Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 91516171819
De resultaten 451 tot 472 van 472 worden weergegeven.
  1. #451
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Joost.

    Dat schelle komt door de QED silver aniversary. Ik heb dus ook met de KEF iQ3 gespeeld icm een Denon AVR3802 en QED Silver Anniversary.

    Op het begin leek het prima spul, echter toen het was ingespeeld werd het hoog enorm scherp en ging ik op lagere volumes spelen omdat het gewoon niet prettig luisteren was. De scherpe randjes waren enorm duidelijk merkbaar. Dit was ook de reden om andere bekabeling te pakken van de avr naar de speakers. Toen kreeg ik Nordost kabels en deze zorgden voor een prima klank op de speakers en hierdoor wou ik mijn receiver weer harder zetten

    Dus ik zou ipv een andere amp, eerst je speaker kabels veranderen. Hier zit grote winst in!!

    Meteen je receiver veranderen zal niet direct een voordeel opleveren, want je QED kabel zal scherpe randjes blijven geven wat onprettig luisteren is.

    Toch kan het zijn dat het een onprettige combo is, maar door alleen een nieuwe receiver haal je de scherpe randjes niet weg.

  2. #452

    Standaard

    Robert,

    Ik merkte dat wel ja..

    Na een aantal weken hebben gespeeld wordt het scherper ja.
    En soms is het inderdaad wat minder luisteren..

    Toch meen ik dat de nieuwe reciever ook veel meer kan toevoegen. En mocht het dan mis gaan, neem ik alsnog andere LS-kabel.

    Wel zonde heb de kabels net..
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  3. #453

    Standaard de hel van schel

    Voor wat het waard is: ik draai ook onder Nordost!!
    SIlver shadow digtale coax, Blue heaven interlinks, en Red Dawn II luidsprekerkabel.
    Ik heb thuis diverse (3-4) verschillende Nordost luidsprekerkabels getest, en (helaaaaas) was de duurste ook verreweg de mooiste.

    Maar er zijn wel meer wegen naar Rome!
    TIP: ook kabels thuis een auditie geven!
    En ook kabels zijn prima 2e hands te krijgen; zo heb ik ook de meeste aangeschaft. Scheelt zo 30-50%! Nog beter dan de powerbuy % !!

  4. #454
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    2de hands kan je inderdaad op een hele leuke manier en relatief goedkope manier aan je kabels komen, ook aan kabels die normaal buiten je bereik liggen.

  5. #455

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Robert,

    Ik merkte dat wel ja..

    Na een aantal weken hebben gespeeld wordt het scherper ja.
    En soms is het inderdaad wat minder luisteren..

    Toch meen ik dat de nieuwe reciever ook veel meer kan toevoegen. En mocht het dan mis gaan, neem ik alsnog andere LS-kabel.

    Wel zonde heb de kabels net..
    Volgens mij kon je al lezen dat Qed hierom bekend staat. Zelf ook Qed aan mn Elacs gehad en zelfs met een warme receiver als Marantz was het TE schel.
    Misschien toch aan de Xindak of Spellbinder?

  6. #456

    Standaard

    Ja...
    Ik wil eerst aan een nieuwe reciever beginnen.
    Werkt dit nog niet.
    Kabels dan ja.
    Ben ook wel eens benieuwd naar de Xindak.
    Spellbinder heb ik dus gehoord. Is wat meer gecontroleerd dan de QED.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  7. #457

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Ja...
    Ik wil eerst aan een nieuwe reciever beginnen.
    Werkt dit nog niet.
    Kabels dan ja.
    Ben ook wel eens benieuwd naar de Xindak.
    Spellbinder heb ik dus gehoord. Is wat meer gecontroleerd dan de QED.
    Misschien moet je Kimber eens proberen. Krijgt op dit forum nauwelijks aandacht maar heeft een breed scala aan producten en heel veel goede producten.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Heeft iemand ervaring met de Canare 4S11 kabel?
    Niemand
    Nope, wel verschillende keren wat over gelezen en dat was allemaal positief (zeer positief voor het geld) maar geen luisterervaring.

    Kun je niet testen via hifisupply?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Ja...
    Ik wil eerst aan een nieuwe reciever beginnen.
    Ik weet dat het wellicht te ruim boven je budget ligt, maar ik moest aan je denken toen ik in de RAF Amsterdam liep vandaag!

    Marantz 9300 receiver 3499,- nu 1999,-

    en als je toch gaat kijken:
    Marantz SR12S1 4500,- nu 2499,- :wink:

    Met de opmerking dat het niet de nieuwste modellen zijn.

    Uiteraard veel ander spul in de S A L E...
    Be reasonable: do it my way.

  10. #460

    Standaard

    Die staan echt al heel lang....

    Dat vind ik ze niet meer waard.

    Dan liever een 7500 en een goede stereobak voor hetzelfde geld.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #461

    Standaard

    Die zijn wel heel erg aan de prijs.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  12. #462

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Die staan echt al heel lang....

    Dat vind ik ze niet meer waard.
    Dan kan Joostpolletje lekker gaan afdingen! (richting oorspronkelijk budget).

    Wat vind je ze (ongeveer) waard dan?
    Be reasonable: do it my way.

  13. #463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reason
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Die staan echt al heel lang....

    Dat vind ik ze niet meer waard.
    Dan kan Joostpolletje lekker gaan afdingen! (richting oorspronkelijk budget).

    Wat vind je ze (ongeveer) waard dan?
    Is moeilijk te zeggen. Als het demomodellen uit de winkel zijn waar iederen mee heeft mogen spelen zijn ze minder waard dan dat ze apart in een ruimte hebben gestaan waar ze gebruikt zijn voor luistersessies. Dat uitzoeken is natuurlijk al moeilijk genoeg.

    De enige reden die ik me kan bedenken om deze receivers te kopen is vanwege de goede stereoweergave. Dat doet de 9300 goed maar de SR12 natuurlijk nog veel beter. Ook het feit dat er veel vernieuwing voor de deur staat op het gebied van geluidsformaten doet de prijs in dit geval geen goed.

    De 9300 zou IK sowieso al niet meer willen en als je veel waarde hecht aan stereo zou ik voor de SR12 gaan. Daar zou ik dan maximaal de helft voor betalen bij volledige garantie maar de prijs van de 9300 voor de SR12 vind ik realistischer.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #464

    Standaard

    En volgens mij heeft deze geen lip-sync. Dat kan dus een probleem zijn met je Samsung. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #465

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door reason
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Die staan echt al heel lang....

    Dat vind ik ze niet meer waard.
    Dan kan Joostpolletje lekker gaan afdingen! (richting oorspronkelijk budget).

    Wat vind je ze (ongeveer) waard dan?
    Is moeilijk te zeggen. Als het demomodellen uit de winkel zijn waar iederen mee heeft mogen spelen zijn ze minder waard dan dat ze apart in een ruimte hebben gestaan waar ze gebruikt zijn voor luistersessies. Dat uitzoeken is natuurlijk al moeilijk genoeg.
    De enige reden die ik me kan bedenken om deze receivers te kopen is vanwege de goede stereoweergave. Dat doet de 9300 goed maar de SR12 natuurlijk nog veel beter. Ook het feit dat er veel vernieuwing voor de deur staat op het gebied van geluidsformaten doet de prijs in dit geval geen goed.
    De 9300 zou IK sowieso al niet meer willen en als je veel waarde hecht aan stereo zou ik voor de SR12 gaan. Daar zou ik dan maximaal de helft voor betalen bij volledige garantie maar de prijs van de 9300 voor de SR12 vind ik realistischer.
    Ik kan me er helemaal in vinden, Alexander. Ik weet dat de SR12 precies twee jaar geleden ook voor die prijs ging, en dat was met volledige garantie. Je opmerking is dus terecht. Dan zou tussen 1600-2000 nu veel reeeler zijn.
    Ik vind het nog steeds een prachtig vormgegeven receiver.
    Be reasonable: do it my way.

  16. #466

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reason
    Ik vind het nog steeds een prachtig vormgegeven receiver.
    Yep.

    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #467

    Standaard

    ...en ben er nog steeds erg tevreden mee 8).
    Be reasonable: do it my way.

  18. #468

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reason
    ...en ben er nog steeds erg tevreden mee 8).
    En dat kun je nog een hele tijd blijven. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #469

    Standaard

    De SR-14 en SR-12 zijn ook echt geweldige apparaten. Ooit beluisterd bij iemand, waarvan ik zijn SR7000 gekocht heb. Erg mooi en ook op stereo, heb je heel veel plezier aan en ook de komende jaren. Allerlei nieuwe DD en DTS formaten maken een receiver weinig beter, gaat meer om het versterkings gedeelte en dar zit bij de SR-12 en Sr-14 meer dan goed. Wel even wat van de prijs halen. Die Primare is ook geweldig, alleen die stand-by stand.

    Wat Alexander al aangaf, is een receiver (wat goedkopere, of tweedehands) icm. een stereo versterker ook een zeer goed idee. Ik heb hier enorm veel winst mee geboekt en dat voor een relatief lage prijs. je kunt dus meerdere kanten op.

  20. #470

    Standaard

    Misschien heiligschennis, maar je zou ook voor de optie kunnen kiezen om een reciever via internet te bestellen. Kortom een nieuwe met bijna de prijs van een tweedehandsje.

    Marantz SR 7500 799 euro
    Marantz SR 7001 999 euro
    Marantz SR 8500 1299 euro

    Denon 3806 1051 euro

    Je zou ook nog kunnen kijken naar Onkyo, de 803 en 804 hebben ook een erg leuk prijsje, wat bijna nog onder je budget vallen zou.

    Op deze manier zou je bijna met hetzelfde budget er ook nog een subwoofer bij kunnen nemen.

  21. #471

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zondaar
    Misschien heiligschennis, maar je zou ook voor de optie kunnen kiezen om een reciever via internet te bestellen. Kortom een nieuwe met bijna de prijs van een tweedehandsje.

    Marantz SR 7500 799 euro
    Marantz SR 7001 999 euro
    Marantz SR 8500 1299 euro

    Denon 3806 1051 euro

    Je zou ook nog kunnen kijken naar Onkyo, de 803 en 804 hebben ook een erg leuk prijsje, wat bijna nog onder je budget vallen zou.

    Op deze manier zou je bijna met hetzelfde budget er ook nog een subwoofer bij kunnen nemen.
    Grappig dat 'Zondaar' over heiligschennis begint..... :wink:

    Maar ik zou niet weten waarom het dat is. Je doet toch niets raar als je via internet koopt? Alleen luisteren via een gewone winkel en dan kopen via internet vind ik echt not done. Dan heb je geen flauw idee hoe hard een gemiddelde detaillist moet werken.

    Over de 7001 heb ik nog niet zoveel gelezen (en al helemaal niet gehoord) en wat ik gelezen heb staat op Areadvd. Daar is het zeker niet allemaal positief. Dan misschien nog liever een 7500 voor het bedrag dat jij noemt. Zeker met de toekomstige veranderingen die toch steeds dichterbij komen.

    De 3806 is voor de prijs ook heel mooi. Een Onkyo 804 kost adviesprijs maar € 999,- en als je die voor minder kunt krijgen is dat ook echt een topapparaat. Helaas gaan er veel te veel mensen mee in het negatieve beeld dat vaak geschetst wordt op fora over Onkyo, want Onkyo levert gewoon heel veel kwaliteit voor het geld. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #472

    Standaard

    Wat dat betreft is internet ook prachtig, een gigantische databank van informatie.

    De prijzen komen overigens gewoon van kieskeurig, een klein beetje snuffelen doet wonderen. Ik heb overigens met speakers sterker de neiging te willen luisteren dan met een versterker/reciever, maargoed wanneer er zo'n extreem prijs verschil in zit, is voor mij de keuze ook makkelijk gemaakt.

    Mijn huidige set heb ik volledig zonder luisteren aangeschaft, via een actie direct van de leverancier, wat resulteerde in 50% van de winkelwaarde. Veel plezier van gehad, maar opzoek naar een upgrade en deze keer doen we het wel anders..

    PS. Correct viert overigens ook uitverkoop..

Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 91516171819

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •