Pagina 3 van 15 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 362 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Snel plaatsen die foto's. Enne genieten maar!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  2. #52

    Standaard

    Eerst even 2 foto's van mijn eigen HT-hoekje (laat ik het zo maar noemen ). Ik heb dus nog een bagger versterker (oud yamaha beestje) en die wordt op korte termijn vervangen door een goede receiver. Daarna ga ik verder mijn speakers uit te breiden naar een waardige 5.1 opstelling (of misschien voorlopig 5.0). Ik denk dat ik eerst de 602's als fronts ga gebruiken en voor de rears probeer ik een paar 601's op de kop te tikken. Dan een B&W Center en daarna een HDMI dvdspeler.

    Ondertussen zoek ik een baan (bijna afgestudeerd) en dan opzoek naar een andere kamer (appartement of huis, dat weet ik nog niet) want m'n slaapkamer is niet het meest geschikt voor een echt HT-kamer. De kamer heeft een beetje een vreemde indeling met een paar gekke hoeken.

    Ik zal binnenkort de set van m'n vader eens fotograferen met de 604's en 603's etc.

    Let even niet op de opstelling want ik heb ze vanmiddag snel even aangesloten en er is verder nog niks definitiefs. Het geluid is zeer teleurstellend als ik het vergelijk met de situatie waarin de eerst speelden. Met een goede receiver verwacht ik er veel meer uit te halen



  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    (beluisterd in MM Leeuwarden).
    Hmm... da's niet helemaal optimaal luisteren naar mijn idee.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    (...)Het geluid is zeer teleurstellend als ik het vergelijk met de situatie waarin de eerst speelden. Met een goede receiver verwacht ik er veel meer uit te halen
    Tsja, da's ook een beetje appels met peren vergelijken.
    De opstelling van je Pa is natuurlijk wel wat 'voller' zullen we maar zeggen. Je gaf zelf al aan hoe groot het verschil tussen de 603 en 604 was ...

    Een goede receiver zal zeker schelen, maar -misschien nog wel meer- een goede opstelling. Denk daarbij ook aan acoustische eigenschappen van je kamer (gordijnen, vloerbedekking).

    [spoiler:736da3b191]toch verwacht ik dat je al snel zult willen gaan aan een paar steviger fronts zodat deze weer als rears hun werk kunnen doen. -zucht- upgrade-virus[/spoiler:736da3b191]
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    (beluisterd in MM Leeuwarden).
    Hmm... da's niet helemaal optimaal luisteren naar mijn idee.
    Ach..nee het is misschien niet optimaal maar ik weet niet of je de MM in Leeuwarden kent maar daar is wel een speciale hoek ingericht voor de wat duurdere audio onderdelen. Je staat dus niet in zo'n grote hal tussen alle mensen zoals de meeste MM zijn ingedeeld. Maar het is inderdaad niet optimaal maar het geeft je wel een indruk hoe het klinkt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    (...)Het geluid is zeer teleurstellend als ik het vergelijk met de situatie waarin de eerst speelden. Met een goede receiver verwacht ik er veel meer uit te halen
    Tsja, da's ook een beetje appels met peren vergelijken.
    De opstelling van je Pa is natuurlijk wel wat 'voller' zullen we maar zeggen. Je gaf zelf al aan hoe groot het verschil tussen de 603 en 604 was ...

    Een goede receiver zal zeker schelen, maar -misschien nog wel meer- een goede opstelling. Denk daarbij ook aan acoustische eigenschappen van je kamer (gordijnen, vloerbedekking).

    [spoiler:ee1c38bdf0]toch verwacht ik dat je al snel zult willen gaan aan een paar steviger fronts zodat deze weer als rears hun werk kunnen doen. -zucht- upgrade-virus[/spoiler:ee1c38bdf0]
    Ja ik weet dat de vergelijking niet op gaat maar ik wou alleen aangeven dat ik weet dat er veeeel meer uit te halen valt dan wat ik nu hoor.
    Haha ja ik heb dat upgrade virus nu al maar of ik voor grotere fronts ga weet ik eigenlijk niet. Als je ziet wat ik eerst in gedachten had en wat ik nu in m'n hoofd heb zal het wel voldoen. Van Eltax speakers naar een B&W set met 6xx speakers is volgens mij al een aardige vooruitgang

    Ik denk dat een receiver eerst veel meer verschil gaat maken dan de accoustische eigenschappen van mijn kamer. Nogmaals, die Yamaha versterker is veels te licht en oud om een fatsoenlijk geluid uit de speakers te krijgen. Het klinkt opzich wel aardig maar een goede receiver trekt daar veel meer uit dus ik denk dat dat op dit moment een grotere vooruitgang is dan gordijnen of vloerbedekking

  5. #55

    Standaard

    Ik ken de MM Leeuwarden en hoe alles daar staat en gaat. Sorry, maar met al die herry om je heen, hoe kun je dan de luidsprekers goed beluisteren? elke detail wordt overschalt door reclame, andere sets enz...

    Nee, de optimale manier is bij een goede hifi boer en nog beter, thuis!!. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Ik ken de MM Leeuwarden en hoe alles daar staat en gaat. Sorry, maar met al die herry om je heen, hoe kun je dan de luidsprekers goed beluisteren? elke detail wordt overschalt door reclame, andere sets enz...

    Nee, de optimale manier is bij een goede hifi boer en nog beter, thuis!!. :wink:
    sjeeeeh :P jullie willen mij niet geloven he??? Dat valt echt wel wat mee! Die luisterhoek zit letterlijk in een hoek van de mediamarkt en die reclames die jij hoort heb ik daar nooit gehoord! Andere sets kan namelijk niet als je expliciet vraagt naar een bepaalde combinatie wat ik dus gedaan heb. De verkoper had daar zo'n speciaal kastje waardoor hij alleen datgene laat horen wat jij wilt horen. Ik heb toen in m'n eentje (het was een rustige ochtend) naar een aantal receiver - speaker combinaties geluisterd en hoorde toch echt alleen dat wat ik wou horen.

    Ik weet wel dat je bij een hifiboer nog wat meer rust krijgt en thuis natuurlijk al helemaal maar ik kan moeilijk die speakers mee naar huis nemen. Ik heb daar gewoon lekker geluisterd dus geloof me nu maar haha

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Ik ken de MM Leeuwarden en hoe alles daar staat en gaat. Sorry, maar met al die herry om je heen, hoe kun je dan de luidsprekers goed beluisteren? elke detail wordt overschalt door reclame, andere sets enz...

    Nee, de optimale manier is bij een goede hifi boer en nog beter, thuis!!. :wink:
    sjeeeeh :P jullie willen mij niet geloven he??? Dat valt echt wel wat mee! Die luisterhoek zit letterlijk in een hoek van de mediamarkt en die reclames die jij hoort heb ik daar nooit gehoord! Andere sets kan namelijk niet als je expliciet vraagt naar een bepaalde combinatie wat ik dus gedaan heb. De verkoper had daar zo'n speciaal kastje waardoor hij alleen datgene laat horen wat jij wilt horen. Ik heb toen in m'n eentje (het was een rustige ochtend) naar een aantal receiver - speaker combinaties geluisterd en hoorde toch echt alleen dat wat ik wou horen.

    Ik weet wel dat je bij een hifiboer nog wat meer rust krijgt en thuis natuurlijk al helemaal maar ik kan moeilijk die speakers mee naar huis nemen. Ik heb daar gewoon lekker geluisterd dus geloof me nu maar haha
    Het is niet een kwestie van niet geloven, maar ik kom zelf regelmatig bij de MM in Leeuwarden en vind dat je daar niet optimaal kunt luisteren. En wat betreft thuis uitproberen, dit kun je bij een speciaal zaak juist vaak wel. Maar wie ben ik om jou tegen te spreken? Als jij vind dat je wel alles goed kan luisteren bij de MM en tevreden bent dan is het toch prima? :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Het is niet een kwestie van niet geloven, maar ik kom zelf regelmatig bij de MM in Leeuwarden en vind dat je daar niet optimaal kunt luisteren. En wat betreft thuis uitproberen, dit kun je bij een speciaal zaak juist vaak wel. Maar wie ben ik om jou tegen te spreken? Als jij vind dat je wel alles goed kan luisteren bij de MM en tevreden bent dan is het toch prima? :wink:
    ja precies, 2 verschillende meningen. Zo erg is het daar toch niet? Als het daar gewoon rustig is en er is niet teveel achtergrond geruis kun je heus wel een goede indruk krijgen van wat de speakers kunnen in combinatie met receiver X, dat kun je toch niet ontkennen? Het ging mij puur om een indruk te krijgen en dat kan daar wel.

    Anyway, lekker belangrijke discussie want ik heb ondertussen al een paar B&W speakers en dat klinkt al veel beter dan de Mordaunt Shorts die ik beluisterd heb in de Mediamarkt Komt ook nog eens bij dat de Mediamarkt veels te hoog geprijsd was want die audioafdeling loopt daar niet zo erg goed krijg ik het idee. Mensen gaan naar de MM om een kant en klaar setje met sattelietspeakers en veel minder om een duurdere en betere set.

  9. #59

    Standaard

    Schiet me nog wat te binnen. Aangezien jij bekend bent in de regio Friesland (Leeuwarden?!), kun jij mij dan audiozaak noemen waar ik rustig eens wat merken kan beluisteren maar waar je niet meteen de hoofdprijs hoeft te betalen? Eringa zit naar mijn beste weten niet meer in Leeuwarden en is failliet dus ik zou eigenlijk niet weten waar ik dan nog terecht kan voor de wat betere audioapparatuur.


  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Schiet me nog wat te binnen. Aangezien jij bekend bent in de regio Friesland (Leeuwarden?!), kun jij mij dan audiozaak noemen waar ik rustig eens wat merken kan beluisteren maar waar je niet meteen de hoofdprijs hoeft te betalen? Eringa zit naar mijn beste weten niet meer in Leeuwarden en is failliet dus ik zou eigenlijk niet weten waar ik dan nog terecht kan voor de wat betere audioapparatuur.

    Dan kom je uit bij Boelman en Co aan de Nieuwestad in Leeuwarden of Eringa geluid Groningen. Maar daar betaal je wel de hoofdprijs. Afdingen, no way. Emotionalaudio.nl in Zoetermeer heeft ook wel mooie aanbiedingen al zijn die desondanks aan de prijs. Luisteren daar is perfect, een mega woonkamer met mooi spul. wow! 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Schiet me nog wat te binnen. Aangezien jij bekend bent in de regio Friesland (Leeuwarden?!), kun jij mij dan audiozaak noemen waar ik rustig eens wat merken kan beluisteren maar waar je niet meteen de hoofdprijs hoeft te betalen? Eringa zit naar mijn beste weten niet meer in Leeuwarden en is failliet dus ik zou eigenlijk niet weten waar ik dan nog terecht kan voor de wat betere audioapparatuur.

    klik
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  12. #62

    Standaard

    Thanks! Nuttige links, bedankt mannen.

  13. #63

    Standaard

    double post, het forum leek te crashen dus iets te vaak op post gedrukt

  14. #64

    Standaard

    Ik heb m'n selectie inmiddels beperkt tot de volgende receivers.

    http://www.kieskeurig.nl/nl/product....2570FA0033C741

    Misschien zijn er nog wel alternatieven (Yamaha, Harman Kardon) maar je moet toch knopen doorhakken. Welke kunnen jullie mij adviseren in combinatie met mijn B&W speakers? Zijn er toevallig mensen hier die één van deze receivers heeft en daar B&W speakers aan heeft hangen?

    Gevoelsmatig voldoen ze alle 3 aan mijn eisen op dit moment. Kunnen jullie iets adviseren zonder te zeggen: Ga eens luisteren!

    Het eerste verschil is lijkt mij het uitgangsvermogen. B&W 600 serie zijn vrij krachtige speakers dus genoeg uitgangsvermogen is noodzakelijk. Maar de 80watt RMs van de Marantz zou toch ook genoeg moeten zijn.

  15. #65

    Standaard

    het forum lijkt langzaam te zijn en posts worden ook hier niet verwerkt.

  16. #66

    Standaard

    waar ik eerst binnen 2 dagen minstens 6 reacties had blijft het nu behoorlijk stil hier

  17. #67

    Standaard

    Het heeft even geduurd maar ik heb toch eindelijk een keuze weten maken. Dankzij een mooie aanbieding heb ik de Marantz SR5600 besteld en deze komt hopelijk eind deze week binnen. Dit hoort wel een lekkere combi te zijn met mijn B&W 602's en het is al weer meer dan waar ik in eerste instantie mee zou beginnen (zie historie van dit topic).

    Marantz SR5600


    Ik zal foto's posten als het geheel binnen is en uiteraard mijn bevindingen beschrijven.

    Wordt vervolgd

  18. #68

    Standaard

    Gefeli met je aankoop! :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #69

    Standaard

    Dat is inderdaad een hele fijne receiver hoor!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  20. #70

    Standaard

    Ja ik ben mede op jullie advies toch nog even wezen luisteren naar wat receivers en conclusie was dat Marantz gewoon erg fijn klinkt. Het 'warme' in het geluid spreekt mij erg aan. Ik kan dan nog wel verder kijken en wachten en wachten maar ik moet ergens beginnen. Ik zou in eerste instantie de 4600 kopen maar heb er toch nog wat extra centen bij gedaan voor de 5600.

    Nu hopen dat de receiver er +- vrijdag is Bezorgt TPG ook op zaterdags? Weet iemand dit? Ik heb het onder rembours laten versturen.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Kunnen jullie iets adviseren zonder te zeggen: Ga eens luisteren!
    nee

  22. #72

    Standaard

    Ik krijg wel post op zaterdag, maar of ze pakjes doen weet ik niet.
    Feli met je aankoop trouwens. Als je snel bent kun je meteen nog wat mooie kabels in de QED powerbuy meenemen, scheelt weer 29%!

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Kunnen jullie iets adviseren zonder te zeggen: Ga eens luisteren!
    nee
    hehe lol dan ben jij een slechte adviseur

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Ik krijg wel post op zaterdag, maar of ze pakjes doen weet ik niet.
    Feli met je aankoop trouwens. Als je snel bent kun je meteen nog wat mooie kabels in de QED powerbuy meenemen, scheelt weer 29%!
    Bedankt Edgar!

    Goeie tip van de powerbuy. Ik moet sowieso een optisch kabeltje tussen de dvd en receiver hebben. Even zoeken in die wirwar van kabels, welke is het?

    Deze? QUNEX OT (Optical) OT/1 1 mtr € 57,50

    Ik bedoel deze:


    [edit]
    oh wacht ik zag niet dat er een pagina 2 was op de QED website

    http://www.qed.co.uk/i149c197-158/QE...s/Qunex_OT.htm

    Dat moet hem zijn.


    Die komt dus op 40,- als ik het goed begrijp? (29% korting)

  25. #75

    Standaard

    Dat is idd een optische kabel, kosten inclusief korting van 29% 40.83 euro.
    je kunt hier je bestelling opgeven.

    Op de laatste pagina wordt het linkje naar een heel mooi en handig Excelsheet van Herjan gegeven, daarin kun je zien of je bestelling verwerkt is en of je geld is ontvangen.

    Je moet wel even opgeven of je de kabel bij iemand wilt ophalen of wilt laten opsturen. Bij opsturen komen er dan nog wel verzendkosten bij.

Pagina 3 van 15 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •