De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Romanzo Criminale

  1. #1

    Standaard Romanzo Criminale

    ik kijk persoonlijk erg uit naar deze film
    wie nog meer? en wie heeft em al gezien?
    en wanneer komt hij uit op dvd??



    Italiaans misdaaddrama over drie jonge criminelen die in het Rome van de jaren zestig met bloedgeld een slimme en meedogenloze organisatie opzetten Plot
    Rome in de jaren zestig. Drie jonge criminelen - Il Libanese, Il Freddo en Dandi - zetten met bloedgeld een slimme en meedogenloze organisatie op. Ze nemen de gehele drugshandel in handen, ruimen hun rivalen bruut uit de weg en krijgen connecties met de maffia en corrupte politici. Terwijl de overheid te druk bezig is met de bestrijding van het terrorisme, ziet alleen rechercheur Scialoja in dat Rome wordt overspoeld door het criminele geld en geweld van deze nieuwe gangsters. Om ze te pakken te nemen, begint Scialoja een gevaarlijke verhouding met Dandi's vriendin, de intrigerende prostituée Patrizia. Ondertussen beginnen de machtsverhoudingen binnen de groep te verschuiven, waardoor een serie van wraakacties en moorden wordt ontketend. Plus
    Het Italiaanse misdaaddrama 'Romanzo criminale' (letterijk: misdaadroman) is de verfilming van het gelijknamige boek van Giancarlo de Cataldo, gebaseerd op een aantal gewelddadige incidenten van een beruchte criminele bende uit Rome. De schrijver werkte zelf mee aan de bewerking van het script, dat beloond werd met een David di Donatello, de Italiaanse Oscar, die de film in nog zes andere categorieën wist te bemachtigen. Daarnaast was 'Romanzo criminale' op het Film Festival van Berlijn genomineerd voor een Gouden Beer. De regie lag in handen van de 60-jarige Michele Placido, die als acteur in meer dan tachtig films te zien is geweest.

    Te zien vanaf 17-8-2006 (bios of dvd??)



  2. #2

    Standaard Re: Romanzo Criminale

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotterdam5314
    ik kijk persoonlijk erg uit naar deze film
    wie nog meer? en wie heeft em al gezien?
    Heb je mischien wat meer info over deze film?

    Nooit van gehoord, namelijk.

  3. #3

    Standaard

    zie topic heb het net aangepast

  4. #4

    Standaard

    Klinkt in ieder geval goed....

  5. #5

    Standaard

    Dit staat erover op imdb.com

    A criminal known as The Lebanese has a dream: to conquer the underworld of Rome. To carry out this feat without precedent he puts together a ruthless and highly organized gang. Their progress and changes in leadership (The Lebanese is followed by his cohorts Freddo and Dandy) take place over twenty-five years, from the 1970's into the `90's, and are inseparably intertwined with the dark history of modern Italy: terrorism, kidnappings and corruption at the highest levels of government. Throughout these years Police Lieutenant Scialoia sticks to the gang's trail, trying both to bring them to justice and to win the heart of Dandy's girlfriend Patrizia.
    Het verhaal klinkt interessant.
    Het is overigens een Italiaanse film.
    Denk dat ik deze wel een keer ga kijken mocht ik hem ooit tegenkomen.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Dit staat erover op imdb.com

    A criminal known as The Lebanese has a dream: to conquer the underworld of Rome. To carry out this feat without precedent he puts together a ruthless and highly organized gang. Their progress and changes in leadership (The Lebanese is followed by his cohorts Freddo and Dandy) take place over twenty-five years, from the 1970's into the `90's, and are inseparably intertwined with the dark history of modern Italy: terrorism, kidnappings and corruption at the highest levels of government. Throughout these years Police Lieutenant Scialoia sticks to the gang's trail, trying both to bring them to justice and to win the heart of Dandy's girlfriend Patrizia.
    Het verhaal klinkt interessant.
    Het is overigens een Italiaanse film.
    Denk dat ik deze wel een keer ga kijken mocht ik hem ooit tegenkomen.
    als het goed is komt hij binnenkort uit in de bios of dvd
    welke van de twee weet ik niet
    in italie is hij in 2005 al uitgekomen
    mocht je em tegenkomen meld het dan effe dan weet ik waar ik hem kan halen. meenemen tegen een vergoeding mag natuurlijk ook:wink:

  7. #7

    Standaard

    Spijtig genoeg verplicht gekeken (in een franse dub dan nog die niet al te best was ). Het verhaal springt van de hak op de tak en is amper te volgen. De film prentedeert een of ander gangster epos te zijn, maar alles lijkt zich af te spelen in een week. Bovendien duurt hij dan nog verschrikkelijk lang (2,5 uur) en de cinematographie trekt op niks. Gelukkig deden er nog 2 half knappe vrouwen in mee.

    In de jaren 70 maakten ze in Italie zo'n goede films, daar is toch echt iets serieus mis gegaan

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •