Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 130 worden weergegeven.

Discussie: Children of Men

  1. #1

    Standaard Children of Men

    Kon er geen topic over vinden, als die er al is, excuus...

    De nieuwe film van Alfonso Cuarón, met Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine en Chiwetel Ejiofor.

    The world's youngest citizen has just died at 18, and humankind is facing the likelihood of its own extinction. Set in and around a dystopian London fractious with violence and warring nationalistic sects, Children of Men follows the unexpected discovery of a lone pregnant woman and the desperate journey to deliver her to safety and restore faith for a future beyond those presently on Earth.
    trailer en site

    Ziet er erg mooi uit, en met zulke acteurs en zo'n regisseur zijn mijn verwachtingen hoog!
    En films die zich afspelen in een maatschappij die langzaam desintregeert zijn 8)
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  2. #2

    Standaard

    Ziet er geweldig uit, heb een groot zwak voor de films van Cuaron.

  3. #3

    Standaard

    Het concept kwam me zo bekend voor, na wat zoeken gevonden.

    http://www.tv.com/the-outer-limits/d...1/summary.html
    You are free to do as we tell you!

  4. #4

    Standaard Re: Children of Men

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    En films die zich afspelen in een maatschappij die langzaam desintregeert zijn 8)
    Ik heb ook de trailer gezien en ik vrees dat de film hierop onderuit gaat. Het is volgens mij iets TE groot opgezet, en nog tesamen met een ambitieus verhaal gaat het denk ik onder aan de eigen grootse opzet...
    Hoop het niet natuurlijk, maar iets minimaler had geen kwaad gekunt...

  5. #5

    Standaard

    Had wel wat weg van 12 monkeys qua sfeer. Een film om in de gaten te houden.

  6. #6

    Standaard

    Wow. Dit ziet eruit als een fantastische film. Het einde van die trailer geeft me echt kippenvel. Clive Owen is een erg goede acteur en Michael Caine is één van mijn favoriete acteurs allertijden. Ik kan bijna niet wachten
    laatste DVD gekocht The Big Sleep, The Fisher King, Vertigo

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don Vito Corleone
    Wow. Dit ziet eruit als een fantastische film. Het einde van die trailer geeft me echt kippenvel. Clive Owen is een erg goede acteur en Michael Caine is één van mijn favoriete acteurs allertijden. Ik kan bijna niet wachten
    Ben ik het helemaal mee eens. Alleen van Michael Caine dan niet :P
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  8. #8

    Standaard

    Hey, dit ziet er inderdaad heel interessant uit, ben benieuwd...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  9. #9

    Standaard

    Ik heb deze film een paar weken geleden in Ierland gezien. Het is een visueel zeer bijzondere film. Het verhaal heeft wel een paar haken en ogen, maar het thema is indrukwekkend.
    De cameravoering is erg bijzonder. Je vraagt je af hoe ze bepaalde scènes hebben opgenomen, zo knap gedaan is het.
    [spoiler:d21550c1a9]De autorit met Theodore, Julian, Kee en Luke, net voordat ze gestopt worden door de gang uit het bos. Die hele sequentie is 1 shot![/spoiler:d21550c1a9] Ook bijzonder gefilmd is [spoiler:d21550c1a9]de geboorte van het kind[/spoiler:d21550c1a9].
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #10
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Vandaag gezien en ik ben het met Ludo eens. Zeer bijzondere, rauwe film.

    [spoiler:fefb142122]Zelf vond ik de oorlog scene in de gevangenis erg bijzonder. Ook allemaal 1 shot. [/spoiler:fefb142122]

  11. #11

    Standaard

    Heb deze film vanavond gezien. (In BelgiË speelt hij al een week, ik weet niet hoe het in Nederland zit)

    Na de trailer en de talloze enorm lovende reviews ging ik met enorm hoge verwachtingen naar de film, en die heeft ze nog allemaal overtroffen! Prachtige rauwe film, niet groots opgezet, en ik kan je verzekeren, mocht ik de film in 1 woord omschrijven, dan zou dat zijn: INTENS.

    Je zal wel weten welke scenes ik bedoel, als je gaat kijken, maar ik beloof je dat je zal emotionele en fysieke rillingen krijgen bij de intensiteit van deze film!
    Iedereen die houdt van de (véél) betere mainstream film, ga dit zien!

  12. #12

    Standaard

    ga zaterdag kijken, ben benieuwd
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  13. #13

    Standaard

    Een goede gemaakte film met grauwe/rauwe look(in welke futuristische film zie je dit eingelijk niet ) en een aantal mooi geschoten scenes,maar kwa verhaal vond ik het zelf allemaal niet zo boeiend om eerlijk te zijn,ik had ook een beetje van,hier is de volgende toekomst visie film. In het begin ook erg veel moeite om in de film te komen gelukkig werd dat wel beter maar werd gewoon niet gegrepen door het verhaal. Aan het acteerwerk ligt het zeker niet want de performances zijn ijzersterk en ook de aktie scenes zien er geweldig uit als mede de toekomst visie die geschetst word. Ik had geen speciaale verwachtingen al had ik al wel een aantal lovende reviews gezien,daar kan ik best inkomen maar ik zou het persoonlijk geen meesterwerk noemen. 7.8/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  14. #14

    Standaard

    Afgelopen avond gezien en ook ik vond het een erg mooie film. Met enkele zeer sterke momenten. En af en toe wat subtiele humor. Alleen, hoe ik ook mijn best doe, ik kan Clive Owen niet serieus nemen.

    Verder, [spoiler:36fac3d796]waarom gaat Julianne Moore al na 20 minuten dood?[/spoiler:36fac3d796]. Dat waren mijn enige twee minpunten.

    Ga ik zeker aanschaffen.
    Weet iemand trouwens of de [spoiler:36fac3d796]bevalling[/spoiler:36fac3d796] echt was?
    **** me gently with a chainsaw.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor
    Afgelopen avond gezien en ook ik vond het een erg mooie film. Met enkele zeer sterke momenten. En af en toe wat subtiele humor. Alleen, hoe ik ook mijn best doe, ik kan Clive Owen niet serieus nemen.

    1.Verder, [spoiler:40cc3e0934]waarom gaat Julianne Moore al na 20 minuten dood?[/spoiler:40cc3e0934]. Dat waren mijn enige twee minpunten.

    Ga ik zeker aanschaffen.
    2.Weet iemand trouwens of de [spoiler:40cc3e0934]bevalling[/spoiler:40cc3e0934] echt was?
    1.[spoiler:40cc3e0934]Dat was haar rol,dus dan kan je dat verwachten ondanks dat het een kleine rol voor haar doen geworden is,maar die keuze heeft ze zelf gemaakt.[/spoiler:40cc3e0934]

    2.[spoiler:40cc3e0934]Wat ik er over gelezen heb was de bevalling fake en de baby ook,al zag het er vluchtig zo gezien op het bioscoop scherm aardig echt uit.[/spoiler:40cc3e0934]
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    1.[spoiler:dac846ed52]Dat was haar rol,dus dan kan je dat verwachten ondanks dat het een kleine rol voor haar doen geworden is,maar die keuze heeft ze zelf gemaakt.[/spoiler:dac846ed52]
    Ja pretty duh, maar ik bedoelde meer dat ik het jammer vond dat het zo snel ging. Had het niet verwacht, that's all. :wink:
    **** me gently with a chainsaw.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    1.[spoiler:e751d366e2]Dat was haar rol,dus dan kan je dat verwachten ondanks dat het een kleine rol voor haar doen geworden is,maar die keuze heeft ze zelf gemaakt.[/spoiler:e751d366e2]
    Ja pretty duh, maar ik bedoelde meer dat ik het jammer vond dat het zo snel ging. Had het niet verwacht, that's all. :wink:
    Je wilde een verklaring dus die kreeg je :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  18. #18

    Standaard

    Zo juist gezien deze film, ik zat er naar uit te kijken. Deze film is fantastisch. Ik verwachte een gritty post-apocalytic film, grauw dus zoals hierboven geschreven, en dat was precies wat 't was. Helaas, de toekomst ziet er somber in.. Intens was 't woord dat ik nodig had, was dus ook hierboven stond.. De film kent geen genade.
    [spoiler:8bfdd4ed03]Ik zat met open mond (van schok) te kijken hoe die arme man in Bexhill, die Theo en Kee naar de boot zou brengen, door z'n hoofd geschoten werd. Ook toen Theo Syd een schijnbaar fatale klap op z'n hoofd gaf toen ie net de deur uitkwam.[/spoiler:8bfdd4ed03] En zo zijn er meer scenes die je op 't puntje van je stoel laat zitten. De sfeer was depressief en daarom fantastisch. Erg mooie shots ook, een aantal zijn al genoemd, een andere die ik leuk vond was in de bus in Bexhill wanneer die 2 Chinooks voorbij vliegen. Als sci-fi fan, had ik graag meer willen weten over de apocalypse, voornamelijk hoe en wat over de onvruchtbaarheidsquestie, maar dat as 't punt niet van de film. Maar goed, in 't algemeen gewoon fantastisch, en een aanraden.
    N/A

  19. #19

    Standaard

    vandaag gezien, wat zal ik ervan zeggen...ijzersterke film, een van de beste van dit jaar.
    sterke acteerprestatie van owen, caine deed het ook goed in zijn bijrol.
    aanrader cq topper al zal ie niet bij iedereen in de smaak vallen vrees ik.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    vandaag gezien, wat zal ik ervan zeggen...ijzersterke film, een van de beste van dit jaar.
    sterke acteerprestatie van owen, caine deed het ook goed in zijn bijrol.
    aanrader cq topper al zal ie niet bij iedereen in de smaak vallen vrees ik.
    Sluit ik me volledig bij aan. Topfilm !
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    vandaag gezien, wat zal ik ervan zeggen...ijzersterke film, een van de beste van dit jaar.
    sterke acteerprestatie van owen, caine deed het ook goed in zijn bijrol.
    aanrader cq topper al zal ie niet bij iedereen in de smaak vallen vrees ik.
    Sluit ik me volledig bij aan. Topfilm !
    Ik ook, briljant gewoon. Wat een shots Alleen het einde (lees credit overgang + muziek ) was ik niet zo kapot van. Vond ik een beetje breken met de natuurlijke beleving van de film.

  22. #22

    Standaard

    Schokkend, emotioneel en realistisch zijn de woorden die deze film het best beschrijven. Ik heb een aantal keer echt bijna zitten janken. Fantastisch gefilmd en geacteerd. De beste film van 2006.
    laatste DVD gekocht The Big Sleep, The Fisher King, Vertigo

  23. #23

    Standaard

    Ga deze film morgen aanschouwen en na al het bovenstaande heb ik zeer hoge verwachtingen!

  24. #24

    Standaard

    Van het weekend gezien, en damn , wat een depri kijk op de toekomst zeg....
    Realistisch, en eigenlijk een drama gefilmd als een actiefilm. Acteurs waren geweldig, camerawerk was geweldig, regie was geweldig. Moest er even van bijkomen.....

    [spoiler:9136f0c345]En Michael Caine's "Strawberry's Kough" was geweldig![/spoiler:9136f0c345]
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  25. #25

    Standaard

    Een paar dingen die ik heel bijzonder vond om te zien:
    [spoiler:c09fc44adf]In het begin zie je dat Diego, de jongste mens op aarde, overleden is. Daarna zien we de hoofdrolspeler en volgen we hem naar buiten. Nog steeds hetzelfde shot. De camera draait en de ruimte waar we net waren, ontploft. Ongelooflijk.
    Verder het lange shot van de weeën van Kee. De camera komt langzaam naar haar toe, waarna je ook daadwerkelijk een baby uit Kee ziet komen. En die ziet er nog vreselijk realistisch uit ook. Nog eens ongelooflijk.[/spoiler:c09fc44adf]
    Waanzinnige film! Enne: Harry Potter 3 vond ik al enorm goed, en die filmstijl zie ik hier nu ook in terug. Echt super.
    Activity suggests a life filled with purpose

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •