Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 90 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 28 weeks later - nieuw zombiefeest

    Ik hou wel van een goede zombiefilm en inmiddels zijn er in de loop der tijd verschillende gemaakt van uiteenlopende kwaliteit.

    mijn top favorieten :

    1. Return of the living dead (1985)
    2. 28 days later (2002)
    3. Day of the dead (1985)
    4. Dawn of the dead (2004)

    De in mijn ogen minst geslaagde zombiefilm:
    Superman returns (2006)

    Ik vind het altijd een ondergewaardeerd genre maar het op zijn tijd is het zeker 'fun' om een goede ouwe vleeseter film te bekijken.

    Het doet me dan ook goed om te horen dat er een vervolg komt op 28 days later, namelijk 28 weeks later. de release date staat voor 11 mei 2007 gepland.

    Heb wel ernstige twijfels of deze opvolger de sfeer en kwalitateit van het eerste deel kan benaderen maar uiteraard geven we het voordeel van de twijfel want een nieuwe zombiefilm is wat mij betreft altijd welkom.

    Voorzover bekend doet Cillian Murphy NIET mee aan deze film. Naomi Harris doet waarschijnlijk ook niet mee.

  2. #2

    Standaard

    28 Days Later is NIET een zombie film.

    De mensen raken geinfecteerd door een ziekte en raken dan bezeten door die razernij.
    Dood zijn ze niet en behoren dan ook niet, zoals in zombie films, tot de levende doden.
    Wie weet en vinden ze een geneesmiddel na 28 weken en is alles weer koek en ei. 8)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Splatterhead
    28 Days Later is NIET een zombie film.

    De mensen raken geinfecteerd door een ziekte en raken dan bezeten door die razernij.
    Dood zijn ze niet en behoren dan ook niet, zoals in zombie films, tot de levende doden.
    Wie weet en vinden ze een geneesmiddel na 28 weken en is alles weer koek en ei. 8)
    Hmm ik interessante stelling. Ze gedragen zich in ieder geval voor een groot gedeelte als zombies, verliezen alle intellectuele eigenschappen en vallen mensen aan. In feitte heb je wel een punt maar ik schaar de film toch onder de categorie zombiefilms vanwege de apocalyptische sfeer en zombieeigenschappen van de 'besmette' mensen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Splatterhead
    28 Days Later is NIET een zombie film.

    De mensen raken geinfecteerd door een ziekte en raken dan bezeten door die razernij.
    Dood zijn ze niet en behoren dan ook niet, zoals in zombie films, tot de levende doden.
    Wie weet en vinden ze een geneesmiddel na 28 weken en is alles weer koek en ei. 8)
    Hmm ik interessante stelling. Ze gedragen zich in ieder geval voor een groot gedeelte als zombies, verliezen alle intellectuele eigenschappen en vallen mensen aan. In feitte heb je wel een punt maar ik schaar de film toch onder de categorie zombiefilms vanwege de apocalyptische sfeer en zombieeigenschappen van de 'besmette' mensen.
    Qua opzet en idee is het gewoon hetzelfde, heb k het gevoel; ''dode'' of ''geinfecteerde'' ''mensen'' die achter gezonde mensen aangaan omdat ze ''boos'' zijn, of ''honger'' hebben. Geeft niets, 28 days later is gewoon een geweldige film en het doet me goed dat er een opvolger komt. Vond Cillian Murphy alleen wel een van de gangmakers van het eerste deel, dus even afwachten hoe ''weeks'' gaat uitpakken. Ik hou mezelf op de hoogte!
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Splatterhead
    28 Days Later is NIET een zombie film.

    De mensen raken geinfecteerd door een ziekte en raken dan bezeten door die razernij.
    Dood zijn ze niet en behoren dan ook niet, zoals in zombie films, tot de levende doden.
    Wie weet en vinden ze een geneesmiddel na 28 weken en is alles weer koek en ei. 8)
    Hmm ik interessante stelling. Ze gedragen zich in ieder geval voor een groot gedeelte als zombies, verliezen alle intellectuele eigenschappen en vallen mensen aan. In feitte heb je wel een punt maar ik schaar de film toch onder de categorie zombiefilms vanwege de apocalyptische sfeer en zombieeigenschappen van de 'besmette' mensen.

    Dat 28 Days Later veel geleend heeft van zombiefilms moge duidelijk zijn...en dan met name de film Day Of The Dead.
    Maar zombies komen in de hele film niet voor.

    Bovenstaande is overigens geen kritiek richting de film, 28 Days Later. Moge dat duidelijk zijn. Ik vind het een geweldige film.

  6. #6

    Standaard

    Day of the Dead beter dan George A. Romero's Dawn of the Dead?
    Schandalig..
    Dead suckers coming back for dinner.
    drukken!

  7. #7

    Standaard

    Een vervolg op 28 Days Later... (ja die puntjes horen officieel bij de titel :P Zie: http://imdb.com/title/tt0289043/) zou theoretisch wel tof kunnen zijn. Ik vind 28 Days Later... een geniale film, maar kan een vervolg net zo goed worden als de cast/crew anders is?

    Daarnaast weet ik dat 'Days' 'officieel' geen zombie-film is, maar ik vind dat we hem er wel bij mogen rekeken in 'zombie-film-lijstjes' :P :

    Mijn Top 5:

    1. Shaun of the Dead
    2. 28 Days Later...
    3. Dawn of the Dead (2004)
    4. Dawn of the Dead (1978)
    5. Night of the Living Dead (1968)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilll_nelus
    Day of the Dead beter dan George A. Romero's Dawn of the Dead?
    Schandalig..
    Ik vind dawn of the dead een lachwekkende trage gedateerde film.
    Mensen met wikke smink dara wordt je niet koud of warm van.
    Day of the dead had een slap verhaal maar fantastische special effects vandaar mijn keuze.

  9. #9

    Standaard

    Dawn of the Dead uit 2004 vond ik fantastisch, één van de betere zombiefilms.

  10. #10

    Standaard Re: 28 weeks later - nieuw zombiefeest

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem
    De in mijn ogen minst geslaagde zombiefilm: Superman returns (2006)
    Volgens mij hebben wij 2 verschillende Superman Returns gezien ofzo, ik ben geen zombie tegen gekomen
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #11

    Standaard

    zombie-film of niet, ik vond 28 Days Later... ook zeer goed, ben een redelijk grote Danny Boyle-fan en een vervolg zou ik zeker leuk vinden.

    Dawn Of The Dead (2004) en Shaun Of The Dead heb ik ook gezien maar vond ik allebei maar middelmatig, de "echte" zombie-films lijken niet echt aan mij besteed (misschien dat de oudere Dawn Of The Dead en andere Dead-films me wel kunnen boeien, de toekomst zal het uitwijzen ).

  12. #12

    Standaard Re: 28 weeks later - nieuw zombiefeest

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem
    De in mijn ogen minst geslaagde zombiefilm:
    Superman returns (2006)


  13. #13

    Standaard

    Mijn top-5 zombie films:

    - Dawn of the Dead (1978)
    - Braindead (Dead Alive)
    - Dellamorte Dellamore
    - Return of the Living Dead
    - Dawn of the Dead (2004)

    En die worden snel gevolgt door Re-Animator en Shaun of the Dead.
    Dead suckers coming back for dinner.
    drukken!

  14. #14

    Standaard Re: 28 weeks later - nieuw zombiefeest

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem
    De in mijn ogen minst geslaagde zombiefilm: Superman returns (2006)
    Volgens mij hebben wij 2 verschillende Superman Returns gezien ofzo, ik ben geen zombie tegen gekomen
    Ik vind die post anders geniaal

  15. #15

    Standaard Re: 28 weeks later - nieuw zombiefeest

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Ik vind die post anders geniaal
    Ik vindt het maar flauw.


  16. #16

    Standaard

    Veel zombiefilms heb ik niet. Niet omdat het genre me niet aanspreekt, maar gewoon omdat er geen massa's van zijn.

    Mijn favoriete 3
    1. 28 Days Later (grimmig en brutaal)
    2. Day Of The Dead (lekker veel gore)
    3. Dawn Of The Dead remake (very nice remake)

    Verder hoop ik binnenkort re-animator en Return Of The Living Dead aan de collectie toe te voegen.

    Verder vind ik From Beyond vond ik ook heel goed.
    En Undead vind ik slecht.
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  17. #17

    Standaard

    Mensen! In elke top 5 hoort natuurlijk ZOMBI 2 van FULCI zekers thuis.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beatrice M.
    Mensen! In elke top 5 hoort natuurlijk ZOMBI 2 van FULCI zekers thuis.
    Och.. op nummer 8?
    Dead suckers coming back for dinner.
    drukken!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beatrice M.
    Mensen! In elke top 5 hoort natuurlijk ZOMBI 2 van FULCI zekers thuis.

    Deze film ken ik niet. Uit welk jaartal is de film?
    Is deze niet gedateerd?

  20. #20

    Standaard Re: 28 weeks later - nieuw zombiefeest

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem
    De in mijn ogen minst geslaagde zombiefilm: Superman returns (2006)
    Volgens mij hebben wij 2 verschillende Superman Returns gezien ofzo, ik ben geen zombie tegen gekomen
    Uiteraard een grapje als verwijzing naar het , in mijn ogen, zombieachtige acteerwerk van de acteurs in die film.

  21. #21

    Standaard

    Is Universal Soldier eigenlijk ook niet een zombie film...


  22. #22
    renevanheugten
    Guest

    Standaard HORIZONICA

    Volgende maand verschijnt waarschijnlijk "Horizonica"
    Een Nederlandstalige film die ook wel in bovengenoemde rijtjes past.
    Ik ben heel benieuwd en kijk er naar uit.
    De trailer oogt goed...

    En tsja.. of het nou echt zombies betreft. Het is ook ge-infecteerd, net als 28 days later... Naar mijn idee hetzelfde laken een pak.
    Maakt het zelfs ietsje waarschijnlijker, realistischer, in mijn ogen, dan "levende doden" ...
    Details.. niet over muggenziften.

    (www.horizonica.nl )

  23. #23

    Standaard

    DNA Films and Fox Atomic, the new youth division of Fox Filmed Entertainment, announced that principal photography began today in London on 28 Weeks Later, the sequel to the 2003 international smash hit 28 Days Later. The film will be directed by Juan Carlos Fresnadillo (Intacto) and produced by Andrew Macdonald, Allon Reich and Enrique Lopez-Lavigne. 28 Weeks Later is written by Fresnadillo, Lopez-Lavigne, Rowan Joffe and Jesus Olmo; and Danny Boyle and Alex Garland will executive produce. The cast will be led by Robert Carlyle (The Full Monty, Trainspotting); Rose Byrne (Sunshine, Troy); Jeremy Renner (The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, Dahmer); Harold Perrineau ("Lost," "The Matrix" films); Catherine McCormack (Braveheart, Spy Game); Imogen Poots (V For Vendetta) and Idris Elba ("The Wire"). Joining the cast is newcomer, twelve-year-old Mackintosh Muggleton making his feature film debut. "DNA Films is very excited to be working with Juan Carlos and Enrique who we believe will make an original and extremely scary film," says producer Andrew Macdonald.

    Six months after the rage virus has annihilated the British Isles, the US Army declares that the war against infection has been won, and that the reconstruction of the country can begin. In the first wave of returning refugees, a family is reunited -- but one of them unwittingly carries a terrible secret. The virus is not yet dead, and this time, it is more dangerous than ever.

    Juan Carlos Fresnadillo first earned a following with Spanish audiences when he was nominated for an Academy Award in 1997 for his black-and-white comedy short film Esposados, which went on to win 40 national and international awards. In 2002, Fresnadillo won Spain's prestigious Goya Award for Best New Director for Intacto, a Sogecine production starring Max Von Sydow and Leonardo Sbaraglia.

    "I am thrilled to be working on my first English language film alongside such an exciting international cast and talented production team. London provides me with all the elements to make an extreme horror film," says director Fresnadillo.

    28 Weeks Later will be shot by Director of Photography Enrique Chediak (Down in the Valley). Production designer Mark Tildesley (The Constant Gardener), costume designer Jane Petrie (The Lives of the Saints), make up designer Konnie Daniel (Enduring Love), and editor Masahiro Hirakubo (Trainspotting) will be joining Fresnadillo's creative team.
    Bron: comingsoon.net
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  24. #24

    Standaard

    klinkt goed
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  25. #25

    Standaard

    Ben erg benieuwd naar dit vervolg op 28 days later. Vond deze film al erg interessant. Als de sequel het niveau van de eerste film kan halen ben ik erg tevreden

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •