Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.

Discussie: HDMI Kabels

  1. #26
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Zomaar nog een merkje:
    Furutech
    Kimber

    Echter zijn deze volgens mij weer duurder dan de eerder genoemde merken.
    Met name de Furutech en vooral de QED SR vind ik er zeer goed uitzien maar heb verders nog geen ervaring met HDMI kabels.
    Keek nu alleen even naar de looks. :P

    Zonde om achter in je TV te rammen, ziet er uit als een sierraad :wink:

    Heel mooi, maar ook bij mij wordt het aangesloten, en alleen bij een grootscheepse verplaatsing zal het ooit misschien nog eens losgemaakt worden.

    laten we eerlijk zijn, zo'n hele dure kabel sluit je toch niet aan op een spelertje van 100 euro, en mensen die een spelertje van 100 euro al een behoorlijk bedrag vinden, daar ga je toch niet van geloven dat ze er ook nog eens een kabeltje van 100 euro op aansluiten

    Heel mooi spul voor mensen met High end spullen, waar je zelfs de kabels en aansluitingen met bewondering van bekijkt.
    Ik heb geen idee wat deze kost, het uiterlijk viel me wel op in ieder geval en de kwaliteit van QED kennende kan het geen slechte kabel zijn.

    Maar zoals ik al zei heb ik nog geen ruime ervaring met HDMI.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Volgens mij heeft elke HDMI kabel voldoende capaciteit voor HDTV maar zou hdmi 1.3 weer een hogere bandbreedte ondersteunen.

    @DVDProfilersFilmgek: je kunt natuurlijk overal vraagtekens bij zetten maar als je bijvoorbeeld apparatuur hebt die volledig hdmi 1.3 ondersteunen en je kabel kan niet alle signalen verwerken die deze hdmi versie kan versturen is dat toch jammer. :wink:
    Vooral erg jammer als die kabel ook nog eens meer dan 100 euro heeft gekost :wink:

    Voorlopig staat er nog maar weinig in de winkel aan software en hardware dat tot 1080p in staat is, en dan nog zal ik geen haast maken om dat te gaan aanschaffen. Dat is voor de pioneers die als eerste over de dam willen. Voorlopig wacht ik het allemaal even rustig af met een geupscaled DVD'tje , en over dat kabeltje van 26 euro kom ik over een paar jaar ook wel weer heen als het niet voldoende blijkt te zijn :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Volgens mij heeft elke HDMI kabel voldoende capaciteit voor HDTV maar zou hdmi 1.3 weer een hogere bandbreedte ondersteunen.

    @DVDProfilersFilmgek: je kunt natuurlijk overal vraagtekens bij zetten maar als je bijvoorbeeld apparatuur hebt die volledig hdmi 1.3 ondersteunen en je kabel kan niet alle signalen verwerken die deze hdmi versie kan versturen is dat toch jammer. :wink:
    Vooral erg jammer als die kabel ook nog eens meer dan 100 euro heeft gekost :wink:

    Voorlopig staat er nog maar weinig in de winkel aan software en hardware dat tot 1080p in staat is, en dan nog zal ik geen haast maken om dat te gaan aanschaffen. Dat is voor de pioneers die als eerste over de dam willen. Voorlopig wacht ik het allemaal even rustig af met een geupscaled DVD'tje , en over dat kabeltje van 26 euro kom ik over een paar jaar ook wel weer heen als het niet voldoende blijkt te zijn :wink:
    Je mist de boodschap weer volkomen. Maakt verder niet uit. Ik heb geen uitspraken gedaan over prijs maar enkel een reactie gegeven op je twijfels bij het verhaal over hdmi1.2a compliant zijn, dat jij denkt dat het niets uitmaakt. Maw: een hdmi kabel is een hdmi kabel en dus altijd goed. Uit de specs blijkt dat dit niet het geval is.

    Zie hier de specs:Klik hier
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Volgens mij heeft elke HDMI kabel voldoende capaciteit voor HDTV maar zou hdmi 1.3 weer een hogere bandbreedte ondersteunen.

    @DVDProfilersFilmgek: je kunt natuurlijk overal vraagtekens bij zetten maar als je bijvoorbeeld apparatuur hebt die volledig hdmi 1.3 ondersteunen en je kabel kan niet alle signalen verwerken die deze hdmi versie kan versturen is dat toch jammer. :wink:
    Vooral erg jammer als die kabel ook nog eens meer dan 100 euro heeft gekost :wink:

    Voorlopig staat er nog maar weinig in de winkel aan software en hardware dat tot 1080p in staat is, en dan nog zal ik geen haast maken om dat te gaan aanschaffen. Dat is voor de pioneers die als eerste over de dam willen. Voorlopig wacht ik het allemaal even rustig af met een geupscaled DVD'tje , en over dat kabeltje van 26 euro kom ik over een paar jaar ook wel weer heen als het niet voldoende blijkt te zijn :wink:
    Je mist de boodschap weer volkomen. Maakt verder niet uit. Ik heb geen uitspraken gedaan over prijs maar enkel een reactie gegeven op je twijfels bij het verhaal over hdmi1.2a compliant zijn, dat jij denkt dat het niets uitmaakt. Maw: een hdmi kabel is een hdmi kabel en dus altijd goed. Uit de specs blijkt dat dit niet het geval is.

    Zie hier de specs:Klik hier
    Ik denk dat ik je boodschap inderdaad niet helemaal begrepen heb, het ging hier om het gegeven of je een DVD speler met een hele dure kabel moet aansluiten of dat het ook kan met een goedkopere, en dat hoeft niet altijd een slechte kabel te zijn.

    Toen heb ik een paar hele mooie kabels gezien hier, echt juweeltjes, je zou bijna je set achterstevoren in je kamer zetten om alleen al die dure kabels te kunnen zien, maar dat terzijde.

    Nog steeds ben ik van mening dat het met een Hyper wire van 26 euro heel goed zal gaan, en ook die kabel van 13 euro zal je echt niet in de steek laten.

    Dan kom je met nieuwe hdmi 1.3, maar kom laat ons even landen, dat zijn specs die ooit misschien nog eens op de markt komen, de apparatuur bestaat er nog niet eens van, en daar zou ik me met m'n kabelthe van 13 euro zorgen over moeten maken, nou ik dacht het niet

    Die mensen die zo'n 100 en nog meer euro kabel hebben, die maken zich misschien zorgen , maar als die net zo makkelijk 100 euro uitgeven voor een kabeltje, dan zal het met de zorgen daarover ook wel weer meevallen :wink:

    Voorlopig is het HD TV avontuur voor de publieke omroepen op een laag pitje gezet, is het kabelaanbod zeer magertjes en de te betalen vergoeding daarvoor in de toekomst nog veel duisterder......, en dan zal ik mij druk over hdmi 1.3 moeten maken.... nee echt niet, Blue Ray en HD DVD, zijn al uitgesteld en nog eens uitgesteld..... voorlopig wens ik denk ik liever te wachten op de opvolger van die 2, :wink: , misschien gaat er zo wel een lachende derde mee heen.

    Spelertje van 100 euro, kabeltje van een eurootje of 15. Spelertje van een 1000 euro, ach daar past wel een kabeltje van 100 euro bij, was het niet hier dat ik ergens las , dat de prijs 10x over de kop gaat om 2x beter te worden

    Sorry, ik houd van kwaliteit en waar voor zijn geld, echte high end is aan mij niet besteed. Ik hoef er niet eens over te dromen, en net als die hele mooie auto's, het zal een kwestie worden van de hoofdprijs in de staats, of anders nooit 8)
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ook schijnt het zo te zijn dat veel huidige lcd tv's die versie 1.3 niet eens ondersteunen omdat deze versie nog niet dusdanig ontwikkeld is om ondersteund te kunnen worden.

    De versie 1.3 is verschillend ten opzichte van de andere versies omdat deze DTS-HD etc door kan sturen, dat kunnen de voorgaande types niet

    Hier maak ik me niet zo druk om, aangezien ik toch stereo apparatuur bezit.

    Er is op dit moment idd nog geen enkele tv of andere apparatuur die versie 1.3 ondersteunt, dus dat zien we dan wel weer in die toekomst mocht dat voor mij van toepassing zijn

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ook schijnt het zo te zijn dat veel huidige lcd tv's die versie 1.3 niet eens ondersteunen omdat deze versie nog niet dusdanig ontwikkeld is om ondersteund te kunnen worden.

    De versie 1.3 is verschillend ten opzichte van de andere versies omdat deze DTS-HD etc door kan sturen, dat kunnen de voorgaande types niet

    Hier maak ik me niet zo druk om, aangezien ik toch stereo apparatuur bezit.

    Er is op dit moment idd nog geen enkele tv of andere apparatuur die versie 1.3 ondersteunt, dus dat zien we dan wel weer in die toekomst mocht dat voor mij van toepassing zijn
    Ik dacht de ps3 hdmi1.3 gaat ondersteunen.

    En nogmaals: het gaat me niet over drukmaken, het ging me enkel over het feit dat een hdmi kabel niet altijd geschikt is/zal zijn in de toekomst en dat heeft niets met de prijs te maken. :wink:

    Maar volgens mij zitten we redelijk op 1 lijn.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #32
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ook schijnt het zo te zijn dat veel huidige lcd tv's die versie 1.3 niet eens ondersteunen omdat deze versie nog niet dusdanig ontwikkeld is om ondersteund te kunnen worden.

    De versie 1.3 is verschillend ten opzichte van de andere versies omdat deze DTS-HD etc door kan sturen, dat kunnen de voorgaande types niet

    Hier maak ik me niet zo druk om, aangezien ik toch stereo apparatuur bezit.

    Er is op dit moment idd nog geen enkele tv of andere apparatuur die versie 1.3 ondersteunt, dus dat zien we dan wel weer in die toekomst mocht dat voor mij van toepassing zijn
    Ik dacht de ps3 hdmi1.3 gaat ondersteunen.

    En nogmaals: het gaat me niet over drukmaken, het ging me enkel over het feit dat een hdmi kabel niet altijd geschikt is/zal zijn in de toekomst en dat heeft niets met de prijs te maken. :wink:

    Maar volgens mij zitten we redelijk op 1 lijn.
    Ik heb vandaag in de winkel even een test gedaan met de HDMI kabel van 40 euro, en de Monstercable 2m van 119.

    Mijn bevindingen waren dat er geen zichtbaar kwaliteitsverschil was tussen de kabels.

    Dat de monster beter afgewerkt was, was duidelijk, daar valt niet over te twisten.

    Toch heb ik voor de HDMI van 40 euro gekozen.

    Ik heb de dvd speler zojuist aangesloten en hij geeft fantastisch beeld!!!

    Ik ben vooralsnog zeer tevreden!

    Nu eens kijken hoe dat kreng regiovrij te maken is

  8. #33
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    en hij is inmiddels ook regiovrij gemaakt

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    en hij is inmiddels ook regiovrij gemaakt
    Heel mooi :wink: , hoe waar gratis of waren er kosten aan verbonden
    Have fun and enjoy your collection

  10. #35
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    en hij is inmiddels ook regiovrij gemaakt
    Heel mooi :wink: , hoe waar gratis of waren er kosten aan verbonden
    Ik heb even een palm geleend van een vriend van me en het zef gedaan

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ook schijnt het zo te zijn dat veel huidige lcd tv's die versie 1.3 niet eens ondersteunen omdat deze versie nog niet dusdanig ontwikkeld is om ondersteund te kunnen worden.

    De versie 1.3 is verschillend ten opzichte van de andere versies omdat deze DTS-HD etc door kan sturen, dat kunnen de voorgaande types niet

    Hier maak ik me niet zo druk om, aangezien ik toch stereo apparatuur bezit.

    Er is op dit moment idd nog geen enkele tv of andere apparatuur die versie 1.3 ondersteunt, dus dat zien we dan wel weer in die toekomst mocht dat voor mij van toepassing zijn
    Ik dacht de ps3 hdmi1.3 gaat ondersteunen.

    En nogmaals: het gaat me niet over drukmaken, het ging me enkel over het feit dat een hdmi kabel niet altijd geschikt is/zal zijn in de toekomst en dat heeft niets met de prijs te maken. :wink:

    Maar volgens mij zitten we redelijk op 1 lijn.
    Ik heb vandaag in de winkel even een test gedaan met de HDMI kabel van 40 euro, en de Monstercable 2m van 119.

    Mijn bevindingen waren dat er geen zichtbaar kwaliteitsverschil was tussen de kabels.

    Dat de monster beter afgewerkt was, was duidelijk, daar valt niet over te twisten.

    Toch heb ik voor de HDMI van 40 euro gekozen.

    Ik heb de dvd speler zojuist aangesloten en hij geeft fantastisch beeld!!!

    Ik ben vooralsnog zeer tevreden!

    Nu eens kijken hoe dat kreng regiovrij te maken is
    Je moet het natuurlijk in verhouding zien. Hoe beter de gebruikte apparatuur hoe eerder je verschillen met duurdere kabels zal ervaren. Een dure kabel op een tjap tjoy speler zal geen effect hebben terwijl een slechte kabel op een dure speler juist nadelig zal zijn. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #37
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    En dit is ook maar een overbrugging voor de nieuwe generatie spelers die op de deur staan te kloppen, dus echt heel belangrijk is dat op dit moment nog niet!

    Op het moment dat het belangrijker is, koop ik wel een Nordost hdmi kabeltje

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Op het moment dat het belangrijker is, koop ik wel een Nordost hdmi kabeltje
    Koop dan meteen iets fatsoenlijks......
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #39
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Op het moment dat het belangrijker is, koop ik wel een Nordost hdmi kabeltje
    Koop dan meteen iets fatsoenlijks......
    Naah was ook maar een geintje!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •