De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: breken dvd's?

  1. #1

    Standaard breken dvd's?

    Onwijs domme vraag. Zeker voor iemand die iedere dag dvds in hoesjes doet in de videotheek maar hebben jullie dat ook soms bij dvd's in bijvoorbeeld steelbook editie dat die er bijna niet uit willen?!
    Ik ben altijd bang dat ik ze breek. Ook al bij m'n recentste aankoop V for Vendetta, die dingen zitten zo vast als 't maar kan!

    Wat is de beste manier om ze eruit te halen? Ik doe meestal gewoon m'n duim in het midden en dan mn wijsvinger haak ik achter de dvd, maar dat werkt dus bij sommige echt NIET!

    Is er een andere manier?

  2. #2

    Standaard

    hier heb ik nog nooit last van gehad
    ok soms zitten ze wat steviger vast als anders, maar nooit gehad dat ik dacht dat ie ging breken.


    trouwens waar heb je die v for vendetta vandaan?
    ligt ie al in de winkel??

    ik dacht dat ie van de week pas kwam

  3. #3

    Standaard

    Ligt volgens mij erg aan het systeem. Er zijn systemen waar je met de door jou omschreven manier niet ver komt inderdaad, dan moet je drukken zonder verder eraan te trekken, zodat hij los komt te liggen. Drukken werkt sowieso meestal wel.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotterdam5314

    trouwens waar heb je die v for vendetta vandaan?
    ligt ie al in de winkel??

    ik dacht dat ie van de week pas kwam
    2e komt ie uit. Maar hier in de Music Store hadden ze hem de 1e al.

  5. #5

    Standaard

    Hard met je duim op het middenste stuk drukken helpt ook wel eens. Ik heb overigens eertijds met die verduivelde Scanavo-doosjes 1 van de schijfjes van mijn Men In Black LE gebroken met ze er uit te halen; ben die dan wel kunnen gaan omruilen, gelukkig. Ik heb vervolgens - na de disc er héél voorzichtig uitgehaald te hebben - met een tang de pinnetjes in het doos dichter bij elkaar gedrukt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6
    Senior Member
    Registratie datum
    Aug 2005
    Woonplaats
    Heusden-Zolder, Limburg (BE)

    Standaard

    heb het ook soms voor... dacht bij de gladiator 2 disc dat een van de schijfjes redelijk vast zit... maar dat je die dan uiteindelijk toch goed los krijgt... eentje gebroken heb ik gelukkig nog niet voorgehad en hoop dat het zo blijft

  7. #7

    Standaard

    Ik draai de schijfjes soms wat rond tijdens het eruit halen als dit echt hardnekkig gaat .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  8. #8

    Standaard

    Als je ze ronddraait, krijg je dan geen kleine krasjes?

  9. #9

    Standaard

    In het rondje van de dvd zitten soort knopjes, die druk je naar beneden

    Nee.. ik heb er nooit last van

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door luyckfasseel stefan
    Als je ze ronddraait, krijg je dan geen kleine krasjes?
    In de meeste doosjes liggen de dvd's niet direct op de ondergrond, deze kan je bijna wrijvingsloos ronddraaien. Daarbij krijg je dus zeker geen krasjes.

    En ik heb nog geen krasjes opgemerkt, of weigerende dvd's in de speler.

    Maar ik draai ze dan ook niet 5x rond ofzo, eerst til ik ze op (normaal eruit proberen te halen dus), en als dat moeilijk gaat blijf ik proberen...maar ondertussen draai ik de dvd dus een (heel) klein beetje. Meestal komt 'ie er dan iets makkelijker uit.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DBTim
    In het rondje van de dvd zitten soort knopjes, die druk je naar beneden

    Nee.. ik heb er nooit last van
    Je hebt vele soorten systemen, met vele soorten knopjes. De simpelste springen de keepcase bijna uit als je daarop drukt...maar in andere zit de dvd heel goed vastgeklemd .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    In de meeste doosjes liggen de dvd's niet direct op de ondergrond, deze kan je bijna wrijvingsloos ronddraaien. Daarbij krijg je dus zeker geen krasjes.
    Je moet er dan ook niet hard op beginnen duwen of er rad-van-fortuin mee willen spelen Laten we zeggen dat bij NORMAAL gebruik er niet dadelijk krassen op een nieuwe dvd zullen komen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Ik vind het irritanter als dvd's los in het hoesje zitten. Ratel, ratel. grrr :x
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    In de meeste doosjes liggen de dvd's niet direct op de ondergrond, deze kan je bijna wrijvingsloos ronddraaien. Daarbij krijg je dus zeker geen krasjes.
    Je moet er dan ook niet hard op beginnen duwen of er rad-van-fortuin mee willen spelen Laten we zeggen dat bij NORMAAL gebruik er niet dadelijk krassen op een nieuwe dvd zullen komen.
    Klopt, maar die vraag was meer gericht op mijn gewoonte van het ronddraaien van de dvd's als ze er niet uit willen komen .
    En ik heb mijn bericht ook al aangepast, ik draai ze inderdaad niet zoals het rad van fortuin .

    En het stukje wat je quote is meer een eigen ervaring, sommige dvd's draaien vanzelf al 2x rond als je ze heel lichtjes een duwtje geeft . Die zitten niet echt stevig in het doosje, en vallen er soms dus ook uit tijdens shipping .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  14. #14

    Standaard

    Herkenbaar, ik heb soms ook echt het idee van "Als ie nou nog niet los komt dan geef ik het op want anders breekt ie..."
    Vreemd dat het dat soms zo vast zit. Meestal met een beetje hard drukken in het midden en met een klein beetje heen en weer wiebelen/draaien lukt het dan toch wel, maar soms is het wel een beetje een oeioeioei-gevoel...

  15. #15

    Standaard

    Je kan er ook flink op lopen spugen, door het kwijl komt er wat speling vrij....een beetje hetzelfde idee als bij.....ach laat maar..... 8)

  16. #16

    Standaard

    Zelf nooit zodanige problemen mee gehad. Gewoon heel hard op het middenste stuk drukken zonder aan de DVD zelf te komen. Normaal komt hij dan bij mij altijd wel los, hoor :/
    Leuke anekdote nog: gisteravond op BBC2 waren de Mythbusters aan het testen of CD-roms in stukken breken als je ze afspeelt tegen bepaalde snelheden. Leuke resultaten wel
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  17. #17

    Standaard

    Tja dat Mythbuster-experiment is leuk, totdat het je zélf overkomt... Dan zijn het dus geen grappen meer! CD-Romspeler naar de kloten, overal splinters... Was echt niet leuk...

  18. #18

    Standaard

    Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om ze te breken, maar het is bij goedkopere films wel voorgekomen dat er een paar scheurtjes ontstonden rondom het gat.

  19. #19

    Standaard

    Ik heb er nog het meeste last bij steelbooks, wat een klote dingen

    Elke keer als ik Appleseed wil bekijken, ben ik bang dat de disc kapot gaat.

  20. #20

    Standaard

    Wel, ik heb net vandaag een gebroken exemplaar ontdekt. Had het eerst niet door en had het schijfje (Terminal Velocity) in de speler gezet, die blokkeerde en zelfs niet meer open wilde. Ik heb de stroom moeten afzetten en de disc er snel-snel moeten uithalen. Toen bleek er een barst in te zitten van de middenring tot de rand
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Wel, ik heb net vandaag een gebroken exemplaar ontdekt. Had het eerst niet door en had het schijfje (Terminal Velocity) in de speler gezet, die blokkeerde en zelfs niet meer open wilde. Ik heb de stroom moeten afzetten en de disc er snel-snel moeten uithalen. Toen bleek er een barst in te zitten van de middenring tot de rand
    Zeer spijtig!, maar wees blij dat het niet met een goede film gebeurt is... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    En wees ook maar blij dat 'ie niet helemaal uit elkaar is gespat...dan zit je hele dvd speler onder de scherven. Dat lijkt me helemaal geen pretje .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  23. #23

    Standaard kunnen cd's breken ??

    helaas wel .. , uit ervaring .
    maar met alle geweld , komt ie er uit alleen wel gebroken

    groetjes

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    Je hebt vele soorten systemen, met vele soorten knopjes. De simpelste springen de keepcase bijna uit als je daarop drukt...maar in andere zit de dvd heel goed vastgeklemd .
    Zoals de CDAbox van Amadeus D.C. bijvoorbeeld. Niet normaal hoe vast die zit.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •