.... :wink:
    Hij zei natuurlijk het woord 'persoonlijk'. Maar ik geef je 100% gelijk. Ik zou het ook wel aandurven maar kom eigenlijk niet zovaak iets tegen. De techniek staat natuurlijk niet stil dus wat ooit nieuw en duur was hoeft toch niet per definitie beter te zijn dan iets wat nieuw is en misschien doorontwikkeld?
    De verkoper van de Pioneer in mijn startpost zegt namelijk dat de Pioneer nieuw rond de 700,- kost. Heb dat ook opgezocht en inderdaad de prijzen die ik dan nog tegenkom zijn rond de 700,- Dan lijkt 300,- geen gekke prijs maar vraag ik me toch af of een Denon receiver van +- 300,- beter te noemen is.
    Decisions decisions...ik ben er nog niet uit dus ik blijf even rustig afwachten of er wat leuks voorbij komt.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder

    Nieuw is mooi inderdaad 8)

    Maar als ik slechts 300 euro voor een receiver op kan hoesten zou ik toch zeker ook naar een goede 2e hands receiver van een ht liefhebber gaan kijken die nieuw vaak vele malen duurder was. Ikzelf kijk zelfs bij een budget van een aantal duizenden euro's nog of er iets interessants op het internet staat. Als je goed kontakt legt met de aanbieder en een avond (of zelfs een aantal keren) er naar kunt kijken en luisteren, serienummers, aankoop bewijzen voorhanden zijn enz. enz. zie ik het probleem niet hoor.... zelf nog nooit problemen gehad als je goed oplet.... :wink:

    Zo had ik een Pioneer vsx908rds ooit gekocht nieuw voor fl 3500.--. Deze is na 5 gebruikers jaren tip top de deur uit gegaan voor € 250.-- !! Dan ben je toch gek als je een receiver nieuw voor 300 euro gaat kopen want ondanks de leeftijd speelt zo'n 908 (die kan nog jaaaaren mee hoor) elke receiver voor 300 euro er met gemak nog steeds uit.... Wie niet veel heeft moet slim zijn lijkt mij... Zo krijg je voor een leuk bedrag toch een set die zijn mannetje kan staan...

    Ik kijk tegenwoordig goed uit als ik wil upgraden. Als er 2e hands wat moois te koop staat en het is vertrouwd zal ik het echt niet laten. Je kunt zoooveeel geld besparen he.... :wink:
    Hij zei natuurlijk het woord 'persoonlijk'. Maar ik geef je 100% gelijk. Ik zou het ook wel aandurven maar kom eigenlijk niet zovaak iets tegen. De techniek staat natuurlijk niet stil dus wat ooit nieuw en duur was hoeft toch niet per definitie beter te zijn dan iets wat nieuw is en misschien doorontwikkeld?
    De verkoper van de Pioneer in mijn startpost zegt namelijk dat de Pioneer nieuw rond de 700,- kost. Heb dat ook opgezocht en inderdaad de prijzen die ik dan nog tegenkom zijn rond de 700,- Dan lijkt 300,- geen gekke prijs maar vraag ik me toch af of een Denon receiver van +- 300,- beter te noemen is.
    Decisions decisions...ik ben er nog niet uit dus ik blijf even rustig afwachten of er wat leuks voorbij komt.
    Niemand zei dat het uitzoeken van apparatuur gemakkelijk is :wink:

    Natuurlijk is dat aanbod van die Pioneer mooi, maar bedenk wel dat je als klant nooit zomaar korting krijgt. Daar is altijd een reden voor... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Natuurlijk is dat aanbod van die Pioneer mooi, maar bedenk wel dat je als klant nooit zomaar korting krijgt. Daar is altijd een reden voor... :wink:
    dat is waar, maar die reden is niet altijd eentje om 'm dan maar te laten staan.
    Zo heb ik wel eens mooie stereo-spullen gekocht voor 30% van de prijs (d.w.z. 70% korting) omdat het model 2 maanden eerder uit de folder gehaald is.
    Een korting kan ook gewoon een lokkertje zijn. Etalage/showroommodellen gaan soms ook voor belachelijke prijzen weg.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder

    Natuurlijk is dat aanbod van die Pioneer mooi, maar bedenk wel dat je als klant nooit zomaar korting krijgt. Daar is altijd een reden voor... :wink:
    Ook dat klopt. Ik was niet de enige die het voor die prijs kon krijgen. Hij gaf ook de reden aan waarom het spul zoveel goedkoper was, verder niks aparts aan.

    Er is super veel keuze maar ik heb het gevoel dat ik eigenlijk nooit de verkeerde keuze kan maken want echt slecht spul is er bijna niet meer te koop. Of je moet echt rotzooi aanschaffen

  21. #21

    Standaard

    De Tip:
    wacht even op de uitverkoop, maar ga wel vast her en der luisteren naar diverse merken receivers op diverse merken speakers. Zo ontdek je welke "sound' jij het mooist vindt en waarvoor je dus het beste kunt gaan shoppen.

    Tweedehands is inderdaad ook een goede optie, vooral als de apparatuur op zich al iets ouder is, is de prijs vaak al enorm gezakt terwijl de kwaliteit dat niet is (zie voorbeeld Albert).

    Mission maakt zeer goede luidsprekers voor het geld en is zeker geen miskoop. Op diverse forums wordt ook apparatuur te koop aangeboden, snuffel daar eens wat rond. Ook marktplaats of ebay kan een optie zijn, maar op forums heb je eigenlijk alleen maar liefhebbers en die zullen hun apparatuur vaak goed behandeld hebben, dat is een groot pluspunt tov marktplaats/ebay.

    Suk6 in ieder geval.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder

    Natuurlijk is dat aanbod van die Pioneer mooi, maar bedenk wel dat je als klant nooit zomaar korting krijgt. Daar is altijd een reden voor... :wink:
    Ook dat klopt. Ik was niet de enige die het voor die prijs kon krijgen. Hij gaf ook de reden aan waarom het spul zoveel goedkoper was, verder niks aparts aan.

    Er is super veel keuze maar ik heb het gevoel dat ik eigenlijk nooit de verkeerde keuze kan maken want echt slecht spul is er bijna niet meer te koop. Of je moet echt rotzooi aanschaffen
    Als je iets van een gerenomeerd merk koopt is het vaak wel goed inderdaad, dan heb je het meer over persoonlijke voorkeuren. Ik wilde eigelijk alleen maar aangeven dat je goed moet kijken en zeker 2e hands niet moet uitsluiten. Je wilt tenslotte maximaal genieten en je kunt het maar een keer uitgeven..... maar makkelijk is het allerminst.... ik breek mij ook regelmatig het hoofd, heb slapeloze nachten, zweet in de handen om tot een goede aanschaf te komen.... pffff 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder

    Als je iets van een gerenomeerd merk koopt is het vaak wel goed inderdaad, dan heb je het meer over persoonlijke voorkeuren. Ik wilde eigelijk alleen maar aangeven dat je goed moet kijken en zeker 2e hands niet moet uitsluiten. Je wilt tenslotte maximaal genieten en je kunt het maar een keer uitgeven..... maar makkelijk is het allerminst.... ik breek mij ook regelmatig het hoofd, heb slapeloze nachten, zweet in de handen om tot een goede aanschaf te komen.... pffff 8)
    hahah is het zo erg Albert?

    Ik overweeg zeker goede 2dehands apperatuur maar ben gewoon afhankelijk van het aanbod. Wil er ook geen 150kilometer voor rijden tenzij het een super aanbieding is. Ik kwam bijvoorbeeld die M33i's al tegen voor 250,- maar dan moet ik wel een rot end rijden, wat sowieso benzine kost, en dan waren ze zwart en gebruikt. Een webshop bied ze nieuw aan voor 132,- per stuk en 20,- voor het bezorgen en dan heb ik ze ook nog in de kleur die ik wil (hout). Dat is gewoon niet interessant en helaas is er hier in het noorden (friesland) niet echt super veel aanbod

  24. #24

    Standaard

    Peter,

    Kiezen is altijd moeilijk, uiteindelijk ben jezelf degene die de keuzes maakt, dat kan soms heel moeilijk zijn, het is met dit soort spul, de hoeveelheid pijn die je beurs kan verdragen :wink:

    Ik heb gelezen in de berichten dat je al wat op de hoogte bent, en ook de ontwikkelingen in de gaten houd 8) , en inderdaad, om een voorbeeld te noemen, neem nou eens een LCD scherm van een jaar geleden, heel erg duur en bagger beeld. Nu een jaar later, bijna voor de helft van de prijs/groter en sneller en beter van kwaliteit....... dit vergelijk gaat met versterkers/receivers niet helemaal op, maar er zit een kern van waarheid in. Bij Denon heb ik tot op heden het gevoel dat zij ook bij de wat "lichtere" modellen goede kwaliteit leveren, dit kan ik bij een merk als H&K niet zeggen, daar zijn de instapmodellen van een plastic gehalte waar je niet vrolijk van wordt. Van die modellen die zweven op de merknaam.....

    Peter, gewoon even rustig blijven, proberen wat te luisteren te krijgen, en als je je gevoel en verstand erbij houdt, lijk je mij wel iemand die tot een verstandig besluit kan komen, en als je momenteel ziet wat Pioneer met z'n autoradio's doet...

    We zijn nieuwsgierig naar wat het gaat worden en wat je redenen zijn voor juist die keuze die je uiteindelijk hebt gemaakt....

    BTW, je kunt best gaan voor een optie met 2 hoogwaardige speakers... , maar dan kost 1 speaker al snel meer dan je nu voor je hele 5.1 set kwijt bent.( wederom persoonlijk :wink: , ik zou gaan voor je set, en van daaruit gaan uitbreiden naar nieuwe fronts, dan een sub, dan een center en dan een paar rears....., gedurende de gehele update kun je genieten van 5.1, en sparen/upgraden in een tempo dat jezelf/de omstandigheden bepaald) Het sub center verhaal mag je nog omdraaien, is iets geheel persoonlijks en hangt ook af van de sub die je op dat moment gebruikt...
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Peter, je gedachten en mogelijkheden zoals je diezelf al in gedachten heb zijn helemaal niet verkeerd om te beginnen.
    Eltax is opzich niet slecht om mee te starten, ik denk zelfs dat je er geen Mission voor in de plaats hoef te nemen.

    De andere optie om twee goede fronts te nemen (budget eigenlijk te laag maargoed) en later uit te breiden is zeker ook niet slecht.
    Daarnaast is 2de hands zeker een goede optie maar zoals jezelf al aangeeft zit je met de afstand.

    Hoe dan ook, gelukkig zit jezelf ook al in de goede richting zoals je het nu allemaal bekijkt. :wink:

Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •