Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 472 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Keuze speakers! Luistersessie gehad

    Een goedemorgen allemaal!

    Ik heb mij de laatste tijd steeds meer verdiept in speakers,recievers, etc... Ik interesseer mij op dit moment erg in deze "hobby" en had naar de vakantie een mogelijke upgrade gepland,

    dit is van mijn JBL setje, naar een volwaardige zuilen front, boekenplank model rear set.

    Ik had als mogelijke alternatieven in mijn budget een 5.0 set voor rond de 1200 euro, De volgende speakers gevonden:
    Kef iQ serie 2xiQ5 2xiQ3 en 1xiQ2c/6c
    Monitor Audio Bronze
    B&W 600 serie

    Dit is haalbaar rond mijn budget...

    Ik zeg eerlijk, Ik heb hier nog geen luistersessie van gehad, die staat nog gepland!

    Nu kwam ik op het forum het volgende tegen,
    KEF 5.0 HT set 4xQ5 1xQ9C Kleur Maple
    voor een prijs van 1250,-

    Ik heb net zitten neuzen, en vergelijken, en zitten zoeken. En het lijkt mij een volwaardige set voor films. Hij wordt door iedereen altijd goed aangeprezen, en de eigenaren zijn er altijd enthiousiast over!

    Bij Correct koopjeskelder is de set op dit moment, 1466 euro.

    Mijn vraag is nu, Doe ik goed aan deze set? Is de prijs goed? (ik wil hier niet de verkoper mee aanvallen hoor)

    Maar gewoon, Of ik deze set zal kunnen overwegen.


    Alvast Bedankt voor de mogelijke adviezen, meningen
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  2. #2

    Standaard

    De Qserie is goed, maar de iQ natuurlijk net een tandje beter.
    Als je bv. de iQ1's als achter speaker neemt dan moet je ook weer stands aanschaffen, hoe daar rekening mee.
    Als je voor de Q5's ga bedenk wel of je deze makkelijk kunt plaatsen (dus niet te dicht bij de muur e.d.). Tuurlijk zal het geluid net wat homogener zijn, maar het moet wel te plaatsen zijn.

    Al eens B&W, Kef of deze Monitor Audio speakers beluisterd op jouw recevier? Het geluid moet jouw ook bevallen, want een goeie match kan zeer kritisch zijn. Misschien klinkt Kef helemaal niet zo fijn met Pioneer, dit zijn zeker dingen om rekening mee te houden. B&W en pioneer vond ik erg fijn klinken.
    Misschien is Quad nog een merk waar je eens naar zou kunnen luisteren (gaat misschien wel over je budget). Met de 11L hebben ze top monitor speakers en de vloerstaanders zijn doorgaans ook erg goed (vraag het Herjan Hakkers).

    Van de Q5 set zou ik zeker 100 of 150 euro af halen, anders is het aardig aan de prijs voor tweedehands spul.

  3. #3

    Standaard

    ik wil dan op den duur de Denon 3806 gaan aanschaffen,

    En aan geld eraf halen, Zat ik zoiezo te denken.. Want dit is idd te veel.

    Met een boekenplank model, Had ik ook al stands gevonden..
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad bijna nieuwprijs, dus wel te duur.

    Maar ga eerst eens luistern, ik vond persoonlijk de q5 lang niet zo prettig als de iQ5. Ga ook eerst eens de B&W en de Monitor Audio luisteren. De Monitor Audio, is wel een hele lekkere speaker hoor, zit een beetje qua klank tussen de Kef en B&W in vind ik. En die Quads zijn ook erg lekker om te testen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #5

    Standaard

    Ik dacht dat je de iq5 niet met de q5 kon vergelijken.
    Als het goed is dan is de iq5 de opvolger van de q4, niet van de q5 en bijv. de iq7 de opvolger van de q5, dacht ik.
    `Toodle-fucking-oo?`- Dr. Melfi.

  6. #6

    Standaard

    Ja maar dat is niet het geval niet
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Keuze speakers!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Nu kwam ik op het forum het volgende tegen,
    KEF 5.0 HT set 4xQ5 1xQ9C Kleur Maple
    voor een prijs van 1250,-

    Bij Correct koopjeskelder is de set op dit moment, 1466 euro.

    Mijn vraag is nu, Doe ik goed aan deze set? Is de prijs goed? (ik wil hier niet de verkoper mee aanvallen hoor
    De set op zich is niet verkeerd en zal je veel plezier aan kunnen beleven.
    De centers van Kef vind ik persoonlijk wat minder en kwa eigenschappen niet in één lijn met de overige speakers maargoed, al met al zeker niet verkeerd.

    De prijs vind ikzelf te hoog voor een set van 3 jaar oud maar daar kan de verkoper niets aan doen.
    Ten tijde van zijn aankoop was deze set nu eenmaal veel duurder dan hetgeen wat het nu moet kosten.
    Ikzelf gebruik de Kef Q7 is die was 2 jaar geleden nog €800,- per stuk en nu te krijgen voor €400,-

    Ik wil maar aangeven dat ik de vraagprijs te hoog vind maar de verkoper hier niet geheel de boosdoener is.
    Echter heb je wel met deze situatie te maken en het is jammer voor de verkoper maar ik denk dat de prijs maximaal rond de €1000,- moet liggen.

    De Q-serie is dus een zeer slechte investering geweest als je die nu moet verkopen.
    Ben je echter op zoek naar leuke speakers dan is de Q-serie weer een super kans die voor weinig te koop is.

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thomas fabry
    Ik dacht dat je de iq5 niet met de q5 kon vergelijken.
    Als het goed is dan is de iq5 de opvolger van de q4, niet van de q5 en bijv. de iq7 de opvolger van de q5, dacht ik.
    Ze zijn inderdaad niet één op één vergelijkbaar
    Dus de iQ5 is niet in de plaats van de Q5, ik meen dat je dan de iQ7 moet vergelijken met de Q5.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door thomas fabry
    Ik dacht dat je de iq5 niet met de q5 kon vergelijken.
    Als het goed is dan is de iq5 de opvolger van de q4, niet van de q5 en bijv. de iq7 de opvolger van de q5, dacht ik.
    Ze zijn inderdaad niet één op één vergelijkbaar
    Dus de iQ5 is niet in de plaats van de Q5, ik meen dat je dan de iQ7 moet vergelijken met de Q5.
    Jep dat is waar. De iQ5 kun je vergelijken met de Q4, beetje kort door de bocht.
    De Q4 vond ik zelf net even te "iel" wat betreft geluid.

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    De Q4 is dan ook een kleine speakers opzich.
    Zijn voorganger de Q3 is al groter kwa formaat.....
    Beetje apart model die Q4 binnen de Q-serie.

  11. #11

    Standaard

    Ik kan de Qserie voor 1000eurotjes krijgen...
    Mooie set voor niet veel geld,

    Ik heb ook een afspraak gemaakt om de Q-serie,iQserie,Monitor Audio Bronze, B&W 600 serie te luisteren. dit om precies te weten wat ik wil. En dan kan altijd de Qserie nog gehaald worden, want heb er wel serieuze interesse in
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  12. #12

    Standaard

    De Q serie voor 1000 euro is idd een mooie en reële prijs.

  13. #13

    Standaard

    Ja ik weet het... Zit er ook sterk aan te twijfelen..
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  14. #14

    Standaard

    Eerst even luisteren met jouw Pioneer receiver.

  15. #15

    Standaard

    Ja, meenemen dat ding en luisteren.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  16. #16

    Standaard

    Heb gisteren ook een afspraakje gemaakt om te gaan luisteren, naar de volgende speakers/recievers

    Hallo Joost,

    Eerst een paar dingen in de goede volgorde zetten;

    Je totaal prijs voor de set is ongeveer 1300 euro...!!!
    De Denon 3806 kost al 1499,-- euro, en komt hier al ver boven je bedrag dat je wilt uitgeven, en dit is zonder luidsprekers..!!

    De KEF IQ series zijn de opvolgers vande Q series, en de Q series zijn niet meer leverbaar, en ook niet meer bij ons in de zaak, vandaar ook niet de mogelijkheid om deze te vergelijken.

    Wij hebben zowel Onkyo, als Pioneer en Denon in de collectie..!!

    Een advies van onze kant;

    Denon AVR 2106 is een mooi apparaat, maar heeft héél véél concurentie van de nieuwe Pioneer receiver, de VSX 1016 ( met HDMI switch inputs, 2 in 1 out )
    Dit toestel kost 699,-- euro, en is naar ons inziens de beste koop die je voor dit geld kunt maken, dit ongacht het aanbod in de gehele hifi markt..!!!

    De nieuwe Monitor Audio RS series zijn ook van dit bijzonder hoog gehalte van kwaliteit, en daar kan de ( oudere ) Bronze Series helemaal niet mee meekomen
    De RS 1 is een kleine speaker, maar met zeer grote prestaties ( prijs per set 500,-- euro )

    Ook de 600 series van B&W is een oudere serie luidsprekers, die nodig moet worden vervangen, omdat de concurentie toch wel veel beter is in dezelfde prijsklasse

    De REL Quake is een erg goed produkt, en de beste compact subwoofer in zijn prijsklasse
    Dit toestel kost 599,-- euro, en gaat heel goed samen met de Monitor Audio RS 1

    Tel je alles bij elkaar op, dan kom je tot een prijs van 1798,-- euro
    Dit zit boven het bedrag wat je in gedachten had, maar het is ' wereld " van verschil in kwaliteit wanneer je hier andere componenten toepast
    Sorry, maar ik kan het niet anders voor je maken met deze producten en voor deze prijs, maar ben zeker, dat deze combinatie héél erg goed is, en " muziek " maakt...!!!

    Wij hebben deze spullen staan, zowel in Goes als in de zaak in Middelburg
    Maak gewoon even een afspraak, en je kunt dit beluisteren ( op je gemak... !! )
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  17. #17

    Standaard

    Was dus een misverstandje, Ik wil 1300 aan de speakers uitgeven, dus zonder reciever.. deze wordt ook nog geupgrade, naar de speakers
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  18. #18

    Standaard

    599,- voor een Quake II>??? daar kan makkelijk 100,- vanaf!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #19

    Standaard

    Ik vind hem ook aan de hoge kant ja, Ik dacht meer aan 499.

    Pioneer reciever heeft me wel verrast met de prijs, Wilde eerst zoiezo de denon3806, Maar nu pioneer met dezelfde functies, HDMI switch komt enzo voor een betaalbare prijs. is het ook interessant. Maar ga zoiezo even vergelijken.

    Ik heb weer aan mail terug gestuurd ook, dus verwacht er weer een terug met antwoorden, Zal ik meteen mijn vragen en zijn antwoorden eens posten..

    Maar toch kriebelt die KEF Q serie wel!!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  20. #20

    Standaard

    Van een Rel Quake II moet je minimaal 100 euro af kunnen krijgen. Ik heb deze een aantal maanden terug voor 500 mee gekregen.
    Als je een hele set aanschaft moet er naar mijn mening meer af kunnen.

  21. #21

    Standaard

    Oh, maar zou daar ook zeker niet mee akkoord gaan!, Ik heb weer een mailtje terug.
    Komt hieronder!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  22. #22

    Standaard

    Dit is dus de eerste mail ontvangen, nadat ik aanhad gegeven wat ik wilde luisteren,

    Hallo Joost,

    Eerst een paar dingen in de goede volgorde zetten;

    Je totaal prijs voor de set is ongeveer 1300 euro...!!!
    De Denon 3806 kost al 1499,-- euro, en komt hier al ver boven je bedrag dat je wilt uitgeven, en dit is zonder luidsprekers..!!

    De KEF IQ series zijn de opvolgers vande Q series, en de Q series zijn niet meer leverbaar, en ook niet meer bij ons in de zaak, vandaar ook niet de mogelijkheid om deze te vergelijken.

    Wij hebben zowel Onkyo, als Pioneer en Denon in de collectie..!!

    Een advies van onze kant;

    Denon AVR 2106 is een mooi apparaat, maar heeft héél véél concurentie van de nieuwe Pioneer receiver, de VSX 1016 ( met HDMI switch inputs, 2 in 1 out )
    Dit toestel kost 699,-- euro, en is naar ons inziens de beste koop die je voor dit geld kunt maken, dit ongacht het aanbod in de gehele hifi markt..!!!

    De nieuwe Monitor Audio RS series zijn ook van dit bijzonder hoog gehalte van kwaliteit, en daar kan de ( oudere ) Bronze Series helemaal niet mee meekomen
    De RS 1 is een kleine speaker, maar met zeer grote prestaties ( prijs per set 500,-- euro )

    Ook de 600 series van B&W is een oudere serie luidsprekers, die nodig moet worden vervangen, omdat de concurentie toch wel veel beter is in dezelfde prijsklasse

    De REL Quake is een erg goed produkt, en de beste compact subwoofer in zijn prijsklasse
    Dit toestel kost 599,-- euro, en gaat heel goed samen met de Monitor Audio RS 1

    Tel je alles bij elkaar op, dan kom je tot een prijs van 1798,-- euro
    Dit zit boven het bedrag wat je in gedachten had, maar het is ' wereld " van verschil in kwaliteit wanneer je hier andere componenten toepast
    Sorry, maar ik kan het niet anders voor je maken met deze producten en voor deze prijs, maar ben zeker, dat deze combinatie héél erg goed is, en " muziek " maakt...!!!

    Wij hebben deze spullen staan, zowel in Goes als in de zaak in Middelburg
    Maak gewoon even een afspraak, en je kunt dit beluisteren ( op je gemak... !! )


    Toen heb ik deze mail terug gestuurd

    Goedeavond,

    Bedankt voor de snelle reactie. Zeer netjes!

    Klein misverstandje:
    Ik doelde met de prijs, dat ik voor speakers 5.0 zo'n 1300euro wil uitgeven, Dus zonder sub, zonder reciever. dus puur 1300euro voor de 5.0 set.

    Dan wil ik zoiezo de iQ serie wel eens luisteren, Ik dacht dat heel mischien de Q serie, idd de voorloper van de iQ serie mischien nog te beluisteren was. Helaas

    Op Hifi stond bij merken, dus geen pioneer en onkyo. Maar zoals gezegd, wil ik een van deze drie, dus de 3806, 803, 1016 luisteren, Op dit moment draai ik met de instapmodel 415 van pioneer. Ik wil dus ook eerst een speakerupgrade doen, en daarna een reciever upgrade. Maar om alvast te luisteren is het dus belangrijk om deze recievers vast mee te nemen, met het oog op de toekomst.
    Pioneer draai ik nu ook mee, en die wil ik ook zeker luisteren, vooral de HDMI input speelt voor mij bij deze recievers een rol. Met de 699,- euro heb je het dan over de pioneer? Dan verrast mij dat behoorlijk, ik had duurder verwacht.

    KEF, Had ik ook aan de iQ serie gedacht en wel de iQ5 als fronts, de iQ1 als rears, en de iQ6c als center. Dit zou op hoeveel komen?

    Zoals jij de Monitor RS serie noemt, klinkt het interessant, ik heb er ook veel goeds over gehoord! Ik wil als fronts toch wel twee zuilen dus dat zouden dan de RS5 of RS6 worden, en dan boekenplankmodellen als rears. Ik denk dat dit echter over het budget van 1300 voor de speakers heen gaat.

    Dus je zegt, dat de B&W serie niet meer voldoet!? Is dit dan de 600serie alleen, Of prijs je wel de 700serie aan?
    De Sub moet er dus ook nog komen, Maar zoals aangegeven wil ik in stappen handelen.

    Dus eerst speakers op mijn Pioneer VSX 415, Daarna de upgrade naar een nieuwe reciever, zie de bovengenoemde! En daarna dus de sub.

    Wat hier nu wordt genoemd is zeker de moeite waard, En ik ben ook bereid om het uit te geven, Alleen wel in de genoemde stappen, zoals aangegeven.

    Wat zouden we hier voor bedragen krijgen?

    Met vriendelijke groet

    Joost Polletje

    En zojuist deze terug gekregen

    Hallo Joost,

    De IQ series van Kef, zou ik als volgt samenstellen;

    Of allemaal IQ 3 met center en sub, maar geen IQ 5 met IQ 1, daar het verschil in klank erg groot is tussen deze twee luidsprekers

    Het vergelijk tussen de Denon 2106 en de Pioneer 1016 is reeel, maar de 3806 is van een ander gehalte, en ook van prijs
    Hier moet je de Pioneer AVX 4 tegenover plaatsen, en dan is het ook leuk om te horen wat deze toestellen doen en kunnen
    De Denon 3806 en de Pioneer AVX 4 kosten 1499,-- per stuk

    De 700 series van B&W zijn veel duurder, en ook nieuwer qua ontwerp dan de 600 series

    Bij Monitor Audio is de RS 5 nieuw toegevoegd, maar zit tussen mal en dwaas, daar de RS 6 wel heel erg goed is
    Of het wordt 4 x de RS 1 met center, en wanneer het iets meer mag kosten, de RS 6 voor, en de RS 1 achter, later de sub toevoegen

    Set RS 1 kost 500,-- euro
    Set RS 6 kost 1000,-- euro
    De RS Center kost 400,-- euro
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  23. #23

    Standaard

    Op zich een goed verhaal maar ik vind de prijzen voor de receivers nogal ongekend hoog!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #24

    Standaard

    En het feit dat de 600 serie van B&W niet meer zouden voldoen. Volgens mij is dit nog een uiterst aangename luidspreker reeks.

  25. #25

    Standaard

    Is waar, hij komt ook goed over bij me.

    Wel zegt die dus dat zuilen, boekenplankmodellen niet samen gaan.. Nu snap ik dat ook wel over klankbeeld, Maar er zijn zoveel mensen die hun rears dan ondersteunen met een stand, dus toch een boekenplankmodel nemen.

    Als ik hem ook moet geloven, is de set van SETH niet in orde, maar seth zeg zelf je bent er toch zeer tevreden over.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •