Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 71 van 71 worden weergegeven.

Discussie: Welke speakerkabel?

  1. #51
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    En als je het nog een keer zou moeten doen? Zou je dan (ook al had je ze voor een scherpe prijs) nog een keer de Xindak kopen?
    Ik had eerst een heel lang verhaal getypt maar die post ik toch maar niet, het zal er immers niet duidelijker op geworden zijn dus ik probeer redelijk kort op je vraag te antwoorden.

    Als ik het over moest doen met de kennis die ik nu heb zal ik geen Xindak kopen als vervanging van de Spellbinder.

    Dan toch maar een korte aanvulling hierop:
    De Xindak is zeker een hele goede kabel maar persoonlijk mis ik iets aan het geluid wat ik met de Spellbinder wel ervaarde, het speelse karakter of de puntjes op de i.
    Durf ik de Xindak iemand aan te raden..........zeer zeker want het is een heel prettige kabel maar zal ze altijd ook even wijzen op de Spellbinder.
    Beide hebben hun plus en min punten maar als ik de kabel all round bekijkt is het toch de Spellbinder die mijn voorkeur heeft.

    Waarom dan toch nog de Xindak in mijn set.........
    Simpel, de kabel is zeker goed genoeg en daarnaast krijgen ze nog een 2de kans.
    Ik wil ze immers eerst op mijn toekomtige speakers proberen alvorens ze de verkoop in gaan of juist blijven natuurlijk. :wink:

    Kortom, Nordost heeft het met de WyreWizard Spellbinder een fractie beter voor elkaar dan Xindak en bekijk je de prijs daarbij dan is het oordeel duidelijk.........
    Grote plus punt voor de Xindak is dat de afwerking perfect is (met name de FS3) en de kabels er indrukwekkend uitzien.

    Al met al is de Xindak zeker een aanrader maar er is meer...............(en dat voor een fractie van de prijs :wink: )

    Let wel, lees dit bericht niet te negatief ten opzichte van Xindak want dat zal onterecht zijn.
    Op bepaalde punten is de FS3 weer beter dan de Spellbinder maar ik vind dat je de kabel in zijn geheel moet beluisteren en niet alleen bepaalde gebieden, vandaar dat de Spellbinder mij voorkeur heeft.

  2. #52

    Standaard

    Duidelijk verhaal Johan.

    Toch opvallend wat voor een prachtige kabel die Spellbinder is voor z'n prijs. Ik heb er werkelijk nog geen negatief woord over gehoord of gelezen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #53

    Standaard

    Het lijkt bijna wel een QED SA :wink: .

    Overigens heb ik inmiddels ook de spellbinder gehoord en was best onder de indruk ervan. Toch ga ik vor de QED SA, met name omdat deze in mijn setup juist het welbekende gordijntje weghaalt, net iets meer dan de spellbinder.
    In mijn setup heb ik beide kabels beluisterd (ingespeelde modellen geleend van kenissen, eigenlijk gezine de thuissituatie geen tijd voor, maar toch tussendoor gedaan). De spellbinder een zeer goede kabel, helder en open en ik denk dat een hoop mensen er een hoop luisterplezier aan zullen hebben.
    De QED SA is ook een zeer goede kabel, in mijn geval net wat meer helderheid, wat opener. Dat kan misschien ook komen door de "engelse" sound van mijn missions. Ik heb ze niet voor de grap op de rears (de niuewere missions) kunnen proberen, dat werd te ingewikkeld daar de kabels niet lang genoeg waren.

    momenteel zit er nog merkloos kabel van de dealer tussen van ooit 6 gulden de meter (ongeveer) die op zich al jaren voldoet, maar nu gewoon een keer vervangen moet worden. Voor het oog doen we er viablue bananen en spades op.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Duidelijk verhaal Johan.

    Toch opvallend wat voor een prachtige kabel die Spellbinder is voor z'n prijs. Ik heb er werkelijk nog geen negatief woord over gehoord of gelezen.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Het lijkt bijna wel een QED SA :wink: .
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Duidelijk verhaal Johan.

    Toch opvallend wat voor een prachtige kabel die Spellbinder is voor z'n prijs. Ik heb er werkelijk nog geen negatief woord over gehoord of gelezen.
    Dat ben ik niet met je eens Edgar. Ik heb de Spellbinder nog niet gehoord maar hij wordt zo'n beetje ongeacht de set geadviseerd en dat kun je de van de SA niet zeggen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #55
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Het lijkt bijna wel een QED SA :wink: .
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Duidelijk verhaal Johan.

    Toch opvallend wat voor een prachtige kabel die Spellbinder is voor z'n prijs. Ik heb er werkelijk nog geen negatief woord over gehoord of gelezen.
    Bijna wel Edgar tot je de Spellbinder heb ervaren. :wink:
    Die is net wat verfijnder in zijn kunnen maar laten we wel zijn, ook de QED SA is zeker niet slecht.
    Toch ga ik vor de QED SA, met name omdat deze in mijn setup juist het welbekende gordijntje weghaalt, net iets meer dan de spellbinder.
    Juist dit punt was wat de SA bij mij teveel deed in mijn set.
    Echter nu ik het verschil in mijn stereo set heb ervaren val het mij ook op in mijn HT die is voorzien van SA, echter is het hier wel minder hinderlijk dan in mijn stereo destijds.
    Maargoed, voor ik beter wist (binnen dat budget) heb ik altijd genoten van mijn QED SA hoor en krijg de kabel nog steeds een ruime voldoende :wink:

    Maar ik herken je omschrijving zeer zeker maar wat bij jouw dus als prettig ervaren wordt was bij mijn set te :P

  6. #56

    Standaard

    waarom denk je dat die smiley er stond? :wink:.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Het lijkt bijna wel een QED SA :wink: .
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Duidelijk verhaal Johan.

    Toch opvallend wat voor een prachtige kabel die Spellbinder is voor z'n prijs. Ik heb er werkelijk nog geen negatief woord over gehoord of gelezen.
    Dat ben ik niet met je eens Edgar. Ik heb de Spellbinder nog niet gehoord maar hij wordt zo'n beetje ongeacht de set geadviseerd en dat kun je de van de SA niet zeggen. :wink:

  7. #57

    Standaard

    Daar had ik om eerlijk te zijn niet over nagedacht maar ik zal er vandaag wat ruimte voor vrijmaken. :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    waarom denk je dat die smiley er stond? :wink:.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Het lijkt bijna wel een QED SA :wink: .
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Duidelijk verhaal Johan.

    Toch opvallend wat voor een prachtige kabel die Spellbinder is voor z'n prijs. Ik heb er werkelijk nog geen negatief woord over gehoord of gelezen.
    Dat ben ik niet met je eens Edgar. Ik heb de Spellbinder nog niet gehoord maar hij wordt zo'n beetje ongeacht de set geadviseerd en dat kun je de van de SA niet zeggen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #58

    Standaard

    Zo jullie maken me wel erg benieuwd naar de kabels, ik kan niet wachten tot ze binnen zijn!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #59

    Standaard

    Johan, ik heb juist door jouw ervaringen met de spellbinder ook deze eens rondgevraagd bij wat kenissen en eentje had ze inderdaad liggen en was niet te beroerd om ze een paar daagjes te missen. de QED SA was wat makkelijker aan te komen dus ook die geleend. Wel een hoop gedoe om alle apparatuur uit de kast te halen steeds, maarja dat had ik er wel voor over.

    Ik had wel een aanmelding voor de QED powerbuygedaan, maar omdat deze nog lang niet rond is kon ik die nog annuleren en dus even luisteren. En wat voor jou TE werd was voor mij juist goed, zo zie je maar weer dat elke opstelling en smaken verschillen.

  10. #60

    Standaard

    @ Johan een mooi verhaal.

    Die spellbinder is dus eigenlijk veel meer set onafhankelijk....grappig. Qed en Xindak zijn dat zeer zeker niet.
    Qed kan gewoon te koel, kil en schel worden, maar op een andere set haalt die zoals Edgar mooi zei het gordijn weg. Ik heb geen ervaring met de FS reeks van Xindak en die zou mogelijk heel anders kunnen klinken dan mijn SC-03. Ik merk het nog steeds met mijn interlink test (ja die test loopt nog.....) verschillende types klinken echt heel anders.

    Maar Seth wij wachten natuurlijk met smart op jouw bevindingen.....Als ik de Spellbinder verhalen hoor dan past deze beter bij je set (Marantz-Kef) dan Qed.

  11. #61

    Standaard

    Heren wat een interessante stukjes weer!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  12. #62
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    En wat voor jou TE werd was voor mij juist goed, zo zie je maar weer dat elke opstelling en smaken verschillen.
    Inderdaad maar het opvallende is dat hetgeen wat ik "te" vind velen andere als hetzelfde "te" ervaren.
    Je kunt het in dat geval als een typische eigenschap van de kabel zien als het merendeel dezelfde eigenschap ook hetzelfde ervaren.

    Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat het dan ook een slecht product is want dat is het nog steeds niet natuurlijk.

  13. #63
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    @ Johan een mooi verhaal.

    Die spellbinder is dus eigenlijk veel meer set onafhankelijk....grappig. Qed en Xindak zijn dat zeer zeker niet.
    Qed kan gewoon te koel, kil en schel worden, maar op een andere set haalt die zoals Edgar mooi zei het gordijn weg. Ik heb geen ervaring met de FS reeks van Xindak en die zou mogelijk heel anders kunnen klinken dan mijn SC-03. Ik merk het nog steeds met mijn interlink test (ja die test loopt nog.....) verschillende types klinken echt heel anders.

    Maar Seth wij wachten natuurlijk met smart op jouw bevindingen.....Als ik de Spellbinder verhalen hoor dan past deze beter bij je set (Marantz-Kef) dan Qed.
    In hoeverre de FS reeks anders is dan de SC weet ik ook niet maar ik ga er wel vanuit dat in grote lijnen dezelfde eigenschappen bij beide lijnen te vinden zijn.

    Maar ik wil wel iedereen adviseren dat indien mogelijk ze zelf de diverse merken uit proberen en dan met name de SA en Spellbinder (zelfde prijs vandaar)
    Heb je een nieuwe Spellbinder dan heeft deze veel tijd nodig voor het inspelen, 200 uur volgens Bjorn en ik kan wel bevestigen dat ze inderdaad veel tijd nodig hebben.

    Nog iets wat me opvalt is dat de "mindere" eigenschap van de SA (kil en vooral het scherpe) bij het merendeel als hinderlijk word ervaren.
    In principe was het niet zo,n probleem bij mezelf tot ik de Spellbinder dus in mijn set plaatste.
    Dus zolang je niet beter weet/ervaar in je eigen set valt het allemaal best wel mee, dit om even aan te geven dat men nu niet direct de SA links moet laten liggen want de kabel verdiend zeker een kans.
    Daarnaast moeten we nu ook de Spellbinder niet als "heilig" gaan zien want er is natuurlijk meer op de markt.
    Maar zoek je een super kabel onder de €10,- dan moet je dus zeker de Spellbinder op je lijstje zetten, zeker omdat ie het kan opnemen tegen de veel duurdere kabels.

  14. #64

    Standaard

    Johan, goed advies om idd meer kabels te beluisteren. Ik heb gelukkig ingespeelde spellbinder kunnen testen.

    Vooral bij de warmere speakers is de SA in het voordeel, voor de overige sets zou de keuze vooral van de muzieksoort en de smaak van de eigenaar afhangen of de SA of de spellbinder de betere keuze is.

  15. #65

    Standaard

    @Johan.
    Erg interessant, die koelte van Qed kan juist in bepaalde combinaties hinderlijk uitpakken. Elac speakers zijn geen match met Qed (vind ik), wordt enorm koel en schel.

    Misschien dat ik eens die Spellbinder ga proberen (maar dan over een aantal maanden pas)

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Zo jullie maken me wel erg benieuwd naar de kabels, ik kan niet wachten tot ze binnen zijn!
    Misschien nog twee leuke alternatieven:

    Wat duurder: 47Labs 4708, kost (dacht ik) iets van € 12,- de meter

    Wat goedkoper: Canare 4S11: rond de € 4,-
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #67

    Standaard

    4708 is erg leuk, enig nadeel is dat er een beperking qua lengte op zit. Ze presteren het best onder de 3 meter.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Zo jullie maken me wel erg benieuwd naar de kabels, ik kan niet wachten tot ze binnen zijn!
    Misschien nog twee leuke alternatieven:

    Wat duurder: 47Labs 4708, kost (dacht ik) iets van € 12,- de meter

    Wat goedkoper: Canare 4S11: rond de € 4,-

  18. #68

    Standaard

    Dat wist ik niet, heb ze ook alleen in een stereoset gehoord.

    Bjorn, kun je nog uitleggen waarom jij voor de Spellbinder hebt gekozen in je htset?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    4708 is erg leuk, enig nadeel is dat er een beperking qua lengte op zit. Ze presteren het best onder de 3 meter.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Zo jullie maken me wel erg benieuwd naar de kabels, ik kan niet wachten tot ze binnen zijn!
    Misschien nog twee leuke alternatieven:

    Wat duurder: 47Labs 4708, kost (dacht ik) iets van € 12,- de meter

    Wat goedkoper: Canare 4S11: rond de € 4,-
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #69

    Standaard

    Ik zocht een kabel met Nordost karakteristieken, transparantie, levendigheid, zijigheid, die ook voor de lengtes die ik nodig had (bijna 50m) die performance neerzette. Uiteindelijk heb ik gekozen voor spellbinder en een combinatie van Nordost Baldur tussen processor en eindversterker.

    Groet,

    Bjorn

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Dat wist ik niet, heb ze ook alleen in een stereoset gehoord.

    Bjorn, kun je nog uitleggen waarom jij voor de Spellbinder hebt gekozen in je htset?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    4708 is erg leuk, enig nadeel is dat er een beperking qua lengte op zit. Ze presteren het best onder de 3 meter.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Zo jullie maken me wel erg benieuwd naar de kabels, ik kan niet wachten tot ze binnen zijn!
    Misschien nog twee leuke alternatieven:

    Wat duurder: 47Labs 4708, kost (dacht ik) iets van € 12,- de meter

    Wat goedkoper: Canare 4S11: rond de € 4,-

  20. #70

    Standaard

    thanks. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #71
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    @Johan.
    Erg interessant, die koelte van Qed kan juist in bepaalde combinaties hinderlijk uitpakken. Elac speakers zijn geen match met Qed (vind ik), wordt enorm koel en schel.

    Misschien dat ik eens die Spellbinder ga proberen (maar dan over een aantal maanden pas)
    Ben erg benieuwd hoe dat uitpak met jou speakers.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •