Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 163 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Eigenwijs als ik ben toch een monoblock aangeschaft om de Astra en
    de Hotbird te kunnen ontvangen.

    Na veel experimenteren eindelijk op beide satellieten bereik gekregen.
    Het blijkt hierbij dat mijn satelliet ontvanger naar mijn mening ook maar een teleurstellend product is (Pioneer DBR-S100NL2)

    Nu blijkt helaas dat Eurosport op de Hotbird (Eurosport Dutch) dus niet zomaar te ontvangen is (wel geluid en TT, maar geen beeld)
    Dit komt door de codering en is niet voor de 'gewone' satelliet ontvanger te ontvangen.

    Weer een illusie armer

  2. #52

    Standaard

    Kon een tijdlang inderdaad geen guideplus krijgen. Dank zij de info hier ben ik het weer aan het proberen. Merkte alleen op dat ik de duitse eurosport op kanaal 726 heb zitten. Laat nog wel even weten of het gelukt is.

  3. #53

    Standaard

    Helaas nog steeds niks binnen Het ligt gewoon aan Eurosport, kan niet anders. Heb nu echt alles geprobeerd. Via TMF NOOIT problemen gehad. Hoop dat er nu eindlijk iets aan gedaan wordt

  4. #54

    Standaard

    Guideplus werkt nu weer, bijna, perfect. Via de astra op de Duitse Eurosport welke bij mij op kanaal 726 zit. Moet wel elke avond handmatig de satellietontvanger op kanaal 726 zetten omdat mijn harddiskrecorder (Pioneer DVR-530H) dit kanaal zelf niet kan selecteren . Dit laatste schijnt vaker voor te komen (niet kunnen schakelen boven nr 99).

    Nu maar wachten tot guideplus op de nederlandse Eurosport komt (of een ander kanaal onder de 100).

    Moest wel de kanalenlijst die je doorkrijgt via de Duitse Eurosport doorlopen en aanpassen omdat deze niet geheel overeenkomt met de kanaaldigitaal indeling, maar dit is slechts éénmalig.

  5. #55
    aukemuis
    Guest

    Standaard

    Volgens mij is bij een Canal Digitaal seca ontvanger via een omweg ook de hogere kanalen volgorde te veranderen.

    Kies menu 5 5 en dan komt er de vraag canal digitaal volgorde of willekeurige volgorde. Kies willekeurige volgorde. Dan komt er de melding dat de zenderlijst gewijzigd word. Kies nu toets a van de afstandsbediening. Je komt nu weer terug in het eerste scherm van kanalen installeren. Als je dan kiest voor hernummeren dan moet het lukken om ze te verplaatsen naar een lagere positie!

  6. #56
    hpb
    Guest

    Standaard

    hallo,

    heb ook probleem met Guide+. Tot en met juli 2006 geen probleem (via hostzender TMF, ontvangst via Digitenne). Na mijn vakantie, 3 weken later, niets meer. Digitenne bevestigt wel dat Guide+ via Eurosport wordt uitgezonden, maar na 2 weken proberen met nieuwe instellingen en nieuwe hostzender nog geen resultaat. Ik heb Topfield3000cot-d ontvanger (abonement bij Digitenne, niet bij KPN) en Pioneer DVR 530H-S dvd-recorder. Heb recorder al aangepast met postcode opnieuw invoeren. Pioneer geeft niet thuis, Digitenne en Topfield verwijzen naar de site van Gemstar. En Gemstar benaderen is me niet gelukt. Wie o wie heeft de gouden tip??

  7. #57

    Standaard

    Voor een ieder die het interesseert:
    Ik heb nogmaals bericht gekregen van Jean Francois Cremer (gemstar), met wie ik eerder contact gehad heb. Hieronder het bericht wat ik op 31 augustus gekregen heb

    Dear Mr. Havinga,

    Since yesterday we have introduced the Eurosport Germany listings in the GUIDE Plus+ system. Dutch GUIDE Plus+ satellite users can now then set Eurosport German feed as host channel and continue recording from Eurosport Dutch feed.

    Best Regards,

    JF

    Ik heb hier eigenlijk niet zo'n goed gevoel bij, zal het eens even testen...

  8. #58

    Standaard

    Zal het ook wer gaan testen. Na een kleine vakantie kwam thuis en niks meer gekregen via de duitse eurosport op de astra. In ieder geval bedankt voor de tip hoe de kanalen te installeren, aukemuis.

  9. #59

    Standaard

    Voor een ieder met een Sony die problemen heeft met Eurosport-GE en NL heb ik een antwoord van Gemstar (zie eerdere correspondentie):

    Dear Rolf,

    You're right when you said "I believe the guide+ info should not able to override the manually set host channel."

    This action worked OK for the majority of GUIDE Plus+ brands, but after investigation from our QA department we discovered that the Sony reacts differently.

    There is a change to the procedure to fix this problem. We have just discovered that a system reset is not necessary.

    You should now proceed as follows

    Reset the guide (change of postal code is enough)
    For Sony users – setup the Host channel manually to point to Eurosport Germany. E.g. 737
    Perform a host channel search
    For Sony users – The host channel should now say Ext.RecX/0737/ESP-DE and ESP-DE is mapped to Ch 737 – DO NOT CHANGE THIS MAPPING
    Regards,

    JF


    Ik heb het nog niet kunnen proberen, maar deze aanpassing zou betekenen dat wij Sony gebruikers Eursport GE als host kunnen installeren, en Eurosport NL kunnen opnemen enzo!
    Zou mooi zijn als het dan allemaal eindelijk werkt zoals het hoort...

    groeten,
    Rolf

  10. #60

    Standaard



    Goed nieuws: probleem is opgelost voor de schotelbezitter.

    Gemstar heeft ESP-NL en ESP-DE in de zendertabel gezet.

    Guide+ haalt nu de gegevens op via ESP-DE.

    (Ik heb wel ESP-DE op een kanaal lager dan 100 gezet)

  11. #61

    Standaard

    Klopt! Ik had ook inmiddels bericht gekregen van Jean Francois Cremer van Gemstar.
    Voor de Sony gebruikers onder ons (daar kan het nog wel eens mee fout gaan):

    Dear Rolf,

    You're right when you said "I believe the guide+ info should not able to override the manually set host channel."

    This action worked OK for the majority of GUIDE Plus+ brands, but after investigation from our QA department we discovered that the Sony reacts differently.

    There is a change to the procedure to fix this problem. We have just discovered that a system reset is not necessary.

    You should now proceed as follows

    Reset the guide (change of postal code is enough)
    For Sony users – setup the Host channel manually to point to Eurosport Germany. E.g. 737
    Perform a host channel search
    For Sony users – The host channel should now say Ext.RecX/0737/ESP-DE and ESP-DE is mapped to Ch 737 – DO NOT CHANGE THIS MAPPING
    Regards,

    JF



    Dus heb je een Sony, eerst even je postcode veranderen en bevestigen (systeem leeg) en daarna je juiste postcode invoeren. Bij de volgende upload werkt het naar behoren

    Succes en eventueel tot horens!
    (Ik zal namens jullie Jean Francois Cremer bedanken voor z'n hulp)


    groeten,
    Rolf

  12. #62

    Standaard

    Bij mij werkt het nog altijd niet, ik heb de topfield 5000ci en philips hd recorder. Krijg totaal niets via eurosport de binnen.
    Ewald

  13. #63

    Standaard

    Zelfde probleem krijg nog steeds niks binnen. Komt misschien omdat Eurosport Duitsland na een bepaalde tijd dat irritante Tell sell uitzend, je ontvangt dan geen Eurosport maar Tell sell

  14. #64

    Standaard

    Vreemd, ik heb al maanden geen problemen meer
    Probeer nog eens volgens de instrukties die ik van Gemstar gekregen heb je systeem te resetten. Moet lukken lijkt me.
    Suk6

  15. #65

    Standaard

    Hoe laat worden de gegevens van Eurosport duitsland doorgegeven ?? S'nachts kan nl bij mij niet omdat daar dus tell sell wordt uitgezonden. Dus aub hoe laat worden de gegevens ontvangen door de DVD-r??
    Alvast bedankt

  16. #66

    Standaard

    Dag Pats!
    Een beetje een ongelukkige tijd.... rond 12 uur en 4 uur 's middags ! Je moet dus rond die tijd je recorder uit hebben staan, dan moet 't lukken lijkt me.
    (Ik zou voor de zekerheid de postcode enzo even resetten zodat alles "ververst" wordt)
    Sukses d'r mee

  17. #67

    Standaard

    Ik heb sinds gisteren voor het eerst een DVD recorder, een Pioneer DVR 645 HS en ben al niet zo technisch dus wordt flink uitzoeken voor mij.
    Ik heb een SAB satelliet receiever, bij een schotelfanaat gekocht.
    Ik zie dat merk niet in de lijst staan, maar denk dat ik z'n hulp wel kan gebruiken....
    Als iemand een Pioneer DVR 645 HS heeft en bekend is met de SAB reciever?

  18. #68
    marcelcools
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rude Bekijk bericht
    Ik heb sinds gisteren voor het eerst een DVD recorder, een Pioneer DVR 645 HS en ben al niet zo technisch dus wordt flink uitzoeken voor mij.
    Ik heb een SAB satelliet receiever, bij een schotelfanaat gekocht.
    Ik zie dat merk niet in de lijst staan, maar denk dat ik z'n hulp wel kan gebruiken....
    Als iemand een Pioneer DVR 645 HS heeft en bekend is met de SAB reciever?
    Ik heb ook een SAB receiver en ik krijg het GUIDE+ maar niet aan de praat. G-link kabel aangesloten, maar hij kan niet overschakelen naar een ander kanaal. Iemand een tip?!

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelcools Bekijk bericht
    Ik heb ook een SAB receiver en ik krijg het GUIDE+ maar niet aan de praat. G-link kabel aangesloten, maar hij kan niet overschakelen naar een ander kanaal. Iemand een tip?!
    Hallo medeschotelaars,

    Ik heb al een aantal jaar een Philips DVDR725H/00 (zie mijn eerdere reacties uit 2006)

    Sinds enkele weken ontvang ik geen Guide+ gegevens meer.

    De ontvangst ging een jaar lang goed (via Astra satelliet Eurosport DE)

    Ik heb Philips al gebeld, maar die kunnen mij niet helpen.

    Ik heb nu ook een mail naar gestuurd naar Gemstar (infomedia) en wacht nog op reactie.

    Zijn er hier schotelbezitters met hetzelfde probleem?

    (Je satelliet ontvanger wordt pas met de G-Link overgeschakeld als de Guide+ gegevens ontvangen zijn en de zender van Eurosport DE in Guide+ op het juiste programma nummer in de zendertabel is ingevoerd. Hiervoor moet je de satelliet ontvanger aan laten staan op Eurosport DE en je DVD recorder in standby, gedurende +/- 24 uur. Ontvang je dan nog niets, dan heb je iets niet goed ingesteld, of hetzelfde probleem als ik heb)

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rolf Havinga Bekijk bericht
    Dag Pats!
    Een beetje een ongelukkige tijd.... rond 12 uur en 4 uur 's middags ! Je moet dus rond die tijd je recorder uit hebben staan, dan moet 't lukken lijkt me.
    (Ik zou voor de zekerheid de postcode enzo even resetten zodat alles "ververst" wordt)
    Sukses d'r mee
    Rolf, ben jij nog in de lucht?

    Zo ja, zie mijn gemelde probleem van 2/8/2007.

    Ik wil graag even weten of jij ook niets meer ontvangt.

    Anders ben ik bang dat mijn Gemstar print in mijn recorder naar de Filistijnen is.

    groeten, Wilbert

  21. #71

    Standaard

    Haya, heb al jaren een dvdr80. nu sinds een aantal maanden via de schotel aant tv kijken. Ik ontvang nu ook sinds +/- 2 weken geen guide info meer via EUsport de.
    Heb hem al weer eens gereset, maar tevergeefs. heb r ook een pioneer dbr-s100nl2 bij.

    hoop dat er meerdere zijn die geen guide meer ontvangen
    Laatst aangepast door thayank : 02-08-2007 om 21:47

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thayank Bekijk bericht
    Haya, heb al jaren een dvdr80. nu sinds een aantal maanden via de schotel aant tv kijken. Ik ontvang nu ook sinds +/- 2 weken geen guide info meer via EUsport de.
    Heb hem al weer eens gereset, maar tevergeefs. heb r ook een pioneer dbr-s100nl2 bij.

    hoop er meerdere zijn die geen guide meer ontvangen
    Heb net nog een nieuw kanaal gevonden in de kanalen lijst. nr 759
    genaamd : Guide plus+
    es ff proberen

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thayank Bekijk bericht
    Heb net nog een nieuw kanaal gevonden in de kanalen lijst. nr 759
    genaamd : Guide plus+
    es ff proberen
    Hi,

    Ik heb dezelfde satelliet ontvanger (Pioneer DBR-S100NL2)

    Ik heb mailcontact met Gemstar, ik hoop dat zij kunnen helpen,

    We houden contact!!!!

  24. #74

    Standaard

    Laatste reactie Gemstar:

    Dear Mr. ,

    Many thanks for all the details you provided.
    For your information, Guide Plus+ signal is only available on Eurosport Germany.

    Reading your explanations it seems to me that the problem is a reception problem, as Guide Plus+ can’t find the host channel during the setup process.

    In parallel, we exposed your problem to Eurosport (to check if they recently encounter technical problems). I will let you know when I have their answers.

    Kind Regards,
    Laatst aangepast door WdK : 06-08-2007 om 09:06

  25. #75

    Standaard

    Nauw, we wachten af........

    moeten we het maar een tijdje met de epg van de pioneer doen....

    groetjes!

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •