Pagina 3 van 19 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 472 worden weergegeven.
  1. #51
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.
    Klopt maar boekenplankspeakers (rare naam eigenlijk) worden vaak alsnog op stands gezet waardoor je uiteindelijk evenveel ruimte kwijt bent. :P

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.
    Klopt maar boekenplankspeakers (rare naam eigenlijk) worden vaak alsnog op stands gezet waardoor je uiteindelijk evenveel ruimte kwijt bent. :P
    Inderdaad, maar hebben doorgaans minder kritieke plaatsen dan een zuil vanwege de bas poort. Je kunt een boekenplankspeakers makkelijker dichter tegen een muur aan plaatsen.

    @Alexander veel mensen hebben deze idd te dicht tegen de muur aan staan. Ik heb aardig moeten schuiven en draaien om het geluid uit mijn vloerstaanders een beetje onder controle te krijgen.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.
    Klopt maar boekenplankspeakers (rare naam eigenlijk) worden vaak alsnog op stands gezet waardoor je uiteindelijk evenveel ruimte kwijt bent. :P
    Inderdaad, maar hebben doorgaans minder kritieke plaatsen dan een zuil vanwege de bas poort. Je kunt een boekenplankspeakers makkelijker dichter tegen een muur aan plaatsen.
    Dat ben ik niet met je eens. Feitelijk maakt dat namelijk niets uit. Kijken we even naar bijvoorbeeld de Quad L-serie. Deze hebben allemaal de baspoorten aan de achterzijde en hebben dus eigenlijk allemaal veel ruimte aan de achterkant nodig.

    Neem je een zuilspeaker met de baspoort aan de voorkant dan kan die wat dichter tegen de muur al blijft voor bijna alle speakers van belang dat ze ruimte rondom nodig hebben. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #54

    Standaard

    Gelukkig hebben alle modellen uit de iQ serie de basspoort aan de voorkant.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.
    Klopt maar boekenplankspeakers (rare naam eigenlijk) worden vaak alsnog op stands gezet waardoor je uiteindelijk evenveel ruimte kwijt bent. :P
    Inderdaad, maar hebben doorgaans minder kritieke plaatsen dan een zuil vanwege de bas poort. Je kunt een boekenplankspeakers makkelijker dichter tegen een muur aan plaatsen.
    Dat ben ik niet met je eens. Feitelijk maakt dat namelijk niets uit. Kijken we even naar bijvoorbeeld de Quad L-serie. Deze hebben allemaal de baspoorten aan de achterzijde en hebben dus eigenlijk allemaal veel ruimte aan de achterkant nodig.

    Neem je een zuilspeaker met de baspoort aan de voorkant dan kan die wat dichter tegen de muur al blijft voor bijna alle speakers van belang dat ze ruimte rondom nodig hebben. :wink:
    Meestal geven boekenplank modellen minder bas en geven ze ook minder energie af via hun baspoort, waardoor je deze doorgaans dichter tegen een muur kunt plaatsen.
    Helemaal ideaal is dit niet en eigenlijk zou je meer ruimte rondom je speakers moeten hebben om deze ideaal te laten presteren.

    Waarom kijken wij weer naar de Quad L-serie... Ik vind het zo'n nare speaker en ze klinken ook voor geen meter icm. Marantz......shit wat kan ik slecht liegen. Na Elac is het echt mijn favoriet.
    @Alexander heb jij alleen de 11L (12L) of ook 21L (22L)?

  6. #56

    Standaard

    overigens kan je door het gebruik van stands met bijv een flexibele kop een speaker bijv iets hoger dan oorhoogte zetten en hem wat schuin naar beneden laten stralen. Zo creëer je meer ruimte achter de speaker en dus ook weer beter geluid.

  7. #57

    Standaard

    Ik ga even kijken naar de Quad serie, en het een en ander lezen
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.
    Klopt maar boekenplankspeakers (rare naam eigenlijk) worden vaak alsnog op stands gezet waardoor je uiteindelijk evenveel ruimte kwijt bent. :P
    Inderdaad, maar hebben doorgaans minder kritieke plaatsen dan een zuil vanwege de bas poort. Je kunt een boekenplankspeakers makkelijker dichter tegen een muur aan plaatsen.
    Dat ben ik niet met je eens. Feitelijk maakt dat namelijk niets uit. Kijken we even naar bijvoorbeeld de Quad L-serie. Deze hebben allemaal de baspoorten aan de achterzijde en hebben dus eigenlijk allemaal veel ruimte aan de achterkant nodig.

    Neem je een zuilspeaker met de baspoort aan de voorkant dan kan die wat dichter tegen de muur al blijft voor bijna alle speakers van belang dat ze ruimte rondom nodig hebben. :wink:
    Meestal geven boekenplank modellen minder bas en geven ze ook minder energie af via hun baspoort, waardoor je deze doorgaans dichter tegen een muur kunt plaatsen.
    Helemaal ideaal is dit niet en eigenlijk zou je meer ruimte rondom je speakers moeten hebben om deze ideaal te laten presteren.

    Waarom kijken wij weer naar de Quad L-serie... Ik vind het zo'n nare speaker en ze klinken ook voor geen meter icm. Marantz......shit wat kan ik slecht liegen. Na Elac is het echt mijn favoriet.
    @Alexander heb jij alleen de 11L (12L) of ook 21L (22L)?
    Dat van die minder energie valt dus wel mee. Er zijn genoeg relatief grote zuilen die helemaal niet zo diep gaan, zeker niet zo diep als je zou verwachten door de omvang van de speaker. :wink:

    Ik ben rondom 11L, vier keer dus met een Lcenter. De 12L vind ik minder klinken door een flubberbas en ook de 21L kon me niet overtuigen. De 22L is een fantastische speaker maar heeft heel veel ruimte nodig. Trouwens wel grappig in deze discussie. De 22L geeft heel veel bas. Vaak zelfs te veel bas en heet daardoor een grote ruimte nodig en dan nog gaan gebruikers regelmatig experimenten met het dichtstoppen van een baspoort om een meer gebalanceerd geluidsbeeld te krijgen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Ik ga even kijken naar de Quad serie, en het een en ander lezen
    http://www.quad-hifi.co.uk/whathifi_lsystaward.gif

    Niet slecht voor speakers met deze prijzen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #60

    Standaard

    De 11L vond ik zelf ook het fijnst.......maar volgens mij had ik dat al eens duidelijk gemaakt op het forum. Ik kende ze niet en hoorde deze en maakte korte metten met veel speakers. Dus misschien een idee om deze set op Pioneer aan te sluiten?

    Het voordeel van de Kef Q-serie is dus wel een baspoort aan de voorkant, ze hebben evengoed wel luchtnodig om een mooi beeld te geven.
    Ik merk zelf dat 1 speaker in de hoek van de kamer staat en deze geeft reflecties tegen het raam, waardoor bij surround lijkt of sommige geluiden midden uit de kamer komen. Dus ook geen ideale plaatsing....Het is in een woonkamer toch een compromis.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Ik ga even kijken naar de Quad serie, en het een en ander lezen
    http://www.quad-hifi.co.uk/whathifi_lsystaward.gif

    Niet slecht voor speakers met deze prijzen. :wink:
    Nee voor mij was dit 1 van de verrassingen die ik dit jaar gehoord heb. Speelde veel speakers weg, waaronder Monitor Audio.

  12. #62
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Gelukkig hebben alle modellen uit de iQ serie de basspoort aan de voorkant.
    De "oude" Q serie heeft ze zowel aan de voor als achterkant. (Q7 in ieder geval).

    Maar inderdaad, speakers hebben meestal wel wat ruimte nodig rondom maar in een enkel geval kan je juist voordeel halen door de speakers dicht bij de muur te plaatsen.

    Kwestie van proberen en eventueel een foam plugen gebruiken in de poorten mocht je dicht bij de muur moeten werken of het laag niet echt strak kunnen krijgen.

    Naast het poort probleem is de ruimte ook afhankelijk voor het midden en hoog gebied.
    Dit heeft dan weer te maken met het afstraal gedrag van de betreffende speaker units.

  13. #63

    Standaard

    Sommige stoppen hunpoorten dicht met sokken, maar de geurige bestanddelen uit sokken kunnen soms meer kwaad dan goed doen .

  14. #64
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Sommige stoppen hunpoorten dicht met sokken, maar de geurige bestanddelen uit sokken kunnen soms meer kwaad dan goed doen .
    Een beetje speaker levert de foam pluggen er gewoon bij natuurlijk.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Sommige stoppen hunpoorten dicht met sokken, maar de geurige bestanddelen uit sokken kunnen soms meer kwaad dan goed doen .
    Een beetje speaker levert de foam pluggen er gewoon bij natuurlijk.
    Ik heb 2 poorten en geen pluggen........na veel schuiven en draaien heb ik ze nu ook niet nodig. Voorheen stonden de speakers dichter tegen de muur (op 10cm afstand) en toen was de bas ongecontroleerd en boemerig. Het is dus wijselijk hiermee te schuiven en spelen.

  16. #66

    Standaard

    Zo na alles aandachtig te hebben doorgelezen..

    Mijn speakers komen dus wel aardig dichtbij de muren, De set komt ik mijn slaapkamer.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  17. #67
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Het is dus wijselijk hiermee te schuiven en spelen.
    Dat is zeer zeker zo......

    @joostpolletje
    Zo na alles aandachtig te hebben doorgelezen..
    Mijn speakers komen dus wel aardig dichtbij de muren, De set komt ik mijn slaapkamer.
    Hoef niet bij voorbaat een probleem te zijn.
    Ik denk dan ook dat je aan die Kef Q-serie een mooie en relatief goedkope set heb om te beginnen.
    Mocht je ooit op jezelf wonen dan is het tijd om eens verder te kijken indien nodig.
    Het is immers niet echt behelpen met die Q-serie die je op het oog heb.

  18. #68

    Standaard

    Is waar.. Maar ga ook nog even verder in de iQ serie, Ach zoiezo eerst een luistertest.

    zoals je aangeeft is de prijs voor de Q serie wel alleraardigst!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  19. #69

    Standaard

    Nou wanneer ga je luisteren?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  20. #70

    Standaard

    In mijn vakantie, over twee weekjes..

    Werd net ook gebeld door stassen, Had ik prijsopgave gedaan over iQ serie, en eventueel andere
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  21. #71

    Standaard

    Dit is de nieuwe serie van Mission. Erg fijn.
    Mission E serie

  22. #72
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Heb ze nog niet in het echt kunnen bewonderen en weet ook niet hoe ze klinken maar de looks..........geweldig.

  23. #73

    Standaard

    Looks zijn inderdaad stukken mooier dan de huidige series.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  24. #74

    Standaard

    Vandaag uitgebreid genoten van het geluid van verscheidene frontspeakers. Mijn oor (en oog) is gevallen op de (o-zo bekende) Mission M34-i. Gosh, wat een _prachtig_ geluid! Morgen nog eens langs in de winkel waar ik was en dan (hoogstwaarschijnlijk) de M-34i kopen!

    I love it.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BARO
    Vandaag uitgebreid genoten van het geluid van verscheidene frontspeakers. Mijn oor (en oog) is gevallen op de (o-zo bekende) Mission M34-i. Gosh, wat een _prachtig_ geluid! Morgen nog eens langs in de winkel waar ik was en dan (hoogstwaarschijnlijk) de M-34i kopen!

    I love it.
    Opzich helemaal geen verkeerde keuze, gefeliciteerd en geniet ervan!

Pagina 3 van 19 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •