Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 130 worden weergegeven.

Discussie: Children of Men

  1. #26

    Standaard

    Lijkt me echt een superfilm!
    Eentje om in de gaten te blijven houden!

  2. #27

    Standaard

    Ik ben het met ongeveer alle bovenstaande reacties eens!! Alleen al dat extreem lange briljante shot in het vluchtelingenkamp . En lag het aan mij of had Children Of Men visueel echt een Half-Life-achtige vibe? Dus mochten ze ooit een Half-Life film maken, probeer Alfonso Cuaron te bemachtigen....
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  3. #28
    Junior Member
    Registratie datum
    Aug 2006
    Woonplaats
    Keerbergen - Leuven, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Z-Man
    En lag het aan mij of had Children Of Men visueel echt een Half-Life-achtige vibe? Dus mochten ze ooit een Half-Life film maken, probeer Alfonso Cuaron te bemachtigen....
    Ik dacht al dat ik de enige was
    Wat een geweldige film overigens

    [spoiler:854f37d220]Het moment dat ze met de baby de trappen aflopen, men stopt met schieten, alles stil is en plots de hel terug openbarst gaf mij rillingen die ik in geenenkele film al heb meegemaakt. Geniaal.[/spoiler:854f37d220]

  4. #29

    Standaard

    [spoiler:a145d7a655] wat ook opmerkelijk was:clive vuurde geen enkel schot af tijdens zijn missie, enigste geweld was tegen syd[/spoiler:a145d7a655]
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  5. #30

    Standaard

    Ik ga vanavond voor de 2de keer deze prachtige film gaan zien!

    Volgens mij de beste film sinds Oldboy!

  6. #31

    Standaard

    Net gezien, maakte mijn hoge verwachtingen waar! Sluit me verder aan bij al het bovenstaande. Visueel zeer sterk, alleen op enkele onderwerpen had men wat dieper in moeten gaan.

  7. #32

    Standaard

    Goed om te lezen dat het een goede film gevonden wordt. Op andere fora vindt men `m niet zo sterk. Ik zelf vind `m f*cking briljant, rechtstreeks de top 3 van beste films van het jaar in. Laat die 3 disc maar komen, en dan alstublieft wel met een commentaartrack van Cuaron en uitgebreide making-off
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #33

    Standaard

    Ik ga hem vanavond ook kijken en aangezien ik nog geen enkele negatieve review ben tegengekomen zijn de verwachtingen wel vrij hoog. Wat ik er al van weet is in ieder geval echt helemaal mijn ding.

  9. #34

    Standaard

    Wel mijn hoge verwachtingen waren blijkbaar niet meer dan terecht, wat een prachtige film!

    Een zeer goed uitgewerkt toekomstbeeld met veel aandacht voor toekomstige maatschappelijke problemen zonder alles tot in het detail uit te werken wat ongetwijfeld tot een saaie film had geleid. Ik had nog nooit iets van deze regisseur gezien maar de lange shots die anderen hier beschrijven zijn echt ongelooflijk indrukwekkend. [spoiler:ad4eb63d83]de aanslag in het begin van de film zette meteen de toon, de auto die in de val wordt gelokt was zeer spannend, net zoals het ontsnappen met dezelfde auto die niet wil starten en de grote schietpartij aan het appartementsgebouw in dat kamp op het einde was 1 van de beste die ik de laatste jaren gezien heb[/spoiler:ad4eb63d83]

    De cast daar heb ik ook niet over te klagen, Clive Owen vond ik heel goed in de hoofdrol (ik vind hem nogal ondergewaardeerd, in bijv. King Arthur vond ik hem ook best goed) en met Michael Caine heb ik me ziek gelachen Ook het personage Syd vond ik geweldig. Ik was wel blij dat Julianne Moore [spoiler:ad4eb63d83]zo snel aan haar einde kwam[/spoiler:ad4eb63d83] omdat dit gewoon noodzakelijk was in dit soort film en ik haar rol ook niet zo interessant vond.

    Er zijn nog een aantal films van vroeger op het jaar die ik nog eens moet kijken, maar het lijkt me sterk als deze film niet in mijn top 3 van 2006 zou staan. Children Of Men is een must-see!

    EDIT: voor mensen die net als ik er hun hoofd over breken hoe sommige van die scenes gefilmd zijn, hier zijn wat foto's die ik vond op het IMDB-forum van de [spoiler:ad4eb63d83]achtervolgingsscene met de auto na de wegversperring[/spoiler:ad4eb63d83]


    http://img502.imageshack.us/my.php?i...8resizevp3.jpg
    http://img165.imageshack.us/my.php?i...3resizehk7.jpg
    http://img208.imageshack.us/my.php?i...2resizeaf4.jpg

  10. #35

    Standaard

    ^geweldige foto's. Fascinerend hoe ze dat doen.
    laatste DVD gekocht The Big Sleep, The Fisher King, Vertigo

  11. #36

    Standaard

    fascinerende constructie die auto

  12. #37

  13. #38

    Standaard

    In Pathe Eindhoven draait ie inmiddels al niet meer
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  14. #39

    Standaard

    De officiële site is inmiddels ge-update.

    http://www.childrenofmen.net/
    laatste DVD gekocht The Big Sleep, The Fisher King, Vertigo

  15. #40

    Standaard

    Aardige aardige film en origineel ook (of nou ja, het zal wel weer uit een of ander boek ofzo komen). De sfeer die in de film hing sprak me nog het meest aan, verder degelijke rollen alleen het einde vond ik maar zozo, erg abrupt. Open eindes vind ik niet erg maar nu miste ik gewoon dingen...

    (***1/2//*****)
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  16. #41

    Standaard

    Beste film van 2006! Vond het jammer dat hij wat aan de korte kant was, maar aan de andere kant vind ik dat ook weer goed, het einde geeft stof om over na te denken.

    Vond de gelijkenissen met Half Life 2 zeer pakkend! Ook dat je alles vanuit 1 speler ziet en de achtergrond informatie verder uit kranten etc. moet halen vond ik zelf erg origineel.

    Is het trouwens gebasseerd op een boek?

  17. #42
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    Zaterdag de film gezien wat een topper en zeker een film die je aan het denken zet. Met weer een gave rol van Owen. voor mij een 9/10

  18. #43

    Standaard

    Deze dan eindelijk gezien.
    Wat een ontzettend spannende en zenuwslopende film zeg, vooral de 2e helft. Het verhaal is vrij simpel maar hoe het uitgevoerd is

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don Vito Corleone
    Schokkend, emotioneel en realistisch zijn de woorden die deze film het best beschrijven. Ik heb een aantal keer echt bijna zitten janken. Fantastisch gefilmd en geacteerd. De beste film van 2006.
    Gehuild heb ik niet, maar ik had wel een paar keer de tranen in m'n ogen staan........sommige scenes zijn echt intens en zeer emotioneel.

  20. #45

    Standaard

    22 feb de DVD!

    Daar wacht ik op.

    En Julianne Moore is de mooiste redhead in de wereld dus
    elke film met haar is op z'n minst de moeite waard.

  21. #46

    Standaard

    Vandaag voor het eerst gezien, en kan het alleen maar eens zijn met de lovende reacties hierboven. Wat een geweldige film. Regelmatig met verbazing zitten kijken naar hoe alles gefilmd werd.

    In de korte docu over 2 van de scenes laten ze dus ook die constructie zien op de auto, je moet er maar op komen.

  22. #47

    Standaard

    Ik heb hem net weer gezien.. voor mij nog steeds de beste film van 2006... Departed een oscar voor regie en film en deze werd niet eens genomineerd... vind het maar raar!

    Die scene in die auto, maar ook in dat kamp waren zo geweldig geregisseert als gefilmd dat het gewoon op zn minst een nominatie maar ook een oscar verdiende, geweldig!!!

    En oh wat is Clive Owen goed..


  23. #48

    Standaard

    Voor cinematography en editing waren ze genomineerd als ik me goed herinner, en die hadden ze toch wel mogen winnen. Dit was voor mij ook met voorsprong de beste film van 2006, maar ik denk dat het zo eentje is die maar na verloop van tijd echt gewaardeerd zal worden.

  24. #49

    Standaard

    Gister gezien en ik vond hem erg sterk. Vooral de omslag wanneer ze in de auto zitten kwam zo abrupt en verbaasde me echt. Heerlijk geschoten.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  25. #50

    Standaard

    Ik vond dit ook de beste film van 2006 die zeker de oscar voor cinematography verdient. The Departed was ook zeer goed, maar dat is Children of Men toch een stuk origineler en geinspireerder.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •