Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 71 worden weergegeven.

Discussie: Welke speakerkabel?

  1. #26
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  2. #27
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Is zelfde link.........

  3. #28
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard


  4. #29

    Standaard

    Jullie link klopt niet. Dan kom je gewoon in de catalogus uit. Deze werkt beter...

  5. #30

    Standaard

    Heren, bedankt voor de info. Wanneer de temperatuur wat zakt ga ik langs wat winkels om te luisteren.

  6. #31

    Standaard

    De warmte is gezakt, heb je al wat beluisterd, ben nogal benieuwd naar je bevindingen :wink: .

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    De warmte is gezakt, heb je al wat beluisterd, ben nogal benieuwd naar je bevindingen :wink: .
    helaas, nog geen tijd gehad

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    De warmte is gezakt, heb je al wat beluisterd, ben nogal benieuwd naar je bevindingen :wink: .
    helaas, nog geen tijd gehad
    Tijd moet je maken

  9. #34

    Standaard

    het is 2x3m v.d. Hul Royal jade geworden

    klinkt GOED!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    het is 2x3m v.d. Hul Royal jade geworden

    klinkt GOED!
    Mooie kabel, veel plezier ermee. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #36

    Standaard

    Geen live action foto's?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  12. #37

    Standaard

    Ik gebruik zelf spellbinder in mijn HT. Naar de linker rear loopt ongeveer 15 meter, maar mede door de solid core structuur heb je weinig verlies. De andere optie is inderdaad gewoon de dreamcaster nemen. Deze is in diameter wel iets dikker, maar door beide aders te bundelen zijn lengtes van 30 meter bijvoorbeeld geen probleem.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Bij deze een tip voor de volgende zeer goede en relatief goedkope kabel met ik meen €8,- per meter.
    De Wyrewizard Spellbinder van Nordost

    (...)

    De dikte van de kabel is van minder belang en kan je verders min of meer vergeten, zeker bij de lengte die wij gemiddeld nodig hebben.
    Hoe is die kabel bruikbaar bij wat langere lengtes? Ik heb -door de plaatsing van de apparatuur- naar elk van de frontspeakers zo'n 7.5 meter liggen en naar de rears iets van 6 meter. De kabels gaan via pvc leidinkjes onder de vloer naar de speakers, dus ik ben beperkt wat betreft dikte en vorm van de kabel .

    De Spellbinder lijkt mij gevoelsmatig (voor zo'n afstand) wat aan de dunne kant -- ben bang dat dan de impedantie te ver oploopt. Valt dat mee, of zou ik beter de Dreamcatcher kunnen overwegen?

  13. #38
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Rob, is echt een prima kabel die WyreWizard.

  14. #39

    Standaard

    Bjorn,

    Waarom heb jij voor deze kabel gekozen in je set?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    Ik gebruik zelf spellbinder in mijn HT. Naar de linker rear loopt ongeveer 15 meter, maar mede door de solid core structuur heb je weinig verlies. De andere optie is inderdaad gewoon de dreamcaster nemen. Deze is in diameter wel iets dikker, maar door beide aders te bundelen zijn lengtes van 30 meter bijvoorbeeld geen probleem.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Bij deze een tip voor de volgende zeer goede en relatief goedkope kabel met ik meen €8,- per meter.
    De Wyrewizard Spellbinder van Nordost

    (...)

    De dikte van de kabel is van minder belang en kan je verders min of meer vergeten, zeker bij de lengte die wij gemiddeld nodig hebben.
    Hoe is die kabel bruikbaar bij wat langere lengtes? Ik heb -door de plaatsing van de apparatuur- naar elk van de frontspeakers zo'n 7.5 meter liggen en naar de rears iets van 6 meter. De kabels gaan via pvc leidinkjes onder de vloer naar de speakers, dus ik ben beperkt wat betreft dikte en vorm van de kabel .

    De Spellbinder lijkt mij gevoelsmatig (voor zo'n afstand) wat aan de dunne kant -- ben bang dat dan de impedantie te ver oploopt. Valt dat mee, of zou ik beter de Dreamcatcher kunnen overwegen?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #40

    Standaard

    Toch jammer dat Bjorn geen mooi antwoord heeft klaar liggen, ik ben namelijk ook aan het orienteren om mijn ht speakerdraad op een hoger niveau te tillen. Qed SA of spellbinder.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  16. #41

    Standaard

    @Seth een shoot out zou het mooist zijn natuurlijk!

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    @Seth een shoot out zou het mooist zijn natuurlijk!
    Inderdaad
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  18. #43
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Toch jammer dat Bjorn geen mooi antwoord heeft klaar liggen, ik ben namelijk ook aan het orienteren om mijn ht speakerdraad op een hoger niveau te tillen. Qed SA of spellbinder.
    Ik heb beide kabels gehad en beide zijn goed te noemen maar ze zijn wel heel verschillend van elkaar.
    Met name de Spellbinder heeft veel tijd nodig om in te spelen dus iets om rekening mee te houden waneer je voor deze kabel kiest.
    De S.A komt soms agressief over ten opzichte van de Spellbinder, het hoog kan wel eens iets "te" worden maar met name bij HT kan dit wel eens een voordeel zijn maar is uiteraard sterk afhankelijk van andere factoren.
    De Spellbinder lijkt op het eerst gezicht (geluid) iets terug houdener maar na het inspelen blijkt deze zeker net zoveel of zelfs meer details weer te geven en het laag subtieler aanwezig.
    Als je de kabel in het geheel bekijkt heeft de Spellbinder alles beter in balans, ook is de kabel makelijker te verwerken dan de zeer stugge S.A.

    Beide kabels zijn dus op hun eigen manier goed, heel goed zelfs voor hun prijs maar de Spellbinder heeft duidelijk mijn voorkeur inmiddels.

    Ikzelf wil mijn HT ook gaan voorzien van de Spellbinder maar gezien het aantal meters wacht ik hier nog even mee mede omdat de S.A ook niet slecht is natuurlijk.

    Nog een voorbeeld van de kwaliteit van de Spellbinder.
    Ik gebruikte in mijn stereo set eerst de QED SA en daarna de Spellbinder.
    Deze Spellbinder is weer vervangen door de veel duurdere Xindak FS-3 maar die Xindak is zeker niet overtuigend beter dan de Spellbinder en sterker nog zelfs, op bepaalde punten wint de Spellbinder het van de Xindak maar dat heeft uiteraard ook veel met smaak te maken.
    Je zal het kunnen omschrijven dat de Spellbinder wat speelser is, muziekkaler.
    In eerste instantie lijkt ie zich wat op de achtergrond te houden maar onbewust blijkt ie alles zeer goed te doen als je goed oplet.

    Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

  19. #44

    Standaard

    Bedankt, ik kan binnenkort een proefsetje Spellbinders in de bus verwachten. Die zijn hopelijk wel ingespeeld :wink:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Deze Spellbinder is weer vervangen door de veel duurdere Xindak FS-3 maar die Xindak is zeker niet overtuigend beter dan de Spellbinder en sterker nog zelfs, op bepaalde punten wint de Spellbinder het van de Xindak maar dat heeft uiteraard ook veel met smaak te maken.
    Gezien het prijsverschil, € 8,- voor de Spellbinder en zo'n € 45,- voor de Xindak, is dat toch een knappe prestatie. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Deze Spellbinder is weer vervangen door de veel duurdere Xindak FS-3 maar die Xindak is zeker niet overtuigend beter dan de Spellbinder en sterker nog zelfs, op bepaalde punten wint de Spellbinder het van de Xindak maar dat heeft uiteraard ook veel met smaak te maken.
    Gezien het prijsverschil, € 8,- voor de Spellbinder en zo'n € 45,- voor de Xindak, is dat toch een knappe prestatie. :wink:
    Zeer zeker! Maakt mij ook nieuwsgierig naar de Spellbinder .
    Ook hier geld natuurlijk match en smaak erg.

  22. #47
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Deze Spellbinder is weer vervangen door de veel duurdere Xindak FS-3 maar die Xindak is zeker niet overtuigend beter dan de Spellbinder en sterker nog zelfs, op bepaalde punten wint de Spellbinder het van de Xindak maar dat heeft uiteraard ook veel met smaak te maken.
    Gezien het prijsverschil, € 8,- voor de Spellbinder en zo'n € 45,- voor de Xindak, is dat toch een knappe prestatie. :wink:
    En alle kabels zijn getest/gebruikt op de Arcam stereo set met Kef speakers, die factor is dus in alle gevallen hetzelfde gebleven.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Deze Spellbinder is weer vervangen door de veel duurdere Xindak FS-3 maar die Xindak is zeker niet overtuigend beter dan de Spellbinder en sterker nog zelfs, op bepaalde punten wint de Spellbinder het van de Xindak maar dat heeft uiteraard ook veel met smaak te maken.
    Gezien het prijsverschil, € 8,- voor de Spellbinder en zo'n € 45,- voor de Xindak, is dat toch een knappe prestatie. :wink:
    En alle kabels zijn getest/gebruikt op de Arcam stereo set met Kef speakers, die factor is dus in alle gevallen hetzelfde gebleven.
    Anders zou het ook niet een geheel representatieve test zijn natuurlijk.

  24. #49
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Anders zou het ook niet een geheel representatieve test zijn natuurlijk.
    Inderdaad, het was overigens ook niet als korte test maar de kabels waren echt in gebruik, het waren op dat moment mijn "vaste" speakerkabels en dus is er vele uren naar geluisterd.
    Ik heb ze overigens nog alle drie, de Xindak in mijn stereo set, de QED in mijn HT en de Spellbinder in de stereoset op de kinder speelkamer.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Anders zou het ook niet een geheel representatieve test zijn natuurlijk.
    Inderdaad, het was overigens ook niet als korte test maar de kabels waren echt in gebruik, het waren op dat moment mijn "vaste" speakerkabels en dus is er vele uren naar geluisterd.
    Ik heb ze overigens nog alle drie, de Xindak in mijn stereo set, de QED in mijn HT en de Spellbinder in de stereoset op de kinder speelkamer.
    En als je het nog een keer zou moeten doen? Zou je dan (ook al had je ze voor een scherpe prijs) nog een keer de Xindak kopen?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •