Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 246 worden weergegeven.

Discussie: Start HT set

  1. #1

    Standaard Start HT set

    Beste mensen,

    ik ga me ook wagen aan het HT geweld, maar ga rustig aan beginnen
    Ik heb geen gigantische bedragen te spenderen, dus ik overweeg om met 2e hands shoppen te beginnen.

    Waar ik mee wil beginnen is een receiver en 2 speakers. De receiver moet het liefst een tijdje meegaan en goed met (uiteindelijk) betere/duurdere speakers overweg kunnen, dus kwaliteit is wel een vereiste Mijn max voor een 2e hands receiver leg ik op ongeveer €350.

    Waar ik nu mee in mijn hoofd zit is een receiver van Denon. Ik heb wat rondgezocht om kom dan uit bij modellen als de 1705, 2105 en af en toe een 3802. Zijn dit goede apparaten? Waar moet ik op letten bij de aanschaf (vooral als het 2e hands is). Zijn ze ook goed om een tijdje op voort te bouwen?

    Zijn er misschien andere merken die meer waar bieden voor hun geld, in het budget dat ik momenteel heb?

    En dan nog de speakers. Ik wil beginnen met een 2.0 opstelling (vanwege het budget) dus ik vind het wel belangrijk dat de speakers een lekker bass kunnen weergeven. Voor speakers kan ik zo'n €250 - €300 (in totaal) vrijmaken. Is dat te doen? En is 2e hands aan te raden?

    Ik zit nog in de orrienterende fase, dus alle tips zijn welkom. Op dit moment denk ik zo: ik moet ergens beginnen en alles is beter dan wat ik nu heb => niets

    Hopelijk hebben jullie een aantal bruikbare tips voor me!

  2. #2

    Standaard

    Beste Sicco,


    Goeie keus, om eens aan een HT te gaan beginnen.

    Tweedehands is zeer veel te vinden, En je kan voor goeie bedragen een hoop moois kopen.

    zie deze advertentie eens:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=45102

    Ik zag dat je daarop had gereageerd, De reciever is verkocht maar de speakers volgens mij nog niet. Dus dat kan een optie zijn.

    Hier nog een reciever:
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47468.0
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  3. #3

    Standaard

    Mijn het budget dat je vooropstelt zou ik ook zeker voor tweedehands gaan, dan moet je kwalitatief toch al wel iets vinden voor die prijs.
    Kijk ook eens naar de advertenties op Hifi.nl daar staat dikwijls heel wat interessants tussen.
    Denon is natuurlijk goed maar zo zijn er zoveel merken (Harman/kardon, Yamaha, Marantz, ....enz) dus ik zou me niet perse op één merk focussen maar kijk gewoon wat rond en dan komt er wel wat uit de bus.

  4. #4

    Standaard

    Ik denk zoals veel mensen noemen dat je eens naar Marantz, Denon, H/K etc. kunt gaan kijken. Speur marktplaats en speurders af, kijk op dit forum en het HTFourm. Vergeet ook HiFi.nl niet.
    Als je gaat kijken let op de spullen van de persoon, ook zijn nieuwe set. Je kunt zo een liefhebber herkennen.
    Als je boekenplank speakers wilt kun je de B&W DM303 kopen wat een zeer goeie speaker is in die prijsklasse, maar je kunt ook zeker eens wat tweedehands kijken.
    Misschien kun je zelfs vloerstaanders aanschaffen van bv. Mordaunts Short in die prijskalsse (zal lastig worden).
    Je zou ook de match moeten bepalen en met de receiver naar verschillende speakers luisteren. Het ene merk klink vele malen beter dan het andere merk op dezelfde receiver.....altijd een kwestie van match.

  5. #5

    Standaard

    Als je gaat kijken let op de spullen van de persoon, ook zijn nieuwe set. Je kunt zo een liefhebber herkennen.
    Dit is zeker waar.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Was me ook opgevallen voor de TS...
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  8. #8

    Standaard

    Die Mission speakers moet je plat aan de muur monteren? Of zie ik dat verkeerd?
    Wat zijn voor Mission speakers goede receivers matches? Ik heb namelijk echt geen idee wat lekker met elkaar matched...

    Het is natuurlijk een eigen smaak, maar als veel mensen zeggen dat iets totaal niet klinkt, heb ik wel een bepaalde richtlijn

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/occasions.php

    AVR-4500: 1099 EUR Was de nieuwprijs
    Harman/Kardon heeft haar AV-versterker assortiment uitgebreid met zes nieuwe versterkers. De nieuwe modellen zijn AVR-2500, AVR-3500, AVR-4500, AVR-5500, AVR-7500 en het nieuwe topmodel AVR-8500. Vanaf de Harman/Kardon AVR35000 beschikken de versterkers over het hoog aangeschreven EzSet en effectieve luidsprekerconfiguratie middels een in de afstandsbediening geïntegreerde meetmicrofoon. Alle nieuwe AV receivers zijn uitgerust met prestatiegerichte Crystal-DSPs voor hoogkwalitatieve signaalbewerking. In de THX Ultra gecertificeerde AVR-8500 worden twee van deze processoren ingezet. Ook beschikken alle versterkers over zowel Dolby ProLogic II en over Logic 7. Vanaf de AVR-4500 decodeert de nieuwe Harman Kardon AV receiver DTS ES Discrete/Matrix 6.1. Ook vanaf de AVR-4500 Logic 7 in 7.1 configuratie en daarnaast DTS NEO:6, eveneens vanaf dit model heeft men de versterkers voorzien van een 7.1-ingang en 7.1 pre-outs. Alle receivers, ook het topmodel, beschikken over een vijfkanaals eindtrap. Voor back surround en/of multi room uitbreidingen heeft de producent twee eindtrappen ter beschikking: een vierkanaals eindtrap PA-2000 met 4 x 45 Watt (Sinus (FTC), 20 Hz tot 20 kHz, Klirr < 0,07 % bij 8 Ohm) voor 499 EUR en de achtkanaals eindtrap PA-4000 met 8 x 45 Watt (Sinus (FTC), 20 Hz bis 20 kHz, Klirr < 0,07 %, an 8 Ohm) voor 1199 EUR.
    Bijzondere waarde legt men bij Harmon/Kardon op een effectief werkend bassmanagement, dat in alle nieuwe AV-receivers ingezet zal worden. De Crystal DSP processor beschikt volgens de producent over een dubbel precieze (48 bit precisie) bassmanagement functie.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  11. #11

    Standaard

    thnx voor de link! zal hem eens doorspitten. ze hebben filialen in de buurt, dus misschien gewoon eens langsgaan

    ik kwam deze nog tegen. is dat iets voor mij:

    Denon AVR 1906 => €300
    Denon AVR 1601 => €200
    Marantz SR 780 => €195

  12. #12

    Standaard

    De laatste zou ik niet doen, wel erg oud.
    De 1906 is opzich een leuke.
    Ik zal trouwens op Marktplaats een leuek Marantz set met JBL 5.1 speakerset. Dat was een SR5400 naar ik meen en dat is een leuke receiver!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    thnx voor de link! zal hem eens doorspitten. ze hebben filialen in de buurt, dus misschien gewoon eens langsgaan

    ik kwam deze nog tegen. is dat iets voor mij:

    Denon AVR 1906 => €300
    Denon AVR 1601 => €200
    Marantz SR 780 => €195
    Ik vraag mij af wat er mis is met dit:

    http://www.kieskeurig.nl/product/AC2...0A0037B4D8.htm

    of deze:

    http://www.kieskeurig.nl/product/4A2...5A00321DB9.htm

    Ze zijn nieuw en ook nog eens in je prijsklasse, wat mankeert er aan nieuw, met garantie en nog eens een niet onaardig merk

    Als je een beetje handig shopt, dan houd je ook weer wat extra's over voor je speakers, want daar mag je wel wat meer voor uitgeven dan dan je geplande 250 of het moet per speaker zijn :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    DVDprofilersfilmgek:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door sicco
    Waar ik mee wil beginnen is een receiver en 2 speakers. De receiver moet het liefst een tijdje meegaan en goed met (uiteindelijk) betere/duurdere speakers overweg kunnen, dus kwaliteit is wel een vereiste Mijn max voor een 2e hands receiver leg ik op ongeveer €350.
    Ik denk dat de pioneers op zich niet onaardig zijn hoor, maar gezien bovenstaande insteek van TS denk ik dat niet is wat hij zoekt.

  15. #15

    Standaard

    Sicco, had je deze twee al gezien op ebay (verkoper heeft veel leuks staan) ?
    nummer 1
    nummer 2
    Voor de prijs zeer goede luidsprekers, heb je nog wat geld ovr om bij de QED powerbuy wat goede bekabeling aan te schaffen :wink: .

  16. #16

    Standaard

    Je kan anders ook een reciever nemen, die je zelf noemt.

    De Denon bijvoorbeeld, Ik heb nog een JBL 5.1 set te koop. voor 225euro.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  17. #17

    Standaard

    @ Edgar: jij ben dus (ook) van mening dat een Pioneer versterker in mijn prijsklasse niet geschikt is om heel lang op door te bouwen?

    Mission speakers zijn goede kwaliteit speakers volgens mij he? Ik hoor er veel mensen positief over in ieder geval. Misschien zit er wel iets bij voor me! Thnx voor de tip

    @ Joost: ik weet dat je die te koop hebt staan en zal hem nog even in gedachte houden

  18. #18

    Standaard

    kan iemand mij misschien ook uitleggen waar A, B, A+B voor staat?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    kan iemand mij misschien ook uitleggen waar A, B, A+B voor staat?
    Doorgaan de speaker sets.
    Je heb dan speaker set A....die kun je laten spelen, je kunt speakerset B laten spelen en beide sets tegelijk.

    Maar volgens mij kun je eens op Marktplaats kijken, stond een mooie set met upgrade mogelijkheden. Was een receiver, DVD speler en speakers.
    Helaas kan ik die hier niet linken.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    kan iemand mij misschien ook uitleggen waar A, B, A+B voor staat?
    Doorgaan de speaker sets.
    Je heb dan speaker set A....die kun je laten spelen, je kunt speakerset B laten spelen en beide sets tegelijk.

    Maar volgens mij kun je eens op Marktplaats kijken, stond een mooie set met upgrade mogelijkheden. Was een receiver, DVD speler en speakers.
    Helaas kan ik die hier niet linken.
    heb je misschien een merk voor me? dan kan ik de zoekopties enigzins beperken

  21. #21

    Standaard

    bedoel je deze of deze?

  22. #22

    Standaard

    Ik zal trouwens op Marktplaats een leuek Marantz set met JBL 5.1 speakerset. Dat was een SR5400 naar ik meen en dat is een leuke receiver
    Hij bedoelt de tweede ja!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    bedoel je deze of deze?
    Ik bedoelde de tweede, ik denk dat dat een leuek beginner set is. Een erg goeie receiver, voor zowel surround als stereo.
    Of het klanktechnisch jouw smaak is....moet je even luisteren natuurlijk.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    @ Edgar: jij ben dus (ook) van mening dat een Pioneer versterker in mijn prijsklasse niet geschikt is om heel lang op door te bouwen?
    Ik denk zelf dat Pioneer op zich niet slecht is, maar het kwalitatief niet iets is om op door te bouwen idd. Echter, dat is mijn persoonlijke mening. Ik denk zelf dat je meer op zoek bent naar een kwalitatief goede en krachtige versterker die nog jaren meekan, daar voldoet de genoemde pioneer niet echt aan.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Mission speakers zijn goede kwaliteit speakers volgens mij he? Ik hoor er veel mensen positief over in ieder geval. Misschien zit er wel iets bij voor me! Thnx voor de tip
    Mission zijn Engelse spekaers en hebben een wat warme sound. Zelf vind ik ze combinatie met Yamaha of Sansui, maar ook met Denon goed matchen. Op Onkyo zouden ze het ook mooi kunnen doen, maar dat heb ik nooit beluisterd. Met goede kabels kun je de sound ook ngo wat finetunen. Mission levert eigenlijk veel value for money en zijn gewoon goede speakers. Maar er is genoeg anders/beters ook hoor :wink:.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    @ Joost: ik weet dat je die te koop hebt staan en zal hem nog even in gedachte houden
    Afgezien van joost zijn setje, staan er hier ook nog wat leuek dingen in hardware TKA sectie die wellicht wat voor je kunnen zijn:
    ding 1
    ding 2
    ding 3
    ding 4
    ding 5

  25. #25

    Standaard

    Inderdaad helemaal geen slechte beginnersset.
    Alleen wel opletten, de set is zwart. Ik zou wel even informeren of er (digitale) interlinks en luidspreker kabel bij zit, anders komt het plaatje een stuk duurder uit. (zeker als je al je speakers nog moet bedraden)
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •