Pagina 2 van 19 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 472 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik denk dat het overdreven is dat boekenplank modellen niet samen gaan met zuilen. Dan zou je overal ook dezelfde kabel moeten aanleggen (hebben mensen ook lang niet altijd) om zo een homogeen geluidsbeeld te krijgen.
    Als je bij voorkeur stereo draaid en ook geregeld een filmpje kijk dan kun je echt wel met boekenplank modellen toe.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Als je bij voorkeur stereo draaid en ook geregeld een filmpje kijk dan kun je echt wel met boekenplank modellen toe.
    Wat bedoel je hiermee?

    Aangezien 99% van de zuilen ook niet voldoende lagen tonen kunnen weergeven (alhoewel veel mensen denken dat een grote speaker daar veel beter in is) kun je misschien wel stellen dat goede bookshelfs een betere keus zijn. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #28

    Standaard

    Nee precies, dus ik ben het ook niet helemaal met hem eens, dat de combinatie eigenlijk niet mogelijk is. Heb ik hem ook terug gestuurt. Wacht weer een mail af.

    Ik draai eigenlijk geen tot weinig stereo, De set is puur voor een filmpje
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Als je bij voorkeur stereo draaid en ook geregeld een filmpje kijk dan kun je echt wel met boekenplank modellen toe.
    Wat bedoel je hiermee?

    Aangezien 99% van de zuilen ook niet voldoende lagen tonen kunnen weergeven (alhoewel veel mensen denken dat een grote speaker daar veel beter in is) kun je misschien wel stellen dat goede bookshelfs een betere keus zijn. :wink:
    Bookshelf heeft veel voordelen tov. zuilen. Bookshelf speakers zijn doorgaans sneller in hun weergave en zijn doorgaans een stuk opener in hun weergave.
    Om het voledige frequentie gebied met een speaker te halen heb je bijna altijd een subwoofer nodig.
    De keuze tussen bookshelf en zuil is doorgaans persoonlijk en moet je eens beluisteren. Ik heb voorheen ook gedraaid met mijn bookshelfs speaker als front. Het voordeel was een snelle weergave, alleen ik kwam wat diepgang en massa tekort. Dit is een zeer persoonlijke overweging.
    Die massa was voor mij geen prioriteit voor mijn rears, dus heb gewoon (ook zeker uit budgetair oogpunt) bookshelfs als rear gebruikt.

  5. #30

    Standaard

    Ja precies, 4 zuilen is natuurlijk een duur grapje. Dan zou de Q-serie die ik kan krijgen een hele mooie optie zijn.

    Dit bevestigd het dus, dat boekenplankmodellen gewoon goed in een set passen met zuilen.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  6. #31

    Standaard

    Ik heb alle iQ's flink beluisterd, ik vind het klankbeeld van de iQ3 en de iQ1 niet zo zeer erg verschillend alleen is de body/massa van het geluid net iets minder.

    Ik vind het heerlijk klinken met mijn iQ5 en iQ1 Ik moet zeggen dat zelfs de iQ1 ook in multichannel stereo of in muziek dvd's heerlijk open klinkt, je moet ze niet gebruiken voor 2.0 maar voor rears zijn ze perfect.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  7. #32

    Standaard

    Ik heb de Q1's wel eens gehoord op een stereo set en vond deze toch echt wel redelijk klinken (wel ff een subje erbij).

  8. #33

    Standaard

    Als ik voor de iQ serie zou gaan, Wordt het dus 2x iQ5 en 2x iQ1 of 3 n dan de center
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  9. #34

    Standaard

    rondom alles gelijk is uiteraard het mooiste enbeste. Vaak kan dit niet vanwege budget of ruimte. Dan is een bookshelf uit dezelfde serie gewoon de beste optie en dat kan gewoon hoor.
    Overigens is bookshelf ook maar een naampje, mijn 762 zijn 50cm hoog maar vallen onder bookshelf.
    Kortom, het kan gewoon wel om bookshelves als rears te gebruiken.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    rondom alles gelijk is uiteraard het mooiste enbeste. Vaak kan dit niet vanwege budget of ruimte. Dan is een bookshelf uit dezelfde serie gewoon de beste optie en dat kan gewoon hoor.
    Overigens is bookshelf ook maar een naampje, mijn 762 zijn 50cm hoog maar vallen onder bookshelf.
    Kortom, het kan gewoon wel om bookshelves als rears te gebruiken.
    Met een beetje een stevige shelf kun je alle speakers zo gebruiken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #36

  12. #37

    Standaard

    Tip Missions zijn voor het geld zeer goede speakers.
    bijv de E serie, de M serie of de nieuwe 7 serie.
    Of als je echt wat wil de Pilastro serie.

  13. #38

    Standaard

    Dankje, Ik ga er wat info over zoeken!!

    Ik heb ook even zitten verder kijken naar de KEF iQ serie, En dan wel 4x de iQ5 en 1x de iQ6c... En vind dit ook zeer interessant
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  14. #39

    Standaard

    Ik vond de iQ5 zelf wat weinig laagweergave hebben. Nu is dat voor muziek niet zo ontzettend dramatisch, maar ik kan me voorstellen dat het tijdens films wat storender is. Ga je ook nog kijken voor een subwoofer, of wil je echt alleen een 5.0 set?

  15. #40

    Standaard

    Ik ga hierna weer kijken voor een sub, Dus er wordt tijdelijk zonder sub gewerkt!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  16. #41

    Standaard

    joost, je kunt het beste eens naar een goede audioboer gaan en gewoon eens verschillende merken speakers in dezelfde (jouw) prijsklasse gaan beluisteren. Dat is namelijk de enige manier om erachter te komen of bijv de KEF iQ serie wel jouw smaak is. Als je dat gaat doen, luister dan eerst naar wat speakers die ver boven je budget liggen zodat je een goed referentiekader hebt voor jezelf.

    En ook al ga je de set voornamelijk voor film gebruiken, luister toch naar een CD in stereo, want gezien de best behoorlijke investering zul je misschien ook ineens meer muziek gaan luisteren en dan is het zonde als je speakers het daar minder doen dan gewild. Een goede HT speaker is namelijk niet perse een goede muziekspeaker, andersom meestal wel. Dat komt omdat HT speakergebruik anders is. Dus een goede muziekspeaker voldoet ook zeer zeker in een HT setup.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JozefusGladiolus
    Ik vond de iQ5 zelf wat weinig laagweergave hebben. Nu is dat voor muziek niet zo ontzettend dramatisch, maar ik kan me voorstellen dat het tijdens films wat storender is. Ga je ook nog kijken voor een subwoofer, of wil je echt alleen een 5.0 set?
    Inderdaad, zonder een goed sub, kom je tekort in de laagste regiones, zeker bij het opzetten van een dvd. Een sub is dan ook noodzakelijk. Voor de rest is het een heerlijk open heldere speaker. Geen aanrader om puur op 2.0 of 5.0 te draaien.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  18. #43

    Standaard

    Bijna alle vloerstaanders komen tekort en gaan zeker niet door tot 20Hz.
    Full range zijn weer erg aan de prijs!

  19. #44

    Standaard

    Daarom komt er ook een sub bij, Maar eerst even zonder sub draaien! En weer budget vrij maken. Dus tijdelijk 5.0 draaien, het is even niet anders. Ik meen dat seth ook zo gedraaid heeft tijdelijk.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Als ik voor de iQ serie zou gaan, Wordt het dus 2x iQ5 en 2x iQ1 of 3 n dan de center
    Persoonlijk zal ik dat niet doen, het kan uiteraard wel maar toch.
    Rondom gelijke speakers is het mooiste en dat is ongeacht of het nu 4 vloerstaanders zijn of 4 boekenplankers.........

    Let wel, een combinatie van beide hoef zeker niet slecht te zijn, helemaal niet zelfs maar met 4 gelijke zet je gewoon de puntjes op de i.

    Daarnaast is het tijdelijk spelen zonder sub uiteraard geen probleem maar het is wel een noodzaak dat er op termijn een sub bijkomt, is een onmisbaar item in een ht opstelling omdat je anders veel mist aan de film beleving.

    Maar alles op zijn tijd natuurlijk. :wink:

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Als ik voor de iQ serie zou gaan, Wordt het dus 2x iQ5 en 2x iQ1 of 3 n dan de center
    Persoonlijk zal ik dat niet doen, het kan uiteraard wel maar toch.
    Rondom gelijke speakers is het mooiste en dat is ongeacht of het nu 4 vloerstaanders zijn of 4 boekenplankers.........
    Ik heb ook even zitten verder kijken naar de KEF iQ serie, En dan wel 4x de iQ5 en 1x de iQ6c... En vind dit ook zeer interessant

    Heb hier ook een prijsopgave van gedaan!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Rondom gelijke speakers is het mooiste en dat is ongeacht of het nu 4 vloerstaanders zijn of 4 boekenplankers.........
    Dat kan ik beamen. Ik heb zelf 4 zuilen aangevuld met center en sub, klinkt echt super! Zeker als je meerkanaals audio gaat luisteren (DVD-A, SACD) is dit echt een must!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  23. #48

    Standaard

    Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.

  24. #49
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Zeker als je meerkanaals audio gaat luisteren (DVD-A, SACD) is dit echt een must!
    Dan is het mijn inziens pure noodzaak inderdaad.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.
    De meesten hebben al problemen genoeg met het goed plaatsen van fronts want ook die staan meestal te dicht bij de muur. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 2 van 19 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •