Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 246 worden weergegeven.

Discussie: Start HT set

  1. #26

    Standaard

    Sicco,

    Afhankelijk van je handigheid kun je eventueel ook kiezen voor zelfbouwspeakers, behoorlijk veel keus en mooie kantenklaar pakketten.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Sicco,

    Afhankelijk van je handigheid kun je eventueel ook kiezen voor zelfbouwspeakers, behoorlijk veel keus en mooie kantenklaar pakketten.
    Doorgaans ook niet zo goedkoop, maar wel heel veel kwalitiet voor een aantrekkelijke prijs!

  3. #28

    Standaard

    Moet je wel opletten, vaak zijn de prijzen zonder units, dus moet je tweeters en andere drivers er nog bij kopen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  4. #29

    Standaard

    Bij de meeste sites staat duidelijk aangegeven welke prijs je exact voor wat betaald. Vaak kun je kiezen voor :
    1)het complete pakket dus alleen zelf afbouwen,
    2)compleet afgebouwd en wel,
    3)alleen de filters, electronica en de woofers en tweeters zonder houtpakket maar met bouwtekening,
    4)helemaal niets, gewoon de bouwtekening gratis downloaden en helemaal zelf aan de slag gaan.
    Als je wilt heb ik evt de complete prijslijst van speakerenco op PDF formaat voor beschikbaar (is gratis te downloaden, maar dat heb ik al gedaan) PM bij interesse, stuur ik hem door.
    EDIT voorbeeldje zuilspeaker van speakerenco:

    "Overtuigend voor de kwaliteit van deze box is dat naast een realistische ruimtelijke weergave, ook vocale muziek kleuringvrij wordt weergegeven. Dit is een ervaring die men slechts zelden meemaakt. De techniek van het seriefilter en de bekende hoge kwaliteit van de Deense chassis hebben tot deze uitstekende eigenschappen bijgedragen. De Filigran is bovenal een zeer volwassen produkt en verdient een waardering van "zeer goed", gelet op de prijs/kwalitetsverhouding."Uit: Klang & Ton
    Totaalkosten: 480 euro voor 2 stuks, staat er superduidelijk hoor :wink:.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Moet je wel opletten, vaak zijn de prijzen zonder units, dus moet je tweeters en andere drivers er nog bij kopen.

  5. #30

    Standaard

    Edgar zeker een mooie speaker, alleen fineren is nooit zo makkelijk en spuiten ook niet.
    Voor de prijs heb je wel zeer goeie speakers!

  6. #31

    Standaard

    Helemaal waar Rob, als dat niet zo moeilijk was geweest, zou ik me er ook eens aan wagen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Helemaal waar Rob, als dat niet zo moeilijk was geweest, zou ik me er ook eens aan wagen.
    Misschien dat ik het ooit wil gaan doen, alleen zie er wel een beetje tegenop. Ik heb zelf ook geen fijne garage waar ik ana het werk zou kunnen. Alleen een kelderbox en balkon.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Helemaal waar Rob, als dat niet zo moeilijk was geweest, zou ik me er ook eens aan wagen.
    Misschien dat ik het ooit wil gaan doen, alleen zie er wel een beetje tegenop. Ik heb zelf ook geen fijne garage waar ik ana het werk zou kunnen. Alleen een kelderbox en balkon.
    Ik ook, en die kelderbox staat vol met fietsen en heeel veel lege HT dozen/verpakkingen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #34

    Standaard

    En mijn inkijk is "Gemak dient de Mens"
    Nee zou niks voor mij zijn ,zelfbouw
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  10. #35

    Standaard

    Mijn broer werkt bij Alconsaudio, proffessionele speakerfabriek. De kast zou ik zo kant en klaar kunnen krijgen, alleen het aflakken/fineren en inbouwen van alle spullen moet ik dan nog zelf doen en daar heb ook ik de ruimte niet voor.

    Toch twijfel ik nog steeds om aan zelfbouw te beginnen, juist vanwege het feit dat ik de kast kantenklaar zou kunnen krijgen.

  11. #36

    Standaard

    Edgar voor mij is ruimte ook een issue.....maar ik denk dat dit niet iets is voor beginners.
    Ik denk een tweedehands set kwalitatief veel levert voor ene bescheiden prijs. Althans zo heb ik ook mijn set opgebouwd......het kan aardig prijzig worden, ondanks tweedehands aanschaf

  12. #37

    Standaard

    En hij mag mijn setje straks voor 200euro hebben!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    @ Edgar: jij ben dus (ook) van mening dat een Pioneer versterker in mijn prijsklasse niet geschikt is om heel lang op door te bouwen?

    Mission speakers zijn goede kwaliteit speakers volgens mij he? Ik hoor er veel mensen positief over in ieder geval. Misschien zit er wel iets bij voor me! Thnx voor de tip

    @ Joost: ik weet dat je die te koop hebt staan en zal hem nog even in gedachte houden
    Persoonlijk weiger ik te geloven dat de genoemde Pioneers je eerder in de steek zullen laten dan een wat ouder en gebruikt apparaat, maar dat terzijde, je dient toch zelf te beslissen.

    Deze is ook in je prijsklasse, ik denk dat het wel de goedkeuring van dit forum kan wegdragen, maar kost je wel 100 euro meer:

    http://www.kieskeurig.nl/product/285...650038EAE4.htm

    Paar leuke speakers erbij?, is alleen maar een voorbeeld, en je hebt bij deze niet gelijk het gemis van een sub, ook in deze serie kun je dan rustig doorsparen voor de surrounds , en de center, een sub kan van het merk, maar je kunt altijd een ander merk sub kiezen, dat ligt minder gevoelig als speakers van verschillende merken;

    http://www.kieskeurig.nl/product/641...0A0049A610.htm

    Speakers moet je toch zelf gaan beluisteren , dat kan ik niet voor je doen, maar toch wel 1 raad, budget of niet, ga nooit niet op je fronts besparen, want dat zijn de hoofden en de grootste steun van je hele HT. Op je Fronts steunt je hele HT set, je kunt nog zo'n geweldige receiver kopen die bla bla bla bla kan, je hoofd speakers moeten het uiteindelijk weergeven, zij bepalen het geluid, en in veel mindere mate je versterker, en in nog mindere mate de kabels. Je main speakers, bespaar nu net niet daarop, dat zijn de juwelen van je installatie, neem er de tijd voor om ze uit te zoeken. Neem een goede audio CD mee en test niet meer dan 5 speakers per luistersessie.

    Neem er de tijd voor

    De juiste vinden, kan een paar maanden duren, maar bedenk wel dat je van je speakers, mits van goede kwaliteit, een paar decennia kunt genieten.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Persoonlijk weiger ik te geloven dat de genoemde Pioneers je eerder in de steek zullen laten dan een wat ouder en gebruikt apparaat, maar dat terzijde, je dient toch zelf te beslissen.
    Pioneer is op zich niet slecht, maar vooral de budget toestellen klinken vaak net niet lekker IMHO. Vooral de duurdere modellen van Pioneer zijn absoluut niet fout.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Deze is ook in je prijsklasse, ik denk dat het wel de goedkeuring van dit forum kan wegdragen, maar kost je wel 100 euro meer:

    http://www.kieskeurig.nl/product/285...650038EAE4.htm
    Ik kan me vergissen, maar volgens mij gaat het om TS die tevreden is en neit om het forum :wink:.
    Paar leuke speakers erbij?, is alleen maar een voorbeeld, en je hebt bij deze niet gelijk het gemis van een sub, ook in deze serie kun je dan rustig doorsparen voor de surrounds , en de center, een sub kan van het merk, maar je kunt altijd een ander merk sub kiezen, dat ligt minder gevoelig als speakers van verschillende merken;

    http://www.kieskeurig.nl/product/641...0A0049A610.htm

    Speakers moet je toch zelf gaan beluisteren , dat kan ik niet voor je doen, maar toch wel 1 raad, budget of niet, ga nooit niet op je fronts besparen, want dat zijn de hoofden en de grootste steun van je hele HT. Op je Fronts steunt je hele HT set, je kunt nog zo'n geweldige receiver kopen die bla bla bla bla kan, je hoofd speakers moeten het uiteindelijk weergeven, zij bepalen het geluid, en in veel mindere mate je versterker, en in nog mindere mate de kabels. Je main speakers, bespaar nu net niet daarop, dat zijn de juwelen van je installatie, neem er de tijd voor om ze uit te zoeken. Neem een goede audio CD mee en test niet meer dan 5 speakers per luistersessie.

    Neem er de tijd voor

    De juiste vinden, kan een paar maanden duren, maar bedenk wel dat je van je speakers, mits van goede kwaliteit, een paar decennia kunt genieten.[/quote]spekaers, duidelijker kan het niet, gewoon een zeer goedadvies waar ik me bij aansluit, het luistergedeelte dan. Wharfedale is niet fout, maar ik vindt ze wat wollig.

  15. #40

    Standaard

    ik ben zojuist ergens wezen luisteren naar de volgende combinatie: HK AVR 130 (nieuw) + tweemaal Magnat Vintage 320 (gebruikt) voor €626

    Ik vond het een lekkere combi, met voorlopig een prima bass weergave.

    Wat zeggen jullie van deze combi en deze prijs?

    (de versterker zou €399 kosten en de speakers €150 per stuk. als ik de set zo koop geeft ie korting op de speakers en krijg ik er speakerdraad bij)

  16. #41

    Standaard

    En allemaal nog bedankt voor de tips natuurlijk!! Ik neem het allemaal mee in mijn keuze. Behalve de zelfbouw. Misschien later een keer

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    ik ben zojuist ergens wezen luisteren naar de volgende combinatie: HK AVR 130 (nieuw) + tweemaal Magnat Vintage 320 (gebruikt) voor €626

    Ik vond het een lekkere combi, met voorlopig een prima bass weergave.

    Wat zeggen jullie van deze combi en deze prijs?

    (de versterker zou €399 kosten en de speakers €150 per stuk. als ik de set zo koop geeft ie korting op de speakers en krijg ik er speakerdraad bij)
    Sicco,

    ik geef je een paar tips, en dat doet iedereen hier, je kan blijven vragen hier: van wat vinden jullie ervan...... maar dan heb je niet begerepen dat je juist zelf de uiteindelijke beslisser moet zijn.

    Als jij iets mooi vind klinken, en je hebt echt naar een hoop andere systemen geluisterd, en je weet wat je mooi vind, en het is wat je verwacht voor je geld, dan kan het je toch geen drol uitmaken wat een ander ervan vind

    Mijn raad is en blijft:

    Neem een goede audio cd mee, beproef elke keer een speaker of 5, kies daaruit je favoriet. Doe dat bij elke luistercessie. Het kan maanden duren, maar alleen op die manier kun je vinden wat je zoekt, de perfecte speaker voor jou En als die krengen net wat duurder zijn..... nou spaar dan nog even door, vecht voor wat je wilt, en laat je hier niet vertellen wat wel of niet goed is op het gebied van klank, dat kunnen alleen jouw eigen oren vertellen, jouw smaak, en jouw voorkeur.

    Maar als je staat te luisteren en het wordt drijfnat voor je op de vloer waar je staat te luisteren, dan heb je kwijl kwijl kwijl ... de juiste speakers gevonden 8) , zoek daar een versterker bij, en niet andersom... rest my case, kan je niet verder helpen :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    haha, ik snap je beredenering, maar zoals ik al zei vind ik dit erg lekker klinken. ik vraag het meer vanwege de prijs en de kwaliteit van de componenten, omdat ik daar niet echt zo in thuis ben.

    met in gedachte wat ik wil: een goede versterker waar ik nog een tijdje op kan doorbouwen en een 2.0 systeem dat goed is uit te breiden en waar ik voorlopig nog goed mee vooruit kan. krijg ik dan in dit geval waar voor mijn geld?

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    haha, ik snap je beredenering, maar zoals ik al zei vind ik dit erg lekker klinken. ik vraag het meer vanwege de prijs en de kwaliteit van de componenten, omdat ik daar niet echt zo in thuis ben.

    met in gedachte wat ik wil: een goede versterker waar ik nog een tijdje op kan doorbouwen en een 2.0 systeem dat goed is uit te breiden en waar ik voorlopig nog goed mee vooruit kan. krijg ik dan in dit geval waar voor mijn geld?
    Hahahaa,

    Een instapper van H&K en dan vragen of je waar krijgt voor je geld



    Kijk dan eerst nog even naar de Denon in mijn voorbeeld, ik denk dat je dan geen korting meer krijgt op je speakers :wink:

    De aanbieding is in mijn ogen niet geweldigm de H&K is niet voordelig(daarom kun je ook extra korting krijgen op de speakers en krijg je er kabels bij.)

    Maar goed, van mij krijg je nog steeds geen goedkeuring :wink: , je wilt je serieus in dit wereldje storten , komop, heb dan wel even geduld, ga echt luisteren, ga echt de betere winkels bezoeken, ga kijken op het internet waar je de merken kunt beluisteren

    Nogmaals, de speakers zijn het belangrijkste onderdeel , die moeten je bevallen, en de rest is eigenlijk bijzaak :wink:

    Trek er eens een paar maandjes voor uit om echt bekent te worden in geluidsbelevenis, al heb ik dan in de slaapkamer een logitech setje staan(yep, ik heb 2 complete HT sets) in de living staat wel een normale set, daar geniet ik van, doe ik ook van de logitech met zijn beperkingen, maar dan wel in de wetenschap dat alle waar is naar zijn geld. Ga luisteren en nog eens luisteren. Leer van je luisteren, leer beter luisteren, het is moeilijk, maar als de plas verschijnt.......dan heb je ze gevonden 8)

    Als bij de afgelopen luistersessie de plas was verschenen, of er kwam wat omhoog, dan heb je gevonden wat je zocht :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Een instapper van H&K
    en dat soort dingen weet ik dus juist niet... in de winkel zeggen ze bij alles dat binnen je budget valt dat het perfect is voor je...

  21. #46

    Standaard

    Ik snap wel wat Sicco bedoelt, maar ook exact wat ons dvdprofilergek bedoelt.
    DVDprofilerfilmgek heeft gelijk.
    Sicco, je wilt weten of je receiver hebt die nog een tijdje meekan en liefst uit de hogere klasse komt, maar voor een schappelijke prijs.
    Merken:
    Denon, Marantz, Yamaha, HK, dit zijn eigenlijk de standaardmerken die zeer goede kwaliteit leveren, er zijn er nog veel meer, maar je moet de keus wat beperken :wink: .
    Kijk eens op de sites van de merken, vindt uit hoe de logica van de diverse modellen lopen en je bent er vrij snel achter of je een instapper hebt of niet. Yamaha als voorbeeld:
    de RXV350 is de instapper opgevolgd door de 357.
    De RXV450 heeft wat meer aansluitingen en meer vermogen en is opgevolgd door de 457,
    De RXV550 nog wat meer vermogen en aansluitingen en wat extra mogelijkheden en opgevolgd door de 557.
    De logica erin is snel gevonden en zodoende kom je er al snel achter waar je mee te maken hebt.

    In de winkel is alles al gauw goed genoeg voor je, er zijn helaas maar weinige echt goede (vanuit klantoogpunt dan :wink verkopers. Luisteren, luisteren, luisteren. Maak er echt een afspraak voor en ga er rustig voor zitten, neem een echte audio CD mee die je goed kent en luister dezelfde passages, probeer de instrumenten en/of stemmen te volgen en te onderscheiden, probeer "ruimte" tussen de instrumenten te horen.
    Dat, mijn beste sicco, is luisteren. Hoe meer je dat doet, hoe beter het gaat en hoe beter je de verschillen in diverse speakermerken/soorten gaat horen. En als je dat eenmaal te pakken hebt, dan wordt het kwijlen zodra je de juiste speaker voor jou vindt, net als liefde op het eerste gezicht, bang, je hoort het gewoon, dat is de speaker voor mij, die moet je hebben. Oorstrelende gevoelens, een bijna oorgasme voor je trommelvlies, een zaligmakend gevoel van gelukzaligheid, het gevoel dat je uren naar de speaker kan luisteren zonder er ooit nog genoeg van te krijgen, het gevoel krijgen dat je al je CD's opnieuw wilt beluisteren en er ineens nooit gehoorde geluiden op hoort, en nog een keer, en nog een keer, net zolang tot je net als velen van ons de upgraderitus krijgt. En dat is het moment waarop je portemonnee moet gaan verstoppen voor jezelf :wink:.

    Zolang je dat niet hebt, een compromis of doorzoeken. De juiste speaker vinden is als je droomvrouw zoeken, ze praten terug tegen je, maar je moet leren luisteren. Alleen een mooie buitenkant is niet genoeg, ook de inhoud moet overeenstemmen met jouw wensen.

  22. #47

    Standaard

    *Pikt een traantje weg van Edgar zijn verhaal*
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  23. #48

    Standaard

    hahaha, schitterend omschreven Edgar!
    dit is de eerste set waar ik echt serieus naar geluisterd heb, dus ik hou hem in gedachte en ga met deze kennis gewoon weer verder op zoek.

    vanavond een onverwachte upgrade: mijn dvd-speler hield er ineens mee op na een half jaar. terug naar de BCC dus en ik kreeg een nieuwer model mee omdat die van mij niet meer leverbaar was! prima service zeg ik

  24. #49

    Standaard

    Sicco die H/K met Magnat is een leuke combinatie.
    Probeer eens wat meer te luisteren.
    H/K maakt doorgaans fijne producten en ik denk dat dit een aangename prijs is!
    Het is een instapper, maar wel 1 waar je veel van kunt genieten.

  25. #50
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Alleen een mooie buitenkant is niet genoeg, ook de inhoud moet overeenstemmen met jouw wensen.
    Waarom is de buitenkant niet voldoende...........................

Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •