Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    - Gay Pratt (basgitaar)
    type foutje: de man heet Guy
    Opvallend is de afwezigheid van een DTS track
    Weliswaar wordt terecht beweerd dat een hoge bit rate DTS vermoedelijk te veel ruimte zou kosten, maar een normale DTS track van 768 kbs is nauwelijks groter dan de nu gebruikte 640 kbs DD.

    Omdat de officiële DVD-V spec slechts een maximum bit rate toestaat van 448 kbs voor Dolby Digital, is het een slecht idee van Sony/EMI om op zo'n belangrijke release te gaan stunten met een officieuze bit rate.
    Er wordt wel gesuggereerd dat Sony dit mede pusht omdat DD in de Blu-Ray standaard wel tot 640 kbs wordt ondersteund, en toevallig kan vrijwel iedereen met een gewone Sony DVD speler het ook afspelen (gelukkig zijn er nog wel meer spelers die dit ook kunnen). Het steeds maar verzinnen van uitbreidingen op standaarden is natuurlijk een van de manieren om consumenten telkens iets nieuws te laten aanschaffen.

  2. #27

    Standaard

    Ik denk niet dat bassist Guy Pratt het leuk vindt dat je hem Gay Pratt noemt in je recensie

    Update: Ah, ik zie dat je het gewijzigd hebt. Goed zo!

  3. #28

    Standaard

    Heb nu net de eerste disc bekeken en het is en blijft fenomenaal, disc 2 volgt snel

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    disc 2 volgt snel
    Ook disc 2 met genot naar gekeken.
    Ze geven daar een behoorlijke licht/lasershow weg, voor die tijd was dat best bijzonder.

    Fantastisch concert

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Morpheus19
    Geweldige DVD van één van de beste bands ooit!

    Wel jammer dat Gilmour ruzie had / heeft met Waters...met Waters erbij was het concert echt subliem...ik miste z'n stem af en toe wel...
    Ik heb zelf ook gemengde gevoelens bij alle PF-activiteiten sinds 1983 (m.u.v. Live8). Het live-album Delicate sound of thunder vind ik echt een hele lelijke, bombastische sound hebben en de twee studioalbums bevatten in mijn ogen Allen-Parsons-achtige AOR, niet echt mijn ding. Misschien dat ik PULSE nog wel eens koop, maar ik verwacht er niet al te veel van.

    De uitvoering van Astronomy Domine live tijdens deze tour (b-kant van Take it Back) vond ik wel geslaagd, maar die staat weer niet op deze DVD.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  6. #31

    Standaard

    Delicate Sound is inderdaad super-bombastisch. Schitterend!

    Overigens is het werk van Waters (zeker Amused to Death) veel interessanter vergeleken met Division Bell en Momentary Lapse...

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Ik heb zelf ook gemengde gevoelens bij alle PF-activiteiten sinds 1983 (m.u.v. Live8). Het live-album Delicate sound of thunder vind ik echt een hele lelijke, bombastische sound hebben en de twee studioalbums bevatten in mijn ogen Allen-Parsons-achtige AOR, niet echt mijn ding. Misschien dat ik PULSE nog wel eens koop, maar ik verwacht er niet al te veel van.
    Ik heb net het omgekeerde gevoel. Ik vind veel van de PF-CD's van weleer bij momenten ronduit onbeluisterbaar, maar zowel A Momentary Lapse Of Reason als The Division Bell behoren tot mijn vaakst gedraaide cd's.

    Misschien ben ik helemaal geen PF-fan, maar wel van David Gilmour???
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Misschien ben ik helemaal geen PF-fan, maar wel van David Gilmour???
    Misschien. Heb je "On an Island" al eens geprobeerd?
    En heb je "Amused to Death" al eens geprobeerd?
    Ik denk dat beide DVDs vrij goed het verschil tussen RW en DG aangeven.

    En hoe zit het dan met "The Wall" Werner?

  9. #34

    Standaard We don't need no education

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    En hoe zit het dan met "The Wall"
    The Wall is mijn favoriete PF-album, zowel de studioversie als de live-cd Is there anybody out there?, maar juist weer niet The Wall live in Berlin van RW (ik heb ze wel alle 3). Verder vind ik de hele oude PF leuk (uit de Barrett-tijd, lekker Brits). De klassieke albums uit de jaren '70 (Dark side, Wish, Animals, Meddle) luister ik wel zo af en toe, maar ik heb er niet het gevoel bij als bij The Wall; misschien dat ik daarom ook niet heel erg warm loop voor PULSE. De soundtrack Obscured by clouds vind ik wel weer erg mooi. Die plaat met die koe en Ummagumma zijn weer niet echt mijn ding.

    Zowel RW als DG solo zeggen me niet zoveel; ze moeten toch echt samen als PF platen maken. Radio KAOS heb ik ooit nog wel op bandje gehad
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  10. #35

    Standaard

    Wellicht...de grootste show die een band ooit uit de kast heeft getrokken voor een tour ? Legendarisch in iedere betekenisd van het woord. Werkelijk een fantastische tour....die ik gelukkig zelf heb mogen aanschouwen. Het was niet zo'n fenomenale ervaring op DVD als dat tijdens het concert was, maar dat kan ook bijna niet. Des al niet te min, prachtig.

    Het geluid..........voor een band die zo baanbrekend en vooruitstrevend was op het gebied van surround. Tourden met quadrofonisch geluid en brachten veelal twee verschillende persingen van albums uit. Een stereo en een Quadrofonisch, zou je toch meer verwachten. DTS (full bitrate) was wenselijk geweest, maar de huidige track, ook al geen In The Flesh kwaliteit) blijft heel puikjes.

    En...ja een van de weigge bands die zich kan meten met het legendarische status van The Beatles.....in hoge mate bijgedragen aan de vorming en aftasting van wat voor muziek kan doorgaan en wat niet.

    Het is interessant dat velen zo'n uiteenlopende smaak hebben en de voorkeur geven aan zo'n legium aan verschillende albums. Ik zelf heb Piper nooit kunnen waarderen, maar eigenlijk alles wat daarna komt wel. Met als hoogtepunt Animals. De recente PF albums zijn erg goed, maar halen het inderdaad niet bij het jaren 70 werk.

  11. #36

    Standaard

    Ben ik nou de enigste die het beeld heel matig vind op m'n full hd?
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Ben ik nou de enigste die het beeld heel matig vind op m'n full hd?
    Nee, maar de discussie is 2 jaar stil geweest en in die tijd is het hd-gebeuren natuurlijk tot volle wasdom gekomen

    'Matig' is nog zachtjes uitgedrukt. Het beeld lijdt aan alle artefacten van een op video geschoten concert, waarbij ikzelf de onscherpte het ergst vind. Doodzonde dat onder het mom van 'vooruitgang' alle concerten in de jaren 80 en 90 op video zijn opgenomen (toen je van het!). Ik weet dat ik toen opnames uit de jaren 70 er vreselijk ouderwets vond uitzien, maar nu 15-20 jaar later zijn juist de meeste jaren 70-opnames (die op film zijn geschoten, en vaak ook als muziekfilm in de bios zijn uitgebracht) veel beter kijkbaar op dvd (vergelijk het onscherpe, geblurde Pulse bijv. met het haarscherpe Live in Pompei dat meer dan 20 jaar ouder is!).

    Je ziet het ook met David Bowie: zijn dvd's van voor 2000 zijn van een zeer matige kwaliteit doordat het bronmateriaal video is.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nee, maar de discussie is 2 jaar stil geweest en in die tijd is het hd-gebeuren natuurlijk tot volle wasdom gekomen
    Natuurlijk speelt dat mee. Maar je maakt mij niet wijs dat de lat 2 jaar geleden nog zo laag lag qua beoordeling dat het beeld hier een 8 voor heeft gekregen.

    Het beeld ziet er zeer goed uit, waarbij de kleurige lichtshow sfeervol wordt weergegeven. De kleuren zien er prima uit met uitstekende verzadiging en evenzo uitstekend contrast. Scherpte en detaillering zijn beide wat minder, maar nog steeds goed.
    Schiet mij maar lek, maar in dit geval kan dat geen verschil van mening zijn. De beelden spreken voor zichzelf, en dat kan, 2 jaar en een beetje geleden, toch niet over het hoofd gezien zijn?
    Laatst aangepast door Martin van Tuijl : 26-01-2009 om 01:15
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Schiet mij maar lek, maar in dit geval kan dat geen verschil van mening zijn. De beelden spreken voor zichzelf, en dat kan, 2 jaar en een beetje geleden, toch niet over het hoofd gezien zijn?
    Inderdaad! De kwaliteit is matig tot slecht zou ik zeggen, maar dat vond ik 2 jaar geleden ook al.

    Wat ik ook storend vind bij dit soort oude 4:3-opnames is dat de inkadering nog uitgaat van de vroeger aanwezige overscan op 4:3 tv's. Op een HD-breedbeeld-tv heb je dit natuurlijk niet, waardoor er links en rechts van het 4:3-kader soms een witte streep of een rand 'ontbrekend beeld' te zien is, wat de zaak extra gedateerd maakt.
    Laatst aangepast door Oakey : 28-01-2009 om 13:02
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  15. #40

    Standaard

    Geachte heren,

    matig beeld, geweldig geluid, maar niet synchroon met de video……

    groeten ….

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rico Bekijk bericht
    Geachte heren,

    matig beeld, geweldig geluid, maar niet synchroon met de video……

    groeten ….
    Heb je het dan over de "oude" DVD, of de vandaag uitgebrachte "restored & re-edited" Blu-ray/DVD?
    Laatst aangepast door Johan1967 : 18-02-2022 om 16:38

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Heb je het dan over de "oude" DVD, of de vandaag uitgebrachte "restored & re-edited" Blu-ray/DVD?
    De gisteren uitgebrachte versie…..

  18. #43

    Standaard

    Ik kan nergens een review vinden van deze nieuwe blurayuitgave. Ik vind de originele dvd op mijn 65" tv onkijkbaar slecht (en nee, dat komt niet door de 4:3) en lees 1 reactie op bluray.com dat het beeld van de bluray niet beter is (hoe zou dat ook kunnen natuurlijk). Over die audiosync kan ik ook geen reacties vinden behalve hier.

    Hebben meer mensen de bluray al in bezit? Ik vind hem vooralsnog veel te duur maar als ie onder de €20 komt wellicht wel een aanschaf vanwege het geluid.

    Zo jammer dat de hele 80s in 90s video de standaard was voor concertopnames. Dat is qua scherpte en kleurverzadiging zelfs interieur aan wat we nu SD noemen (minder dan DVD-kwaliteit). Voor die tijd niet gek, want het werd gemaakt om bekeken te worden op een 25" 4:3 CRT tv (nu echt niet meer voor te stellen!). Op een enkele uitzondering na natuurlijk, zoals Delicate sound of thunder, dat er op bluray prachtig uitziet (want op film geschoten). Van David Bowie is daardoor bijvoorbeeld helemaal niets in HD beschikbaar. Het beste is een concertopname uit 2000 in SD. Doodzonde. Concertopnames uit de 70s zien er vaak stukken beter uit (Supertramp in Paris bijvoorbeeld) want toen werd alles wel op film geschoten.
    Laatst aangepast door Oakey : 25-02-2022 om 18:55

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •