Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 163 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Guide+ via Eurosport (satelliet) + Sony RDR HX725 Recorder

    Hallo allemaal,
    Ik ben net nieuw hier, maar heb direkt al een vraag...
    Ik heb sinds een tijdje een Sony RDR HX725 Recorder (klasseapparaat!), en ontvang TV via de schotel ( Canaldigitaal)
    Ik kon tot voor kort prima via hostchannel TMF (kanaal 20) Guide+ ontvangen, maar dat stopt per 1 augustus. Het nieuwe hostchannel is Eurosport.
    Ik heb daarom zoals aangegeven wordt, m'n hele guide+ systeem opnieuw opgestart, nieuw hostchannel 16 (eurosport), opnieuw m'n postcode ingevoerd enz. enz.
    Alles wat ik ontvang, GEEN guide+ via eurosport....
    Zet ik um even terug naar TMF als host, Tataaa, weer guide+ info...

    Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben ????

  2. #2

    Standaard Re: Guide+ via Eurosport (satelliet)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rolf Havinga
    Hallo allemaal,
    Ik ben net nieuw hier, maar heb direkt al een vraag...
    Ik heb sinds een tijdje een Sony RDR HX725 Recorder (klasseapparaat!), en ontvang TV via de schotel ( Canaldigitaal)
    Ik kon tot voor kort prima via hostchannel TMF (kanaal 20) Guide+ ontvangen, maar dat stopt per 1 augustus. Het nieuwe hostchannel is Eurosport.
    Ik heb daarom zoals aangegeven wordt, m'n hele guide+ systeem opnieuw opgestart, nieuw hostchannel 16 (eurosport), opnieuw m'n postcode ingevoerd enz. enz.
    Alles wat ik ontvang, GEEN guide+ via eurosport....
    Zet ik um even terug naar TMF als host, Tataaa, weer guide+ info...

    Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben ????
    Ja, ik heb dat probleem ook!

    Sinds kort schakelt mijn Philips DVDR725 mijn satelliet ontvanger ook naar Eurosport om de gegevens op te halen.

    Voorheen zond Eurosport via de Astra satelliet geen nederlandse G+ gegevens uit, volgens de zendertabel op de site van Gemstar nu wel.
    (http://www.europe.guideplus.com/En/h...tchannels.html)

    Mooi niet dus dat er via Eurosport gegevens binnenkomen, ik heb tijdelijk in de zendertabel het kanaal van TMF ingevoerd bij Eurosport

    Ik heb dit bij Philips gemeld, maar die verwijzen mij naar bovenstaande site.

    Morgen ga ik weer met Philips contact opnemen, misschien dat ik ze toch nog kan overtuigen dat het echt niet werkt.

  3. #3

    Standaard

    Dag WdK,
    Dank je voor je antwoord, ik dacht al dat ik de enige was met dit probleem....
    Misschien volgt de rest wel als ze terug komen van vakantie...D'r zullen toch meer Guide + gebruikers zijn die via de schotel ontvangen...

    Ik ben ook weer aan het Guide plussen via TMF en dat gaat (nog steeds) goed, voor zolang als het duurt..

    Hou je me even op de hoogte als je wat meer weet van Philips? Misschien moet ik dan ook nog met Sony in de slag.

    Vooral vervelend dat er geen e-mailadres of contactadres is op de Guide+ site om dit soort vragen te stellen

  4. #4

    Standaard

    Zijn er mensen die op dit helemaal geen Guide + hebben? Mijn Philips heeft op dit moment helemaal geen Guide +.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Exxon
    Zijn er mensen die op dit helemaal geen Guide + hebben? Mijn Philips heeft op dit moment helemaal geen Guide +.
    Ik kan me voorstellen dat er inmiddels mensen zijn die geen gegevens meer zien.
    Je kunt nog tot 1 augustus TMF gebruiken door in de zendertabel het kanaal van TMF bij Eurosport in te vullen
    (in geval van satellietontvanger met Canal+ indeling is TMF kanaal 20 en Eurosport is 16, dus bij Eurosport kanaal 20 invullen)

    Heb je in elk geval tot het eind van de maand weer wat

    Als je overigens je DVD-recorder aan laat staan en je satelliet ontvanger op TMF aanzet, dan zijn binnen een uur de gegevens van G+ geladen.
    (normaal gesproken)
    Zelf haalt de recorder de G+ gegens normaal op om 10 uur 's morgens en 2 uur 's middags.

    Graag dit verhaal ook bij jullie eigen leverancier melden, misschien worden ze dan wakker!!!

    Philips slaapt nog.

  6. #6

    Standaard

    Vanmorgen heb ik contact gehad met Philips.

    Zij houden vol dat de gegevens via Eurosport binnen
    zouden moeten komen.

    Mogelijk dat Eurosport de gegevens pas vanaf 1 augustus via
    de Astra gaat doorgeven?????

    Volgens meneer Philips nog even afwachten dus.

    Als je ook een Philips recorder hebt met dezelfde problemen,
    bel dan de helpdesk van Philips op 0900-8407 (20c/min)

    Voor ander fabrikaat svp je eigen fabrikant bellen.

    Hoe meer klachten, des te hoger de urgentie.


  7. #7
    pcv
    Guest

    Standaard

    De frequentie die G+ op zijn info pagina opgeeft waar het signaal via Astra voor Europort wordt verstuurd komt NIET overeen met het Nederlandse Eurosport kanaal op 16.

    G+ wordt via de Astra via het Duitse Eurosport kanaal verstuurd (ook voor nederlandse zenders). Dit signaal zit op frequentie 12.2265 GHz, (weet niet welke kanaalnummer dit is)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pcv
    De frequentie die G+ op zijn info pagina opgeeft waar het signaal via Astra voor Europort wordt verstuurd komt NIET overeen met het Nederlandse Eurosport kanaal op 16.

    G+ wordt via de Astra via het Duitse Eurosport kanaal verstuurd (ook voor nederlandse zenders). Dit signaal zit op frequentie 12.2265 GHz, (weet niet welke kanaalnummer dit is)
    Ook voor nederlandse zenders????

    Ik heb de Duitse Eurosport wel getest met als land Duitsland, maar dan krijg je de duitse G+ gegevens.

    Is overigens kanaal 736 bij Canal+

    Ik ga het meteen testen! :wink:

    Wordt vervolgd!

  9. #9

    Standaard

    Nou PCV!!!

    Je hebt helemaal gelijk, de gegevens komen al weer volop binnen.
    (Duitstalige Eurosport sat. ontvanger kanaal 736)

    Ik heb e.e.a. terug gekoppeld naar Philips, die maken een melding naar Gemstar.

    Voorlopig is dit even een alternatief.

  10. #10

    Standaard

    Nog een optie is waarschijnlijk een dual LNB aan te schaffen zodat je zowel de Astra als de Hotbird satelliet kan ontvangen.

    De sat. ontvanger moet dan wel minimaal DiSEqC 1.0 compatible zijn en de schotel moet er ook voor geschikt zijn.

    De LNB en de schotel kosten niet zo gek veel.


    Heeft iemand hier ervaring mee en kun je dan ook Eurosport via de Hotbird ontvangen met een Canal Digitaal basispakket abonnement?

  11. #11

    Standaard

    Ik heb inmiddels ook de Guide+ met de duitse eurosport als host geinstalleerd, en ik ontvang de nederlandse info guide+ info, dus dat werkt voorlopig uitstekend , alleen "denkt" guide+ nu dat de nederlandse eurosport op kanaal 737 zit... Als je dit verandert naar kanaal 16 zal de data geheid weer niet binnenkomen, maar ja, daar valt voorlopig mee te leven...Dan maar de NL eurosport onder een niet gebruikt kanaal "parkeren" en deze voorlopig handmatig opnemen....

  12. #12

    Standaard

    Ik denk toch dat de schotelbezitters onder ons voor het mooi tevens de Hotbird satelliet moeten gaan ontvangen.

    Dan ben je van het gezeur af.

    Ik denk dat ik maar eerst een monoblock ga proberen (kost +/- €30,-)

    Overigens heb je wel tegenwoordige al een complete set voor ontvangst van 3 satellieten tegelijk vanaf €300,-

    voor info hieronder een paar winkels, bovenste heb ik 5 jaar terug destijds mijn schotelset gekocht.

    http://www.satellietwinkel.nl/etomite/
    https://www.cardwriter.nl/nl/pi75186...?categoryId=48
    http://aas-telecom.nl/home

  13. #13

    Standaard duitse eurosport

    Hallo Begrijp ik goed dat jullie wel guideplus gegevens krijgen via de duitse eurosport op de astra ( ASTRA 1H: 12226 MHz / 91 27500 H 3/4 ) ??
    Ik krijg ze namelijk niet via die zender binnen, maar wel als ik hem op tmf zet dan is het zo weer binnen.
    Of hebben jullie hem via de hotbird staan?
    Laat het me weten
    Ewald

  14. #14

    Standaard

    Dag ebroers,
    Ja, ik ontvang nu inderdaad de nederlandse guide+ info via kanaal 737, de duitse eurosport, maar zoals gezegd, alleen de nederlandse eurosport kan ik nu niet via G+ laten opnemen (is volgens G+ kanaal 737, en dat is dus de duitse eurosport). De rest van de nederlandse zenders is dus prima te programmeren.
    Wel je postcode en land op nederland laten staan natuurlijk...

    Ik hoop toch werkelijk dat Gemstar binnenkort in aktie komt en ook daadwerkelijk via de nederlandse Eursport gaat uitzenden..... Mocht dat nu niet zo zijn, iemand enig idee hoe we ze zover krijgen? Ik voel er weinig voor om allerlei hotbird koppen e.d. voor te gaan aanschaffen...

  15. #15

    Standaard

    Jij hebt zeker een canaaldigitaal satelliet receiver. Ik heb namelijk de duitse eurosport op mijn sat receiver (topfield) zelf ingesteld maar krijg totaal geen info binnen. Heb hem nu weer op tmf staan. IK heb de dvdr nachten op stanby laten staan maar ook gewoon een aantal nachten aan, maar ik krijg totaal niets binnen. Die duitse eurosport is dat dezelfde als die guide op zijn site aangeeft die jij gebruikt, deze: ASTRA 1H: 12226 MHz / 91 27500 H 3/4
    Groeten Ewald

  16. #16

    Standaard

    Dag Ewald,
    Dat is nou de pest met Canaldigitaal. ik heb werkelijk geen idee via welke frequentie de kanalen binnenkomen. Je zet je decoder op zoeken en je krijgt een zooi zenders binnen, that's it.
    Toch lijkt het me dat er maar 1 duitse eurosport uitgezonden wordt. Heb je wel je guide+ even van een 0001 AA postcode voorzien (even bevestigen) en daarna weer op je eigen postcode gezet? Misschien dat dat helpt???

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ebroers
    Jij hebt zeker een canaaldigitaal satelliet receiver. Ik heb namelijk de duitse eurosport op mijn sat receiver (topfield) zelf ingesteld maar krijg totaal geen info binnen. Heb hem nu weer op tmf staan. IK heb de dvdr nachten op stanby laten staan maar ook gewoon een aantal nachten aan, maar ik krijg totaal niets binnen. Die duitse eurosport is dat dezelfde als die guide op zijn site aangeeft die jij gebruikt, deze: ASTRA 1H: 12226 MHz / 91 27500 H 3/4
    Groeten Ewald
    Hallo Ewald

    er staan in de tabel van Gemstar 2 frequenties, ook 11259Mhz (Astra 1C).

    Het valt mij overigens wel op dat via deze Eurosport de gegevens zeer moeizaam binnenkomen.
    Ik heb weer even het kanaal van TMF ingevuld bij Eurosport in de zendertabel.(laatste week)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rolf Havinga
    Dag ebroers,
    Ja, ik ontvang nu inderdaad de nederlandse guide+ info via kanaal 737, de duitse eurosport, maar zoals gezegd, alleen de nederlandse eurosport kan ik nu niet via G+ laten opnemen (is volgens G+ kanaal 737, en dat is dus de duitse eurosport). De rest van de nederlandse zenders is dus prima te programmeren.
    Wel je postcode en land op nederland laten staan natuurlijk...

    Ik hoop toch werkelijk dat Gemstar binnenkort in aktie komt en ook daadwerkelijk via de nederlandse Eursport gaat uitzenden..... Mocht dat nu niet zo zijn, iemand enig idee hoe we ze zover krijgen? Ik voel er weinig voor om allerlei hotbird koppen e.d. voor te gaan aanschaffen...
    Ja, echt handig,

    gisterenavond:

    - In zendertabel kanaal Eurosport op 16 gezet
    - in Guide+ MotoGP geprogrammeerd en opgenomen
    - vanmorgen in zendertabel kanaal Eurosport weer op 20 gezet TMF.

    Hierbij nomineer ik de firma Gemstar voor de gouden eikel van het jaar 2006.


    Ik krijg net een bericht terug van een van eerder bovengenoemde winkels dat met een CanalDigitaal basisabonnement Eurosport via de Hotbird niet te ontvangen is.


    groeten, WdK

  19. #19

    Standaard

    Beste Allen,
    Ik heb naar aanleiding van dit alles via de mail maar es contact gezocht met Gemstar (uitgever Guide+) om erachter te komen of ze dit weten en wat ze er aan doen.
    Ik wil jullie hun antwoord niet onthouden:
    (Quote

    Dear Mr. Havinga,

    As TMF ceases to broadcast GUIDE Plus+ data. Gemstar tries to find the best solution to continue satisfying Dutch satellite users.

    We are aware that many Dutch satellite users are connected to Astra and not Hotbird and then, that the Eurosport Dutch feed on Hotbird 7 was not the best solution. In order to allow GUIDE plus+ satellite Dutch users to continue receiving GUIDE Plus+ Dutch data via a Host Channel on Astra we decided to broadcast our data also on our other host channel available also on Astra: Eurosport Germany.

    We did many tests and the setup from Eurosport Germany, works really well.

    It is true that that if you want to record Eurosport schedules directly via the GUIDE Plus+ system, you'll will record the German feed.

    Once you have setup a Eurosport recording, you should manually edit it and change the channel preset to Eurosport - Dutch Feed, so your STB will automatically tune on the correct channel when the programme starts. I agree that it is not an "ideal" solution, but it works.

    We are thinking about the possibility of adding in the satellite Dutch line-up the listings of Eurosport Germany and Eurosport Holland, but first we should proceed with some tests to check that it is not causing problems and will not create misunderstanding for GUIDE Plus+ users to question such as "Which Eurosport is the Host channel"?

    Best Regards,

    JF Cremer

    (Unquote)

    Dus het schijnt dat er aan gewerkt wordt...

  20. #20

    Standaard

    Hoi

    DAt is mooi, maar ik snap het even niet. Waarom zou je hotbird nemen dan?
    Ik krijg overigens nog steeds niets binnen via eurosport duitsland. De eerste frequentie bestaat niet, de 2e wel maar ik krijg niets binnen.
    Kan jij mij misschien dat email adres mailen van guideplus?

    Groeten Ewald

  21. #21

    Standaard

    Ja hoor: sales@infomedia.lu

    Nu niet allemaal tegelijk boze mails gaan zitten sturen (of toch wel ??) want dan zou het best zo kunnen zijn dat we helemaal geen replies meer krijgen...
    Het e-mail adres is eigenlijk een business-to- business adres, dus het is allang mooi dat we iets meer te horen hebben gekregen....
    Ik ga die Jean Francois sowieso replyen met de vraag of ze deze ook even op de Guide+ site willen zetten (waarom ze dat al niet gedaan hebben mag joost weten) en eventueel op de infopage van Guide+ zelf.
    Veel mensen zijn nu op vakantie en komen er na augustus pas achter dat het hele zwikkie niet meer functioneert.
    Mocht ik meer te weten komen dan horen jullie dat asap
    Rolf

  22. #22

    Standaard

    Rolf

    En jij onvangt nu op dit moment nog steeds nieuwe informatie via die duitse eurosport of is het bij jou opgehouden?

  23. #23

    Standaard topfield ontvanger

    Ik heb trouwens een topfield sat ontvanger, zou het daar mee te maken hebben dat die het niet goed doorgeeft?
    Ewald

  24. #24

    Standaard Re: topfield ontvanger

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ebroers
    Ik heb trouwens een topfield sat ontvanger, zou het daar mee te maken hebben dat die het niet goed doorgeeft?
    Ewald
    Hallo Ewald,

    via de Duitse Eurosport gaat het bij mij ook niet zo goed. Je moet echter wel je satelliet ontvanger aan laten staan op de Duitse Eurosport en je DVD recorder ook gewoon aan laten staan, tot de gegevens binnen gekomen zijn (af en toe even Guide+ checken)

    Ik krijg ook het idee dat ze het signaal niet de hele dag uitzenden.

    Bij mij schakelde vervolgens de recorder niet automatisch meer naar Eurosport om gegevens op te halen, dus ben ik weer opnieuw begonnen met TMF en daarna zet ik op 1 augustus het kanaal wel om naar de Duitse Eurosport.

  25. #25

    Standaard

    Dag Ewald,
    Ik heb net nog even gecheckt en ik ontvang (nog steeds) prima via de duitse eurosport m'n guide+ info.
    Heb verder nog geen bericht van Guide+ retour gekregen.
    Rolf

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •