Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 57 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Heren banaan en daniel

    Goed nieuws....ik ben even naar Blokker teruggegaan, en heb een nieuwe afstandsbediening meegekregen. En deze doet het perfect. Weer een zorg minder

    Heel leuk om al deze enthousiaste verhalen te lezen. Heb ik dan eindelijk toch iets goeds gekocht. Alles wat ik hier lees over ondertitels en OSD dat zegt me helaas (nog) niks. Dit is mijn eerste DVD-speler, en ik moet het gewoon allemaal even leren.

    Volgens mij weten jullie er wat meer van, dus maar even 2 vragen:

    1. Versneld vooruit spoelen met behoud van beeld kan ik prima vinden. Is de enige mogelijkheid voor vertraagd weergeven de beeld voor beeld knop?
    2. Ik heb hier een DVD met duizenden plaatjes in jpg. Keurig verdeeld in een stuk of 10 directories. De Aristona ziet alleen de eerste directory, en daar komt nog eens bij, dat hij ook uit die directory alleen de eerste 980 plaatjes kan weergeven. Op een totaal andere DVD met plaatjes precies hetzelfde. Snapt de speler soms de directory structuur niet? Of moet je plaatjes op een speciale manier branden?

  2. #27

    Standaard

    hey jongens,

    um ik kan je denk ik ook niet verder helpen ... je bedoelt slow motion? die knop heb ik idd niet zien zitten ... misschien biedt de handleiding uitkomst? Staat erg veel in ...

    Wat betreft de foto's heb ik ook geen idee, nog nooit geprobeerd (op deze dvd-speler) Kijk wel uit dat de extensie van de foto's .jpg is en GEEN .jpeg. Deze leest hij namelijk niet. Probeer anders alles in 1 map te gooien ... al is dat wel lastig voor je denk ik omdat dan zoveel foto's door elkaar gaan. Ik heb de dvd speler nu niet hier, dus kan helaas nog niet uittesten. Denk gewoon dat de dvd speler die submappen niet kan lezen, of je hebt misschien rare tekens in de mappen zoals '&*^' en dat hij die niet kan lezen, maar lijkt me sterk ...


    klein vraagje nog: kregen jullie kabels bij de dvdspeler? Ik kreeg helemaal niets, ook geen scart! Gelukkig had ik die nog van de oude speler. Vond dit wel vreemd want je bent dan verplicht dat erbij te kopen.

    Maar goed kleine dingen, ben er nog steeds superblij mee! Wat een prachtig ding!

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door banaan69
    hey jongens,

    um ik kan je denk ik ook niet verder helpen ... je bedoelt slow motion? die knop heb ik idd niet zien zitten ... misschien biedt de handleiding uitkomst? Staat erg veel in ...

    Wat betreft de foto's heb ik ook geen idee, nog nooit geprobeerd (op deze dvd-speler) Kijk wel uit dat de extensie van de foto's .jpg is en GEEN .jpeg. Deze leest hij namelijk niet. Probeer anders alles in 1 map te gooien ... al is dat wel lastig voor je denk ik omdat dan zoveel foto's door elkaar gaan. Ik heb de dvd speler nu niet hier, dus kan helaas nog niet uittesten. Denk gewoon dat de dvd speler die submappen niet kan lezen, of je hebt misschien rare tekens in de mappen zoals '&*^' en dat hij die niet kan lezen, maar lijkt me sterk ...


    klein vraagje nog: kregen jullie kabels bij de dvdspeler? Ik kreeg helemaal niets, ook geen scart! Gelukkig had ik die nog van de oude speler. Vond dit wel vreemd want je bent dan verplicht dat erbij te kopen.

    Maar goed kleine dingen, ben er nog steeds superblij mee! Wat een prachtig ding!
    Ik denk niet dat je bij een speler van 50 euro ook nog een scartkabel mag verwachten!
    En voor veel mensen, zeker op dit forum, is deze speler de 2e of 3e speler die ze kopen
    dus kabels hebben ze al.
    Buiten dat, voor een euro of 5 koop je al een scartkabel bij de Handyman en dan heb je
    gewoon een prima beeld.
    Laat je vooral niet gek maken door kabelfetisjisten!
    Die praten net zo makkelijk over een scartkabel van 100 euro of meer.
    Nou ja.........

  4. #29

    Standaard

    Slow motion bij een Philips:

    Zet hem op pauze.
    Als je pijltjes toetsen met daar boven en naar beneden hebt, dan bedien je die,dan gaat hij in stapjes slowmotion uitvoeren.
    Met de naar links en rechts pijltoetsen krijg je beeldje voor beeldje....


    Misschien zit het wel niet eens op deze uitvoering, gewoon wat proberen, daar gaat ie niet stuk van :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Mijne wel, hij slikt alles divx xvid noem maar op! Ondertitel kun je gelukkig ook nog t font kiezen, normale ondertitel of met zwarte/grijze balk erachter
    Sluit me hier helemaal bij aan. De speler speelt bijna alles af: divx, xvid, mpg en mpeg, wma, mp3. mwv doet hij niet, laat echter wel het geluid horen. Heb hem voor geluid nog niet digitaal aangesloten, maar via de stereo plugjes op mijn receiver. Klinkt analoog dus ook erg goed. Verbazingwekkend wat je krijgt voor je geld.

    Viel me op dat hij divx erg goed weergeeft, zit blijkbaar een goede chip in.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans Smeets
    Mijne wel, hij slikt alles divx xvid noem maar op! Ondertitel kun je gelukkig ook nog t font kiezen, normale ondertitel of met zwarte/grijze balk erachter
    Sluit me hier helemaal bij aan. De speler speelt bijna alles af: divx, xvid, mpg en mpeg, wma, mp3. mwv doet hij niet, laat echter wel het geluid horen. Heb hem voor geluid nog niet digitaal aangesloten, maar via de stereo plugjes op mijn receiver. Klinkt analoog dus ook erg goed. Verbazingwekkend wat je krijgt voor je geld.

    Viel me op dat hij divx erg goed weergeeft, zit blijkbaar een goede chip in.
    Ik snap het nog steeds niet waarom we zoveel krijgen voor dit absurd kleine bedrag :-s ze konden er makkelijk sony opplakken en hem verkopen voor 500 euro, iedereen die hem koopt

    Dit gaat boven alles, wat een topding ... (mwv nooit van gehoord)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door danielhoekman
    Hoe heb jij eigenlijk een font kunnen kiezen? Als ik op de ondertitel knop druk kan de ondertiteling enkel aan of uit!
    druk op je afstandsbediening SET UP, en dan kom je in het dvd menu, druk rechts en dan zie je daar beneden divx subtile staan en dan zijn er 2 mogelijkheden ... ik doe hem soms aan met zwarte balk erachter bij hele lichte films

    greetz

  7. #32

    Standaard

    [quote]Dit gaat boven alles, wat een topding ... (mwv nooit van gehoord)[quote]
    Dit gaat boven alles, wat een topding ... (mwv nooit van gehoord)
    Oeps, typo. Moet zijn wmv, wat windows voor zijn eigen mediaspeler gebruikt.

  8. #33
    L1
    Guest

    Standaard adv436 en xvid

    Bij mij wil dat apparaat geen xvid afspelen. Ook geen DivX 5.1. Hebben jullie misschien andere firmware? Is er een firmware update?

  9. #34

    Standaard Re: adv436 en xvid

    Citaat Oorspronkelijk gepost door L1
    Bij mij wil dat apparaat geen xvid afspelen. Ook geen DivX 5.1. Hebben jullie misschien andere firmware? Is er een firmware update?
    firmwire geen verstand van , maar wel raar hoor mijnes leest xvid en die divx ook af ... erg vreemd

  10. #35

    Standaard

    Vanmorgen gekocht, zojuist alweer teruggebracht!

    Om de volgende redenen:

    1. krakkemikkige kleine aftsandbediening met kleine, gammele knoppen
    2. van een foto-CD met meer dan 20 folders herkende hij slechts de eerste 4
    3. geen "resume play" optie dwz. je kunt een DVD niet verder laten gaan waar hij
    gebleven was als de speler uit is geweest
    4. storende witte stippellijn linksboven in het 16:9 scherm op mijn 4:3 TV met
    16:9 stand.
    Na wat gehannes in het menu was het weg maar als ik even een TV zender
    bekeek en dan weer terug naar de DVD dan was de stippellijn er ook weer.
    Ook na uit- en weer aanzetten van de speler was de lijn terug
    5. de lade gaat niet helemaal open waardoor je de DVD er enigszins schuin in moet steken
    en bovendien is de DVD niet vast te pakken aan de zijkanten om hem er weer uit te
    halen.

    De beeldkwaliteit op zich was prima en hij speelde idd. alles af.

  11. #36

    Standaard

    Effe een vraagje,hoe zet je het 16/9 formaat en nedelandse osd vast met het setup menu.
    Al verschillende keren geprobeerd, zelfs de dvd speler geruild bij blokker maar niets helpt hij gaat alle keren terug naar de fabrieksstand(4/3 formaat en engelse osd).
    Gr,Martco.

  12. #37

    Standaard

    @zetmoon

    1. Mee eens. Die afstandsbediening is waardeloos.
    2. Klopt, ik heb daar ook problemen. Aan iedereen hier de vraag of alle DVD-
    spelers de directory structuur van Windows niet herkennen?
    3. Die optie vind ik persoonlijk overbodig.
    4. Dat heb ik nog niet ontdekt.
    5. Dat is dus een technisch probleem, en is de DVD speler niet goed.

    @Hans Smeets
    Je schrijft dat 'ie bijna alles afspeelt. Die ervaring heb ik ook. 2 uitzonderingen:
    wmv doet ie niet (wel geluid) en jammergenoeg ook geen mp4. Hoe is dat bij
    jou?

    Ik heb een stel afleveringen van een oude TV-serie gedownload in mp4 en
    wil die dolgraag op DVD zetten en op TV bekijken. MP4 pakt ie dus niet
    en nu ben ik begonnen met converteren. Mijn eerste poging is naar MPG
    maar de beeldkwaliteit valt zo tegen. Beetje overdreven gezegd: het lijkt
    dan net of ik allemaal heel snel foto's zie. Het vloeit dus niet. Heeft iemand tips?
    B.v. naar AVI of zo?

    @DVDProfilersFilmgek
    Bedankt voor je tip over hoe achteruitspelen op een philips gaat. Het lukt
    mij nu ook. Alleen vreemdgenoeg alleen op 2 maal de snelheid en meer.
    Normale snelheid achteruitspelen kan ik niet vinden.

    Ondanks een paar kritische kanttekeningen ben ik nog steeds blij met
    deze aanschaf, zeker gezien de prijs.

  13. #38
    DVDFriki
    Guest

    Standaard Hack code gevonden!

    Hi all!
    Ik heb de code gevonden!
    - zet speler aan
    - doe de lade open
    - druk 7-7-7-7 (4 maal "7") op de afstandsbediening
    - een menu verschijnt met de verschillende regios. je eigen regio ("2" bij mij) is gehighlight
    - kies regio "0" met de pijltjestoetsen
    - verlaat menu met de setup-toets
    - klaar!

    Als de speler wordt uitgezet, zal de code die je hierboven hebt ingesteld behouden blijven!

    Enjoy!

    DVDFriki

  14. #39

    Standaard

    Inderdaad SUPER!!! heej bedankt, kan ik eindelijk mijn filmpjes gaan draaien

    als je je speler regiovrij maakt dan geld de gerantie niet meer zeggen ze (je kunt hem natuurlijk weer op regio 2 zetten maar weet niet of ze kunnen zien wat je gedaan hebt)

  15. #40
    Katrien001
    Guest

    Standaard [b]geluid niet synchroom met avi na branden[/b]

    Hoi hoi,

    Ik ben nieuw op deze site..heb nog weinig gelezen maar ik vroeg me af of er meerdere mensen last hebben van dit probleem..Wanneer ik 5 a 6 avi bestanden incl srt gebrand hebt (middels nero express) en de dvd in mijn aristona doe dan loopt 9 van de 10 x het geluid niet meer synchroom..ligt dit nou aan de recorden of iets anders..( want waneer ik ze op mijn pc afspeel loopt ie wel synchroom}

    Thanks in advance

    Katrien

  16. #41

    Standaard

    Oke nu stuit ik dan toch op een probleem (verder erg blij nog steeds)

    De ondertiteling was eerst gewoon alleen letters!

    In Set Up screen kun je er een doorzichtig grijs strookje achter plaatsen door hem van de standaard te halen en hem op europe (ofzoiets) te zetten...

    Nu heb ik dus een grijze balk erachter ... maar nu wil ik die weer weg hebben zoals EERST het geval was bij aankoop ...

    dus ik doe weer Set Up en kies weer STANDAARD ... maar nu blijft die zwarte balk achter de ondertiteling ..TERWIJL IK HEM DUS WERE OP STANDAARD heb gezet ...

    is dit nu een fout van de dvd... want volgens mij doe ik t gewoon goed (kan ook niet anders) (DEFAULT ook geprobeerd , haalt niets uit)

    iemand een oplossing hoe ik hem anders kan resetten zodat hij weer is zoals ik hem kocht ...

  17. #42
    fzsjonnie
    Guest

    Standaard

    ben nieuw op jullie site, lange tijd een yamakawa 365 gehad, voor al mijn avi's echter helaas een verouderde chip, bij hoge bitrate had ie ut moeilijk, o.a. bij de opening scene's van the matrix....
    De aristona net gekocht bij it's 40 euris, (was een krantenaanbieidng in de winkel stond ie voor 60) geen geld toch, speelt tot nu toe alles,
    ook het geluid is synchroon,
    katrien001: misschien kun je met virutual dub je film's ff nakijken, normaal moet dit lijkt me geen probleem zijn. Ik brand mijn films ook met nero 6 en of 7, ik heb de wizzard uitgeschakeld en kies voor een nieuwe compilatie. brand ze in het iso formaat
    Optimix: er zijn nieuwe mp4 codec's op de markt o.a. van nero en van apple,
    converteren kun je makkelijk met eerder genoemde virtual dub (mod), neem bv de xvid codec, (ik gebruik zelf koepi"s) is ook snel gebeurt......
    http://www.doom9.nl/index.html?/mp4.htm

    groet fzsj

  18. #43

    Standaard subtitle fonts

    Een vriendig van mij heeft deze speler en ik moet zeggen: Ik ben erg onder de indruk van deze speler. Speeld tot nu toe alles af wat ik ooit wilde. Windows media: nee bedankt, mp4 zou best mogen, misschien komt dat in de toekomst met een firmware update.

    Ik heb hiervoor een yamada 6600 gehad, en die had een hoop moeite met "de nieuwere releases". Een voordeel had die: Met een custom firmware was het mogelijk subs in divx op heel groot te zetten in het menu.

    Momenteel kan ik om een (ietswat kleine) TV de subs niet lezen met die kleine letters. Alles op hoofdletter zetten is ook niet echt fantastisch.

    Ik ga hier verder nog wat mee stunten, maar ik las dat hij ook .SUB ondersteund? Dat is in principe een MPEG-stream met pixels, dus dan zou het mogelijk zijn om de subs toch bruikbaar te maken voor de speler.

    Ik was benieuwd of iemand er in is geslaagd subtitles zo groot te maken dat het net zo makkelijk is als het lezen van de subs bij bijvoorbeeld CSI op RTL4.

    Ik laat nog van me horen,
    Groetjes jmk

  19. #44

    Standaard

    Nou Ik heb even gekeken naar verschillende typen subtitels, en de speler pakte ze bijna allemaal. Maar ze worden allemaal klein afgedrukt helaas...

  20. #45

    Standaard Re: [b]geluid niet synchroom met avi na branden[/b]

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Katrien001
    Hoi hoi,

    Ik ben nieuw op deze site..heb nog weinig gelezen maar ik vroeg me af of er meerdere mensen last hebben van dit probleem..Wanneer ik 5 a 6 avi bestanden incl srt gebrand hebt (middels nero express) en de dvd in mijn aristona doe dan loopt 9 van de 10 x het geluid niet meer synchroom..ligt dit nou aan de recorden of iets anders..( want waneer ik ze op mijn pc afspeel loopt ie wel synchroom}

    Thanks in advance

    Katrien

    Ik heb het zelfde probleem, Dan met het omzetten van divx naar dvd, Morgen ga ik de aristona halen bij de blokker, Dit positieve topic over de speler heeft me overgehaald
    Ik ga dus ook andere software gebruiken om te branden

    GR Maarten

  21. #46
    LouZ
    Guest

    Standaard Re: subtitle fonts

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jmk
    Ik was benieuwd of iemand er in is geslaagd subtitles zo groot te maken dat het net zo makkelijk is als het lezen van de subs bij bijvoorbeeld CSI op RTL4.
    De volgende methode werkt prima bij mij:

    "One way to change the size is to convert the SRT to SSA, which carries the font size within the file. You can use Sub Resynch to do that, among other programs. Sub Resynch is included in the VobSub package. Then open the SSA using Notepad and increase the font size by changing what I've boldfaced:

    Format: Name, Fontname, Fontsize, PrimaryColour, SecondaryColour, TertiaryColour, BackColour, Bold, Italic, BorderStyle, Outline, Shadow, Alignment, MarginL, MarginR, MarginV, AlphaLevel, Encoding Style: Default,Tahoma,30,11645361,11579568,11316396,-2147483640,0,0,1,2,0,2,30,30,85,0,0"

    als je ze nog groter wil, vervang je 30 voor een groter getal.

    hooguit 1 minuutje werk

  22. #47

    Standaard Re: subtitle fonts

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouZ
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jmk
    Ik was benieuwd of iemand er in is geslaagd subtitles zo groot te maken dat het net zo makkelijk is als het lezen van de subs bij bijvoorbeeld CSI op RTL4.
    De volgende methode werkt prima bij mij:

    "One way to change the size is to convert the SRT to SSA, which carries the font size within the file. You can use Sub Resynch to do that, among other programs. Sub Resynch is included in the VobSub package. Then open the SSA using Notepad and increase the font size by changing what I've boldfaced:

    Format: Name, Fontname, Fontsize, PrimaryColour, SecondaryColour, TertiaryColour, BackColour, Bold, Italic, BorderStyle, Outline, Shadow, Alignment, MarginL, MarginR, MarginV, AlphaLevel, Encoding Style: Default,Tahoma,30,11645361,11579568,11316396,-2147483640,0,0,1,2,0,2,30,30,85,0,0"

    als je ze nog groter wil, vervang je 30 voor een groter getal.

    hooguit 1 minuutje werk
    Bedankt voor je reactie! Ik heb zelf lopen stoeien met SSA, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien. Zou heel leuk zijn want als ik nu een film kijk op de DVD-speler, en er horen subs bij, moet ik het altijd omzetten naar DVD, en daar gaat veel tijd inzitten!

  23. #48

    Standaard adv436=mdv435, wat moet ik met language code?

    Ik weet niet of veel mensen hier iets aan hebben maar de Aristona ADV436 is dezelfde als MDV436 of MDV435. Dat zijn apparaten van Magnavox (op hun site magnavox.com staat dat het van Philips is, zoals we al wisten).

    Nu staat in de handleiding van deze MDV435 een lijst met language codes, waaronder Nederlands: 7876.
    Waar kan ik dat invullen? Hoop nog steeds dat automatisch de goede taal wordt gekozen. Wordt een beetje simpel van latijn, japans en chinees, maar geen NL taal. (zie vorige vraag van mij).

  24. #49

    Standaard

    Gebruikt iemand progressive scan met deze speler?

    Vergeleken met Scart RGB is het beeld echt niet beter. Sterker nog het beeld is veel slechter. Het lijkt meer op composiet dan component

    Ik denk dat ik 'm maar terugbreng...

  25. #50
    Namoh
    Guest

    Standaard

    Ik heb deze DVD speler nu ook.
    Hij staat naast m'n JVC DVDspeler/harddisk recorder, aangezien die geen DivX afspeelt.
    Maar hoe moet ik deze nu aansluiten?

    M'n huidige JVC is verbonden met m'n digitale decoder, home cinema set en TV.
    Ik kan alle kabels van de JVC overzetten behalve die waar staat Antenne, die vind ik niet op deze Aristona.

    Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet aansluiten (ja ik ben zo a-technisch als maar kan)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •