Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 69 worden weergegeven.

Discussie: Slindenau's HT

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ziet er al erg leuk uit met dat grote beeld, dat gaat vele uren genieten worden. :wink:
    Van de beamer zelf heb ik al wat uurtjes kunnen genieten, maar enkel met stereo geluid .

    Ik moet nog even kijken welke beamer ik ga gebruiken trouwens, de MP610 welke weinig upscaling vereist of de MP620 met een hogere native resolutie. Minder upscaling betekend natuurlijk een beter beeld, maar 800*600 in deze grootte (2.3 meter breed) kan er pixelig uit gaan zien. Bij de MP620 (1024*768) heb ik minder last van pixels, maar wel meer last van 'storingen' door het upscalen.
    Maar dit upscalen wordt wel door de beamer zelf gedaan, kan ik dit niet via mn dvd speler laten doen? Die is daar wel iets beter in neem ik aan. Heb al wat door de menu's gebladerd, maar kan niks vinden over upscalen...weet iemand hier meer over? Ik kan wel Progressive Scan selecteren, maar ik weet niet zeker of de BenQ MP610/620 dit aankan?

    Misschien dat hier nog eens een nachtje over moet slapen .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  2. #27

    Standaard

    Gewoon flink spelen met de instellingen!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ziet er al erg leuk uit met dat grote beeld, dat gaat vele uren genieten worden. :wink:
    Van de beamer zelf heb ik al wat uurtjes kunnen genieten, maar enkel met stereo geluid .

    Ik moet nog even kijken welke beamer ik ga gebruiken trouwens, de MP610 welke weinig upscaling vereist of de MP620 met een hogere native resolutie. Minder upscaling betekend natuurlijk een beter beeld, maar 800*600 in deze grootte (2.3 meter breed) kan er pixelig uit gaan zien. Bij de MP620 (1024*768) heb ik minder last van pixels, maar wel meer last van 'storingen' door het upscalen.
    Maar dit upscalen wordt wel door de beamer zelf gedaan, kan ik dit niet via mn dvd speler laten doen? Die is daar wel iets beter in neem ik aan. Heb al wat door de menu's gebladerd, maar kan niks vinden over upscalen...weet iemand hier meer over? Ik kan wel Progressive Scan selecteren, maar ik weet niet zeker of de BenQ MP610/620 dit aankan?

    Misschien dat hier nog eens een nachtje over moet slapen .
    Ik heb even de specs gelezen van de Benq 620p:

    http://www.benq.com/products/Project...specifications

    Lijkt mij dat hij die wat hogere resoluties wel aan moet kunnen, al komt hij in de verticale resolutie dan soms wat te kort. Toch zou ik als ik jou was, wel eerst even goed de gebruiksaanwijzing lezen van de DVD speler, zodat je hem eventueel weer snel terug kunt zetten op de standaard resolutie :wink:

    Proberen is best leuk, maar het is wel fijn als je de boel na een mislukte poging ook weer weet te resetten. 8)

    Mooie foto's joh, helemaal niets mis mee, spatzuiver, zelfs de serienummers zijn goed te lezen.
    Je eerste must lijkt mij wat draad voor je speakers, en dat kan makkelijk bij 1 van de grote bouwmarkten gehaald worden, kijk wel even of er een indicater opzit voor de ader, het is echt niet fijn als je je set per ongeluk uit fase aansluit.
    Met die RCA kabel hoef je geen haast te maken, het is een digitaal audiosignaal in dit geval, en dat is niet zo storingsgevoelig, kan wel wat hebben. Zelfs een iets betere tulpaudio kabel volstaat in de meeste gevallen. Voor je sub raad ik het niet aan.... dan krijg je het flos verhaal :wink: .

    Ik denk dat je voor het geld een hele mooie set hebt, nu nog "even" lekker inregelen. BTW, wel de speakerkabels naar beide fronts even lang houden, dat geldt ook voor de beide rears, houd deze ook weer even lang. Voor alle duidelijkheid, de front en rear kabels hoeven nu weer niet dezelfde lengte te hebben.

    Veel plezier.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    BTW, wel de speakerkabels naar beide fronts even lang houden, dat geldt ook voor de beide rears, houd deze ook weer even lang. Voor alle duidelijkheid, de front en rear kabels hoeven nu weer niet dezelfde lengte te hebben.
    In theorie heb je gelijk maar in de praktijk is dit probleem te verwaarlozen.
    Het principe van gelijke lengtes is zeker juist maar in de praktijk zal je geen hinder ondervinden van gelijke lengtes.

    De kwaliteit van de kabel is dan meer van invloed op het resultaat. :wink:

  5. #30

    Standaard

    Ik heb ooit gehad hoe snel elektronen door een kabel gingen (niet de echte snelheid, maar wel hoe snel het signaal zich voortplant als een soort 'drukgolf')...en volgens mij is de extra tijd voor een metertje of 2-3 meer echt wel te verwaarlozen ja .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  6. #31

    Standaard

    Gelukkig werkt alles, dat is alvast het belangrijkste!

  7. #32

    Standaard

    Dat zeker ja .

    En ik ben er gister achtergekomen dat de pioneer dvd speler ook bedient kan worden met de afstandsbediening van de (pioneer) receiver...dat is pas handig . Bijna alle knopjes die je nodig hebt zitten ook op de ab van de receiver...alleen het 'systeem menu' & eject knopje niet .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ziet er al erg leuk uit met dat grote beeld, dat gaat vele uren genieten worden. :wink:
    Van de beamer zelf heb ik al wat uurtjes kunnen genieten, maar enkel met stereo geluid .

    Ik moet nog even kijken welke beamer ik ga gebruiken trouwens, de MP610 welke weinig upscaling vereist of de MP620 met een hogere native resolutie. Minder upscaling betekend natuurlijk een beter beeld, maar 800*600 in deze grootte (2.3 meter breed) kan er pixelig uit gaan zien. Bij de MP620 (1024*768) heb ik minder last van pixels, maar wel meer last van 'storingen' door het upscalen.
    Maar dit upscalen wordt wel door de beamer zelf gedaan, kan ik dit niet via mn dvd speler laten doen? Die is daar wel iets beter in neem ik aan. Heb al wat door de menu's gebladerd, maar kan niks vinden over upscalen...weet iemand hier meer over? Ik kan wel Progressive Scan selecteren, maar ik weet niet zeker of de BenQ MP610/620 dit aankan?

    Misschien dat hier nog eens een nachtje over moet slapen .
    Ik heb even de specs gelezen van de Benq 620p:

    http://www.benq.com/products/Project...specifications

    Lijkt mij dat hij die wat hogere resoluties wel aan moet kunnen, al komt hij in de verticale resolutie dan soms wat te kort. Toch zou ik als ik jou was, wel eerst even goed de gebruiksaanwijzing lezen van de DVD speler, zodat je hem eventueel weer snel terug kunt zetten op de standaard resolutie :wink:

    Proberen is best leuk, maar het is wel fijn als je de boel na een mislukte poging ook weer weet te resetten. 8)
    Dat is dus het probleem, ik kan alleen maar Progressive of Interlace selecteren bij Video instellingen...maar niks over upscalen. Misschien kan dit model wel helemaal niet upscalen. Dat is ook niet zo'n ramp trouwens .

    Ik heb 'em nu op Progressive staan, dat is beter dan Interlace toch? En het werkt, dus dat is alvast fijn .

    Mooie foto's joh, helemaal niets mis mee, spatzuiver, zelfs de serienummers zijn goed te lezen.
    Je eerste must lijkt mij wat draad voor je speakers, en dat kan makkelijk bij 1 van de grote bouwmarkten gehaald worden, kijk wel even of er een indicater opzit voor de ader, het is echt niet fijn als je je set per ongeluk uit fase aansluit.
    Foto's van de apparatuur lukt inderdaad wel, maar ik bedoelde eigenlijk de foto's van het geprojecteerde beeld...die kunnen veel beter .

    [...]
    Veel plezier.
    Dankje .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  8. #33

    Standaard

    Ik heb 'em nu op Progressive staan, dat is beter dan Interlace toch? En het werkt, dus dat is alvast fijn
    Ja.

    Is alles nog naar wens?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  9. #34

    Standaard

    Jahoor, heb nog een beetje lopen spelen met de large/small instellingen van de speakers...want ik vind een beetje bass wel lekker . Dus heb het nu zo staan: Fronts: Large, Center + Surr.: Small, Sub: Plus (LFE+alles onder crossover van alle overige kanalen).
    Ik weet niet precies hoe verantwoord deze instellingen zijn, maar het klinkt goed .

    Gisteren ook een filmpje gekeken, en het viel me op dat de stemmen (center kanaal) vrij zacht waren tov de effecten...maar dit ga ik in de uiteindelijke opstelling wel aanpassen met de dB meter.
    (maar het kan ook goed aan die bepaalde dvd hebben geleden )
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    en het viel me op dat de stemmen (center kanaal) vrij zacht waren tov de effecten...maar dit ga ik in de uiteindelijke opstelling wel aanpassen met de dB meter.
    Dit zal regelmatig voorkomen, ook door het instellen met een dB meter. Effecten komen vaak/meestal harder door dan de stemmen.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    en het viel me op dat de stemmen (center kanaal) vrij zacht waren tov de effecten...maar dit ga ik in de uiteindelijke opstelling wel aanpassen met de dB meter.
    Dit zal regelmatig voorkomen, ook door het instellen met een dB meter. Effecten komen vaak/meestal harder door dan de stemmen.
    Hmm, als dit inderdaad bij meerdere DVD's zo is kan je dat toch makkelijk oplossen door het centerkanaal op +x dB te zetten...want een dB meter is een handig hulpmiddel, maar toch niet iets waar je krampachtig aan vast moest houden (volgens sommige hier) ?

    Iig bedankt voor deze verlossende woorden, weer een tipje erbij voor het finetunen van de uiteindelijke opstelling.

    En ik ben nu ook wat meer vertrouwd met de mogenlijkheden van de afstandsbediening, dus het center kanaal wat harder zetten gaat me nu vrij snel af .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  12. #37
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Het is inderdaad mogelijk om je center gewoon wat dB,s harder te zetten, echter zijn er twee vaste en juiste gegevens op dit gebied.
    1- de soundtrack op de dvd staat in de juiste verhouding op de dvd, het volume van de kanalen onderling zijn dus in de juiste verhouding gemixed.
    2- de gegevens die de dB meter aangeeft tijdens de meting.

    Als de gehele set juist staat afgesteld moet het gewoon goed zijn en daarin is de dB meter een noodzakelijk middel die je niet zomaar aan de kant moet schuiven.
    Als deze 2 punten juist zijn en er klopt alsnog iets niet met jullie geluid dan is er iets anders aan de hand en ik denk dat een probleem bij de bron aangepakt moet worden ipv als nood oplossing de center zomaar wat dB,s harder te zetten.
    Denk aan een zwak punt binnen je apparatuur of zelfs een akoestisch probleem.
    Het kan natuurlijk wel als noodoplossing (en gemakkelijkste oplossing)maar toch, onderschat de waarde van de dB meter niet als je de set zo optimaal mogelijk wilt afstellen want het is wel een noodzakelijk hulpmiddel.

  13. #38

    Standaard

    Hmmja, een zwak punt zou bijvoorbeeld een slechte centerspeaker kunnen zijn?

    Als dat het inderdaad is zal ik toch moeten kiezen voor x dB hoger...want ik ga niet gelijk beginnen met upgraden .
    En het maakt mij niet uit of het expres zacht op de DVD is gezet...ik wil wel graag de stemmen kunnen verstaan én niet tegelijk doof worden door de effecten .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  14. #39
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Het staat niet expres zacht op de dvd maar wel in de juiste verhouding tot de gehele soundtrack.
    Het is dus zoals het zal moeten zijn zeg maar maar inderdaad is de dB,s wat opschroeven de gemakkelijkste oplossing.

    Het hoef niet bij voorbaat aan de center zelf te liggen.

    Ikzelf heb bij diverse sets hetzelfde probleem gehad zoals jullie omschrijven maar sinds de aankoop van de dB meter is het niet meer voor gekomen bij mezelf of anderen waar ik de meter heb gebruikt.
    Vandaar dat ik het belang van zo,n meter zo benadrukt wat overigens niet wil zeggen dat je dan gegarandeerd tevreden bent.
    Het is echter wel de eerste belangrijke stap tot een goed geheel.

  15. #40

    Standaard

    Precies met een dB meter kan je de set perfect afstellen, Alleen het finetunen kan je handmatig nog even doen, Zoals de sub die moet naar het calibreren nog een paar dB omhoog
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  16. #41
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    In principe kan je hier tijdens het afstellen met de dB meter al rekening mee houden omdat ook die in verhouding dient te staan tot de rest van de speakers.
    Echter heb ikzelf ook de sub later bijgesteld naar mijn persoonlijk smaak.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    In principe kan je hier tijdens het afstellen met de dB meter al rekening mee houden omdat ook die in verhouding dient te staan tot de rest van de speakers.
    [...]
    Hoe bedoel je dit precies? Dat je de sub harder afstelt (met de dB meter dus) dan de rest van de speakers?
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  18. #43

    Standaard

    Wat we bedoelen is dat de sub, Een paar dB hoger moet worden afgesteld
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  19. #44
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Wat we bedoelen is dat de sub, Een paar dB hoger moet worden afgesteld
    Juist, ik meen dat dat iets van 6 of 7 dB moest zijn maar zelf heb ik de sub puur op het gehoor gedaan.

  20. #45

    Standaard

    Ik dacht zo'n 3 dB, Er is een threadje over het instellen met de dB meter
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  21. #46
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Zou kunnen hoor, ik weet het niet precies omdat ik de sub altijd met de hand op het gehoor heb gedaan.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Ik dacht zo'n 3 dB, Er is een threadje over het instellen met de dB meter
    Dan zal ik die tzt wel opzoeken...iig bedankt allebei voor de tip .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  23. #48

    Standaard

    Hehe, blijbkaar stond het centerkanaal op -1 dB door de automatische instellingen (Quick Setup, wel door mij ingevuld). Heb ik maar weer even op 0 gezet.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  24. #49

    Standaard

    Het ligt er maar net aan met welke tonen je je sub calibreert. Op de DVE dvd is het sub kanaal te zacht, dus die moet je bijstellen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  25. #50

    Standaard

    Oh, ook handig om te weten, want ik wilde het afstellen van beeld en geluid inderdaad doen met DVE .

    Nog even over een vraagje over speakerkabels, welke oppervlakte (doorsnede) raden jullie mij aan? Voldoet 1.5mm^2 al, of moet ik toch naar 2 of 2.5 mm^2 zoeken?
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •