Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 246 worden weergegeven.

Discussie: Start HT set

  1. #51

    Standaard

    Zo Edgar weet het goed te verwoorden....luisteren, luisteren en nog eens.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  2. #52

    Standaard

    ok, ik ben nu even een aantal receivers met elkaar aan het vergelijken op basis van technische gegevens en prijs.

    moet ik eigenlijk nog rekening houden met het aantal watt en ohm dat een receiver aan kan?

    als ik namelijk kijk naar receivers van HK in mijn prijsklasse en die van Denon rond dezelfde prijs dan kunnen de Donon's al gauw 7 x 75 Watt aan, waar die van HK blijven steken op zo'n 40 Watt...

  3. #53

    Standaard

    Ik heb nu een eerste schifting gedaan en volgens mij kan ik me het beste gaan concentreren op de volgende modellen:

    Denon
    AVR 1706
    AVR 2106
    de 1906 niet, want volgens mij heeft die niet heel veel meer, voor mij interessants, te bieden dan de 1706...

    Marantz
    SR4600
    SR5400

    Yamaha
    RX-V459
    RX-V559

    Harman Kardon
    AVR 135
    AVR 235

    Ik denk dat ik bij deze receivers, die allemaal binnen mijn budget van €400 passen (ik heb het dus iets verhoogt), een goed apparaat waar ik op door kan bouwen. Klopt dit enigzins?

    Als ik de specs bekijk krijg ik volgens mij bij Harman Kardon het minste aan vermogen en aansluitingen en bij Denon en Yamaha het meeste. Marantz zweeft daar een beetje tussen in...

    Toch hou ik HK erin, omdat ik op de eerste plaats het design heel mooi vind en ik misschien wel heel erg gecharmeerd ben van het geluid als ik het vergelijk met de andere modellen.....

    Denken jullie dat dit een beetje een redelijk begin is van mijn zoektocht, of zie ik iets heel erg over het hoofd, of hebben jullie nu al zoiets van: daar hoef je niet naar te gaan luisteren?

  4. #54

    Standaard

    je keuzemogelijkheden zijn mooi. Het vermogen zou ik me niet al te druk overr maken, de ene fabrikant berekend dat anders dan de andere of geeft het anders op. Alle genoemde modellen hebben voldoende vermogen om een fatsoenlijke HT set te beginnen.

    Heb je ook iets dergelijks voor je speakers gedaaan, kijken wat er allemaal binnen je budget valt?

    Nog 1 tip, als je gaat luisteren, luister dan ook naar een paar hele dure receivers en speakers, zodat je een goed idee hebt hoe iets klinkt als je topspul hebt. een goed referentiekader dus. Aan de hand van die indruk kun je dan bepalen wat er voor jou daar het dichtste bijkomt.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Heb je ook iets dergelijks voor je speakers gedaaan, kijken wat er allemaal binnen je budget valt?
    nog niet, dat is stap 2
    maar van speakers heb ik eigenlijk helemaal geen kaas gegeten...
    wat is daarbij het belangrijkste waar ik op moet letten?
    en heb je misschien zo al een paar merken voor me die ik in de gaten moet houden? (die dus binnen het budget passen en over het algemeen als 'goed' bestempeld worden)

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Heb je ook iets dergelijks voor je speakers gedaaan, kijken wat er allemaal binnen je budget valt?
    nog niet, dat is stap 2
    maar van speakers heb ik eigenlijk helemaal geen kaas gegeten...
    wat is daarbij het belangrijkste waar ik op moet letten?
    en heb je misschien zo al een paar merken voor me die ik in de gaten moet houden? (die dus binnen het budget passen en over het algemeen als 'goed' bestempeld worden)
    Wat wil je

    Een paar mooie vloerstaanders als fronts zijn wel een aanrader, ik had al een voorbeeld gegeven. Maar het kan ook met boekenplank modellen, die kun je dan weer op zuilen plaatsen, of bij ruimte gebrek aan de muur hangen.(mits je geen kartonnen muur hebt en er een paar speakers ter grootte van een vrachtwagen aan wil hangen :wink: )

    Als je voor speakers gaat, ga dan niet voor design, ga voor de klank.

    Luisteren, nog meer luisteren, leren luisteren, en dan nog meer luisteren. Neem je eigen audio CD mee, wel 1tje met een beetje dynamiek en een goede kwaliteit. Kijk anders even op dat plekje waar diverse mensen voorbeelden geven van materiaal waar zij een demonstratie mee geven.

    Wat is je budget voor een goede set fronts
    Have fun and enjoy your collection

  7. #57

    Standaard

    goede fronts?
    Mission, KEF, B&W, Wharfedale, Visonik, Elac, noem maar op. idd is je budget belangrijk en wat voor mogelijkheden je hebt.
    Vloerstaanders of boekenplankmodellen, ik zou in ieder geval voor 2-weg basreflex gaan, persoonlijk blijf ik die toch het beste vinden.
    Bi-wire is leuk, maar heeft nagenoeg geen nut, dus dat moet geen doorslaggevend argument zijn. Wat belangrijke dingen zijn:
    Frequency response, bij +/- 3dB voor een boekenplank 50Hz tot 20kHz is goed te noemen.
    de sensitivity SPL, hoe hoger het dB, hoe beter, hou minstens 85 dB aan voor een kleine boekenplank. Hoe groter de speaker, hoe hoger de dB zou moeten zijn.
    8 Ohm of 4 Ohm is belangrijk, maar hangt af van je receiver.
    En natuurlijk het Wattage. Iets meer dan je receiver is aan te bevelen, maar niet strikt noodzakelijk. Vaak wordt er bij een receiver al aangegeven hoeveel watt je speakers het beste kunnen zijn.

  8. #58

    Standaard

    Wat ik in eerste instantie belangrijk vind is dat de speakers een goede bass weergave moeten hebben aangezien ik begin met een 2.0 opstelling... Ik weet al wel dat ik hou van een wat warmer geluid ipv koel/kil/kouder. Mijn gevoel zegt me dat vloerstaanders hier beter in zijn, maar daar kan ik met mijn beperkte kennis natuurlijk naast zitten

    Daarnaast zou ik bij boekenplank-modellen weer staanders moeten kopen, wat het te besteden bedrag voor de speakers weer omlaag brengt... Maar misschien zijn deze juist weer goedkoper, wat het geheel weer recht trekt :P (maak me wijzer met jullie kennis hiervan please...)

    Het budget voor de speakers ligt rond de €300 voor 2 stuks... (150 p/s dus) Dit is niet veel, dat besef ik, maar ik heb dan ook geen moeite met een goede 2e hands set.

    Als blijkt dat dit allemaal sowieso onmogelijk is, gaat het project op de lange baan totdat er meer budget vrij is, maar volgens mij is er toch zeker wel iets te vinden dat aan mijn wensen tegemoet kan komen en waarmee ik in ieder geval een goede eerste opstelling kan maken

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Wat ik in eerste instantie belangrijk vind is dat de speakers een goede bass weergave moeten hebben aangezien ik begin met een 2.0 opstelling... Ik weet al wel dat ik hou van een wat warmer geluid ipv koel/kil/kouder. Mijn gevoel zegt me dat vloerstaanders hier beter in zijn, maar daar kan ik met mijn beperkte kennis natuurlijk naast zitten

    Daarnaast zou ik bij boekenplank-modellen weer staanders moeten kopen, wat het te besteden bedrag voor de speakers weer omlaag brengt... Maar misschien zijn deze juist weer goedkoper, wat het geheel weer recht trekt :P (maak me wijzer met jullie kennis hiervan please...)

    Het budget voor de speakers ligt rond de €300 voor 2 stuks... (150 p/s dus) Dit is niet veel, dat besef ik, maar ik heb dan ook geen moeite met een goede 2e hands set.

    Als blijkt dat dit allemaal sowieso onmogelijk is, gaat het project op de lange baan totdat er meer budget vrij is, maar volgens mij is er toch zeker wel iets te vinden dat aan mijn wensen tegemoet kan komen en waarmee ik in ieder geval een goede eerste opstelling kan maken
    Gooi het dan maar een beetje op de lange baan, of je moet tegen een paar leuke gebruikte exemplaren aanlopen. Ten opzichte van je reciever budget, is je speaker budget aan de magere kant.
    Stel dat een receiver een jaartje of 8 meegaat, een knappe set speakers kunnen wel 20 jaar meegaan. Als je speakers hebt gekocht van de plas, dan houd je ze ook die 20 jaar.

    Ik denk dat bij een 400 euro receiver toch wel een paar 600 a 700 euro speakers passen. Maar volgens mij kun je de tijd die je nodig hebt om je budget op te krikken, heel mooi gebruiken om her en der wat luistersessies te plegen. Heel verstandig dat je een goede eerste opstelling wilt maken.

    Mocht je toch een beetje ongeduldig worden, dan heb ik wel de volgende tip voor je: Ga luisteren naar de verschillende merken, wel een merk waar je in dezelfde lijn ook je front/center en rears van kunt kopen. IPV dat je nu begint met je dure fronts, koop je(je wilt toch wat knaps) de rears(koop je ook nog eens knappe rears ook :wink: ), die je gebruik je als fronts, tot je voldoende bij elkaar hebt geschraapt om je droom fronts aan te schaffen.

    Haastige spoed is zelden goed. :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Wat ik in eerste instantie belangrijk vind is dat de speakers een goede bass weergave moeten hebben aangezien ik begin met een 2.0 opstelling... Ik weet al wel dat ik hou van een wat warmer geluid ipv koel/kil/kouder. Mijn gevoel zegt me dat vloerstaanders hier beter in zijn, maar daar kan ik met mijn beperkte kennis natuurlijk naast zitten

    Daarnaast zou ik bij boekenplank-modellen weer staanders moeten kopen, wat het te besteden bedrag voor de speakers weer omlaag brengt... Maar misschien zijn deze juist weer goedkoper, wat het geheel weer recht trekt :P (maak me wijzer met jullie kennis hiervan please...)

    Het budget voor de speakers ligt rond de €300 voor 2 stuks... (150 p/s dus) Dit is niet veel, dat besef ik, maar ik heb dan ook geen moeite met een goede 2e hands set.

    Als blijkt dat dit allemaal sowieso onmogelijk is, gaat het project op de lange baan totdat er meer budget vrij is, maar volgens mij is er toch zeker wel iets te vinden dat aan mijn wensen tegemoet kan komen en waarmee ik in ieder geval een goede eerste opstelling kan maken
    Leg er een paar tientjes bij en je kunt bijv. bij Correct twee Wharfedale Diamond 9.5's kopen voor 169,- per stuk. Zeer mooie speakers, zowel uiterlijk als klank.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Wat ik in eerste instantie belangrijk vind is dat de speakers een goede bass weergave moeten hebben aangezien ik begin met een 2.0 opstelling... Ik weet al wel dat ik hou van een wat warmer geluid ipv koel/kil/kouder. Mijn gevoel zegt me dat vloerstaanders hier beter in zijn, maar daar kan ik met mijn beperkte kennis natuurlijk naast zitten

    Daarnaast zou ik bij boekenplank-modellen weer staanders moeten kopen, wat het te besteden bedrag voor de speakers weer omlaag brengt... Maar misschien zijn deze juist weer goedkoper, wat het geheel weer recht trekt :P (maak me wijzer met jullie kennis hiervan please...)

    Het budget voor de speakers ligt rond de €300 voor 2 stuks... (150 p/s dus) Dit is niet veel, dat besef ik, maar ik heb dan ook geen moeite met een goede 2e hands set.


    Als blijkt dat dit allemaal sowieso onmogelijk is, gaat het project op de lange baan totdat er meer budget vrij is, maar volgens mij is er toch zeker wel iets te vinden dat aan mijn wensen tegemoet kan komen en waarmee ik in ieder geval een goede eerste opstelling kan maken
    Leg er een paar tientjes bij en je kunt bijv. bij Correct twee Wharfedale Diamond 9.5's kopen voor 169,- per stuk. Zeer mooie speakers, zowel uiterlijk als klank.
    Dat is een goede Tip Herjan,

    Ik zou daar lekker naar gaan luisteren Sicco, ik ben benieuwd hoe je deze speakers ervaart als je er naar gaat luisteren. Als ze een dweil gaan neerleggen bij je voeten..... dan heb je ze gevonden :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  12. #62

    Standaard

    thnx voor de tip Herjan!
    ik zie dat in de koopjeskelder van Correct ook de Yamaha RX V-557 staat voor €279.

    Zou dit een goede combi zijn met de Wharfedale's? En ja, ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren, maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening

  13. #63

    Standaard

    nou heeft die receiver een impedantie van 4 ohm en die speakers van 6 ohm... moet dit gelijk zijn? moeten de speakers meer zijn dan de receiver of juist andersom?

    de receiver geeft 135 watt per uitgang en de speakers zijn 150 watt, dus als ik Edgar's verhaal lees zou dat goed moeten zijn, toch?

  14. #64

    Standaard

    Sicco, de combo die je nu aangeeft kan gewoon.
    nadeel is alleen dat je in de koopjeskelder van correct niet kan luisteren.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Sicco, de combo die je nu aangeeft kan gewoon.
    nadeel is alleen dat je in de koopjeskelder van correct niet kan luisteren.
    hmm, dat is dan wel weer lastig...

    edit: ik heb Transtec, de distributeur van deze speakers, een mail gestuurd met de vraag waar deze bij mij in de buurt te beluisteren zijn...

  16. #66

    Standaard

    Maar je kan wel ergens anders de speakers proberen te luisteren, Mischien zelfs bij iemand thuis ofzo!!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    nou heeft die receiver een impedantie van 4 ohm en die speakers van 6 ohm... moet dit gelijk zijn? moeten de speakers meer zijn dan de receiver of juist andersom?

    de receiver geeft 135 watt per uitgang en de speakers zijn 150 watt, dus als ik Edgar's verhaal lees zou dat goed moeten zijn, toch?
    Ohm is weerstand.

    De versterker is/geeft een bepaald vermogen bij een bepaalde weerstand, in jouw voorbeeld kan dat 135watt per kanaal bij 4 Ohm zijn.

    Je kunt er wel speakers met een iets hogere weerstand op aansluiten, dan loopt het vermogen van de versterker iets terug en wordt dan bijvoorbeeld 120watt per kanaal bij 6 Ohm.

    Als er 0 Ohm is, dan is er kortsluiting, de meeste versterkers hebben hier een beveiliging voor, en schakelen automatisch uit. Als je speakers te weinig weerstand geven, de impedantie te laag is, dan zal dat automatische afschakelsysteem wat vaker inschakelen, dat is niet goed voor je versterker. Een impedantie van 6 Ohm is heel mooi bij deze combinatie.

    Je kan wel iets hogere weerstand aansluiten, maar beter niet een lagere, zeker niet als je een A B en A/B aansluiting wilt maken en dan de 4 hoofdspeakers gelijktijdig wilt gebruiken.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #68

    Standaard

    Vanuit mijn ervaring met Denon kan ik de volgende speakers aanraden die hier prima bij klinken (naar mijn mening dan):

    - Phonar (heb ik zelf);
    - Mordaunt Short;
    - Mission;
    - B&W;
    - Tannoy.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  19. #69

    Standaard

    Andere tip:

    kijk eens op www.hifi.nl voor 2de hands speakers. Soms erg mooi spul voor een stuk minder. :wink:

  20. #70

    Standaard

    Ik ben vandaag wezen kijken en luisteren bij een tweetal zaken in Breda en ben uiteindelijk (toch) bij de MediaMarkt het meeste te weten gekomen.

    Ik heb hier 3 reveivers beluisterd die alledrie stonden aangesloten op de Wharfedale 9.4 zuilen.

    De receivers waren de Yamaha 457, Marantz 4600 en de Denon 1906.

    Om met de speakers te beginnen: die bevielen me erg goed! Fijn warm geluid met al een behoorlijk goede bass weergave voor hun grootte en hun prijs! Ik heb ook een aantal grotere speakers beluisterd en dan hoor je duidelijk verschil in het laag, maar ik vond de Warfedale's erg goed meekomen. Daarover dus niets dan lof.

    Dan de receivers: de Yamaha (op specs gebied lichtelijk favoriet bij mij) vond ik veel te schel. Sommige stukken in de film waar we mee testte deden pijn aan m'n oren zelfs!

    De Marantz vond ik al stukken warmer en prettiger klinken maar de Denon deed me bijna om een doekje vragen, om zo maar even te zeggen

    De Denon vond ik van deze drie echt het fijnste klinken met de Wharfedale's. Het was een erg prettig geluid om naar te luisteren, zelfs in een niet ideale omgeving als de MM. En zeker in vergelijking met de Yamaha steekt de Denon er ver boven uit voor wat betreft ik lekker vind klinken.

    We zijn dus weer een stukje verder

  21. #71

    Standaard

    als ik dan nog eens de specs bekijk van de 1706 en de 1906 kan ik volgens mij net zo goed voor de 1706 gaan en de €100 die ik daarmee bespaar investeren in mijn speakers... de klank van deze twee zullen hetzelfde zijn denk ik toch? of zit daar toch wel een wezenlijk verschil in?

  22. #72

    Standaard

    en dan nog een vraagje
    ik heb nu dus de Wharfedale Diamond 9.4 beluisterd en die vond ik erg goed klinken! zullen de 9.5's me dan ook gaan bevallen of kan het zo zijn dat die weer compleet anders klinken?

  23. #73
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Die kunnen best eens behoorlijk anders klinken.
    Hoef niet maar het kan zeker wel zo zijn.

  24. #74

    Standaard

    hmm, hopen dat ik die dan nog kan luisteren in R'dam. want daar staan de 9.5's voor een hele mooie prijs...

  25. #75

    Standaard

    Zo dus jij bent ook voor de klank van Denon gevallen? :wink:
    Tja, de 1906 heeft 5 Watt per kanaal meer dan de 1706 en een optical out. Qua specs zijn ze verder gelijk.

    Of je dat verschil echt gaat merken, kun je alleen ervaren door ze op dezelfde speakers naast elkaar te gaan luisteren. Dan kun je zelf bepalen of het verschil ook het prijsverschil rechtvaardigt.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •