Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 69 van 69 worden weergegeven.

Discussie: Slindenau's HT

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau

    Nog even over een vraagje over speakerkabels, welke oppervlakte (doorsnede) raden jullie mij aan? Voldoet 1.5mm^2 al, of moet ik toch naar 2 of 2.5 mm^2 zoeken?
    Kan iemand, met het oog op mijn huidige speakerset (budget), hier nog tips over geven? Komende Zaterdag ga ik wat winkel langs voor kabels, en ik wil niet al te veel uitgeven eigenlijk .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  2. #52
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau

    Nog even over een vraagje over speakerkabels, welke oppervlakte (doorsnede) raden jullie mij aan? Voldoet 1.5mm^2 al, of moet ik toch naar 2 of 2.5 mm^2 zoeken?
    Kan iemand, met het oog op mijn huidige speakerset (budget), hier nog tips over geven? Komende Zaterdag ga ik wat winkel langs voor kabels, en ik wil niet al te veel uitgeven eigenlijk .
    De dikte is van minder belang maar hoeveel per meter had je in gedachten.
    De Nordost Spellbinder heb je al voor zo,n €9 per mtr meen ik en de QED SA voor €8.
    Zoek je goedkoper kan je eens kijken naar de QED Micro, ik meen dat die rond de €3 a €4,- per meter zit.
    Ook vdHul met de Clearwater zit rond de €7,- ongeveer.
    Ga in ieder geval niet op de dikte af omdat dit van ondergschikt belang is.

    Maar uiteraard zijn er nog meer merken die ruim onder de €10,- zitten zoals Oehlbach, Ixos of Monster.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=45448

  3. #53

    Standaard

    Ik wilde eigenlijk niet voor 'echte' speakerkabels gaan (ik weet het, shame on me )...die zijn me te duur voor mijn speakers. Mijn maximum budget voor totaal 35 meter (wil mn 5.0 en 2.0 set van nieuwe kabels voorzien) is zo'n 50-60 euro, en dat is al de helft van de nieuwprijs van mn 5.0 set .
    En dan kom je vanzelf uit op stroomkabels, en ik denk dat dikte daar toch wel van belang is. Ik wil morgen nog wel even langs de gamma/praxis gaan om te kijken wat ze daar hebben...want bij onze lokale doe het zelf zaak komt enkel een dropveter van <1 mm^2 van de haspel (voor 0.50e/meter ).

    Mijn budget is nu dus echt op . Met stroomkabels wilde ik beginnen, en zodra ik speakers ga upgraden koop ik daar wel gelijk echte speakerkabels bij.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  4. #54

    Standaard

    Waarom ga je niet naar de Media Markt, daar hebben zo mooi instap spul voor 1/2/3 euro per meter.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #55
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    Ik wilde eigenlijk niet voor 'echte' speakerkabels gaan (ik weet het, shame on me )...die zijn me te duur voor mijn speakers. Mijn maximum budget voor totaal 35 meter (wil mn 5.0 en 2.0 set van nieuwe kabels voorzien) is zo'n 50-60 euro, en dat is al de helft van de nieuwprijs van mn 5.0 set .
    En dan kom je vanzelf uit op stroomkabels, en ik denk dat dikte daar toch wel van belang is. Ik wil morgen nog wel even langs de gamma/praxis gaan om te kijken wat ze daar hebben...want bij onze lokale doe het zelf zaak komt enkel een dropveter van <1 mm^2 van de haspel (voor 0.50e/meter ).

    Mijn budget is nu dus echt op . Met stroomkabels wilde ik beginnen, en zodra ik speakers ga upgraden koop ik daar wel gelijk echte speakerkabels bij.
    Als je toch al voor normale stroomkabel wilde gaan is het ook niet de moeite om op de dikte te letten.
    Vandaar dus het advies voor specifieke speakerkabel en dan is de kwaliteit van groter belang dan de dikte.
    Daarnaast hoef het niet duur te zijn, kijk dan eens naar budget merken als Monitor.

  6. #56

    Standaard

    Okè, bedankt hè jongens!
    Ik dacht dat minder weerstand (dikkere kabel) wel een klein beetje zou helpen .

    En die tip van de MM is ook zeer handig, daar kan ik volgende week nog even langswippen (in de buurt van MM Eindhoven moet ik zijn) .

    Tenslotte nog een kleine mededeling: heb de OP een beetje overzichelijk ingedeeld met inhoud en kopjes. Ook staat elke foto die ik tot nu toe gepost heb in de OP.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  7. #57

    Standaard

    Luidsprekerkabel update

    Vandaag even bij de Praxis langsgeweest...kon eigenlijk niet wachten tot het bezoekje aan de MM .

    Ik heb besloten om te beginnen bij het allerslechtste, gewone 1.5mm^2 dropveters .



    Heb 2x20 meter aangeschaft, om gelijk mijn stereoset ook van nieuwe kabels te voorzien (deze hadden voorheen solide koperkabels > totaal niet flexibel).

    Ik heb hier alleen één klein vraagje over: op de achterkant van deze verpakking staat "Max. 80 Watt".
    In hoeverre kan dit kloppen, en kan het kwaad als ik deze aan mijn receiver hang (welke maximaal 100Watt RMS per kanaal kan leveren).
    Is het een kwestie van het (master) volume niet te ver opschroeven...of moet ik echt op de temperatuur van de kabels gaan letten tijdens 'normaal' gebruik?

    Zodra ik hier wat meer zekerheid over heb (en zelf nog wat testen heb gedaan met hoog volume ) kan ik alles gaan neerzetten op de juiste plek, en alvast een beetje afstellen. Dan kan ik de testfase eindelijk achter me laten .

    Deze update en nog wat kleine aanpassingen zijn toegevoegd aan de OP
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  8. #58
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik denk dat je je niet te druk moet maken over de 2x80 watt.
    Je versterker is niet continu 2x 100 watt en zelfs al zou dat zo zijn, die 2x80 heeft zeer zeker een marge die je het kan overschijden.

    Geen probleem dus en lekker aansluiten die handel.

  9. #59

    Standaard

    2x.... 5x .

    Maar ik heb het even getest...mijn 2x100Watt stereo (met eltax concept 400 zuilen) even flink laten stressen met deze kabeltjes...en inderdaad geen problemen . Morgen de andere 20 meter in juiste stukken knippen .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  10. #60
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    2x of 5x heeft er inderdaad niets mee te maken.
    Het gaat immers om de waarde per kanaal maar ondanks dat blijft het antwoord hetzelfde, niet druk om maken en lekker aansluiten het geheel.

  11. #61

    Standaard

    Klopt ja, maar uit 2 kanalen krijg je geen surround . En dat wilde ik even rechtzetten voordat mensen weer vreemde dingen gaan denken .


    Nog even een klein vraagje over de plaatsing van de Center, moet deze zo dicht mogenlijk tegen de onderkant van het beeld staan? Of kan deze ook op de grond staan (maar wel op een schuine ondergrond, zodat deze naar boven gericht is)?
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  12. #62
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Center moet zo dicht mogelijk bij het beeld.

  13. #63

    Standaard

    Hmja dat dacht ik dus al wel . Wordt lastig, omdat ik em ook niet op 4 meter van de kijk/luister plek wil zetten .

    Vandaag trouwens een compromis over de billy kasten gesloten:
    2x de berkenfineer (of was het nu beuken... ) van 80x202 voor 50e/stuk (mn ma betaalde de rest, want normaal zijn ze dus 70e/stuk).
    Lekker uitpakken en in elkaar zetten straks (of morgen) .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  14. #64

    Standaard

    Enne geen schroefjes overhouden hè...
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  15. #65

    Standaard

    Geen schroefjes over, wel 3 spijkertjes en een houten plugje .

    En gelukkig passen al mijn DVD's (net) in één kast, want de tweede kast bleek kapot uit de verpakking te komen (die slappe achterkant: grote scheur).

    Maarja, d'r is voorlopig toch geen ruimte voor een 2e kast, dus alle tijd om te gaan ruilen .

    Maar over het algemeen is de kamer nu bijna zoals ik 'em wil hebben, de speakers staan al redelijk in 5.1...dus ik kan de testfase achter me laten .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  16. #66

    Standaard

    Wat is dat voor een ding links van je dvdkast?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  17. #67

    Standaard

    Dat zijn de oude meubels, de kamer was eerst een slaapkamer . Maar die meubels moeten eerst verkocht worden voordat ze weg gaan .

    En het zijn ook nog eens babymeubels van zon 10 jaar oud, in de meest onmogelijke kleuren .


    Edit:
    Vandaag nog even een RCA-RCA kabel gekocht, nu heb ik van het merk 'HQ' 1x 2.5 meter en 1x 5 meter . Nu staat alles eindelijk redelijk zoals ik het zou willen .

    Heb ook nog begin deze week de Digital Video Essentials ergin gedaan...en alvast het beeld afgesteld. Ben er wel blij mee, in scenes waar licht en donker gecombineerd worden zag je voorheen altijd een irritante grijze waas over het beeld...dit is nu flink minder .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  18. #68

    Standaard

    Geef die dude een ban!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  19. #69

    Standaard

    waarom zijn hier de foto's weg?

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •