Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    OK Edgar, ik denk dat het dan idd een versterker met de A+B optie gaat worden. Nu heb ik natuurlijk al wat rondgezocht en ben gestuit op een Marantz SR7400 (zwart). Wat zou zo'n versterker 2-de hands ongeveer mogen kosten (1,5 jr oud)?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stan3000
    Helaas niet, op de 8 meter zijde zit ook nog een groot raam, evenals op de 8,5 meter zijde.... Heel mooi allemaal die ramen, maar behoorlijk lastig voor de plaatsing van mn TV....
    Veel succes met het opnieuw verhuizen...... :wink:

    Kun je dan niet kiezen voor een beamer en een rolluik voor een raam?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #28

    Standaard

    Ik weet het.... <zucht>.... En er is zelfs al een raam dicht gemaakt om de donkere hoek te maken waar de TV nu staat....

    Zoveel ramen met deze hittegolf is ook geen pretje.... maar ja, daar heeft iedereen op het moment wel last van....

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stan3000
    Goedemiddag!

    Ik zal vanavond even de afmetingen vermelden en evt. even een tekening toevoegen voor de duidelijkheid.

    Edgar: Ik zou inderdaad 4 frontspeakers willen hebben waarvan ik er twee kan uitschakelen. Mn rears hoeven dan niet persé stereo te zijn.

    In principe wil ik gewoon een normale 5.1 opstelling hebben voor DVD geluid. En voor mn muziek wil ik enkel 4 frontspeakers gebruiken.

    Misschien is het door mn gebrek aan audiokennis dat het geheel nogal onduidelijk overkomt, waarvoor mn excuses.
    Pure mode op een surround receiver. Dan gebruikt de receiver alleen de voorste 2 speakers. Verder moet je voor Dolby Surround minimaal 5 speakers hebben. Anders heb je nog niet de bioscoop ervaring.

  5. #30

    Standaard

    Dan heb ik met muziek CD's toch nog steeds maar twee speakers?

    Wil er juist 4..... :wink:

  6. #31

    Standaard

    Ja dat klopt maar zoals al eerder is aangegeven is dat niet goed voor je stereo geluid. Er zijn hier een hoop mensen die veel verstand van zaken hebben. Of je hun advies overneemt is aan jezelf.

  7. #32
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Het is mij nu in ieder geval wel duidelijk wat de bedoeling is alleen zie ik het nut er niet van in helaas.
    Je maakt het er alleen maar lastiger op terwijl het weinig voordeel geeft.

  8. #33

    Standaard

    Wil gewoon goed doorvragen naar de (on)mogelijkheden, zodat ik een goede aankoop doe!
    Zal jullie adviezen ook zeker meenemen in mn beslissing, is immers ook de reden dat ik hier mn vragen stel..

    Zal laten weten wat het wordt en hoe het klinkt.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stan3000
    Dan heb ik met muziek CD's toch nog steeds maar twee speakers?

    Wil er juist 4..... :wink:
    Ik snap alle problemen niet, heb zelf ook een receiver die geheel in 5.1 aangesloten is, deze heeft tevens de mogelijkheid om er nog 2 extra frontspeakers bij aan te sluiten.

    Dus hij kan gewoon de 5.1 opstelling spelen, en als je muziek wilt luisteren met 2 x2 frontsets is dat ook geen enkel probleem, je schakelt dan de B set bij, het enige waar je in zo'n opstelling op moet letten is dat je impedantie van je speakers wat hoger zal moeten liggen dan de gebruikelijke 8 ohm. Je dient er tevens rekening mee te houden dat je de volumes van a en b niet afzonderlijk kunt regelen.


    Een losse extra stereo versterker kan je wens om 2 x 2 set's frontspeakers ook heel goed mogelijk maken, je hebt dan wat minder problemen met de impedantie en je kunt het volume apart regelen.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #35

    Standaard

    Tweedehandsmarkt ben ik niet zo thuis in, maar met wat zoeken op marktplaats of dealersites die ook twedehands doen kun je een redelijk idee krijgen van de prijzen.

    Overigens, wat dvdfilprofilersgek aangeeft is wel iets om idd rekening mee te houden, vooral het feit dat je het volume niet per set fronts kunt regelen zou je wel eens problemen kunnen geven juist omdat je zo'n "moeilijke" kamer hebt.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stan3000
    OK Edgar, ik denk dat het dan idd een versterker met de A+B optie gaat worden. Nu heb ik natuurlijk al wat rondgezocht en ben gestuit op een Marantz SR7400 (zwart). Wat zou zo'n versterker 2-de hands ongeveer mogen kosten (1,5 jr oud)?

  11. #36

    Standaard

    Hey Stan!

    Ik heb er niet zoveel verstand van als de meesten hier, maar heb zelf net een nieuwe 7.1 surround set van Onkyo gekocht met een knappe speakerset van JBL. Ik gebruik hem als 5.1 set i.v.m ruimte.

    Ik mag zelf ook graag muziek luisteren en heb op mijn set ontdekt dat een cd afspelen gewoon over mijn 2 front-speakers en sub weer gegeven wordt. Maar er zat ook een optie op mijn reciever om alle kanalen als stereo te gebruiken (all channel stereo). Op deze manier heb ik stereo geluid over mijn front en rear speakers wat mij prima bevalt.

  12. #37

    Standaard

    Op de Marantz klinkt mijn multi-channel stereo ook niet slecht, maar toch minder dan de pure-direct onbewerkte stereo mét sub.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •